Jump to content
Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...

E&L seria M4


Recommended Posts

To już zaczyna zakrawać o kabaret. Wystarczy, że w jakimkolwiek temacie pojawi się wzmianka o "FPS" i "sprężynie" to można być pewnym, że zamieścisz post, w którym autorytatywnie i protekcjonalnie ogłosisz wszem i wobec "nieszczelność". Naprawdę, nikt tutaj nie twierdzi, że nie udało Ci się uzyskać wartości o jakich wspominasz- pewnie chronograf pokazał Ci takie wyniki. Ale nie dziw się, że ludzie w taki a nie inny sposób reagują na Twoje pisarstwo, zważywszy na Twój sposób komunikacji. Nie zasłaniaj się też "doświadczeniem w serwisowaniu" jako jakimś nadrzędnym i wszechrozstrzygającym kryterium kto ma racje: nikt nie spiera się z Tobą o techniczne szczegóły- po prostu podajesz wartości, które są bardzo rzadko spotykane, a według Ciebie to one są "normą". Ludzie mają prawo być sceptyczni wobec tego co piszesz i jeśli nie chcesz, żeby byli to napisz dlaczego uważasz, że masz rację. Bo na razie sytuacja wygląda tak jakby ktoś zaczął ogłaszać, że jechał 200 km/h maluchem i zaczął mieć zastrzeżenie do wątpiących, że nie mają doświadczenia w tym jak się serwisuje taki samochód.

Link to post
Share on other sites
  • Replies 431
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Wystarczy, że w jakimkolwiek temacie pojawi się wzmianka o "FPS" i "sprężynie" to można być pewnym, że zamieścisz post, w którym autorytatywnie i protekcjonalnie ogłosisz wszem i wobec "nieszczelność".

 

Tam gdzie fps'y są dobre - nie wypowiadam się. Jestem krytykantem, nie chwalę innych i nie gratuluję wyników bo po co? Lubię iść do przodu, a nie stać w miejscu. Jeśli uzna się, że replika jest już idealnie poskładana, nigdy nie uzyska się lepszych wyników. To stagnacja. Tylko krytyka, oczywiście konstruktywna pcha nas do przodu bo możemy zobaczyć wady, które można wyeliminować.

 

Naprawdę, nikt tutaj nie twierdzi, że nie udało Ci się uzyskać wartości o jakich wspominasz- pewnie chronograf pokazał Ci takie wyniki.

 

Właśnie zarzuca mi się bajkopisarstwo. To co pokazuje chronograf to już inna sprawa - 3 różne chronografy, wynik +/- taki sam.

 

Nie zasłaniaj się też "doświadczeniem w serwisowaniu" jako jakimś nadrzędnym i wszechrozstrzygającym kryterium kto ma racje: nikt nie spiera się z Tobą o techniczne szczegóły- po prostu podajesz wartości, które są bardzo rzadko spotykane, a według Ciebie to one są "normą".

 

Uzyskane wartości są ściśle powiązane z technicznym aspektem składania replik oraz samym serwisem. Takie wartości są może tutaj rzadko spotykane, już wspominałem że takich wyników jest sporo, są nawet lepsze. Opieram się tylko na najlepszych wynikach serwisantów i dążę do tego aby repliki spod mojego młotka miały zbliżone wyniki lub... wyższe. Moje motto - zawsze da się lepiej. Krytykuję nawet samego siebie :icon_wink:

 

Ludzie mają prawo być sceptyczni wobec tego co piszesz i jeśli nie chcesz, żeby byli to napisz dlaczego uważasz, że masz rację.

 

W jaki inny sposób miałbym wytłumaczyć swoją rację? Nie da się, chyba że ktoś poświęci czas i pieniądze na to abym zajął się jego repliką, wówczas mogę to udowodnić. Chociaż nawet wtedy ktoś może mi zarzucić oszustwo na rzecz własnej racji. Na moment aktualny możecie mi wierzyć lub nie.

