Jump to content
Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...

Szlakiem do Orlego Gniazda vol.2 - 13.05.2023r


Recommended Posts

Powiew wiosny, lekkie tchnienie które budzi nadwątlone siły, pobudza zmysły i daje chęć by iść naprzód... wiosna nadciąga... nadciąga do spokojnych rejonów Austrii... wojna również...
Osłabione i zdziesiątkowane oddziały Hitlerowskich wojsk bronią zaciekle każdego metra ziemi by nie dopuścić wojsk alianckich nadciągających od zachodniej strony, lecz zostali zepchnięci do defensywy i do ataków partyzanckich... zawzięcie bronią dostępu do serca Rzeszy - Niemiec oraz do ukochanej Austrii Führera.
 
ASH Małopolska ma przyjemność zaprosić na kontynuacje imprezy z poprzedniego roku - Szlakiem do Orlego Gniazda.
Przeniesiemy się w słoneczne lasy granicy Austrii i Rzeszy gdzie mają ostatnią linię obrony partyzanci oraz wojska niemieckie.
 
Strony gry to:
Alianci: Brytyjczycy, Amerykanie,
OŚ: Niemcy oraz lokalni partyzanci.
Odnośnie samej rozgrywki:
Teren leśny, górzysty - trudny, dlatego impreza bez rozgrywki nocnej.
Ze względu na duże zalesienie oraz samą nierówność jest problem z łącznością - raczej radia nie będą działać, dlatego planowane zastosowanie jest gońców.
 
Zgłoszenia tylko i wyłącznie na maila: ashmalopolska@gmail.com
1. Nick
2. Stronę konfliktu + ewentualną formację
3. Funkcję: Dowódca, inżynier, medyk, KM, snajper, strzelec
W ciągu 48h w zwrotce przyjdzie nr konta do wpłat.
Wpisowe: 30zł do końca kwietnia/ 40zł w maju oraz 50zł w dniu imprezy. Decyduje data wpłynięcia kasy na konto.
 
Wiek: 16+
Limity fps:
Pistolet: 380fps - 30 kulek przy wyjściu do gry
PM (Thompson, Sten, MP40) - 400fps 300kulek przy wejściu do gry
Karabiny samopowtarzalne (Garand, M1 carbine) 450fps - 200 kulek przy wejściu do gry
Karabiny powtarzalne (Kar, Lee-Enfield) 500fps - 200 kulek przy wejściu do gry
Karabiny maszynowe (BAR, STG) 450fps max 300 kulek przy wejściu do gry
Karabiny wsparcia (MG42, Browning 1919) max 500 fps, (500 kul) STRZELAMY TYLKO Z POZYCJI PODPARTEJ, NIE MOŻNA STRZELAĆ Z BIODRA/RAMIENIA
1000 kulek przy wejściu do gry (1/15 na każdą stronę proszę napisać w zgłoszeniu)
Snajperki (4-takt z lunetą) max 550 fps max 100kulek przy wejściu do gry. Obowiązkowo broń boczna. (1/15 na każdą stronę proszę napisać w zgłoszeniu)
Dodatkowo partyzanci muszą mieć minimum stylizacji na okres lat 40-tych:
- sztruksowe lub "galowe" spodnie, kaszkiet, biała koszula, marynarka etc,
generalnie koszt w tzw "ciucholandzie" nie przekroczy 50 PLN
Replika niehistoryczna AEG będzie miała tylko funkcję singiel - zasady repliki samopowtarzalnej -
Replika 4 takt bez lunety - zasady repliki powtarzalnej.
Obowiązkowe owinięcie repliki szmatą,
na oddział 15 partyzantów 1 może mieć 4-takt z lunetą - zasady snajperka
Ponadto będą obowiązywały limity jeśli chodzi o doładowania na respie.
Zakaz ładowania magazynków w terenie, wyjątek snajperzy z magazynkiem lub dwoma na max 20 kulek. Taki gracz może zabrać ze sobą 1 szybkoładowarkę zasypaną na full. PRZED GRĄ KONIECZNIE ZGŁOSIĆ TO NA WSPÓLNEJ ODPRAWIE.
Gracz ładujący magazynki w polu, może zostać odesłany na respa jako trup przez każdego innego gracza.
 
