Jump to content
Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...
Sign in to follow this  
hiena

Piłowanie tłoka/ skracanie po urwaniu zęba

Recommended Posts

Mam pytanie z gatunku co by było gdyby a nie do końca chcę to na sobie testować.

Mam dwa tłoki w których urwało pierwszy ząb. Co by było gdyby odciąć ten fragment tłoka z urwanym zębem i taki tłok wsadzić go gearboxa? Tłok byłby nieco krótszy, pierwszy ząb jest zwykle nieco grubszy/mocniejszy, ok. Ale czy grozi to czymś poważniejszym poza zapewne szybszym zerwaniem pierwszego zęba ponownie?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Najpierw bym poszukał przyczyny dlaczego urywa Ci ten ząb. Bo czy włożysz nowy czy piłowany to zerwie znowu, i znowu....i znowu...

Stawiam ma AOE.

A jak upiłujesz ten ostani to zębatka Ci nie złapie...trzeba jeszcze glowicę tloka podkladkować.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jak się umówimy: za pierwszy. A może za ostatni? Jak liczyć.

 

Chodzi mi o to, że po obcięciu pierwszego (to znaczy tego od tyłu) zęba i spodkładkowaniu gł tłoka mamy jeden ząb więcej na zębatce niż na tłoku na długość. Więc przed strzałem właściwym tłok nam jeszcze przywali swoim ostatnim zębem o "nadprogramowy" ząb zębatki. Stawiam, że po pierwszym strzale ten ząb z zębatki się ułamie. I być może wpadnie nam między inne zęby albo gdzieś i narobi ambarasu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

No autor pisał ,że urwało ten gruby, czyli pierwszy który łapie zębatka tłokowa... Idąc dalej trzeba spiłować ostatni ząb zębatki tłokowej (short strocking) .... Ale jak juz kolega wyżej stwierdził- w tym wypadku strata czasu. lepiej poświęcić go na znalezienie winowajcy tych zerwanych zębów.

Share this post


Link to post
Share on other sites

No tak tak, tyle to ja przeczytałem ale autor nie zastanawiał się czemu urwało mu pierwszy ząb tylko co by było gdyby tłok pracował z obciętym pierwszym, niejako od drugiego. A to czemu dwa razy urwał pierwszy to osobny temat hehe.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Może ważniejsze

- na jakich springach ma to działać? Jakaś konfiguracja?

 

Trochę taki "lipton" robić sobie zachodu z czymś co i tak nie zadziała - a przynajmniej nie na długo. Ten ząb jest większy nie bez powodu. Na jakimś lekkim springu, słabym silniku/obrotach to może i ujdzie. Ale przy standardowym używaniu... przy założeniu, że cena nowego tłoka to ok. 7zł (shs z 3 metalowymi zębami jakiś czas temu po tyle stał w promocji) to lekkie "januszowanie".

Edited by mikadorus

Share this post


Link to post
Share on other sites

I o to chodziło - w trakcie urodziła się Wam odpowiedź: będzie za mało zębów tłoka w stosunku do zębów zębatki i zęby tłokowe uderzałyby w głowicę lub wogóle nie łapałyby tłoka. Czyli się nie da tak zrobić. A przyczyna zerwanych zębów jest dobrze znana (dwa odrębne przypadki, rózne repliki ale wszystko wyjaśnione). Dzieki.

Edited by hiena

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...