stifler10 Posted June 16, 2017 Report Share Posted June 16, 2017 Witam Mam pytanie w sprawie bezpiecznika znajdującego się niedaleko baterii w G36C. Nie dawno zakupiłem tą replikę od znajomego ale on używał jej bez bezpiecznika ja jednak wolę znowu go zamontować niestety nie wiem jakie on ma parametry wiem tylko tyle że był topikowy szklany w kształcie rurki jeśli to pomoże to replika jest firmy JG z lat 2012/1013 prosił bym osoby które posiadają taką repliką albo się znają na tym o odpowiedź jaki kupić bo nie chce na razie nic w niej nie spalić Quote Link to post Share on other sites
wiciok Posted June 16, 2017 Report Share Posted June 16, 2017 250V 20A. Quote Link to post Share on other sites
zajaszcze Posted June 16, 2017 Report Share Posted June 16, 2017 (edited) Nie ma czym się martwić, da radę bez niego. Ja na dzień dobry go unicestwiłem. Edited June 16, 2017 by zajaszcze Quote Link to post Share on other sites
roos Posted June 16, 2017 Report Share Posted June 16, 2017 Nie ma czym się martwić, da radę bez niego. Ja na dzień dobry go unicestwiłem. A co zrobisz w przypadku zwarcia? Quote Link to post Share on other sites
wiciok Posted June 16, 2017 Report Share Posted June 16, 2017 A skąd zwarcie w G36, replice z plastikowym w zasadzie czym się da i gearboxem V.3? PS. Takie G&P nie daje w stocku żadnego bezpiecznika, CZ805 ASG też go nie ma. Quote Link to post Share on other sites
Huba_lbn Posted June 16, 2017 Report Share Posted June 16, 2017 Zwarcie to raczej ostatnia awaria jakiej bym się obawiał w replice. Zawsze pierwsza rzecz jaką robię w moich replikach to wymiana okablowania, w tym wywalenie bezpiecznika. Quote Link to post Share on other sites
zajaszcze Posted June 16, 2017 Report Share Posted June 16, 2017 A co zrobisz w przypadku zwarcia? A no to, że jak coś się stanie, to okablowanie JG od g36 kosztuje tyle co kierunkowskaz boczny do łady, jest to kolejna rzecz która jest tańsza od przesyłki. P.S. Jak żyję i bawię się w tą zabawę (10 lat) nigdy nie widziałem spalonego bezpiecznika, BA!!!. Od kilku lat nie widziałem żadnej repliki z bezpiecznikiem. Tyle w temacie dla mnie. Quote Link to post Share on other sites
EndeBeats Posted June 17, 2017 Report Share Posted June 17, 2017 A co zrobisz w przypadku zwarcia? Szkoda, że pomimo bezpiecznika w RK-05 kolegi, zwęgliły się styki i stopiła się kostka stykowa :) Quote Link to post Share on other sites
progressive Posted June 17, 2017 Report Share Posted June 17, 2017 Bezpiecznik może mieć uzasadnienie kiedy masz na replice jakąś kosztowną elektronikę. Kiedy załapiesz jakieś zacięcie, coś się urwie to ampery mogą wystrzelić w kosmos i mogą uszkodzić tranzystor na mosfecie. Jest to bardzo sporadyczna usterka, tranzystory mają zazwyczaj ogromny zapas tolerancji prądowej względem tego co oferują nasze źródła zasilania. Bez mosfetu montowanie bezpiecznika może Ci jedynie uprzykrzyć życie jeśli się w polu przepali, a ty nie masz zapasowego. Skok prądu nie spali Ci nagle silnika, a kostka stykowa nie stanie nagle w płomieniach. Tak jak pisali koledzy wyżej, na zwarcie też nie bardzo masz co liczyć chyba że sam do niego doprowadzisz, ale o tym przekonasz się przy pierwszym podłączeniu baterii. Chcesz się zabezpieczyć przed problemami elektrycznymi w replice, wymień kable, zamontuj mosfet, kup dobrą baterię i dbaj o nią dobrą ładowarką. Quote Link to post Share on other sites
roos Posted June 17, 2017 Report Share Posted June 17, 2017 Plastikowy powiadasz, to rozgrzane tanie przewody nie mogą się gdzieś tam stykać i w końcu zewrzeć? A CA instaluje kable z bezpiecznikami i wszystkie repliki "treningowe" też mają bezpieczniki - ze względu na zintegrowanie mosfetu z gniazdem PAN/mini. Wydawało mi się że przy zwarciu najbardziej dostaje akumulator, ale z waszych wpisów wynika że okablowanie, styki/kostki. Jak też widać źle dobrany bezpiecznik nie zabezpieczył instalacji RK-05. Z drugiej strony jak słaba musiała być bateria że nie przepaliła bezp. a styki się zwęgliły. Quote Link to post Share on other sites
EndeBeats Posted June 17, 2017 Report Share Posted June 17, 2017 Bezpiecznik stockowy, aku LiPo 7.4v turnigy. Quote Link to post Share on other sites
roos Posted June 18, 2017 Report Share Posted June 18, 2017 Bezpiecznik stockowy, aku LiPo 7.4v turnigy. W takim razie pozostaje duża (oczywiście w przenośni) rezystancja elementów które uległy zniszczeniu. I dlatego panuje słuszna koncepcja wymiany stockowych drutów na tzw. niskooporowe, oraz zamiany elementu załączającego w postaci styku mechanicznego na elektroniczny. Quote Link to post Share on other sites
mikoma Posted June 19, 2017 Report Share Posted June 19, 2017 Rzeczywiście bezpieczniki mogą gdzieś tam być montowane w replikach z mosfetami jeżeli komuś zależy na bezpieczeństwie elektroniki. Tyle, że zwykły bezpiecznik nic tu nie da. Potrzeba tzw. szybkiego. Ja u siebie po zmianie okablowania na miedziane wywaliłem bezpiecznik bo do niczego nie jest potrzebny. Dla pewności sprawdzam replikę multimetrem w kierunku uszkodzeń izolacji przewodów. Quote Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.