młody481 Posted August 25, 2016 Report Share Posted August 25, 2016 Witam wszystkich, Od kilku miesięcy mam replikę M15A4 ,którą kupiłem na allegro. Ostatnio zauważyłem że mam pęknięty GB. Zdecydowałem się na SpecnaArms z łożyskami 9mm z szybką wymianą sprężyny. Podczas wyjmowania wnętrza i czyszczenia starego gearboxu zauważyłem że do wymiany jest również tłok. Więc zamówiłem SHS z 15 stalowymi zwężonymi zębami. Wszystko montowałem sam i wszystko grało jak trzeba jednak po zamontowaniu nowego tłoka i sprężyny M120 chciałem go przestrzelić i jak się okazało tłok wytrzymał jeden magazynek typu hi-cap. Urwała się ostatnia i najgrubsza zębatka. Niewiem co robić gearbox jest wyposażony w Bore-up i zębatki helikalne. Proszę o pomoc... Quote Link to post Share on other sites
zielen Posted August 25, 2016 Report Share Posted August 25, 2016 (edited) Bo kupiłeś ujowy chiński SHS. ;) Kup porządny tłok, z tańszych polecę niebieskiego Ultimate. Jeśli nie masz kosmicznego ROF'u to nie potrzebujesz pełnej metalowej szczęki. Edited August 25, 2016 by zielen Quote Link to post Share on other sites
EndeBeats Posted August 25, 2016 Report Share Posted August 25, 2016 Kupiłeś tłok połówkowy do zębatek, które potrzebują pełnych zębów na tłoku? Quote Link to post Share on other sites
wiciok Posted August 25, 2016 Report Share Posted August 25, 2016 Wrzuć zdjęcie tego tłoka. Albo rzeczywiście trafiłeś na badziewie, albo coś źle poskładałeś. Kupiłeś tłok połówkowy do zębatek, które potrzebują pełnych zębów na tłoku? Jeśli ma 100:200 albo 100:300 to rzeczywiście trochę nie halo, ale równie dobrze może mieć np. Guardery ITU. Pomijam już bezsens tego przy takiej sprężynie :icon_wink: Quote Link to post Share on other sites
młody481 Posted August 25, 2016 Author Report Share Posted August 25, 2016 Nie zębatki są SHS 32:1. Jak dałbym tłok o pełnych zębach to by go zębatki nie puściły file:///C:/Documents%20and%20Settings/PC/Pulpit/unnamed.jpg Link to zdjęcia tłoka Najpierw nic nie chciało ruszyć tylko silnik i bateria się grzała. Potem jednak załapało i ruszyło jak ruszyło to włożyłem magazynek wystrzeliłem te 350 kulek i przy którymś już pojedynczym strzale tylko zębatki i dysza chodziła a tłok się nie cofał, rozkręciłem gb i tu taka sytuacja Quote Link to post Share on other sites
EndeBeats Posted August 25, 2016 Report Share Posted August 25, 2016 Nie zębatki są SHS 32:1. Jak dałbym tłok o pełnych zębach to by go zębatki nie puściły file:///C:/Documents%20and%20Settings/PC/Pulpit/unnamed.jpg Link to zdjęcia tłoka Najpierw nic nie chciało ruszyć tylko silnik i bateria się grzała. Potem jednak załapało i ruszyło jak ruszyło to włożyłem magazynek wystrzeliłem te 350 kulek i przy którymś już pojedynczym strzale tylko zębatki i dysza chodziła a tłok się nie cofał, rozkręciłem gb i tu taka sytuacja Link mi nie działa. Chyba mam coś nie tak z komputerem. U Ciebie działa dobrze? Quote Link to post Share on other sites
mareq Posted August 25, 2016 Report Share Posted August 25, 2016 U niego działa. To ścieżka to pliku u niego na pulpicie. Dawno nie widziałem takiego numeru. Normalnie zaplułem tablet :). Quote Link to post Share on other sites
wiciok Posted August 25, 2016 Report Share Posted August 25, 2016 Nie zębatki są SHS 32:1. Jak dałbym tłok o pełnych zębach to by go zębatki nie puściły To nie są zębatki helikalne. Quote Link to post Share on other sites
młody481 Posted August 25, 2016 Author Report Share Posted August 25, 2016 jak wy tu wklejacie zdjęcia??? Albo linki jak podajecie? Bo ja wkleiłem zdjęcie i nie mogę wysłać go bo za duży rozmiar A jakie jeszcze tłoki polecacie do 60zł o zwężonych zębach? Quote Link to post Share on other sites
Nitro Posted August 25, 2016 Report Share Posted August 25, 2016 Wrzuć na hosting zdjęć, np. https://naforum.zapodaj.net/ Skopiuj bb code, i wklej tutaj. Quote Link to post Share on other sites