 

@bruce_v_legion jak widzisz da się normalnie kogoś skrytykować, a nie rzucać hejtem na sam tekst "sp120=500fps". Taka rozmowa jest normalna, miła i prowadzi do normalnych wniosków, a nie gównoburzy.

Edited by wallop
Link to post
Share on other sites

Witam, prosiłbym o krótką ale sensowną odpowiedź w oparciu o styczność z danymi replikami.

 

Mam do wyboru :

E&L ELAR MA1 w wersji platinum

lub

M15A4 Classic Army z serii Pro Line

lub

G&P M4A1

 

Interesuje mnie tylko i wyłącznie klasyczny wygląd. Z zewnątrz nie będę absolutnie nic zmieniał, dlatego bardzo istotne dla mnie jest, która replika wygląda najlepiej. Nie interesują mnie oznaczenia, to tylko detal. Chodzi właśnie o użyte materiały i nie bez powodu to pytanie zamieszczam właśnie w tym temacie. Z tego co dużo osób pisze E&L wypada bardzo masywnie.

Kto ma chęci to proszę coś skrobnąć sensownego co pomoże mi podjąć ostateczną decyzję. Z góry dziękuje.

Link to post
Share on other sites

Widzisz. Niepotrzebnie z góry podziękowałeś :icon_lol: Bo nikt Ci nie chce doradzić. A ja mogę jedynie powiedzieć że jeśli E&L ELAR MA1 jest tak solidnie wykonany i spasowany jak ELAR MUR, którego posiadam. To wybrał bym tego E&L ELAR MA1 w wersji platinum.

Na GF też jest jedna bardzo pozytywna opinia.

Poza tym chyba jako jedyny z tych trzech ma korpus z prawdziwnego aluminium i szybką wymianę sprężyny.

Silnik High Torque M170 na magnesach neodymowych, łożyska 9 mm i niskooporowe przewody.

Sam gearbox na prawdę jest wzmocniony. A nie tylko na papierze. W przedniej części posiada widoczne zgrubienia odlewu.

Link to post
Share on other sites

Rych33, Bardzo przykra sprawa z tym frontem. udało Ci się ogarnąć ją jakoś już? Z tego co zauważyłem u siebie, ten montaż frontu jest chyba na zatrzaski. Więc możliwe, że nic Ci się nie ułamało, tylko odblokowało.

 

A u mnie doszło trochę bajerów :D w tym lina gumowa od dołu frontu z grubym węzłem na końcu jako oparcie dla palca wskazującego.

 

No i mactronic m force 1.1 :) Montaż na zipy celowy - jest tak niskoprofilowo jak się da.

 

Nm2C2ny.jpg

Link to post
Share on other sites

O. Widzę że lunetkę też masz jakąś taką zgrabniejszą.

Z tym frontem to całe szczęście że to aluminium a nie znal. Bo miał bym prawdopodobnie replikę w dwóch kawałkach.

Mocowanie frontu z korpusem jest tak skonstruowane że w tym froncie jest wkręcony pierścień. Na fotce widać miejsce na klucz zaznaczone żółtą strzałką. Ale to jest tak mocno wkręcone że bez palnika nie do ruszenia :icon_lol:

W ten pierścień jest włożona lufa zewnętrzna i opiera się o niego takim kołnierzem o dopasowanej średnicy. Pod tym kołnierzem są trzy podkładki o grubości 0,1 mm. I całość dociska wkręcany w ten pierścień korpus. Gwint korpusu czerwoną strzałką.

Te podkładki są po to żeby przy skręcaniu całości górne szyny RIS były w jednej linii i jednocześnie całość była sztywno.

Ale widocznie ktoś się nie za bardzo przyłożył w fabryce i od uderzenia lufą to się poluzowało.

Dorobiłem taką podkładkę z blachy około 0,1 mm i teraz to się bardzo mocno skręciło w całość. Dałem jeszcze na ten gwint klej do gwintów.

