Jump to content
Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...

Strzelba CM.356 - 90% CQB, 10% las.


Recommended Posts

Witam wszystkich.

Jakiś czas temu zacząłem bawić się ze znajomymi w ASG.

Jako, że nie wiedziałem czy zabawa mi się spodoba to pożyczałem od nich repliki. Miałem okazję pograć z AK 47 (cm.028),

G36 JG, MP5 Galaxy oraz strzelbą niewiadomego pochodzenia. Z każdą z replik grało mi się przyjemnie i postanowiłem zaopatrzyć się we własną.

Biorąc pod uwagę to, że większość gier to CQB oraz zależy mi na wytrzymałości repliki i w miarę przystępnej cenie szczególną uwagę zwróciłem na strzelby CYMY. W oko wpadł mi

wymieniony w temacie model CM.356.

Na Taiwangunie znalazłem dwie repliki różniące się ilością FPS (błąd pomiaru?):

http://www.taiwangun.com/sprezynowe/cm-356m-tactical-full-metal-black-cyma?from=listing&campaign-id=14&q=cm+356

http://www.taiwangun.com/sprezynowe/cm-356m-tactical-full-metal-dark-earth-cyma-2?from=listing&campaign-id=14&q=cm+356

 

Według opisu obie repliki wykonane są w większości z metalu, chociaż nie napisano czy to stal, czy jakiś stop aluminium.

 

 W związku z powyższym mam do Was pytanie - czy warto kupić taką replikę?

Z góry dziękuję za wszystkie odpowiedzi.

Pozdrawiam.

Link to post
Share on other sites
13 godzin temu, Dean_14 napisał:

wykonane są w większości z metalu, chociaż nie napisano czy to stal, czy jakiś stop aluminium

Nie wiem czy są wyjątki od reguły, ale jeżeli masz napisane metal - wiadomo że jest to ZnAl. Stal czy też porządny stop aluminium byłby dokładnie wyszczególniony w opisie ;) No ale to też nie jest budżet na repliki robione ze stali/dobrego alu.

Link to post
Share on other sites

Taki marketing. Często jest nawet napisane że wykonane z aluminium, ale tak naprawdę do ZnaAl. Jak jest tylko informacja że metal to na 100% ZnAl.

Teraz wersja metalowa kosztuje ~250 zł, dopłacać prawie 150 zł do wersji taktycznej to kwestia osobistych preferencji. Ja mam wersje plastikową i sobie chwalę, choć używam sporadycznie na lapry i klamka/pompka party. Na jednaj kulce mam 280 fps, a ciężko zmierzyć trzy kulki na raz, pewnie jest trochę mniej wtedy. Może stąd ta rozbieżność na stronie sklepu.

Jak Ci zależy na zasięgu to im więcej fps tym lepiej, a w limitach CQB się i tak zmieścisz. Kup tą co ma 290 i na chrono ma tyle mieć, albo zwrot do sklepu.

Pompka w lesie będzie miała kiepską skuteczność. Nie powalczysz z elektrykami z 450-500 fps.

W CQB jest już o wiele lepiej, ale ja osobiście w tym budżecie wolałbym jakiegoś elektryka MP5K czy nawet MP7. Jest nawet G36C (CM011) za 350 zł.

Link to post
Share on other sites

Metal czy plastik - kwestia osobistych preferencji. Natomiast nie uważam, żeby wersja "taktyczna" była warta swojej ceny - boczny uchwyt na shellsy jest owszem, fajnym bajerem (choć użytkowo bez szału), natomiast górną szynę RIS uważam za zbędną - kolimator będziesz do tego zakładał...?

Podpisuję się pod tym, co Huba_Ibn pisze: to jest bardzo fajna zabawka do CQB, ale w lesie się nie sprawdza. 30m zasięgu, na tyle z grubsza ją stać... i na celność wówczas nie licz.

Jeśli ma to być Twoja pierwsza / główna replika - odpuść. AEGi Cię bedą w lesie przyprawiać o ciągła frustrację. Nawet, jeśli większość tego, co grywasz, to CQB.

Jak już będziesz miał uniwersalnego AEGa, i najdzie Cię ochota na pompkę dla klimatu / na imprezy shot & pistol / czysto do CQB, wtedy jak najbardziej - kup sobie od kompletu pompkę :)

Link to post
Share on other sites

Ok w takim razie strzelbę odrzucamy :)

A co z poniższych replik jest według was dobrą replika na start?