Minimum graczy by gra się odbyła - 20
 
Szczegółowy plan imprezy pojawi się niebawem.
Planowany czas gry od 10 do 17.Hohenwerfen_castle.thumb.jpg.1ded9d35073487af2e4681fd2c14957a.jpg
Link to post
Share on other sites
  • Simon91s changed the title to Szlakiem do Orlego Gniazda vol.2 - 13.05.2023r
  • 3 weeks later...
Przypominamy o zapisach!
Zapraszamy szczególnie stronę niemiecką do zapisów, by gra się odbyła potrzebujemy do 3 maja mieć po 10 osób na stronę!
 
Gdyby ktoś nie doczytał info w opisie imprezy to przypominam zgłoszenie TYLKO przez mail:
ashmalopolska@gmail.com
1. Nick
2. Strona/frakcja
3. funkcja
Aktualnie mamy 14 zapisanych osób w tym niestety tylko 3 zgłoszenia na stronę niemiecką.
 
Staramy się by scenariusz był zbalansowany dla obu stron rozgrywki - najważniejsze dla nas to byście wszyscy dobrze się bawili.
Scenariusz ma zakładać przejmowanie kolejno punktów by słowo "szlakiem" miało kluczowy sens, dodatkowo jeśli frekwencja dopisze to zakładamy dodatkowe zadania w czasie rozgrywki.
Pozdrawiam Szaman.
Link to post
Share on other sites
W dniu 29.03.2023 o 19:29, Simon91s napisał:
(..)
Karabiny samopowtarzalne (Garand, M1 carbine) 450fps - 200 kulek przy wejściu do gry
(...)
Karabiny wsparcia (MG42, Browning 1919) max 500 fps, (500 kul) STRZELAMY TYLKO Z POZYCJI PODPARTEJ, NIE MOŻNA STRZELAĆ Z BIODRA/RAMIENIA
1000 kulek przy wejściu do gry (1/15 na każdą stronę proszę napisać w zgłoszeniu)
(...)
Zakaz ładowania magazynków w terenie, wyjątek snajperzy z magazynkiem lub dwoma na max 20 kulek. Taki gracz może zabrać ze sobą 1 szybkoładowarkę zasypaną na full. 
(...)

Mam dwa pytania odnośnie zasad co by nie mieć wątpliwości:
1. Czy repliki z magazynkami o maksymalnej pojemności ~20 kulek (mówię tu o samopowtarzalnych) też mają zakaz doładowywania się w polu (choć pojemnościowo mają podobnie do snajperów)? Czy jednak istnieje jakaś szansa na drobną zmianę w tej zasadzie? Tutaj zachodzi trochę odwrotna sytuacja jak w przypadku dołączanych i raczej ciężko zastępowalnych hi-capów w niektórych replikach (w tym wypadku brak alternatyw - tylko low-capy/gbbr) i finalnie ciężko móc wykorzystać limit 200 bez niemałych kosztów. 

2. Karabiny wsparcia - mogą mieć max 500 czy 1000 kulek? Czy jednak 500 dotyczy magazynka/taśmy/boxa etc. a 1000 jako zapas ogólny?

 

Link to post
Share on other sites
1 godzinę temu, Guzol1 napisał:

Mam dwa pytania odnośnie zasad co by nie mieć wątpliwości:
1. Czy repliki z magazynkami o maksymalnej pojemności ~20 kulek (mówię tu o samopowtarzalnych) też mają zakaz doładowywania się w polu (choć pojemnościowo mają podobnie do snajperów)? Czy jednak istnieje jakaś szansa na drobną zmianę w tej zasadzie? Tutaj zachodzi trochę odwrotna sytuacja jak w przypadku dołączanych i raczej ciężko zastępowalnych hi-capów w niektórych replikach (w tym wypadku brak alternatyw - tylko low-capy/gbbr) i finalnie ciężko móc wykorzystać limit 200 bez niemałych kosztów. 

2. Karabiny wsparcia - mogą mieć max 500 czy 1000 kulek? Czy jednak 500 dotyczy magazynka/taśmy/boxa etc. a 1000 jako zapas ogólny?

