mareq Posted May 12, 2016 Report Share Posted May 12, 2016 Dlaczego masz takie zdanie o lipo? Ja w modelach typowo zużywam całego lipola w 5-10 minut ciągłego obciążenia i nic im się nie dzieje. LiFe ma jedną wadę: krzywa rozładowania. Napięcie mu spada jak już jest niemal pusty. W lipo przynajmniej wiesz, że jeszcze trochę popracuje, bo już idzie słabiej. Quote Link to post Share on other sites
relativy Posted May 12, 2016 Report Share Posted May 12, 2016 No to straciłem 30 sekund z życia :icon_razz: Oj, więc jednak wychodzi na moje. Nieważne. Skończmy z tymi żartami, teraz poważne pytania: 1.Czy ktoś wie jak działa wykrywanie pustego magazynka ? Pomiar prądu, czy coś innego ? Da się to w ogóle zrobić ? 2.Jak ma działać Pre cokcking, tzn na podstawie czasu czy pomiaru prądu ? Bo i jedno i drugie może być zawodne ? 3. Burst. To samo pytanie. Bo repliki są różne, różne silniki, baterie, sprężyny. Co wziąć jako odniesienie, żeby układ był uniwersalny, czas czy pomiar prądu. Jak to jest realizowane w tych bardzo drogich układach np jefftron'a ? Nie bardzo wiem, co tu jest żartem, ale przyznaje pisanie o 1 w nocy, nie wychodzi mi za dobrze xD. Dalej jednak nie zagłębiając się w szczegóły, diodą nie zahamujesz silnika, musisz mieć tranzystor lub styk, lub odwrócić bieguny. Twoja bramka tego nie zrobi. Co do wykrywania pustego magazynka, to najłatwiej przerobić magazynek, wiercenie komory jest kiepskim pomysłem. Preccock możesz zrobić jak ci się podoba, musisz zatrzymać silnik w odpowiednim momencie, przed strzałem. Burst, to albo mikroprocesor, albo na bramkach, bo musisz policzyć cykle do 3 lub ilu tam potrzebujesz. Widzę dalej brniesz w skomplikowane układy, a to nie jest dobra droga. Zapytam jeszcze, bo widzę nowy jesteś na forum, jakie masz doświadczenie z replikami ASG? Rozbierałeś? Serwisowałeś? Bo czysta elektronika to jedno, dopasowanie układu do mechaniki to coś zupełnie innego. Wybacz też, że nie podaję ci gotowych odpowiedzi, ale wymyślenie niektórych rozwiązań trochę mi zajęło, a że sam projektuję własny układ, to chciałbym to zostawić dla siebie, puki nie sprawdzę czy faktycznie działają. Quote Link to post Share on other sites
shamoth Posted May 13, 2016 Report Share Posted May 13, 2016 Dlaczego masz takie zdanie o lipo? Ja w modelach typowo zużywam całego lipola w 5-10 minut ciągłego obciążenia i nic im się nie dzieje. LiFe ma jedną wadę: krzywa rozładowania. Napięcie mu spada jak już jest niemal pusty. W lipo przynajmniej wiesz, że jeszcze trochę popracuje, bo już idzie słabiej. Przede wszystkim dużo trudniej je uszkodzić fizycznie, wyższy ciągły prąd rozładowania, lepiej znoszą ładowanie wyższym prądem, odporniejsze na zwarcia... w sumie same superlatywy i mają tylko 2 mankamenty. Wspomniany przez Ciebie, choć to akurat dla mnie zaleta w przypadku ASG bo wiesz że to już koniec i trzeba wymienić batkę choć w przypadku modelarstwa lotniczego to faktycznie może być zonk ;) No i to że są póki co dostępne tylko w 2 rodzajach ogniw, co często jest mało poręczne, choć co jakiś czas słyszę że mają być w dowolnym kształcie i elastyczne. Quote Link to post Share on other sites
