Jump to content
Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...

"Linia Gotów - Ankona 1944" - Julianówka k. Mińska Maz., 7 września 2024 r.


Recommended Posts

1986484063_LiniaGotw.thumb.jpg.4d5c1314dba7e0ac0ff95d973367fd88.jpg

Chcę Was koledzy zaprosić na zakończenie walk we Włoszech w 1944 r., z polskim akcentem wyzwolenia Ankony.

Z uwagi na dosyć odległy termin gry jest to zapowiedź pierwsza.  Przewidywany czas gry  10:00 - 17:00. 

Teren niektórym jest nam znany z "Alternatywy Pattona"  vol 1., nieco górzysty z pewnymi umocnieniami w terenie.

Strony gry:  Jak zwykle dobrze znane! 

Niemcy: Grupa Armii C Feldmarsch. Albert Kesselring

 

Alianci: 

Amerykanie: 5 Armia, gen. Mark Clark

Brytyjczycy: 8 Armia, gen. Olivier Leese

Polacy:  II Korpus Polski, gen. Władysław Anders

 

Po 15-03-2024  podam więcej szczegółów związanych z zasadami, zapisami i organizacją. 

Zapraszam Wszystkich chętnych !   

Vlad, interpunkcja i końcówki proszę... - D.

Link to post
Share on other sites
  • Domin007 changed the title to "Linia Gotów - Ankona 1944" - Julianówka k. Mińska Maz., 7 września 2024 r.
  • Replies 56
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

  • 1 month later...

Podaję zasady gry

Data gry:  06-07 września 2024 r.  (sobota, piątek wieczór dla chętnych )
Czas gry głównej: 10-16, start: 10:00   dla chętnych piątek 20:00-22:00
Wiek: min. 18 lat
Wpisowe:  Zostanie podane po ustaleniach z lokacją „ Julianówka ”      

 UWAGA!

Gra odbędzie się jeżeli do dnia 01 września  zbierze się minimum 40 opłaconych graczy w zbalansowanych stronach.
Zapisy: wyłącznie na adres wqurek@gmail.com  wg wzoru: ksywka, strona, funkcja.
Funkcje do obsadzenia: dowódca, sanitariusz, saper, snajper, kaemista.
Przykładowe prawidłowo wypełnione zgłoszenie wygląda tak: Nick, PL, sanitariusz, piątek, sobota.    

 Dla chętnych:   w piątek wieczorem chciałbym zorganizować grę nocną ok 3 godz  i spotkanie integracyjne przy ognisku !  Nocleg w namiotach na terenie sioła " Julianówka"  

MECHANIKA GRY:
Ograniczenia co do replik i ich mocy:
   
360fps - pistolety, pistolety maszynowe i strzelby;
450fps - karabiny powtarzalne, samopowtarzalne 
500fps - karabiny wsparcia i snajperskie.
Repliki niehistoryczne nie grają !!! Dopuszczam jedynie repliki 4 takt  typu Well, Cyma, strzelby.

Amunicja

Amunicja indywidualna graczy. Gracze ładują magazynki przed wejściem do gry według ustalonych limitów. Ilość amunicji, jaką gracze mogą przy sobie posiadać zależy od posiadanej broni głównej:
    a) karabiny powtarzalne i strzelby – 100 kulek;
    b) pistolety maszynowe – 300 kulek; max 6 mag /50 BB
    c) KM – 500 kulek w magazynku + 500 w skrzynce amunicyjnego;
    d) pistolety i rewolwery – 20 kulek (ładowane z zapasu głównego).


Amunicja dla strony znajduje się w Skrzyniach Amunicyjnych.   

Doładowanie będzie możliwe tylko w określonych punktach zaopatrzenia. O jego umiejscowieniu decyduje dowódca strony. Doładowanie odbywa się  prostej zasadzie „do obowiązującego podanego powyżej limitu”. Nie doładowujemy replik w polu gry.

Jedyny wyjątek od tej zasady to KM-y.

 Amunicyjny przenosi skrzynkę z „ dodatkową taśmą” i po zużyciu pierwszej „ taśmy” można w polu ją uzupełnić ze skrzynki.  Przesypujemy całość zasobu ammo.  Amunicyjny może zabrać pustą   skrzynkę  i wrócić do pkt amunicyjnego w celu uzupełnienia do podanego powyżej limitu. W skrzynce amunicyjnej konieczne jest posiadanie np. pudełka, torebki na tzw. drugą „taśmę” z oznaczeniem ilości  kulek.     

