Rych33 Posted October 4, 2017 Report Share Posted October 4, 2017 Miałem taki przypadek w innej replice. I się okazało że łożysko w prowadnicy było od nowości zacięte. Odblokowałem to na chama młotkiem i nożem. Chodzi do dzisiaj. Quote Link to post Share on other sites
mikele_p Posted October 4, 2017 Report Share Posted October 4, 2017 Miałem taki przypadek w innej replice. I się okazało że łożysko w prowadnicy było od nowości zacięte. Odblokowałem to na chama młotkiem i nożem. Chodzi do dzisiaj. niby się u mnie kręci... Quote Link to post Share on other sites
gratek Posted October 4, 2017 Report Share Posted October 4, 2017 body w EL jest z aluminium a nie z gównolitu (w G&P o ile się nie mylę z tego drugiego, ładne ale jednak to ZNAL, chyba, że się mylę) :icon_smile: do tego w wersji platinum masz lufę ze stali. bierzesz to do ręki i nie masz wrażenia, że trzymasz zabaweczkę która się zaraz rozleci ale ciężki i zbity kawał metalu. Moje "gównolitowe" G&P ma już 7 lat i poza licznymi przecierkami wciąż jest w doskonałej kondycji, więc o zajebistości body M4 od E&L pogadamy za kilka lat. Sensacje o cudowności flagowych produktów GF radzę mocno filtrować. Podobnie było/jest z kałachami E&L. Początkowo zachwyt i bajki o fabryce broni, a teraz sporo psioczenia (tak, to dalej są dobre kałaszki, ale...). Nie wiem czemu ciężka lufa miałaby być zaletą? Generalnie emka nie jest ciężkim karabinkiem i waży <3kg. Quote Link to post Share on other sites
kubas246 Posted October 4, 2017 Report Share Posted October 4, 2017 @gratek Czyli jednak ZnAl? Bo nie mogę znaleźć pewnych informacji w sieci na ten temat. Quote Link to post Share on other sites
mikele_p Posted October 5, 2017 Report Share Posted October 5, 2017 Moje "gównolitowe" G&P ma już 7 lat i poza licznymi przecierkami wciąż jest w doskonałej kondycji, więc o zajebistości body M4 od E&L pogadamy za kilka lat. Sensacje o cudowności flagowych produktów GF radzę mocno filtrować. Podobnie było/jest z kałachami E&L. Początkowo zachwyt i bajki o fabryce broni, a teraz sporo psioczenia (tak, to dalej są dobre kałaszki, ale...). Nie wiem czemu ciężka lufa miałaby być zaletą? Generalnie emka nie jest ciężkim karabinkiem i waży <3kg. nie mówię, że jest złe ale jest ze znalu a ten materiał zwykłem nazywać gównolitem bo zawiódł mnie nie raz, także nie bierz tego do siebie :) Kumplowi złamała się replika KWA od tego, że wyjebał się na plecy (nie na replikę) kolba puknęła w podłoże (nie jakoś mocno) znal spękał i po kilku minutach kolba odpadła :) ale to pewnie możliwe i w alu choć znaaacznie trudniejsze. z tą lufą to ciężko wytłumaczyć - weź do łapy e&l, g&p i ostrą i zobaczysz, że wrażenia są zbliżone do ostrej bardziej w E&L - nie wiem czy jest super porządna bo aby to stwierdzić to potrzeba czasu ale daje WRAŻENIE solidności jakiego nie miałem z żadna inną repliką ar15 jaką trzymałem w łapach. inne jest po prostu ogólne odczucie/wrażenie z bawienia się tym. reasumując: to i tak są tylko zabawki i mają cieszyć, jednego cieszy to innego tamto... najlepiej iść do sklepu wziąć jedną i druga w łapę i zdecydować. z moich doświadczeń wynika, że prawdopodobnie gnp ma lepsze bebechy Quote Link to post Share on other sites