 

1. Jeśli zostanie zgłoszony fakt na odprawie że np masz tylko 3 magazynki do repliki które mieszczą np 60 kulek to oczywiście możesz wziąć "strzykawkę" i doładować się w polu, ALE takie fakty muszą zostać zgłoszone by uniknąć kwasu "że ktoś doładował się w polu" :)

2. wsparcie 500 zasypane i 500 jako box do przeładowania etc. razem daje 1000 kul 

 

P.S myślimy o pewnych krokach do zmiany ilości amunicji ale to już przyszłościowo na kolejnej imprezie.

Link to post
Share on other sites

Cieszy nas że kilka osób zapisało się w czasie od ostatniego posta. 

Zapraszamy chętnie wszystkich - szczególnie partyzantów lub kogoś kto chce grać jako Niemiec!

Przedłużamy zapisy wstępne do kolejnego weekendu 6/7 maja

- liczymy że strona niemiecka zmobilizuje się i zapisze :) 

Aktualnie bilans 13:6 brakuje ludzi od strony niemieckiej ;)

Link to post
Share on other sites

Mamy przyjemność poinformować że udało się zebrać ilość zapisów by gra mogła się odbyć, niestety będzie na tyle mało (wciąż liczymy na więcej chętnych nawet w ostatnim terminie) że musieliśmy zmienić scenariusz pod mniejszą liczbę graczy.
Gra zapowiada się na "kameralną" i jako grupa organizatorska postanowiliśmy mimo wszystko zorganizować to wydarzenie.

Scenariusz pojawi się jutro.

Pozdrawiam, Szaman

Link to post
Share on other sites

Jeżeli jest ktoś z warszawy, kto nie zapisał się z powodu braku transportu, a chciałby pojechać, to próbujemy zebrać grupkę na busa, będzie wtedy taniej. Jeżeli się nie zbierze, to i tak mamy jedno miejsce w aucie, więc przynajmniej jedną osobę możemy wziąć. 

Link to post
Share on other sites

Scenariusz:

 

1. Szlak po punktach obronnych, 3-4 punkty

punkty do przejęcia mogą zostać zabezpieczone przez inżyniera/sapera obrońców poprzez zaminowanie, tak samo by przejąć taki punkt najpierw inżynier/saper musi rozbroić ładunki rozmieszczone dookoła,

Opis ładunków będzie wytłumaczony na odprawie.

Jeśli ta część rozgrywki będzie się przeciągać czasowo, a będziemy chcieli wprowadzić kolejne punkty scenariusza zostanie ogłoszona godzina zakończenia tego punktu by przejść do kolejnego.

2. Konwój - odblokowanie rozgrywki dopiero po przejęciu ostatniego punktu aliantów, lub po dobrej obronie Niemców w wyznaczonym czasie.

wygrana strona zdobywa tajne dokumenty oraz złoto i muszą przetransportować je drogą kolejową do pociągu (wybrany punkt), jeśli w wyznaczonym czasie strona nie dotrze do "pociągu" zostaje automatycznie pokonana przez stronę atakującą,
skrzynia nie może zostać zdobyta/przetransportowana przez wroga, jednak może zostać strzeżona przez nich by uniemożliwić dokończenia misji
Dowolna jednostka może transportować ładunek

3. Obrona pozycji - odblokowanie po dotarciu do "pociągu"

Strona z 2 scenariusza musi bronić pociągu zanim odjedzie w wyznaczonym czasie, by przekazać tajne dokumenty do dowództwa, 

Jeśli nie udało się grupie dotrzeć do pociągu i stracili dokumenty po wyznaczonym czasie to grupa która uniemożliwiła dotarcie przeciwnej drużynie do pociągu, zabiera dokumenty do lokacji startowej 2 scenariusza i tam broni skrzyni do czasu otrzymania posiłków - wygrania tego scenariusza.

Scenariusz ograniczony czasowo. 

 

Medycy grają - kostki 1-4 rana lekka, 5-6 rana ciężka resp.

Ze względu na naszą ilość graczy może mieć 2 rany lekkie jednak przy 3 trafieniu automatycznie schodzi do respa!
Ranny może odczołgać się 2-3m do najbliższej osłony i czeka ok 5 min na medyka zanim zejdzie do respa!

 

Inżynier/saper:
strona atakująca - może zabezpieczyć przejęte skrzynie ładunkami - tak jak w scenariuszu pierwszym,
strona transportująca skrzynie - jeśli skrzynia została zabezpieczona przez nieprzyjaciela - musi najpierw usunąć ładunki aby skrzynia mogła zostać przetransportowana.