młody481 Posted August 25, 2016 Author Report Share Posted August 25, 2016 ok, dzięki Panowie podaję zdjęcie tłoku: https://naforum.zapodaj.net/bb9f487455d6.jpg.html Jeżeli to nie działa to: Quote Link to post Share on other sites
EndeBeats Posted August 25, 2016 Report Share Posted August 25, 2016 Pewnie nie było zrobionej korekcji kąta natarcia (AOE). Quote Link to post Share on other sites
młody481 Posted August 25, 2016 Author Report Share Posted August 25, 2016 Nie wiem, może i to jest powodem. Ale poprzedni tłok był cały z tworzywa sztucznego i dużo wytrzymał jedyne co to ma zjechane zębatki. A jest możliwość taka że to za wysokie obroty silnika i zbyt miękka sprężyna była powodem tego??? Quote Link to post Share on other sites
slawek96 Posted August 25, 2016 Report Share Posted August 25, 2016 Moim zdaniem złe AOE i złapało nie za pierwszy, a drugi ząb, tłok nie miał już miejsca i dlatego wyrwało listwę z zębami. Quote Link to post Share on other sites
młody481 Posted August 25, 2016 Author Report Share Posted August 25, 2016 Ale nic stało się i nic już nie poradzę... Możecie mi polecić jakiś dobry tłok? Quote Link to post Share on other sites
jarekfn Posted August 26, 2016 Report Share Posted August 26, 2016 Jak kupisz następny tłok, to proszę z gearboxa wyjmij zębatki następnie włóż tłok w gearbox i go złóż i zobacz czy tło w złożonym gearboxie chodzi na prowadnicach bez oporów, po potrząśnięciu gearboxem tłok sam powinien się przesunąć. Ja akurat z tym tłokiem miałem tak że by zwyczajowo za szeroki do mojego gearboxa i się nie nadawał, nie chciał się przesunąć. Quote Link to post Share on other sites
EndeBeats Posted August 26, 2016 Report Share Posted August 26, 2016 Oddaj replikę do serwisu, bo z tego co widzę, to nie masz pojęcia co robić. Quote Link to post Share on other sites
White1981 Posted August 26, 2016 Report Share Posted August 26, 2016 (edited) Bo kupiłeś ujowy chiński SHS. :icon_wink: No tak bo przecież trzeba wydać min 3k na replikę, aby w ogóle strzelała. Na częściach SHS'a jadę kilka lat i wszystko śmiga przy prawidłowym poskładaniu GB i regularnym serwisie (500fps przy stockowych zębatkach i silniku - cymowskie reszta shs'a) Popieram EnedeBeats - ludzie zganiają winę na produkt mimo tego, że ewidentnie nie znają się na rzeczy bo myślą, że wrzucą podkładkę i zębatkę, nawalą smaru i ma hulać. Skoro gościu twierdzi, że Specna ma GB z 9mm łożyskami to jest to ''początkujący'' i niestety musi nauczyć się na błędach, a doradzanie mu co kupić nie ma sensu bo wszystko poleci. młody481 - jeżeli nie żal ci 80-100zł to oddaj to w doświadczone ręce i miej spokój na wiele paczek kulek. Nie napisałeś, czy tłok stockowy chodził bez zarzutu na starym, czy nowym szkielecie. Podejrzewam, że na starym. Kup nowy tłok, bądź weź stary i oddaj replikę w doświadczone ręce. Zapomnisz o temacie i nie narazisz się na dodatkowe koszta bo jak polecą ci zębatki to dopiero będziesz żałował, a o skrzywionym szkielecie nie wspomnę. Edited August 26, 2016 by White1981 Quote Link to post Share on other sites
zielen Posted August 26, 2016 Report Share Posted August 26, 2016 (edited) Na częściach SHS'a jadę kilka lat Gratulacje, wygrałeś na loterii. To, że ktoś nie umie poskładać to swoją drogą. Ja tam wyznaje zasade, że tuning to wymiana części na lepsze ale widzę, że niektórzy mają swoją definicje. :) Edited August 26, 2016 by zielen Quote Link to post Share on other sites
