Jump to content
Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...

Operacja "Schwarzer Strom" - Luźna strzelanka ASH 27.02.21


Recommended Posts

Termin: 27 Luty 2021
Sprawdzenie listy - 8:30

Odprawa - 9:30
Start zawodów - 10:00
Zakończenie - 16:00
Zbiórka i ogłoszenia parafialne dla chętnych - 16:05
Koniec wydarzenia i rozejście - 16:20

Miejsce zbiórki:
https://www.google.com/maps/place/52°23'14.4"N+21°05'31.7"E/@52.3862404,21.0927864,682m/data=!3m1!1e3!4m6!3m5!1s0x0:0x0!7e2!8m2!3d52.3873382!4d21.0921357?hl=pl-PL


Regulamin: https://docs.google.com/document/d/13Aq-0o5nUs028AsIAdHi4xTT1-A2LAp3_AXIZfdR--s/edit?usp=sharing
Mapa: Niebawem
Zapisy: https://forms.gle/WLkSNRYVpGQ4Vqa97
Lista: https://docs.google.com/spreadsheets/d/1pyLiZsk6OOUQ9OTE6J9Uen69YEp4BUAhBrQluUzowZ8/edit?usp=sharing 

Podział: 1:1
Ograniczenia: 16 lat (z pisemną zgodą rodziców)/18+
Wpłata: 10zł (Płatna na miejscu)
Piro: ON
Bangi(zasada pif paf): OFF
Organizatorzy zapewniają:
- obsługę sędziowską zawodów
- dodatkową wodę 1,5 l – przed imprezą (jedna zgrzewka)
- rekwizyty i przygotowanie terenu
- stałych moderatorów w grze
- zapasowe akumulatory
- aktywną organizację (telefon, nasłuch na PMR)
- pirotechnikę i inne elementy potrzebne do realizacji scenariusza

Scenariusz:
Transport skrzyni
Scenariusz oparty jest na dwóch drużynach, ataku i obrony, które walczą o dominację nad umocnionymi pozycjami w terenie.

Drużyna Atakująca:
Celem jest przetransportowanie skrzyni z ładunkami wybuchowymi od punktu do punktu niszcząc każdy z nich. W okolicy każdego z punktów (promień ok. 50m), znajduje się skład amunicyjny, który trzeba wysadzić. Aby to wykonać, należy pokonać obrońców, zanieść do niego skrzynię i użyć jednego z ładunków. Po zniszczeniu składu, następuje przerwa techniczna 10 minut, w trakcie której należy przygotować się do ataku na kolejny punkt. Aby skrzynia mogła ruszyć, musi jej towarzyszyć minimum 4 graczy, z tym że wystarczy jeden do trzymania. Drużyna musi poruszać się maksymalnie w promieniu ok. 100 m od skrzyni. Punkty trzeba atakować w odpowiedniej kolejności. 
Respy:
Drużyna atakująca odradza się na ostatnim zniszczonym składzie i ma nieograniczone życia. Wyjść z respa, można po zebraniu się na nim minimum 4 osób.
Drużyna atakująca posiada również jednego medyka.

Drużyna Broniąca:
Celem jest powstrzymanie przeciwników przed zniszczeniem składów amunicyjnych. W tym celu mogą nękać konwój, a także kamuflować i fortyfikować składy. Skład będzie ustawiany przez drużynę na wyznaczonym obszarze podczas przerwy technicznej. Po rozstawieniu, skład nie może być przeniesiony. Obrońcy nie mogą ruszać skrzyni atakujących.
Respy:
Drużyna broniąca odradza się na następnym składzie amunicyjnym. Każdy z broniących ma 1 życie. Po trafieniu, musi zostać na respie i może szykować obronę punktu.

Warunki zwycięstwa:
Atak zaczyna z zerem punktów i za każdy zniszczony skład otrzymuje jeden.
Obrona zaczyna z tyloma punktami ile jest składów i za każdy stracony skład, tracą jeden punkt.
Jeżeli atak zdobędzie przewagę dwóch punktów nad obroną, wygrywa.

Medyk:
Startuje z 10-cioma bandażami i na każdym punkcie zdobywa kolejne 10
Medyk ma pełną dyskrecję w leczeniu rannych, jeżeli postanowi wyleczyć tego samego gracza 5 razy, to może

Ranni:
Ranny jest ranny, a nie martwy, więc może mówić i może przeczołgać się do najbliższej osłony, może też być dobity przez wroga oraz samego siebie, po 5minutach, jeżeli nie otrzyma pomocy ranny się wykrwawia.

Ograniczenia szpejowe:
STYLIZACJA WYMAGANA!
Stylizacja na jedną z armii WW2 lub partyzancka.
Dopuszczane wyposażenie powojenne, oczywiście w granicach rozsądku. Np. ss osien, alpentarn, amerykańskie m65, flecktarn, paso-szelki czy różne czapki.
W razie wątpliwości, pisać na pw.