mareq Posted May 13, 2016 Report Share Posted May 13, 2016 Masz replikę, która potrafi pociągnąć prąd maksymalny? W ASG ładowanie np w 15 minut nie jest raczej koniecznością. W modelarstwie lotniczym niby się przydaje ale potem się okazuje, że w krótkim czasie można się nalatać dowoli a później nie można odjechać z lotniska, bo skończył się aku w samochodzie :). Quote Link to post Share on other sites
shamoth Posted May 13, 2016 Report Share Posted May 13, 2016 Masz replikę, która potrafi pociągnąć prąd maksymalny? W ASG ładowanie np w 15 minut nie jest raczej koniecznością. W modelarstwie lotniczym niby się przydaje ale potem się okazuje, że w krótkim czasie można się nalatać dowoli a później nie można odjechać z lotniska, bo skończył się aku w samochodzie :icon_smile:. No mam takie maleństwo na Systema Magnum i starej M170(M190) Guardera w której używam LiFe bo LiPo jak dla mnie za bardzo się gotowały. Dlatego używałem dedykowanego aku, jak się kończył to może jeszcze raz, dwa lub trzy pociągnąłem z zapalniczki i kończyłem zabawę ;) Quote Link to post Share on other sites
roball44 Posted June 27, 2016 Report Share Posted June 27, 2016 Hej, a co myślicie o takim oto schemacie ? http://extreme-fire.com/SW-JAGUAR-2N-204.jpg Nie jest chyba popularny. Quote Link to post Share on other sites
roball44 Posted September 23, 2016 Report Share Posted September 23, 2016 No i zrobiłem swój układ, inspirowałem się wrzuconym poprzednio schematem. Pierwszy dzień testów za mną, oprócz repliki używałem również silnika wkrętarki zasilonego z 18V i jedynie silniki udało mi się nagrzać, tranzystory i diody pozostały zimne. Kiedyś w wolnym czasie wykonam pomiary. Pozdrawiam Quote Link to post Share on other sites
Mariusz559 Posted March 27, 2017 Report Share Posted March 27, 2017 Czy mógł by ktoś mi podać schemat programowalnego mosfeta ? Quote Link to post Share on other sites
hindus Posted March 27, 2017 Report Share Posted March 27, 2017 (edited) Proszę bardzo http://www.electro-t...e-ab-jpg.31877/ A tu od Extreme Fire http://extreme-fire.com/SW-Cheetah-2N-500-sch.gif Edited March 27, 2017 by hindus Quote Link to post Share on other sites
ArkadiuszWernicki Posted March 29, 2017 Report Share Posted March 29, 2017 Proszę bardzo http://www.electro-t...e-ab-jpg.31877/ A tu od Extreme Fire http://extreme-fire....-2N-500-sch.gif Witaj. Na pierwszym schemacie jeden z mosfetów(Q3) zwiera silnik. Czy możesz mi powiedzieć dlaczego tak jest? Bo pierwszy steruje nim a drugi??? Hamuje? Quote Link to post Share on other sites
ArkadiuszWernicki Posted March 29, 2017 Report Share Posted March 29, 2017 Witaj. Na pierwszym schemacie jeden z mosfetów(Q3) zwiera silnik. Czy możesz mi powiedzieć dlaczego tak jest? Bo pierwszy steruje nim a drugi??? Hamuje? IRL1404 ma inne oznaczenie niż to na pierwszym schemacie jako Q1. http://www.irf.com/product-info/datasheets/data/irl1404z.pdf ktoś chyba zrobił błąd? Z tranzystorem Q3 tez chyba się pomylili. https://www.onsemi.com/pub/Collateral/MTP50P03HDL-D.PDF Trochę to wygląda jakby zamienili modele tranzystorów miejscami. Pasowały by wtedy parametry tranzystorów gdyż ten co pracuje na zwarcie przeniesie jedynie 50A a ten na głównych zasilaniu ma 210A. Najpewniej powinno być na odwrót. Quote Link to post Share on other sites