Rych33 Posted October 12, 2017 Report Share Posted October 12, 2017 No to. Dołączyłem do zadowolonych użytkowników ELAR MUR Custom Carbine Platinum. Mam na myśli pierwsze wrażenia jeśli chodzi o wykonanie i spasowanie repliki. Potwierdza się to co pisali tu już inni. Jest super. Nawet selektor ognia działa tak jak powinien działać. Na chronometrze, na baterii NI-MH 9,6V (taką miałem pod ręką). Pokazało nawet trochę więcej niż deklaruje producent. Jak chodzi o baterię LI-PO. To wygląda na to że jednak wejdzie dłuższa niż sugeruje instrukcja (100 mm). Trzeba się rozejrzeć. Mam jeszcze kilka sprężyn o różnej mocy. To przy okazji wrzucę wyniki. Bo wczoraj żona już zaczęła dziwnie mi się przyglądać :icon_lol: Quote Link to post Share on other sites
Ijet Posted October 12, 2017 Report Share Posted October 12, 2017 (edited) Dobra, czy ktoś próbował wsadzić prowadnicę (oczywiście pustą, bez mechanizmu powrotnego) od gaziaka? Da się, czy to zupełnie inne wymiary? Edited October 12, 2017 by Ijet Quote Link to post Share on other sites
mareq Posted October 12, 2017 Report Share Posted October 12, 2017 Wymiary, pal licho. Zupełnie inne mocowanie do body. W gaziakach jest wkręcane w upper i kontrowane tą zewnętrzną nakrętką. Quote Link to post Share on other sites
Nitro Posted October 12, 2017 Report Share Posted October 12, 2017 Wymiary, pal licho. Zupełnie inne mocowanie do body. W gaziakach jest wkręcane w upper i kontrowane tą zewnętrzną nakrętką. Raz że wkrecane w lower, a dwa nie masz racji. W e&l prowadnica jest wkrecana jak w gaziakach i palnej. Quote Link to post Share on other sites
mareq Posted October 12, 2017 Report Share Posted October 12, 2017 Z tym upperem to faktycznie się walnąłem. Mea culpa :) . W M4 od WE prowadnica kolby ma średnicę zewnętrzną 29mm a mierząc po zewnątrz gwintu jest 29,5mm. Quote Link to post Share on other sites
KnightMoritz Posted October 14, 2017 Report Share Posted October 14, 2017 (edited) No ja poprosiłem żeby mi AnR poskładał ją, bo kiedyś kiedyś jak była premiera AK obiecał że to zrobi, ale to olali, albo chop już tam nie pracuje, w każdym razie tłok zjadło na pierwszej grubszej akcji. Wkurwiony po powrocie do domu zamówiłem tłok Quantum Modify pokryty tytanem i głowicę tłoka jakąś też modify... Okazało się, że w replice siedzi niełożyskowany bore up? generalnie zywkły tłok ma luzy i w ogóle się nie doszczelnia. Trochę nie kumam, ale dobra. Wyjąłem łożysko z kupionej głowicy, założyłem do stockowej (jest dobrej jakości), i tego modify quantum. Po temacie. Śmiga jak wściekła. A jeśli chodzi o samo poskładanie to mowa była o wyrównaniu wszystkiego co nierówno skręcone z fabryki i zajrzenie do GB. Ale ogólnie jak spojrzałem do środka to byłem zachwycony. Wszystko zrobione z zapasem jakości. Edited October 14, 2017 by KnightMoritz Quote Link to post Share on other sites
Rych33 Posted October 14, 2017 Report Share Posted October 14, 2017 Dobrze wiedzieć że tam siedzi bore-up. Na przyszłość wiadomo co kupować do tjuningu :icon_lol: Tylko dziwne że się tym nie chwalą. A przy okazji obiecane wyniki z chrono na innych sprężynach : Guarder SP110 Guarder SP130 Guarder SP140 Quote Link to post Share on other sites
KnightMoritz Posted October 14, 2017 Report Share Posted October 14, 2017 swoją drogą jak się ten acetech sprawuje? wyniki niezłe! Gdzieś tam pewnie dmucha, ale szczerze? Promyk i flathop mi wystarczy jeśli chodzi o tuning. Quote Link to post Share on other sites