młody481 Posted August 26, 2016 Author Report Share Posted August 26, 2016 Tłok oczywiście, że nie był stockowy był firmy DeedFire z jednym metalowym zębem. Nie wiem dokładnie ile poprzedni właściciele wystrzelili na nim kulek. Ja jestem czwartym właścicielem więc można powiedzieć że swoje przeżył. Dokładnie jak mój poprzedni gearbox był stockowy i pękł ale długo wytrzymał. Przepraszam wystąpił błąd gearbox jest z 8 mm łożyskami. Tak jak wspomniał White1981 jestem początkującym i nie znam wszystkich tajników lub nawet i podstawowych informacji na temat gearboxów i ich działania jak np. AOE. Pękł mi tłok i może nawet lepiej. To oznacza że jednak nie powinienem próbować swoich sił w samoręcznej naprawie GB tylko udać się do fachowców. Quote Link to post Share on other sites
White1981 Posted August 27, 2016 Report Share Posted August 27, 2016 zielen - nie wygrałem:) U nas większość ludzi ma GB złożone w większości z SHS'a i jeszcze nikt nie narzekał, ale też nikt tam nie wsadza SP150, czy robi z tego kosiarki. Są to moim zdaniem repliki z dobrymi osiągami porównując te cuda za kupę kasy, gdzie brak kasy na porządną lufę, czy komorę. Gdyby było jak mówisz to nie dochodziły by inne ''chińskie'' marki. młody481 - jeżeli dopiero się uczysz, a kupiłeś nowy szkielet i sam chcesz go złożyć to nie jest dobry pomysł. Zawsze coś trzeba podszlifować i trzeba wiedzieć, gdzie można to zrobić, aby zaraz coś się nie posypało. Poszukaj serwisanta w okolicy i dopłać mu 2-4 piwka, żeby złożył to przy tobie. Bardzo szybko zrozumiesz na co zwracać uwagę i jak ma to wyglądać. Wtedy wymianę uszczelek, czy smarów będziesz mógł robić sam, a przy SP120 więcej wymieniać nie powinieneś przez dłuższy czas. Quote Link to post Share on other sites
młody481 Posted August 27, 2016 Author Report Share Posted August 27, 2016 Super, dzięki tak zrobie. Quote Link to post Share on other sites
zielen Posted August 29, 2016 Report Share Posted August 29, 2016 A ja znam drugą połowę która zmieliła tone części SHS na śmiesznych konfiguracjach. Ja do tej również należę. Przypłych chińczyków jest spowodowany wylewem dzieciaków i mało rozgarnientych ludzi którzy MUSZĄ mieć tuning bo to jakieś przedłużenie ichniego nie powoem czego. Muszą mieć magiczny napis tuning na profilu na WMASG i wklepują sobie w google a tu niestety zbyt dużo. To szukają "taniej i dobrej" alternatywy (pikny oksymoron). Popyt -> podaż. Zleceniodawcy śmieją się w niebogłosy licząc mamone za przeklejone znaczki marek na tych samych produktach, takich samych albo gorszych od stock'a (rozwala mnie to - KWA FULL TUNING - zębatki SHS). Quote Link to post Share on other sites
White1981 Posted September 2, 2016 Report Share Posted September 2, 2016 Mylisz pojęcia:) Zamiana markowych części typu G&P, czy KWA na SHS'a to czysty idiotyzm. Dodatkowo większym jest tuningowanie repliki na srylion FPS, a później płacz, że aku nie daje rady, bądź kulki za drogie bo nie wezmą pod uwagę tego, że na kulkach 0,25 i mniejszych nie pojadą, albo założą dobrą lufę i płacz, że kulki średniej półki (bez antyreklamy) tną się na potęgę. Sam osobiście mam replikę za dużo złotówek i przez myśl nie przyszło mi nic innego poza wymianą sprężyny na ciut mocniejszą. Ale zamiana Cymowskich, PJ itp części na SHS'a jak dla mnie nie jest złym pomysłem. Zresztą co tu mowa o podkręcaniu czegokolwiek jak nowi maniacy sami muszą wszystko robić i psują wszystko jak leci, a w najlepszym przypadku po 15 min jadą do domu bo aku nie naładowane, bądź coś się zepsuło i nie strzela. Quote Link to post Share on other sites
matrigs Posted September 2, 2016 Report Share Posted September 2, 2016 Mylisz pojęcia:) Zamiana markowych części typu G&P, czy KWA na SHS'a to czysty idiotyzm. Idiotyzmy ty wygłaszasz. Głowice tłoka G&P są jedne z najgorszych na świecie, a KWA pakuje (przynajmniej pakowało) niewentylowane. Niebieskie tłoki SHS z czarną listwą kładą wszystkie stockowe tłoki. Aluminiowe czerwone głowice SHS są super. Zębatki 4tej generacji czarne są super. Łożyska ślizgowe są super. Quote Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.