hindus Posted March 29, 2017 Report Share Posted March 29, 2017 (edited) Symbol rzeczywiście wygląda na odwrócony, ale oznaczenia już są poprawne. Q1 załącza silnik, Q3 hamuje. Prądy są OK, przy rozruchu potrzebujemy dużego prądu (napinanie sprężyny), przy hamowaniu walczymy tylko z energią silnika i bezwładnością gearboxa. Edited March 29, 2017 by hindus Quote Link to post Share on other sites
ArkadiuszWernicki Posted March 29, 2017 Report Share Posted March 29, 2017 Czy wiesz może w jakim celu tak skomplikowali układ z potencjometrem R4? Jakoś nie rozumiem większego sensu tej diody świecącej D2 z fototranzystorem Q2. Quote Link to post Share on other sites
mareq Posted March 29, 2017 Report Share Posted March 29, 2017 Obstawiam, że D2 i Q2 to fotokomórka do detekcji obecności kulki w komorze a potencjometr służy do regulacji progu zadziałania. To po prostu układ blokady strzału z pustym magazynkiem. Quote Link to post Share on other sites
ArkadiuszWernicki Posted April 18, 2017 Report Share Posted April 18, 2017 Udało się. :icon_razz2: Poczyniłem sprawny prototyp. Pracuje na ATMEL TINY85. Mosfet ma driver na dwóch tranzystorach aby przyspieszyć jego przełączanie. Do tego dwa przyciski do regulacji mocy (z krokiem co 5% z powtarzaniem) i wyjście i2C na opcjonalny wyświetlacz OLED, który pokazuje moc(ale bez niego także można używać). Układ pamięta ostatnie nastawy. Do tego obsługuje fotokomórkę do blokady strzału. OLED jest wygaszany po 15 sekundach bezczynności lub w chwili oddania strzału. Tak, może się wydawać, że układ TINY85 ma mniej nóżek niż funkcji ale dało radę. Płytka to było wyzwanie ale udało się to wcisnąć w rozmiar 15mm x 35mm, dwustronnie. Od góry mam duże pola do podejścia kablami od zasilania i silnika a od spodu podejście dla logiki. Górę zajmuje mosfet i jego driver a dół cała logika. W tym rozmiarze nie wcisnę na płytkę mosfeta do hamowania. Teraz prototyp jest testowany u odbiorcy modułu. Czas pokaże jak wyszło. Quote Link to post Share on other sites
Forzajuve Posted May 3, 2017 Report Share Posted May 3, 2017 Kto mi zrobi mosfet z kablami do hk416 od specny?Nie wiem jaki wybrać,jakieś sugestie? Quote Link to post Share on other sites
dziadekmarek1 Posted May 3, 2017 Report Share Posted May 3, 2017 Kto mi zrobi mosfet z kablami do hk416 od specny?Nie wiem jaki wybrać,jakieś sugestie? Wpisz na alledrogo "mosfet asg" dostaniesz części i schematy za ok.10zeta. Quote Link to post Share on other sites
ArkadiuszWernicki Posted May 3, 2017 Report Share Posted May 3, 2017 Wpisz na alledrogo "mosfet asg" dostaniesz części i schematy za ok.10zeta. A jak dobrze poczyta tam gdzie napisałeś to mosfeta kupi w sklepie i polutuje według opisu z Alle. Wyjdzie jeszcze taniej. Jakby co to wersja z regulatorem już gotowa. Quote Link to post Share on other sites
