Jump to content
Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...

[Oficjalny] L85 [G&G]


Recommended Posts

no i L85A2 idzie do serwisu. Umarła :-F

 

Po szczelance spuściłem sprężynę w domu podpoiłem jeszcze raz baterię, załadowałem magazynek i szczeliłem na semi. Sprężyna się do końca nie naciągnęła i koniec. Przestawiałem selektor na ogień ciągły i pojedynczy nic. Sprawdzałem na innych batkach nic - wymieniłem bezpiecznik nic.

Może wiecie co się stało - bo jeszcze do serwisu nie wysłałem. Przebieg 2 hi - capy :-F

Edited by konradd
Link to post
Share on other sites
  • Replies 547
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Moja na pojedynczym tnie się praktycznie zawsze. Dlatego używam tylko ciągłego. Jak się zatnie zwykle pomaga przełączenie na auto...

Jeśli nie słyszysz gruchotania wnętrzności, to znaczy, że się po prostu zacięła i nie chce ruszyć. Ale jak ją rozbujać bez rozbiórki to nie mam pomysłu.

Rozmontuj chociaż body, wyjmij lufę - może kulka się zblokowała gdzieś przy hopupie i blokuje dyszę i popychacz?

Link to post
Share on other sites

Witam

 

Od jakichś około 2 miesięcy jestem posiadaczem eLki (L85A2).

 

Śmiga na M120, bateria to 8,4 na ogniwach KAN. Pojemność 2000 mAh.

 

Od początku -

 

1. Na pierwszej strzelance padł blow-back. Zapomniałem napisać chłopakom ze Specshopu, żeby go zdemontowali. Wytrzymał ok. 1,5 hi-capa. Po zdemontowaniu (przy pomocy Jacka "Sidi" Dzikijunak-a - pozdrowiska) - wszystko wróciło do normy, RoF rzeczywiście minimalnie wzrósł.

 

2. Problemy z hopem - w zasadzie nie wiem, czy to nie moje marudzenie... Ale mam wrażenie, że hop nie działa jak powinien. Podkręcenie kulek 0,25 G&G uzyskuje na 3-4 ostatnich skokach, przy mniejszym - kulki w ogóle nie są podkręcane. Często zdarza się, że kulki wylatują z lufy samoczynnie, przy przechyleniu repliki lufą do dołu. Mam gumkę Systemy.

 

3. Też mam ruszającą się szynę. Luz ok. 1 mm, na razie się z tym nie bawiłem.

 

 

4. Wrażenia ze strzelania - poza pewnymi wątpliwościami, związanymi z zasięgiem i podkręcaniem - jest diabelsko :D:D:D

 

pozdrawiam

Link to post
Share on other sites

Panowie, prawdopodobnie każdy o tym wie...ale zwalniajcie sprężynę za każdym razem po strzelance. Mi zdażyło się kilka razy zapomnieć o tym i eLka leżała z naciągniętą sprężyną przez kilka dni. Ostatnio zmierzyłem ją na chronografie i wyszło 285 fps...Elka ma trochę ponad rok. To tak ku przestrodze.

Może macie jakieś sugestie co wsadzić teraz, żeby mieć jakieś 380 fps?

Link to post
Share on other sites

Posiadam L85A1 od kwietnia ...ciach.. Kupiłem sobie bagnet i okazało się, że nie wchodzi na lufę. Jest większa o 1 mm niż średnica otworu w bagnecie.

 

Niedawno na spotkaniu brytofili z www.royalmarines.pl okazało się że ten sam, oryginalny bagnet NIE wchodzi na L85A1 natomiast na A2 idealnie ( to brzmienie.. klang.. uff ciary na plecach) Trzeba toczyć albo wymienić tłumik płomieni.

 

zolzemon@: mój post #472

Edited by Jacek Cd Dzikijunak
Link to post
Share on other sites

Odkręć stopkę kolby

Pod nią masz śrubkę która tez musisz odkręcić :wink:

Wyjmij pin który znajduje sie tuz obok zwalniacza magazynka.

Teraz dzwignia od zwalniania okna wyzutnika lusek, po przeciwnej stronie bedzie sprężynka zamocowana na metalowej zawleczce ktora trzeba wyciagnać.

To powinien być koniec, nie bój sie ciągnąć szarpać etc. gb wygląda jak mały czołg :uśmiech:

Edited by Ziolko
Link to post
Share on other sites
  • 1 month later...

I naprawiłem moją eLżunię ach te kobitki. Wyciągnąłem girboks podpoiłem baterie bezpośrednio do silnika zakrztusił się i ruszył dalej w swoja podróż :wink: . Następnie założyłem górną cześć girboksa działa. Włożyłem do środka nie działa :wink: . wyciągnąłem działa :wink: . Coś nie łączyło na selektorze ognia - włożyłem działa. Podłączyłem do bezpieczniak nie działa - poruszałem działa.