Ograniczenia replik: 
Limity (Mierzone na kulkach docelowych):
Repliki broni automatycznej i półautomatycznej - max. ~1,9j (450fps na kulkach 0,2g)
Repliki karabinów maszynowych i czterotaktów - max. ~2,8j (550fps na kulkach 0,2g)

Repliki broni niehistorycznych (broni wprowadzonych po zakończeniu 2 wojny światowej) muszą być owinięte szmatami, pozbawione wszelkich celowników optycznych i innych akcesoriów, oraz mogą korzystać jedynie z trybu półautomatycznego. 

Link do wydarzenia na FB: https://www.facebook.com/events/132286588745384

Link to post
Share on other sites
  • 3 weeks later...

Kilka słów od orgów na ostatni dzień przed wydarzeniem:
- Przypominamy o wymogach stylizacyjnych i FPS/J
- Jak ktoś jeszcze tego nie zrobił to prosimy o wpisanie się na listę
- Piro używać z umiarem i z głową, a już na pewno nie używać jak są cywile w pobliżu
- Przy aktualnym rozłożeniu sił, zastrzegamy sobie prawo do balansowania drużyn na bieżąco. Na pierwszy ogień pójdą partyzanci i osoby z niestandardowym szpejem

Ps. Czy jest jakiś ochotnik na medyka dla strony atakującej?
 

Nr tel. : 604 252 215, 502 717 830
PMR : 446,006
Będziemy na miejscu od 8:30

3 godziny temu, Vlad napisał:

Limity ammo  jakieś są ?

 

Nie, ładuj do MG ile tylko chcesz.

Link to post
Share on other sites

Było bardzo miło spędzić na świeżym powietrzu trochę czasu - dodatkowo jako alianci w końcu mieliśmy nieco inne zadania aniżeli atak. Teren trzeba przyznać był bardzo fajny, z niesamowitym potencjałem. Masa okopów, transzei, różnych rodzajów fortyfikacji i lasów bardzo zwiększał realizm prawdziwych działań wojennych. Liczba MG niesamowita jak na dotychczasowe gry :) (oczywiście wszystkie chyba padły) ale od razu dodało to fajnego smaczka i pokazało, że zespół brytyjski musiał się też uczyć zmiany taktyki pod MG. Żałować można jeszcze, że "działo" pojawiło się dopiero w ostatnim punkcie obronnym - zasięg i celność chłopaków bardzo szybko pokazało, że 1 strzał i 5 trafionych przeciwników może zmienić dynamikę gry.

Jedyna uwaga to prośba do strony niemieckiej o delikatniejsze oznaczanie człowieka, którego się załatwiło z bliska. Rozumiem, że to działania w ferworze walki - jednak wyraźny ślad kolby pozostawiony na moich plecach mówi, że można to było zrobić w łagodniejszy sposób. 

 

Link to post
Share on other sites

Dzięki wszystkim za obecność. Miło słyszeć ciepłe słowa odnośnie naszej gry.

Niemieckie MG hulały praktycznie do końca, problemem była tylko amunicja :D .
Co do walki wręcz, to nie spotkałem się wcześniej, żeby ktoś używał kolby do tego, więc informacja przyjęta i będziemy apelować o bezpieczniejsze oznaczanie, jak gumowy bagnet czy klepnięcie ręką.

Zdjęcia będą kiedy będą, trzeba cierpliwie czekać na obróbkę Pani fotograf. W międzyczasie jak ktoś robił telefonem to może wrzucić.

Link to post
Share on other sites

Wychodzi na to, że będę pierwszy, ale mam nadzieję, że nie ostatni.

BARDZO SERDECZNIE CHCIAŁEM PODZIĘKOWAĆ ORGOM!!!
Przede wszystkim, że im się chciało. Nie była to jakaś bardzo rozbudowana scenariuszowo, fabularnie czy scenograficznie gra, ale i tak było fajnie. Mnie bardzo cieszy, że znaleźli się kolejni chętni do ogarnięcia czegokolwiek. Wymyślili prostą mechanikę, znaleźli BARDZO FAJNY TEREN i zaprosili ludzi. Tak trzymać chłopaki. Jakby za miesiąc miała być gra w tym samym terenie melduję się.
Przed zejściem na parking już mówiłem Meistrowi co bym zmienił, co moim zdaniem było do poprawy, ale napiszę to raz jeszcze, żeby inni dla siebie widzieli wskazówki na zaś.