 

Respy, na ten moment ze względu na naszą ilość ciągle są dogrywane tak by zapobiec dysbalansowi rozgrywki - zostaną podane przed rozgrywka lub na odprawie

 

Amunicja ze skrzynek w respie, paczki po 100. Organizator udostępni kulki BLS 0.25 i 0.3 jeśli strzelasz z cięższych proszę zgłosić to na odprawie! 

Doładowanie tylko w respie! Wyjątek osoba z 1-2 magami i reszta amunicji z przydziału w strzykawce.

Link to post
Share on other sites

Szamanejro mam kilka pytań:

13 godzin temu, Simon91s napisał:

Amunicja ze skrzynek w respie, paczki po 100. Organizator udostępni kulki BLS 0.25 i 0.3 jeśli strzelasz z cięższych proszę zgłosić to na odprawie! 

Mamy taki zapis, a w pierwszym poście:

W dniu 29.03.2023 o 19:29, Simon91s napisał:

(...) Karabiny powtarzalne (Kar, Lee-Enfield) 500fps - 200 kulek przy wejściu do gry (...)

1. Czy to oznacza, że na "dzień dobry" doładowuję się własną amunicją, a dopiero po jej wyczerpaniu korzystam z amunicji zapewnionej przez organizację?

13 godzin temu, Simon91s napisał:

Inżynier/saper - demontują/montują miny przy punktach, transport skrzyni

2. Czy nie lepiej by wyznaczyć kogoś innego niż saper do noszenia skrzyni? Saper mógłby taką skrzynię zaminować/rozminować w celu utrudnienia jej przechwycenia, a jej noszeniem może zająć się tragarzo-wieśniako-kurier.

13 godzin temu, Simon91s napisał:

Medycy grają - kostki 1-4 rana lekka, 5-6 rana ciężka resp

3. Czy to oznacza, że w przypadku otrzymania rany ciężkiej, od razu udajemy się do punktu powrotu do gry? Co w sytuacji gdy dwa razy pod rząd otrzymam ranę lekką?

Link to post
Share on other sites
1 godzinę temu, Domin007 napisał:

1. Czy to oznacza, że na "dzień dobry" doładowuję się własną amunicją, a dopiero po jej wyczerpaniu korzystam z amunicji zapewnionej przez organizację?

 

Tak, można wejść do gry ze startową amunicją własną. 

 

1 godzinę temu, Domin007 napisał:

2. Czy nie lepiej by wyznaczyć kogoś innego niż saper do noszenia skrzyni? Saper mógłby taką skrzynię zaminować/rozminować w celu utrudnienia jej przechwycenia, a jej noszeniem może zająć się tragarzo-wieśniako-kurier.

Tutaj wkradł się błąd i załadowało mi "roboczą wersję" zanim parę podobnych spraw nie zagrało na poprzedniej imprezie, wklejam poniżej jak to powinno dokładnie wyglądać - jeśli możesz edytować post (ja już nie mogę) to można wkleić w odpowiednie miejsce:

2. konwój - odblokowanie rozgrywki dopiero po przejęciu ostatniego punktu aliantów, lub po dobrej obronie Niemców w wyznaczonym czasie.
wygrana strona zdobywa tajne dokumenty oraz złoto i muszą przetransportować je drogą kolejową do pociągu (wybrany punkt), jeśli w wyznaczonym czasie strona nie dotrze do "pociągu" zostaje automatycznie pokonana przez stronę atakującą,
skrzynia nie może zostać zdobyta/przetransportowana przez wroga, jednak może zostać strzeżona przez nich by uniemożliwić dokończenia misji
Inżynier/Saper:
strona atakująca - może zabezpieczyć przejęta skrzynie ładunkami jak w scenariuszu pierwszym punkty,
strona transportująca skrzynie - jeśli skrzynia została zabezpieczona przez wroga stronę musi najpierw usunąć ładunki aby skrzynia mogła zostać przetransportowana.
Dowolna jednostka może transportować ładunek
 
1 godzinę temu, Domin007 napisał:

3. Czy to oznacza, że w przypadku otrzymania rany ciężkiej, od razu udajemy się do punktu powrotu do gry? Co w sytuacji gdy dwa razy pod rząd otrzymam ranę lekką?