Na razie śmiga jak ta lala.

 

Dziękuję wszystkim za pomoc w wyciąganiu girboksa :)

 

PS

nie zamienił bym Jej na nic innego :killer:

Link to post
Share on other sites
  • 2 weeks later...

dzisiaj przetestowałem moja eLżunię. Działała doskonale - wiadomo single działa jak działa ale zauważyłem że jak sie mocno naciśnie i energicznie język spustowyto strzela na pojedynczym ogniu.

Z dzisiejszej imprezy:

aea0a813e46763bfm.jpg

 

PS

Mam pytanie a przeczytałem cały temat.

Czy opłaca sie wymienić jednak na sprężynę M120 żeby nie było awarii tłoka?

Link to post
Share on other sites

Jak byś przeczytał dokładnie - to nie potrzebowałbyś odpowiedzi... patrz poprzednia strona. Sprężyna 120 zmniejsza zużycie zębów tłoka. Dlaczego - też jest wyjaśnione.

 

Mam Elkę od bardzo dawna, jak tylko się pojawiła w A1 na Specu. Po padnięciu pierwszego tłoka (na M100) i wymianie na M120 zęby tłoka się nie zużywały... dziwne, ale prawdziwe... Gumian widział... dopiero jak wstawiłem MOSFET to zauważyłem, że zęby zaczęły się zużywać... wzrósł RoF, więc dlatego. Nawet zastanawiałem się, czy nie odlutować jednego ogniwa, bo 8,4 przy mosfecie to chyba za dużo... ale poczekam... zobaczymy co się będzie działo. Jak tłok padnie, to chyba spróbuję na 7,2 V. RoF wzrósł znacznie, bo wymieniłem wszystkie kable i wtyczki na porządne, niskooporowe. MOSFET to była konieczność - paliły się styki... Ale to zdarza się w każdej replice o tego typu mechaniźmie stykowym.

 

Dla zastanawiających się - L85 czy A1 czy A2 od G&G to w moim mniemaniu najlepiej wydane pieniądze. Warto zainwestować do tego w porządną optykę... z 4x zoom czasem bawię się w HEADSHOTY... :mrgreen: oczywiście, jak tylko tyle delikwenta wystaje.

W swoim wymieniłem jeszcze lufę na Madbull'a i muszę powiedzieć, że jest niezła. Może nie ma dużej różnicy w celności w porównaniu ze stockową lufą, ale ta druga u mnie to już chyba kaliber zmieniła lekko. Do tego Madbull jest teflonowany, więc łatwiej trzyma czystość. Nie trzeba nawet używać silikonu... wszak teflon ma bardzo korzystne właściwości cierne.

 

Ruszająca się szyna - zdarza się, ale naprawa - dokręcenie to nie problem (zdemontować lufę zewnętrzną - 2 śrubki)

Z resztą wszelkie prace serwisowe w przypadku L85 można wykonać w polu... no może tylko dolny grearbox rozkręcałbym w innym miejscu... by części nie pogubić.

Parę replik rozłożyłem... i L85 to naprawdę przyjemna robota. Żeby wyjąć CAŁY gearbox nie trzeba odkręcać żadnej śrubki - tylko wyciągnąć 3 piny, ściągnąć górne Body, sprężynę spustu i gotowe.

 

Średnice tłumika płomienia w A1 i A2 są rzeczywiście różne, ale domyślam się, że w późniejszych A1 będą takie same jak w A2.

 

Coś jeszcze miałem dopisać... ale zapomniałem... :poddanie:

Link to post
Share on other sites
  • 2 weeks later...

Parę postów wcześniej był rzucony pomysł wstawienia sprężyny od PSG-1. Czy ktoś oprócz jw801 próbował już to zastosować?

 

Teoretycznie miało by to sens, gdyż mamy przedlużony gb, a co za tym idzie także tłok, więc miejsca na sprężynę jest więcej.

 

Co o tym myślicie?

Link to post
Share on other sites
  • 2 weeks later...

takie pytanie? nie wiecie czy problem tłoków w obecnych seriach A2 został juz jakoś rozwiązany? Byłem kiedyś właścicielem A1, ale... historię każdy zna. Myślę że byłbym gotów spróbować jeszcze raz... aktualnie moje L85A1 jest u speców i dla testów ma M140 (batka 8,4V) i dalej zrywa tłoki;/ ale za to ma ok . 500 fps z tego co pamiętam.

 

Także jak wyglądają aktualne sprawy A2 vs tłok?

Link to post
Share on other sites

Zamontowałem sprężynę od PSG-1 200% czyli ok M125, jak ktoś tu już wspomniał. Narazie wystrzelałem około 1000 kulek na nadwyrężonym tłoku od poprzedniej sprężyny (M120 Prometheusa). Kultura pracy GB wyraźnie się podniosła, dźwięk jest o wiele przyjemniejszy, a czeka mnie jeszcze wymiana łożysk.