Rych33 Posted October 14, 2017 Report Share Posted October 14, 2017 Acetech sprawuje się dobrze. Dla potrzeb domowych nic lepszego nie potrzeba.Tak za bardzo to nie mogę go wychwalać, bo dopiero kilkadziesiąt pomiarów za nim. Ale rzecz niezbędna jak się chce coś grzebać przy replice. Bez chrono to tak jak chodzenie z białą laską po górach :icon_lol:Ale nie o chrono chodzi. W replice na razie nie mam zamiaru nic poprawiać. Bo mam zasadę że jak jest dobrze, to nie trzeba psuć :icon_lol: A jeśli chodzi o "dmuchanie". To nie wydaje mi się. Ponieważ różnica na chrono pomiędzy strzałami. To nie więcej ja 5-7 fps-óf. A jeśli chodzi o ulepszenie czegoś. To myślę o zmianie lufy na precyzyjną o długości między 400 - 450 mm na początek. Bo umiejscowienie końca lufy, plus miejsce na tłumik. Aż się prosi o to. A na początek myślę o takim rozmiarze żeby nie było potrzeby zmiany cylindra. Bo chyba tam siedzi typ 2. Quote Link to post Share on other sites
KnightMoritz Posted October 14, 2017 Report Share Posted October 14, 2017 Ja chyba pójdę tą samą drogą. Normalny emkowy 363 promyk i święty spokój :) ale z drugiej strony, 509 kusi... Quote Link to post Share on other sites
Rych33 Posted October 14, 2017 Report Share Posted October 14, 2017 Nie rozumiem co znaczy Normalny emkowy 363. Ta replika. A mówimy o ELAR MUR Custom Carbine (Platinum Version). To ma lufę według specyfikacji o długości 280 mm. A 509 mm. To już wiąże się z wymianą cylindra na typ przynajmniej 1, albo najlepiej 0. Dlatego mówiłem że lufa 400-450 mm. na początek bez dodatkowych inwestycji. Ale jak chcesz szaleć od nowości to Twoja sprawa.Ja znając siebie to i tak ją przerobię kiedyś z podkreśleniem na słowo kiedyś. Że z oryginalnych części zostanie tylko body i szkielet gearboxa. Ale warto w wszystkich tych poczynaniach wziąć sobie kubełek zimnej wody na głowę i rozłożyć to w czasie. Quote Link to post Share on other sites
damian6905 Posted October 16, 2017 Report Share Posted October 16, 2017 (edited) Widzę, że gorąco w temacie a dawno nie zaglądałem :icon_smile: Odkupiłem MK18MOD0 od Nitro jakoś na wiosnę jako nową. Miałem z nią wiele problemów, ale nie przez niego ani przez replikę. Replika miała zamontowane ASCU przez gunfire, które się zjarało przez niewłaściwy montaż kabli. Jako, że sprzęt na gwarancji zaczęło się kilkumiesieczne odsyłanie, ciulowe naprawy itp. Kilka razy przesyłki na ich koszt, rozebrali kilka replik aby złożyć jedną i cały czas coś psuli. Wreszcie dogadałem z nimi, że chcę nową replikę z pudła i ascu w pudełku, za które nie mogli mi oddać kasy bo było kupione jako komplet. Pierwsza emka była wczesną wersją, miała dziwną dyszę, troszkę luzy itp. Później dostałem wersję niby poprawioną - faktycznie wykonanie lepsze. Ascu sprzedałem i dałem mosfet: Moje rady co do mk18 i co sam w niej poczyniłem: - nowa z pudła miała około 440 fps (długa sprężyna, pierwsza wersja miała krótką ale też mocną, która brzęczała) - jako, że silnik szapie dosyć mocno (jest świetny) dałem tłok SHS niebieski z metalowymi zębami - dysza stock plus wymieniony oring, głowica cylidra arma tech, głowica tłoka alu shs płaska, sorbo, cylinder SHS typ 2 (stockowy pod sorbo zbyt mały) -podkładki, smary, kable mosfet - lufa i gumka stock - działają bardzo dobrze, skupienie jak po sznurku, więc na razie ten secik zostaje Ogólnie jestem zadowolony. Powyższe zabiegi dały plus 20 fps na stockowej sprężynie, ogólnie używam SHSa m120, który daje 445 fps Osobiście używam baterii 7,4. Rof,który daje stockowy m170 jest bardzo przyjemny. Szkielet raczej jest nie do zabicia tak samo zębatki. Edited October 16, 2017 by damian6905 Quote Link to post Share on other sites