- Teren bardzo fajny. Mnóstwo okopów, transzei, "naturalnych" przeszkód. Mimo, braku liści na drzewach, było gdzie i jak się chować. SUPER. Bardzo chętnie wrócę na teren bardziej zarośnięty.
- Mechanika bardzo prosta co ja cenię. Myślę, że wprowadzenia medyków, po stronie aliantów i skrócenie dystansów do respów spowodowałoby większą dynamikę gry. Do rozważenia na przyszłość.
- Trochę wolno szło ruszanie niemcom na nasze pozycje, długie przerwy między poszczególnymi "rozgrywkami". Może zakładał to scenariusz nie wiem. Może warto by było dać stronie atakującej limit na przeprowadzenie ataku. Całość rozplanować np. punkt pierwszy początek gry 10, bronimy do 10.30 jak się uda punkt dla broniących jeśli padnie dla atakujących. Punkt drugi zaczynamy grać o niego 10/20/30 min po zakończeniu walk na punkcie 1. I tak dalej. Na każdy punkt z góry określić czas do zdobycia. Zaznaczam nie godzinę a czas bo z godziną to różnie może być. Początek się opóźni, jeden punkt będzie bronił się do końca a inny padnie po 5min.
- Skrzynia moim zdaniem tu tylko uprzykrzała życie. Trzeba było ją tylko przenosić od punktu do punktu, a sama rozgrywka toczyła się w zasadzie do wybicia ostatniego obrońcy. Chyba lepiej było postawić na flagi, które atakujący mieliby powalić/ustawić swoją.

To chyba tyle. Gratuluję orgom debiutu, nie było się do czego przyczepić. Graczom gratuluję, że nie było spin a jak coś było to wyjaśniane na miejscu. Jak teraz ktoś ma jeszcze coś do psioczenia na terminatorów to niech lepiej siedzi cicho, trzeba było na miejscu wyjaśniać.
 

Link to post
Share on other sites

Również dołączam się do podziękowań dla organizatorów i wszystkich uczestników.  Jak na taką "zwykłą" w sumie strzelankę ucieszył mnie wysoki poziom stylizacji,  widać, że czas pandemiczny nie został do końca stracony :)  Po stronie niemieckiej królowały mausery od SW, a na całą grę była chyba tylko 1 replika niehistoryczna !!! Co do wolnego ruszania na pozycje aliantów to właśnie my mieliśmy informacje, że nie jesteście jeszcze gotowi... tutaj możliwe, że jest jakiś niuans komunikacyjny do doszlifowania. Pomysł z noszeniem skrzynki dla mnie osobiście jak najbardziej ok. Bawiłem się świetnie i do zobaczenia za 2 tygodnie :) 

 

Link to post
Share on other sites

Także serdecznie dziękuję orgom i wszystkim uczestnikom za grę. Na terenie byłem pierwszy raz, ale bardzo mi się spodobał i liczę, że będą jeszcze okazje się tam postrzelać (może nawet sam się kiedyś do tego przyczynię ;) ). 

Alianci stawili naprawdę silny opór i pomimo tego, że mieli tylko jedno życie i brak sanitariusza, dali nam się we znaki. Obrona punktu numer 2 przejdzie chyba do historii ASH. Przez bardzo długi czas, całość sił niemieckich była bezradna wobec tych kilku obrońców. Mimo to, jestem bardzo zadowolony z działania osi. W wielu momentach naprawdę było widać świetne drużynowe działanie :) 

Czuć było też przewagę aliancką w posiadanej broni automatycznej wobec naszych 4-taktów. Szczególnie dawało się to we znaki kiedy zaczynały się pojawiać gęste krzaki i drzewa. Aż mi się przypomniało, jak to kiedyś alianci narzekali na masę mp40 i stg44 po stronie niemieckiej. Jak widać, nie było to bezpodstawne ;) 

Tak jak napisał Ashigara, z ruszaniem z atakiem na kolejne pozycje czekaliśmy aż dostaniemy sygnał, że jesteście już gotowi. Po nim ruszaliśmy bardzo szybko i bez zbędnego ociągania się. 

6 godzin temu, ashigara napisał:

Pomysł z noszeniem skrzynki dla mnie osobiście jak najbardziej ok. Bawiłem się świetnie i do zobaczenia za 2 tygodnie :) 

Z tego co pamiętam, to ty chyba ani razu jej nie niosłeś :P Ale nic straconego, niedługo będziesz miał okazję to nadrobić ;) 

Link to post
Share on other sites
1 godzinę temu, XrayPl napisał:

Z tego co pamiętam, to ty chyba ani razu jej nie niosłeś :P Ale nic straconego, niedługo będziesz miał okazję to nadrobić ;) 

O przepraszam nosiłem 2x. Nawet za drugim razem zginąłem przed tą wielką górką ze skrzynką w dłoni rozstrzelany prawdopodobnie przez Gregoriusa :)

Link to post
Share on other sites
19 godzin temu, ashigara napisał:

O przepraszam nosiłem 2x. Nawet za drugim razem zginąłem przed tą wielką górką ze skrzynką w dłoni rozstrzelany prawdopodobnie przez Gregoriusa :)

Potwierdzam. Osobiście rozstrzelałem cały transport skrzyni przy górce. ;)

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...