 

Jak coś się zmieni niezwłocznie napiszę.

Link to post
Share on other sites

@ Sabat - może rozwiązanie to tłok SNC od G&G. Między A1 a A2 nie ma wewnętrznie różnic. Z resztą teraz jak masz 500 fpsów to zrywać może z innego powodu.. bo po prostu jest za słaby. ja na 120 z batką 8,4 przez długi okres czasu miałem tłok jak nowy. Dopiero po założeniu MOSFET'u, gdy wzrosła szybkostrzelność, tłok zaczął się zużywać.

 

Wniosek - trzeba dobrze zgrać szybkostrzelność ze sprężyną i zasilaniem.

 

Poza tym - jak chcesz pozbyć się problemu definitywnie - to zawsze możesz przerobić zębatki tak, by pasował standardowy tłok wraz z 10mm dystanserem głowicy tłoka. Taka przeróbka funkcjonuje. Pisali o tym na Arnies

Edited by Nico Brix
Link to post
Share on other sites
  • 4 weeks later...

zauważyłem problem w mojej eLżuni:

po dłuższym nie użytkowaniu repliki - około miesiąca, przestaje działać. Ale wyciągam girboks i podpinam batke bezpośrednio do silnika i zaczyna działać. Czym to jest spowodowane i czy muszę silnik wymienić?

 

 

[łączenie - KozA]

 

no i problem tkwi w tym że:

gdy naciskam dźwignię zwalniania napiętej sprężyny to sprężyna nie do końca sie zwalnia i dysza pozostaje w położeniu pośrednim. Gdy naciskam dyszę sprężyna się do końca zwalnia i silnik zaczyna pracować normalnie, bo tak nie miał siły sprężyny naciągnąć.

Ach te kobietki :)

Link to post
Share on other sites
  • 1 month later...

Panowie, jak obecnie się mają wasze tłoki na stocowej sprężynie?

 

Zgaduje, że teraz już fabrycznie montowany jest tłok bez ostatnich zębów taki jak ten, co wyeliminowało problem?

 

Niemniej, ciekawi mnie "jak to działa". W tym tłoku, brak zębów w które uderzały zębatki z powodu zbyt wysokiego rofu. Tylko jak to się dzieje, że bez tych zębów tłok jest naciągany? W końcu to właśnie one są w pierwszej kolejności "łapane" przez zębatkę tłokową...

Edited by noah
Link to post
Share on other sites
  • 4 months later...

OK, po prawie półtora roku niezbyt intensywnego używania warto coś skrobnąć.

 

Wrażenia? Nadal pozytywne, choć ergonomia jednak to pojęcie dla tego karabinu obce. ;) Przedni chwyt jest wyjątkowo niewygodny, replika jest ciężka. Zaznaczam jednak, że nigdy nie używałem zawieszenia. :)

 

Przy moim stylu strzelania stock na m120 nigdy mnie nie zawiódł - ani w kwestii zasięgu, ani awaryjności, ani pustych strzałów, ani zacinek. Jedynie celność trochę mnie martwi, ale cały czas jade na 0,23. Hi-cap w zestawie jest nadzwyczaj porządny, nawet po przejściach - przeleżał miesiąc nabity. :) BlowBack leży zdjęty i zgubiony w odchłani biurka (jako mało potrzebny bajer, choć pare tysięcy kulek wytrzymał), strzelam zawsze na auto. Ze stykami nic nie robiłem, jakie były półtora roku temu - takie są. Bateria intellect 1400 niestety już powoli umiera, przerzucam się na 8,4 RC 2400 (oczywiście trzeba sobie załatwić w sklepie modelarskim, bo dedykowanych ostatnio brak, a ceny w sklepach asg są kosmiczne), na razie bez mosfetów.

 

Przede wszystkim chcę ostatecznie obalić mit o awaryjności tego karabinu! Jeżeli ktoś umie się nim obsługiwać i dobrze dobierze sprężynę do baterii (szybkostrzelność nie może być za wysoka) będzie długo służyć.

 

Spostrzeżenia - należy uważać na rączkę przeładowania (najlepiej ją dokręcić :)) jak i pin mocujący zwalniacz magazynka. Gubienie samych magazynków w A2 jest baaardzo sporadyczne. Odbarwia mi się przedni chwyt w miejscach gdzie jest porysowany. :)

 

Czy kupiłbym jeszcze raz, nawet mając do wyboru wynalazek Army za ułamek ceny? Tak. Bez zastanowienia.

 

Przy okazji... Ma ktoś granatnik przy tym ustrojstwie? Jak się spisuje?

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...