zoller Posted May 22, 2017 Report Share Posted May 22, 2017 Cześć mam problem z mosfetem zrobiłem prosty układ na irf1404 i spp80p06p z tego schematu: http://i664.photobucket.com/albums/vv6/epicskill/AB_MOSFET.jpg Ale mam z nim problem jak oddam kilka szybkich strzałów na semi to po puszczeniu spustu cofa mi się dysza i słychać jak powoli pracują zębatki tak jakby coś się indukowało?? gearbox to v2 z sp 150 i zębami shs 100:300 Macie może pomysł co to może być?? Quote Link to post Share on other sites
ArkadiuszWernicki Posted May 22, 2017 Report Share Posted May 22, 2017 (edited) . Edited May 22, 2017 by ArkadiuszWernicki Quote Link to post Share on other sites
ArkadiuszWernicki Posted May 22, 2017 Report Share Posted May 22, 2017 Coś powoduje, że mosfet typu N jest niedomykany(pozostaje lekko otwarty). Mosfety otwiera się wyłącznie napięciem - prąd tam zasadniczo jest prawie zerowy. Mosfeta mógłbyś otworzyć nawet dotknięciem palcem do bramki jeśli miałbyś na nim właściwy ładunek. Nie pierwszy rzut - nie analizując co u Ciebie akurat jest źle, możesz zmniejszyć rezystor domykający mosfeta z 30k do 10k. Ułatwi to rozładowanie bramki mosfeta N i lepiej otworzy mosfeta P. Quote Link to post Share on other sites
ArkadiuszWernicki Posted May 22, 2017 Report Share Posted May 22, 2017 Coś powoduje, że mosfet typu N jest niedomykany(pozostaje lekko otwarty). Mosfety otwiera się wyłącznie napięciem - prąd tam zasadniczo jest prawie zerowy. Mosfeta mógłbyś otworzyć nawet dotknięciem palcem do bramki jeśli miałbyś na nim właściwy ładunek. Nie pierwszy rzut - nie analizując co u Ciebie akurat jest źle, możesz zmniejszyć rezystor domykający mosfeta z 30k do 10k. Ułatwi to rozładowanie bramki mosfeta N i lepiej otworzy mosfeta P. Generalnie ktoś mocno uprościł układ i niestety powoduje to, że musiał pójść na różne kompromisy. Bo to co ma domykać mosfet N jednocześnie służy do otwierania mosfeta P. A rezystor 100 omów musi to wszystko odwrócić i otworzyć N a zamknąć P. Ale rezystor 30k mu w tym przeszkadza. Więc idealnie nie będzie. Aby to zrobić idealnie trzeba by było dodać driver, który zrobi to solidnie. Nie wiem ile masz tam u siebie miejsca ale jak podasz wymiary to mogę zaprojektować pod to obwód i poprawiony schemat. Quote Link to post Share on other sites
zoller Posted May 22, 2017 Report Share Posted May 22, 2017 Dzięki za pomoc Mam Go w prowadnicy kolby w m4 ma 55mm długości i 10 szerokości. Będę wdzięczny jeżeli mógłbyś zaprojektować układ Quote Link to post Share on other sites
zoller Posted May 25, 2017 Report Share Posted May 25, 2017 czy rezystor na bramce tranzystora typu n może być większy niż 100 ohm lub mniejszy iczy wpłynie to negatywnie na działanie układu? Quote Link to post Share on other sites
ArkadiuszWernicki Posted May 25, 2017 Report Share Posted May 25, 2017 czy rezystor na bramce tranzystora typu n może być większy niż 100 ohm lub mniejszy iczy wpłynie to negatywnie na działanie układu? Tak, możesz go zmieniać. Ogólnie raczej w dół. Te tranzystory potrzebują "kopa" do otwarcia. Możesz zejść nawet do 50, Dzięki za pomoc Mam Go w prowadnicy kolby w m4 ma 55mm długości i 10 szerokości. Będę wdzięczny jeżeli mógłbyś zaprojektować układ Przepraszam, że jeszcze nie odpisałem, lecz chwilowe urwanie głowy mnie zajmuje. Ale jest weekend :) Więc damy radę. Quote Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.