   
Pirotechnika:  Nie gramy w tym terenie.


Zasady powrotu do gry:

Po KAŻDYM trafieniu gracz krzyczy DOSTAŁEM! oznacza się czerwoną szmatką i czeka na sanitariusza (mile widziani ochotnicy, w razie ich braku oddział nie ma medyka). Ranny może się odczołgać za najbliższą zasłonę, nie mówi, może jedynie wzywać pomocy. Może zostać dobity przez przeciwnika jedynie na zasadzie "cichej śmierci".
Sanitariusz ma 5 minut na udzielenie rannemu pomocy. Sanitariusze udzielają pomocy rannym poprzez losowanie rodzaju rany kostką.

Kryterium ran

1- 3 rana lekka sanitariusz bandażuje ranę.  

4 - 5 rana ciężka czas leczenia rany wynosi  2 minuty oczekiwania i po odliczeniu czasu  następuje założenie bandaża.

6 gracz nie żyje i wraca do Respa.  

Wyjścia z Respa:   Dane o sposobie respowania zostaną podane po obliczeniu  ilości graczy i zbalansowaniu stron.

Saperzy i przeszkody inżynieryjne
Saperzy są jedynymi graczami uprawnionymi do wykonywania przejść w polach minowych, zaporach przeciwczołgowych i zasiekach oraz stawiania min oraz wysadzania określonych obiektów.  Zostaną przeszkoleni. Saper może dobrać sobie 1 pomocnika do pracy. Do przecinania zasieków  saper powinien  posiadać specjalny sprzęt, ( np. nożyce do drutów, sekator. )
1. Pola minowe - przejście jest dozwolone tylko po wyznaczonej ścieżce wyznaczonej przez saperów
2. Zasieki - nie można przez nie przeskakiwać, rzucać się na nie, odchylać kijem, etc. Muszą zostać przecięte przez saperów.

Łączność:
Radiowa:  
à Radia obsługują RTO czyli operatorzy radiowi  oraz dowódca strony.  Dowódca może wyznaczyć sobie operatora, który   mu cały czas towarzyszy. 

Częstotliwości à PMR pasmo zgodnie z zasadami.  Radiostacja ma być stylizowana 1radio na oddział + Radio dowódcy strony.     

Łącznicy: à Można wykorzystać łączników do zadań  łącznikiem może być każdy żołnierz wyznaczony w danej chwili przez dowódcę strony lub oddziału

Snajperzy i karabiny maszynowe:
W każdym oddziale może znajdować się 1 (słownie: jeden) snajper wyposażony w czterotakt z lunetą. Snajper zgłasza się do organizatora w zgłoszeniu i na zbiórce. Może posiadać własną amunicję  w ilości 100 BB

W każdym oddziale (min 8os. razem  obsługą Km)  może znajdować się 1 (słownie: jeden) karabin maszynowy z dwuosobową obsługą (strzelec + amunicyjny).

Umocnienia: Na terenie gry znajdują się instalacje rowerzystów crossowych, które możemy wykorzystać jako miejscowe umocnienia.

 Ponadto możliwie jest przygotowanie dodatkowych  punktów umocnionych przez obrońców w terenie, typu lekkich bunkrów z okolicznych materiałów typu leżące luźno gałęzie.

    

ORDER OF BATTLE i STYLIZACJA:
Obowiązuje podział mundurowy. Gracze zgłaszają się do oddziałów, których umundurowaniem dysponują.

Alianci: Mundury alianckie US, GB, stylizowane na formacje aliantów

Niemcy: Mundury niemieckie dowolnych formacji. 

Link to post
Share on other sites
  • 1 month later...

Informacja :

Po rozmowach z siołem "Julianówka" wstępnie zarezerwowałem miejsce dla chętnych na nockę  z 6 na 7 września.  Możemy zaparkować samochody, rozbić namioty, zrobić ognisko. Planuję zrobić krótki nocny scenariusz i integrację.  Dla chętnych, do wynajmu 4 domki z wygodnym spaniem i sanitariatami.

Po weekendzie utworzę wydarzenie   na FB  w naszym profilu ASH.  

Link to post
Share on other sites
  • 4 weeks later...
  • 3 weeks later...

Kolejna mała informacja.  

Są pierwsze zapisy na grę !  

Mam prośbę o deklarację  ws  gry nocnej i integracji 6 września.  Pozwoli mi na szybsze skalkulowanie gry z miejscówką.     

