Jump to content
Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...

Recommended Posts

Dlaczego masz takie zdanie o lipo? Ja w modelach typowo zużywam całego lipola w 5-10 minut ciągłego obciążenia i nic im się nie dzieje. LiFe ma jedną wadę: krzywa rozładowania. Napięcie mu spada jak już jest niemal pusty. W lipo przynajmniej wiesz, że jeszcze trochę popracuje, bo już idzie słabiej.

Link to post
Share on other sites
  • Replies 857
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

No to straciłem 30 sekund z życia :icon_razz:

 

Oj, więc jednak wychodzi na moje. Nieważne.

Skończmy z tymi żartami, teraz poważne pytania:

1.Czy ktoś wie jak działa wykrywanie pustego magazynka ? Pomiar prądu, czy coś innego ? Da się to w ogóle zrobić ?

2.Jak ma działać Pre cokcking, tzn na podstawie czasu czy pomiaru prądu ? Bo i jedno i drugie może być zawodne ?

3. Burst. To samo pytanie.

Bo repliki są różne, różne silniki, baterie, sprężyny. Co wziąć jako odniesienie, żeby układ był uniwersalny, czas czy pomiar prądu. Jak to jest realizowane w tych bardzo drogich układach np jefftron'a ?

 

Nie bardzo wiem, co tu jest żartem, ale przyznaje pisanie o 1 w nocy, nie wychodzi mi za dobrze xD.

Dalej jednak nie zagłębiając się w szczegóły, diodą nie zahamujesz silnika, musisz mieć tranzystor lub styk, lub odwrócić bieguny.

Twoja bramka tego nie zrobi.

Co do wykrywania pustego magazynka, to najłatwiej przerobić magazynek, wiercenie komory jest kiepskim pomysłem.

Preccock możesz zrobić jak ci się podoba, musisz zatrzymać silnik w odpowiednim momencie, przed strzałem.

Burst, to albo mikroprocesor, albo na bramkach, bo musisz policzyć cykle do 3 lub ilu tam potrzebujesz.

Widzę dalej brniesz w skomplikowane układy, a to nie jest dobra droga. Zapytam jeszcze, bo widzę nowy jesteś na forum, jakie masz doświadczenie z replikami ASG? Rozbierałeś? Serwisowałeś? Bo czysta elektronika to jedno, dopasowanie układu do mechaniki to coś zupełnie innego. Wybacz też, że nie podaję ci gotowych odpowiedzi, ale wymyślenie niektórych rozwiązań trochę mi zajęło, a że sam projektuję własny układ, to chciałbym to zostawić dla siebie, puki nie sprawdzę czy faktycznie działają.

Link to post
Share on other sites

Dlaczego masz takie zdanie o lipo? Ja w modelach typowo zużywam całego lipola w 5-10 minut ciągłego obciążenia i nic im się nie dzieje. LiFe ma jedną wadę: krzywa rozładowania. Napięcie mu spada jak już jest niemal pusty. W lipo przynajmniej wiesz, że jeszcze trochę popracuje, bo już idzie słabiej.

 

Przede wszystkim dużo trudniej je uszkodzić fizycznie, wyższy ciągły prąd rozładowania, lepiej znoszą ładowanie wyższym prądem, odporniejsze na zwarcia... w sumie same superlatywy i mają tylko 2 mankamenty. Wspomniany przez Ciebie, choć to akurat dla mnie zaleta w przypadku ASG bo wiesz że to już koniec i trzeba wymienić batkę choć w przypadku modelarstwa lotniczego to faktycznie może być zonk ;) No i to że są póki co dostępne tylko w 2 rodzajach ogniw, co często jest mało poręczne, choć co jakiś czas słyszę że mają być w dowolnym kształcie i elastyczne.

Link to post
Share on other sites

Masz replikę, która potrafi pociągnąć prąd maksymalny? W ASG ładowanie np w 15 minut nie jest raczej koniecznością. W modelarstwie lotniczym niby się przydaje ale potem się okazuje, że w krótkim czasie można się nalatać dowoli a później nie można odjechać z lotniska, bo skończył się aku w samochodzie :).

Link to post
Share on other sites

Masz replikę, która potrafi pociągnąć prąd maksymalny? W ASG ładowanie np w 15 minut nie jest raczej koniecznością. W modelarstwie lotniczym niby się przydaje ale potem się okazuje, że w krótkim czasie można się nalatać dowoli a później nie można odjechać z lotniska, bo skończył się aku w samochodzie :icon_smile:.

 

No mam takie maleństwo na Systema Magnum i starej M170(M190) Guardera w której używam LiFe bo LiPo jak dla mnie za bardzo się gotowały.

Dlatego używałem dedykowanego aku, jak się kończył to może jeszcze raz, dwa lub trzy pociągnąłem z zapalniczki i kończyłem zabawę ;)

Link to post
Share on other sites
  • 1 month later...
  • 2 months later...

No i zrobiłem swój układ, inspirowałem się wrzuconym poprzednio schematem. Pierwszy dzień testów za mną, oprócz repliki używałem również silnika wkrętarki zasilonego z 18V i jedynie silniki udało mi się nagrzać, tranzystory i diody pozostały zimne. Kiedyś w wolnym czasie wykonam pomiary. Pozdrawiam

Link to post
Share on other sites
  • 6 months later...

Witaj. Na pierwszym schemacie jeden z mosfetów(Q3) zwiera silnik. Czy możesz mi powiedzieć dlaczego tak jest? Bo pierwszy steruje nim a drugi??? Hamuje?