Tak przy ranie ciężkiej od razu idziesz do respa.
Tutaj rozszerzenie zasad medyka które też nie zostały załadowane z wersji roboczej - mój błąd
Medycy grają - kostki 1-4 rana lekka, 5-6 rana ciężka resp
Ze względu na naszą ilość graczy może mieć 2 rany lekkie jednak przy 3 trafieniu automatycznie schodzi do respa!
Ranny może odczolgac się 2-3m do najbliższej osłony i czeka ok 5 min na medyka zanim zejdzie do respa!
 
Inżynier/saper - demontują/montują miny przy punktach strategicznych, zabezpieczenie skrzyni przed transportem
 
 
W razie powstawania dysbalansu będziemy jako organizatory/moderatorzy działać w ciągu trwania imprezy! Zgłaszać wszystkie problemu do nas byśmy mogli z wyprzedzeniem wprowadzić zmiany :)
Edited by Simon91s
Link to post
Share on other sites
2 godziny temu, Simon91s napisał:

Doładowanie tylko w respie! Wyjątek osoba z 1-2 magami i reszta amunicji z przydziału w strzykawce.

Proszę o wyjaśnienie !   Czterotakty  200 bb na wejściu mam  załadowane  3 magi po 20bb Reszta w "strzykawce". Mogę doładować się w polu czy tylko  w Respie ?  

 

Link to post
Share on other sites
29 minut temu, Vlad napisał:

Proszę o wyjaśnienie !   Czterotakty  200 bb na wejściu mam  załadowane  3 magi po 20bb Reszta w "strzykawce". Mogę doładować się w polu czy tylko  w Respie ?  

1-2 magi było dla przykładu - jeśli ktoś posiada np 4 magi o sumie pojemności 100 kulek to oczywiste dla nas jest że kolejne 100 ze swojego zasobu może mieć przy sobie w szybkoładowarce. Tylko by niepotrzebnie robić kwasy w czasie rozgrywki lepiej zgłosić na odprawie tak by każdy widział takiego gracza, a już na 100% organizator/moderator.

Link to post
Share on other sites

Jeszcze raz chciałbym podziękować w imieniu ASH Małopolska wszystkim graczom którzy dotarli.

Prawda jest taka że co by organizator nie chciał wymyślić, bez was - graczy - żadna gra nie może się odbyć. Dlatego wszystkim którzy zapisali się, oraz przyjechali należą się brawa. 

Niestety ze względu na kameralne grono nie mogliśmy zrobić zakładanego scenariusza w formie w jakiej miało to początkowo wyglądać. Tak by przy głównym założeniu szlaku do punktu HQ miałby być rozmieszczone zadania dodatkowe w formie larpa - skrzynie z dokumentami i złotem, ograbienie miasteczka przez aliantów z dóbr mieszkańców, czy nawet był pomysł na wyzwolenie obozu. Tak by ktoś kto chce strzelać miał scenariusz dla siebie oraz by Ci co lubią larpować mieli jakiś smaczek dla siebie.

Liczymy że na kolejną edycję pojawi się większą liczbą graczy dzięki czemu będziemy mogli wprowadzić dodatkowe scenariusze poboczne.

Dziękuję też tym którzy mogli na spokojnie usiąść przy ognisku (tym razem nie w lesie) i luźno porozmawiać w całym gronie nie dzieląc się na aliantów czy Niemców.

Mamy nadzieję że wróciliście zadowoleni z imprezy do domów. Do zobaczenia na kolejnych imprezach i czekajcie na informacje odnośnie kolejnej edycji Arden organizowanych w zimie i na wiosnę cykl szlakiem :)

 

Pozdrawiam, Szaman.

 

Edited by Simon91s
Link to post
Share on other sites

Kto nie był niech żałuje. Teren jest kapitalny, las, rzeczki, bagna, linia kolejowa, przepusty pod torami, można tu robić każdy scenariusz larpowy i nie tylko.

Podziękowania dla organizatorów i wszystkich obecnych. Miła, lajtowa atmosfera, a na koniec ognisko z kiełbaskami.

Jedna mała uwaga, prośba o podawanie pinezki google maps do parkingu to wtedy możliwe, że nie byłoby opóźnienia i gra trwała by godzinę dłużej.  

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...