Tak że teraz MUR beton :icon_lol:

 

Kliknij aby powiększyć

6355fda6b069.jpg

Link to post
Share on other sites

A niech to szlak, albo szlag. No nie mogę dobić do 1300 fps. A włożyłem sprężynę 120 i cylinder typ 2. Jak tu ktoś polecał.

Co robić ? :icon_lol: :icon_lol: :icon_lol:

 

27ac7d8a3c46.jpg

 

No dobra. Już bez złośliwości. Tak mi pokazało chrono zaraz po tym jak tłok mi się rozpadł, To co? Błąd chrono czy może ząb tłoka poleciał przez lufę ?

Chrono mi nigdy tak nie fiksowało przed tym.

Link to post
Share on other sites

No dobra. Już bez złośliwości. Tak mi pokazało chrono zaraz po tym jak tłok mi się rozpadł, To co? Błąd chrono czy może ząb tłoka poleciał przez lufę ?

Chrono mi nigdy tak nie fiksowało przed tym.

 

:icon_biggrin: Byłoby ciężko - musiałby przejść przez głowicę tłoka.. znaleźć się centrycznie w dyszy i jeszcze odpowiednio polecieć, a prędkość byłaby miejsza, bo powietrze nie popychałoby go tak jak kulkę, tylko w większej mierze leciało bokiem.

 

Nie miałeś czegoś w lufie, rykoszetu, czy ot. jakiś syfek przeleciał przy komórkach? Takie coś pokazuje się czesto w gaziakach. ;-D, jak kto mierzy je wkładając lufę do otworu i strzelając.

Edited by mikadorus
Link to post
Share on other sites

No dobra. Już bez złośliwości. Tak mi pokazało chrono zaraz po tym jak tłok mi się rozpadł, To co? Błąd chrono czy może ząb tłoka poleciał przez lufę ?

Chrono mi nigdy tak nie fiksowało przed tym.

 

Na pewno wina chińskiego chrono. Kup od Radeckiego, jest najlepsze - bo polskie.

Edited by wallop
Link to post
Share on other sites

W lufie chyba nic nie mogło być. Bo wystrzelałem chwilę przed cały magazynek. I tylko zmieniłem sprężynę na SP170 żeby sprawdzić na kulkach 0,36 Specny.

A słaba bateria odpada bo chrono było zasilane z laptopa przez USB. Fajne rozwiązanie jak nie ma baterii pod ręką.

Tak czy siak. Rekord świata pobity :icon_lol:

Do moich potrzeb chińskie wystarczy. Chyba że to się będzie zdarzać częściej. Bo to się zdarzyło pierwszy raz po chyba 2 tyś. strzałów oddanych przez niego.

Edited by Rych33
Link to post
Share on other sites

Hmmm... ja osobiście wolę chrono na akumulatory. UFC np ma wbudowany akumulator. Element 4x AAA.

USB jest dobre, masz powerbank czy nawet telefon i jazda.

 

Takie błędy to norma, serio. W moim Elemencie czasem pokaże 517 - raz na jakiś czas. Zawsze 517. Też nie wiem czemu.

UFC akurat działa sprawnie.

 

Wątpię też aby chrono było tak czułe, aby wykryć jakiś syf z lufy, a nawet jeśli to taki brus jest zbyt lekki żeby przeleciał centrycznie przez chrono - jak już to osiądzie gdzieś na ściankach.

 

Polecam raz na jakiś czas przeczyścić chrono, lufę też :P

Link to post
Share on other sites

Czyli nie ma co się bawić w jakieś cudowne środki ? Bo tym co teraz czyszczę to raczej do śrutówek jest na co wskazuje to słowo pallet-śrut. No i jest trochę tłustawy. Tak że na koniec i tak przelatuję lufę na sucho kilka razy.

Ale jeśli benzyna ekstrakcyjna plus przejechanie na sucho wystarcza. To nie ma co kombinować.

Mam stalowego Promyka.