 

IRL1404 ma inne oznaczenie niż to na pierwszym schemacie jako Q1.

http://www.irf.com/product-info/datasheets/data/irl1404z.pdf

ktoś chyba zrobił błąd?

 

Z tranzystorem Q3 tez chyba się pomylili.

https://www.onsemi.com/pub/Collateral/MTP50P03HDL-D.PDF

 

Trochę to wygląda jakby zamienili modele tranzystorów miejscami.

Pasowały by wtedy parametry tranzystorów gdyż ten co pracuje na zwarcie przeniesie jedynie 50A a ten na głównych zasilaniu ma 210A. Najpewniej powinno być na odwrót.

Link to post
Share on other sites

Symbol rzeczywiście wygląda na odwrócony, ale oznaczenia już są poprawne. Q1 załącza silnik, Q3 hamuje.

Prądy są OK, przy rozruchu potrzebujemy dużego prądu (napinanie sprężyny), przy hamowaniu walczymy tylko z energią silnika i bezwładnością gearboxa.

Edited by hindus
Link to post
Share on other sites
  • 3 weeks later...

Udało się. :icon_razz2: Poczyniłem sprawny prototyp. Pracuje na ATMEL TINY85. Mosfet ma driver na dwóch tranzystorach aby przyspieszyć jego przełączanie. Do tego dwa przyciski do regulacji mocy (z krokiem co 5% z powtarzaniem) i wyjście i2C na opcjonalny wyświetlacz OLED, który pokazuje moc(ale bez niego także można używać). Układ pamięta ostatnie nastawy. Do tego obsługuje fotokomórkę do blokady strzału. OLED jest wygaszany po 15 sekundach bezczynności lub w chwili oddania strzału. Tak, może się wydawać, że układ TINY85 ma mniej nóżek niż funkcji ale dało radę. Płytka to było wyzwanie ale udało się to wcisnąć w rozmiar 15mm x 35mm, dwustronnie. Od góry mam duże pola do podejścia kablami od zasilania i silnika a od spodu podejście dla logiki. Górę zajmuje mosfet i jego driver a dół cała logika. W tym rozmiarze nie wcisnę na płytkę mosfeta do hamowania. Teraz prototyp jest testowany u odbiorcy modułu. Czas pokaże jak wyszło.

aeg-pcb.jpg

Link to post
Share on other sites
  • 2 weeks later...
  • 3 weeks later...

Cześć mam problem z mosfetem

zrobiłem prosty układ na irf1404 i spp80p06p z tego schematu:

http://i664.photobucket.com/albums/vv6/epicskill/AB_MOSFET.jpg

 

Ale mam z nim problem jak oddam kilka szybkich strzałów na semi to po puszczeniu spustu cofa mi się dysza i słychać jak powoli pracują zębatki tak jakby coś się indukowało??

 

gearbox to v2 z sp 150 i zębami shs 100:300

 

Macie może pomysł co to może być??

Link to post
Share on other sites

Coś powoduje, że mosfet typu N jest niedomykany(pozostaje lekko otwarty). Mosfety otwiera się wyłącznie napięciem - prąd tam zasadniczo jest prawie zerowy. Mosfeta mógłbyś otworzyć nawet dotknięciem palcem do bramki jeśli miałbyś na nim właściwy ładunek.

 

Nie pierwszy rzut - nie analizując co u Ciebie akurat jest źle, możesz zmniejszyć rezystor domykający mosfeta z 30k do 10k. Ułatwi to rozładowanie bramki mosfeta N i lepiej otworzy mosfeta P.

Link to post
Share on other sites

Coś powoduje, że mosfet typu N jest niedomykany(pozostaje lekko otwarty). Mosfety otwiera się wyłącznie napięciem - prąd tam zasadniczo jest prawie zerowy. Mosfeta mógłbyś otworzyć nawet dotknięciem palcem do bramki jeśli miałbyś na nim właściwy ładunek.

 

Nie pierwszy rzut - nie analizując co u Ciebie akurat jest źle, możesz zmniejszyć rezystor domykający mosfeta z 30k do 10k. Ułatwi to rozładowanie bramki mosfeta N i lepiej otworzy mosfeta P.

 

Generalnie ktoś mocno uprościł układ i niestety powoduje to, że musiał pójść na różne kompromisy. Bo to co ma domykać mosfet N jednocześnie służy do otwierania mosfeta P. A rezystor 100 omów musi to wszystko odwrócić i otworzyć N a zamknąć P. Ale rezystor 30k mu w tym przeszkadza. Więc idealnie nie będzie.

Aby to zrobić idealnie trzeba by było dodać driver, który zrobi to solidnie.

 

Nie wiem ile masz tam u siebie miejsca ale jak podasz wymiary to mogę zaprojektować pod to obwód i poprawiony schemat.

Link to post
Share on other sites

czy rezystor na bramce tranzystora typu n może być większy niż 100 ohm lub mniejszy iczy wpłynie to negatywnie na działanie układu?

Tak, możesz go zmieniać. Ogólnie raczej w dół. Te tranzystory potrzebują "kopa" do otwarcia. Możesz zejść nawet do 50,

 

Dzięki za pomoc

Mam Go w prowadnicy kolby w m4 ma 55mm długości i 10 szerokości.

Będę wdzięczny jeżeli mógłbyś zaprojektować układ

Przepraszam, że jeszcze nie odpisałem, lecz chwilowe urwanie głowy mnie zajmuje. Ale jest weekend :) Więc damy radę.

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...