Rych33 Posted October 16, 2017 Report Share Posted October 16, 2017 Osobiście używam baterii 7,4. Rof,który daje stockowy m170 jest bardzo przyjemny. Szkielet raczej jest nie do zabicia tak samo zębatki. To dobra wiadomość ż Rof jest "bardzo przyjemny". Cokolwiek to znaczy. Też właśnie zamówiłem http://allegro.pl/ba...6909942404.html Mam nadzieję że się zmieści. Co prawda w instrukcji jest napisane że replika (ELAR Mur) jest przystosowana do baterii 11,1V. Ale z tym "przystosowaniem" to chyba tak nie do końca skoro jednemu z kolegów tutaj zjadła tłok na dzień dobry. Na baterię 11,1 to myślę że przyjdzie czas jak przyjdzie czas na poprawianie fabryki. Quote Link to post Share on other sites
shielded Posted October 16, 2017 Author Report Share Posted October 16, 2017 Tłoki w E&L niestety są jakieś takie średnie, u mnie przy wymianie sprężyny na m130 wytrzymał może 30-40 strzałów na 11,1v. Wytrzymał mniej niż boyicowy czy cymowski. Quote Link to post Share on other sites
Rych33 Posted October 16, 2017 Report Share Posted October 16, 2017 (edited) No właśnie. I chyba Ameryki tu nie odkryliśmy. I to nie chodzi tylko o E&L. Plastikowe tłoki to choćby nie wiem jak ładnie producent nazwał ten plastik. Musi się zesrać przy mocnej sprężynie i mocnej baterii. Tak miałem w RK-01 Boyi zaledwie po jednej strzelance na 11,1V. Gdzie zęby tłoka wyglądały jak by cztery glebogryzarki po nim przejechały :icon_lol: Edited October 16, 2017 by Rych33 Quote Link to post Share on other sites
Nitro Posted October 17, 2017 Report Share Posted October 17, 2017 Tłok hard piston promyka, czy jakiś inny high endowy plastik przeżyłby kilka stalowych shsów. Nie ma co uogolniać. A to że ktoś przy zaciętej kulce w komorze dalej naciska spust, to nie wina tłoka a strzelca :) Z 10 e&l ów jakie miałem w żadnym mi nie zdechł tłok, a trochę z nich postrzelałem. Quote Link to post Share on other sites
shielded Posted October 17, 2017 Author Report Share Posted October 17, 2017 (edited) U mnie zwyczajnie padł bez żadnej zacinki, boyicowy dalej lata, ale faktycznie co replika to inne bebechy, tak jak mówisz nic nie można uogólniać :icon_biggrin: Edited October 17, 2017 by shielded Quote Link to post Share on other sites
Rych33 Posted October 27, 2017 Report Share Posted October 27, 2017 No i fajnie. Dzisiaj mój MUR walnął w mur. Wziął i przestał strzelać. A ma za sobą raptem kilka króciutkich serii. Na sprężynie M130. Zęby na tłoku zryte. Noż qrwa. A wszystko na akumulatorze 7,4 V. A w instrukcji jest napisane : 11,1 V (internationa Ver.) is recommended. To co sprężyna M130 to za dużo ? Śmiech na sali. No nie. Ja rozumiem że jak ktoś kupuje replikę dobrej firmy.... Oj nie piszę dzisiaj nic więcej. Bo jestem tak wqrwiony ze mogę napisać jeszcze coś co nie powinienem. Ale co Wam powiem, to Wam powiem. Jestem nie spotykajnie spokojnym człówiekiem. Ale się wqrwiłem. Sorry. Quote Link to post Share on other sites