- P90 CYMA (CM.060) https://gunfire.com/pl/products/replika-pistoletu-maszynowego-cm060-1152208346.html

- G36c CYMA (CM.011) https://gunfire.com/pl/products/replika-subkarabinka-cm011-czarna-1152198441.html

- G36c JG (608) http://www.taiwangun.com/elektryczne/608-works-j-g?from=listing&campaign-id=20

- RK-01 http://www.taiwangun.com/elektryczne/rk-01w-real-wood-boyi?from=listing&campaign-id=21 - chociaż z rodziny AK preferuję AK 47 oraz jest nieco droższy od pozostałych.

Dorzuciłbym jakieś repliki MP5 ale gdzie nie patrzę to produkt niedostępny.

Zależy mi na "pancerności" repliki oraz możliwości lekkiego tuningu w przyszłości w zakresie poprawy celności oraz mocy (upgrade/downgrade w zależności od sytuacji).

Link to post
Share on other sites

Jestem wielbicielem P90, ale pamiętaj, że toto ma dość nieporęczne magazynki. Trzeba sensownie rozwiązać problem ich przenoszenia - rzecz wykonalna, ale nie taka prosta, jak się niektórym wydaje.

Nie, żeby (standardowe) magi od G36 były jakieś rewelacyjne (tzn. są o połowę grubsze od STANAGów), ale jakbyś założył adapter na STANAGi, to problem znika :)

Ale i tak polecam najpierw obmacać, sprawdzić czy Ci replika "w ręku" dobrze leży. Żeby nie było, że kupiłeś, a potem stwierdzasz, że niewygodne. 

Link to post
Share on other sites

Z wymienionych to chyba RK najprędzej (mimo, że nie lubię kałaszków tak estetycznie). No bo tak: P90- mocno nietypowa replika, dużo części i akcesoriów jest słabo dostepnych albo drogich. Gutki: gruube magi a z kolei z adapterem na stanagi to po pierwsze- lubi się ciąć i grymasić a po drugie: zostajemy ze zbędnym, stockowym hicapem (a szkoda, żeby się marnował...). 

pochodne AK jednak są na maksa standardowe, typowe i popularne. Serce mi mówi: gutek. Ale rozum mówi: raczej bier RK. 

Link to post
Share on other sites
12 minut temu, Stuleja napisał:

No bo tak: P90- mocno nietypowa replika, dużo części i akcesoriów jest słabo dostepnych albo drogich. 

No, jeśli się uprzesz na dodatkowy front typu Swordfish, to tak.

Poza tym? GB v6, zębatki i łożyska w wersji chińskiej są standardowe (w Marui łożyska są specyficzne, fakt). Powiększona stopka kolby - Chińczycy już ja robią. Jeszcze ewentualnie można się uprzeć na dedykowane zaczepy pasa nośnego, tylko... w sumie po co?

Link to post
Share on other sites

P90 - Ciekawa replika, ale niezbyt popularna. Lepiej na początek wziąć coś bardziej sprawdzonego. Do tego na pewno nie kupuj bez wcześniejszego przyłożenia się do repliki. Zazwyczaj nie za bardzo pasuje osobom wyższym.

G36 - CM011 i JG608 to prawie to samo, bierz co tańsze, dobra replika na początek. Tylko trzeba adapter na magi M4 sobie sprawić.

ASKU - RK1 - Też dobra replika na początek, choć AK nie są tak ergonomiczne jak G36

Link to post
Share on other sites

Huba_Ibn - - pełna zgoda, choć dodał bym, że do G36 też trzeba się przyłożyć (mnie nie leży - walę okularami w podstawę szczerbinki...).

@Stuleja - no właśnie pytam, co mam sobie porównać? Zębatki takie same w v3 i v6, łożyska takie same, cylinder taki sam, sprężyna i prowadnica taka sama, nie pamiętam, jak z głowicą cylindra. A dysza i tak zawsze wymaga indywidualnego doboru. Ok, szkielet v6 nie jest tak popularny jak v3, ale jeszcze nie widziałem rozwalonego szkieletu v6, choć jeden udało mi isę przez te lata zużyć do punktu, w którym serwis zalecił wymianę bo łożyska przestały siedzieć pewnie.

Guma HU standard, komora HU nie wymaga wymiany, lufa standardowego typu, ta sama długość co do G36c. 

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...