Link to post
Share on other sites

Wiatrówka działa lekko inaczej. W asg kula nie przylega do lufy i tłuszcz nie jest wskazany.

 

Promyka na luzie ekstrakcyjną. Ale na wyciągniętej lufie- najwięcej syfu jest pod wcięciem na HU. Przy założonej gumie HU lepiej na sucho ew. Lekko zwilzona szmatka.

 

Benzyną czyszczę raz na miesiąc. Po cotygodniowych manewrach starczy bez tego.

Edited by mikadorus
Link to post
Share on other sites

Rychu, jako jedyny się pofatygowałeś i dzięki Ci za to !

 

Stary byk zakupił sobie prezent pod choinkę, klasyczna wersja M4 firmy E&L w wersji Platinum ze sklepu Gunfire.

Pierwsze wrażenia? Błysk w oczach. Moje wątpliwości co do aspektu wizualnego repliki zostały szybko rozwiane. Classic Army (seria ProLine), Specna Arms czy G&G przegrywają ten pojedynek. Z resztą producentów nie miałem do czynienia ale przypuszczam że tylko takie kolosy jak G&P czy KWA mogłyby stanąć na równi. Brak oznaczeń jako plus? W moim przypadku zdecydowane TAK. Bardzo miłym plusem jest odczuwalna waga repliki - o to mi chodziło !

Spasowanie elementów: klekot kolby to chyba standard ale i jest wyraźna szczelina na chwycie pistoletowym reszta elegancka sprawa !

Kolor: jest czarny mat w najlepszym wydaniu, jak dla mnie daje to bardzo realistyczny efekt.

Brak rączki transportowej a w zamian za to otrzymujemy celownik mechaniczny, który wygląda bardzo zgrabnie i solidnie. Brak barwień oznaczeń selektora - kolejny dobra cecha! Jego działanie jest prawidłowe, płynne. Wygląd lufy zewnętrznej - najpiękniejsza ! Potwierdza się teoria że warto kupić coś z I klasy choćby dla same go wyglądu zewnętrznego. Indywidualny numer seryjny - znalazłem a jego położenie to kolejna zaleta dla mnie. Szyny RIS nie posiadają oznaczeń.

 

Podsumowując zauroczenie: jest tak piękna że nic nie zmienię, jako dodatek wchodzić w grę będzie tylko optyka.

Za parę dni wrzucę jak wypada zasięg/strzelanie. W środku grzebać nie chcę bo jeszcze nigdy tego nie robiłem.

Link to post
Share on other sites

Rych33, Ano lunetka z alledrogo jakaś chińska ale już za ponad 200zł, zdecydowanie jaśniejsza i zero nie jest zależne od temperatury jak w poprzedniej :icon_biggrin:

 

A Najważniejsze że się udało. Moja przeszła stress test, robiła za ławkę między beczkami (wersja platinum), więc zdziwiłem się że Twoja od upadku się rozregulowała :icon_biggrin:

 

Rocky Braco, dokup jeszcze porzadny tłok! koniecznie. Na lepszych akumulatorach zeżre bardzo szybko stockowy.

 

osobiście mam ten: https://www.airsoftarmory.pl/pl/p/Modify-tytanowy-tlok-QUANTUM-V.2%2C-V.3/261 bo lubię rozwiązywać problemy raz a dobrze. Stockowa głowica tłoka jest zajebista więc została.

Edited by KnightMoritz
Link to post
Share on other sites

Ja lufy czyszczę równeż benzyną ekstrakcyjną. Do tego papier toaletowy ukształtowany tak, by mocno "przepchał" lufę, taki papier nasączam benzyną. Potem przepycham, papierek wyrzucam i robię kolejny. Czyszczę tak długo aż po przepchaniu lufy papier będzie czysty, potem raz na sucho. Oczyszczam też okno lufy patyczkami do uszu.

 

PS: Lufa w środku ma być czysta, świecić się jak psu jajca i być sucha!

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...