Link to post
Share on other sites
  • 2 weeks later...

Mam kilka pytań:
Pierwsze Primo) ile wynosi wpisowe?
Drugie Primo) można wiedzieć jaki jest obecny rozkład sił?
Trzecie Primo Ultimo) można dane gps, albo pinezkę na mapach googla?

PS. zgaduję że tylko funkcyjni mają mieć pm'y?

Link to post
Share on other sites
23 godziny temu, SadoMason napisał:

Mam kilka pytań:
Pierwsze Primo) ile wynosi wpisowe?
Drugie Primo) można wiedzieć jaki jest obecny rozkład sił?
Trzecie Primo Ultimo) można dane gps, albo pinezkę na mapach googla?

PS. zgaduję że tylko funkcyjni mają mieć pm'y?

1 Ustalam koszty noclegu z Julianówką ale czekam cały czas na odpowiedź.  Nie chcę was wprowadzać w błąd. 

2 Termin jest jeszcze  odległy i chyba ludzie czekają na koszty. Zapisani są alianci. Niemcy śpią chyba?  

3 Lokacja tutaj   https://maps.app.goo.gl/nmUiaEP7eyUJ9ov59

4 Pm  ? To koniec wojny zatem nie ma problemu z pm'ami

Link to post
Share on other sites
  • 2 weeks later...
Posted (edited)

Ważna informacja ! 

Po ustaleniach z siołem "Julianówka"  ustaliłem koszt imprezy 2-dniowej  na 120 zł 

Wpłaty na konto:  47 1500 2080 1020 8009 8859 0000 z dopiskiem  ( Linia Gotów, strona, nick ).  Wpłaty proszę wykonywać  do 26 sierpnia. Po tej dacie kwota 150zł   

W kosztach imprezy mieści się korzystanie z terenu "Julianówki",

  • spanie - własne namioty
  • sanitariaty
  • parking
  • organizacja ogniska wieczorem 6-09
  • grochówka na zakończenie imprezy dla wszystkich. 

Ze względu na spory teren gry będzie wynajęty bus  do przewiezienia graczy na pozycje startowe 7 września.

W trakcie gry wracamy w kierunku "Julianówki".

Ponadto dodatkowo płatna (trzeba się wcześniej deklarować). Każdy płaci za siebie w ośrodku. 

  • możliwość wynajęcia domków do spania - 24 miejsca w cenie 85 zł/os
  • śniadanie 30 zł /os

  W grze jak podałem wcześniej są przygotowane 2 scenariusze

  • krótki  nocny ok 2- 2,5 godz dla chętnych  i integracja przy ognisku
  • główny 10- 16 6 godz  
Edited by Vlad
Link to post
Share on other sites
  • 2 weeks later...

Wakacje,  ale muszę się Wam koledzy nieco się przypomnieć ! 

Organizacja trwa, ustalenia z lokacją są zrobione. Zapisy już są i pojawiają się pierwsze wpłaty.

Proszę zatem o zapisywanie się inaczej gra nie dojdzie do skutku.

Osoby chcące pojawić się na grze głównej w sobotę, proszę o deklarację,  koszt gry niższy o 30 zł  = >90 zł  

Link to post
Share on other sites
9 godzin temu, Vlad napisał:

TAK.  Grają jako PM'y według  podanej normy.  Są nareszcie obecnie dostępne do nich Mid capy. 

Tylko jest mały problem bo STG zaraz po wyjęciu z pudełka mają około 430 fps, a norma ma 360fps, dla PM.

Link to post
Share on other sites
Godzinę temu, potepieniec napisał:

Tylko jest mały problem bo STG zaraz po wyjęciu z pudełka mają około 430 fps, a norma ma 360fps, dla PM.

A gdzie tu problem?

StG to ni pies ni wydra, dlatego Vlad podjął salomonową decyzję i zaliczył je do pistoletów maszynowych. W pełni to popieram (w końcu pierwotnie to był MP-43). Moc PM-ów jest osłabiona po to by dać szansę ludziom z czterotaktami i karabinami maszynowymi.

Jeżeli ktoś nie chce zmniejszyć mocy StG-a to nie ma przymusu grania z StG-em. Można wziąć empisza albo Mausera (albo inny dowolny czterotakt).

Link to post
Share on other sites

Moim zdaniem STG 44 powinny grać z tymi 400fps fabrycznymi. Nie każdy chce trać gwarancje nowe nabytej broni. Oczywiście nie wszyscy mają tyle kasy by mógł kupić kolejną replik od tak. No ale oczywiście Domino ma rację że to organizator ustal zasady w końcu to jego gra. Jednak proszę aby uwzględnić aby STG 44 mogły grać z fabrycznymi FPS.