KnightMoritz Posted October 27, 2017 Report Share Posted October 27, 2017 Nie rozumiem co znaczy Normalny emkowy 363. Ta replika. A mówimy o ELAR MUR Custom Carbine (Platinum Version). To ma lufę według specyfikacji o długości 280 mm. A 509 mm. To już wiąże się z wymianą cylindra na typ przynajmniej 1, albo najlepiej 0. Dlatego mówiłem że lufa 400-450 mm. na początek bez dodatkowych inwestycji. Ale jak chcesz szaleć od nowości to Twoja sprawa.Ja znając siebie to i tak ją przerobię kiedyś z podkreśleniem na słowo kiedyś. Że z oryginalnych części zostanie tylko body i szkielet gearboxa. Ale warto w wszystkich tych poczynaniach wziąć sobie kubełek zimnej wody na głowę i rozłożyć to w czasie. Zmierzyłem, mea culpa, masz rację. To tym bardziej zastanawiam się nad 509. A co do tego: No i fajnie. Dzisiaj mój MUR walnął w mur. Wziął i przestał strzelać. A ma za sobą raptem kilka króciutkich serii. Na sprężynie M130. Zęby na tłoku zryte. Noż qrwa. A wszystko na akumulatorze 7,4 V. A w instrukcji jest napisane : 11,1 V (internationa Ver.) is recommended. To co sprężyna M130 to za dużo ? Śmiech na sali. No nie. Ja rozumiem że jak ktoś kupuje replikę dobrej firmy.... Oj nie piszę dzisiaj nic więcej. Bo jestem tak wqrwiony ze mogę napisać jeszcze coś co nie powinienem. Ale co Wam powiem, to Wam powiem. Jestem nie spotykajnie spokojnym człówiekiem. Ale się wqrwiłem. Sorry. Właśnie dlatego kupiłem tłok quantum tytanowy. Bo też się wkurwiłem :D W WE Raptor tłok nie padł nigdy, a używałem jej na aku 14,8 Li-Po. Full auto only. Kosztowała mnie co prawda 2000zł, ale no, nadal to niczego nie tłumaczy. Kwestia jest taka, że to była moja ulubiona replika i ciężko nie odnosić się do niej. I chyba najlepsza jeśli chodzi o stosunek jakość/cena, szczególnie jeśli chodzi o skupienie i zasięg. E&L Niestety nie umywa się pod tym względem - stąd moje ciśnienie na lufę. A jak dłuższa lufa to wiadomo - odpowiedni i dobry cylinder. Nie wsadzę ACM'a do repliki za taką kasę. Do cymy czy bojca - olewam, to i tak będzie crap. Myślę też przyszłościowo - nie wiem czy nie stwierdzę, że mnie nie zadowala skupienie lufy 280mm, a nie lubię kupować w ciemno. A z lufami nie mam doświadczenia i wyczucia - od 2013 do 2016 miałem WE które strzelało jak po sznurku z pudełka. Po prostu trzeba to jasno napisać: Osoby kupujące M4 E&L powinny od razu wymienić tłok na porządny. Quote Link to post Share on other sites
Rych33 Posted October 28, 2017 Report Share Posted October 28, 2017 Po prostu trzeba to jasno napisać: Osoby kupujące M4 E&L powinny od razu wymienić tłok na porządny. Teraz to wiem. Ale chciałem po dobroci. Jak z każda "normalną" repliką. Pobawić się na stoku i z czasem jak każdy coś poprawić. Swoją drogą. Nie wiem. No biję się cały czas z myślami. Czy oni to robią celowo ? Że do tak fajnie wykonanej repliki wkładają tłoki z papieru ? Mniejsza z tym. Ale to trochę boli. I będzie bolało portfel. Tylko czemu na dzień dobry ? Zdecydowałem że nie będę się bawić w reklamowanie, wysyłanie, sranie ciągnące się tygodniami (14 dni minęło od zakupu). Więc zwrot nie wchodzi w rachubę. Biorę się za poprawianie, a raczej naprawianie fabryki sam. To świetna replika. Wystarczy spojrzeć jak wykonane są części gearboxa. Co do lufy to po pomiarach wyszło że do tłumika 200 mm wejdzie lufa 455 mm i będzie około centymetra przed końcem. Tak samo lufa http://www.asg.warsz...-slr,34738.html Z tłumikiem https://shotgun.com....ku-21237mm.html Quote Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.