Link to post
Share on other sites

Temat STG 44  jeszcze ogarniemy.  To jedna z niewielu replik stwarzających problemy.

Na początek jako propozycję widziałbym wywalenie Hicapów z STG 44 i dopuszczenie tylko dostępnych Midów ładowanych max 50 bb podobnie jak inne PM'y.

Dobrze jednak by było gdybym widział zapisy a mniej dyskusję na temat STG 44.   

Link to post
Share on other sites

Proszę o podsumowanie od organizatora ( Vlad). Rozumiem że STG 44 może być z fabrycznymi ustawieniami 400fps ale za to z mid-capami (mają mieć po 50 kulek załadowanych na każdy magazynek), nie wolno mieć Hi-capów oraz nie podkręconej repliki. Chciałbym wiedzieć żeby nie było spiny na miejscu.

Edited by Hydra1945
Link to post
Share on other sites

Dziś byłem i zrobiłem ostateczne ustalenia w miejscówce. 

Mamy wszystko co potrzeba. Miejsca do zaparkowania wystarczy, ale dobrze będzie się zorganizować wspólnie z transportem. 

Godzina przyjazdu  w piątek pomiędzy 17:00 a 19:00. Po przyjeździe na miejsce proszę się obowiązkowo meldować u wyznaczonych osób, które wskażą miejsce do parkowania i rozbicia namiotów. Chcę by zakwaterowanie poszło nam sprawnie, mieć czas na przygotowanie i wyjście w teren. Czas jest oczywiście orientacyjny  ale kto się spóźni będzie nas szukał w lesie. Z tego powodu proszę o dobre policzenie czasu drogi.

Miejsca na biwak namiotowy są zapewnione, Węzeł sanitarny na miejscu. W razie deszczu są wiaty ze stołami. 

Ognisko z drewnem i widelcami do pieczenia kiełbasy zapewnia na miejscu "Julianówka".  "Coś na ząb" i napoje we własnym zakresie. 

Plan na piątek:

  • 17:00-19:00 rejestracja uczestników, zakwaterowanie i przygotowanie
  • 19:30 Gra nocna  
  • 21:30 Ognisko integracyjne 

Sobota

  • do godz 9:00 przygotowanie
  • 9:30  Odprawy stron
  • 10:00 Wyjście w teren
  • 16:00 Zakończenie gry, tradycyjna grochówka

Dla  wygodnickich. Informuję, są jeszcze wolne 3 domki po 6 osób każdy. Koszt domku 85zł/os nie wchodzi w koszt imprezy. Chętni proszę o zgłaszanie się do mnie mailowo (adres ten sam co w zgłoszeniu).  Na miejscu można będzie także zamówić śniadanie, jeśli znajdzie się grupa chętnych.        

Link to post
Share on other sites
W dniu 21.07.2024 o 11:23, Hydra1945 napisał:

Proszę o podsumowanie od organizatora ( Vlad). Rozumiem że STG 44 może być z fabrycznymi ustawieniami 400fps ale za to z mid-capami (mają mieć po 50 kulek załadowanych na każdy magazynek), nie wolno mieć Hi-capów oraz nie podkręconej repliki. Chciałbym wiedzieć żeby nie było spiny na miejscu.

I tak zrobimy to chyba jedyne słuszne rozwiązanie STG stockowy z midami a 50 bb.

Link to post
Share on other sites
  • 2 weeks later...

Ważna Informacja ! 

Zapisy na imprezę  przyspieszyły ale nie osiągnęliśmy jeszcze quorum.

Przypominam zatem o zgłoszeniach na imprezę i wpłatach. Nr konta podany we wcześniejszym poście. 

Deadline  zapisów na 23 sierpnia !  3  tygodnie przed imprezą i chciałbym wiedzieć czy mogę liczyć na przygotowanie imprezy.   

Link to post
Share on other sites
W dniu 14.08.2024 o 13:55, SadoMason napisał:

jak jest z rozkładem sił? kogo bardziej braknie? są funkcyjni?

Na tą chwilę zgłoszeń mamy mniej więcej po równo z niewielką przewagą  aliantów.

Przypominam o wpłatach ! Liczę tylko osoby z wpłatami a  pozostało nam 9 dni aby impreza się mogła odbyć.

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...