Levvy Posted February 16, 2010 Report Share Posted February 16, 2010 (edited) Mam zamiar polepszyć zasięg i celność mojej geni i mam parę pytań, po pierwsze, jaką długość lufy precyzyjnej mam wybrać, chciałbym ją schować w tłumiku. Myślałem nad 509mm i 455mm, ale ta pierwsza opcja to chyba troszkę przesada :D. Po drugie, co jeszcze mogę wymienić, dodam, że chcę się zmieścić w ok. ~~400 zł A, jeszcze jedno. Bardziej opłaca się kupić tani kolimator, czy chwyt transportowy z lunetą? Edited February 16, 2010 by Karolo0 Quote Link to post Share on other sites
Gogin Posted February 16, 2010 Report Share Posted February 16, 2010 Do którego modelu G'iety? Do G36C ta lufa? Jak tak, to musisz zmienić cylinder na takową długość. Replika ma być do lasu czy CQB? Bo do CQB to te 247mm lufy zupełnie wystarczają, aż nadto. Quote Link to post Share on other sites
Levvy Posted February 16, 2010 Report Share Posted February 16, 2010 O cylindrze wiem, poprostu nie wspomniałem, typ 0 tak? Piszę w temacie o g36c, więc raczej to właśnie g36c :) Głównie do lasu, w budynkach rzadko przychodzi mi się strzelać. Quote Link to post Share on other sites
paint Posted February 25, 2010 Report Share Posted February 25, 2010 Z tego, co czytam, to temat o tuningu G36c zamienił się już dawno w temat o tuningu wszelkich Giet od JG! Posiadam G36KE. Nie interesuje mnie robienie z karabinka szturmowego snajperki i wyciąganie tysiąca FPSów. Interesuje mnie maksymalne wyciszenie gearboxa przy minimalnych kosztach własnych (i stratach w ludziach i sprzęcie ;) ). Z tego, co rozumiem najważniejsza jest cicha praca tłoka, oraz dźwięk powietrza wylatującego z lufy (o tłumiku nie musicie mi opowiadać, tu wystarczy jakiś po prostu kupić). Co natomiast z zębatkami? Wystarczy, że wypodkładkuję stockowe, czy muszę wymienić właściwie wszystkie bebechy? W tej chwili mam pełen stock, nawet gumki jeszcze nie ruszałem, mimo, że gieta ma już dobre 5 miesięcy i ze 2k bb na karku. Quote Link to post Share on other sites
Gogin Posted February 25, 2010 Report Share Posted February 25, 2010 (edited) Wyciszenie GB, a wyciszenie dźwięku wystrzału kuli z lufy to dwie różne rzeczy. Po za tym tłok nie wykonuje pracy (on jest praktycznie rzecz biorąc bezdźwięczny), to nad nim wykonywana jest praca, przez zębatę tłokową i sprężynę główną, gdy pod koniec cyklu GB, tłok jest już w tylniej pozycji, zostaje puszczony po czym następuje zderzenie się głowic ze sobą. To jest główny "stukot" w GB. By wyciszyć ten rodzaj odgłosu należy zwiększyć szczelność całego układu sprężającego powietrze + jeśli jest możliwość to dać plastikowe głowice. Do całości można dołączyć bardzo gruby zderzak na głowicy cylindra, ale nie polecam zabierać się za to komuś to rozkręcił GB kilka razy i myśli, że dużo wie. Finalnie stosunkowo ciężkie kule co do danej szybkości wylotowej (np. kule 0,30 do max. 400 fps, kule 0,36 do maks 450 fps itd.), które dłużej przebywają w lufie, wygłuszają odgłos wystrzału. Polega to na tym, iż taka ciężka kulka pozostaje dłużej w lufie (tym samym lepiej odbierając energię od lżejszej), tworząc między głowicami większą poduszkę powietrzną - układ jest zamknięty przez dłuższy czas niż przy lekkiej kuli i powietrze jako tako nie ma drogi ucieczki przez dłuższy okres czasu. Tak więc samo powietrze odbiera trochę energii rozpędzonego tłoka. Drugi takowy śmieszny dźwięk powstający podczas pracy omawianego AEG'a to pisk zębatek/odgłos pracy silnika. Na zębatki kupić łożyska 7mm kulkowe, zrobić na tym porządne podkładkowanie i smarowanie - zęby będą chodzić jak złoto, ale lekkie burczenie silnika pozostanie. Ostatni dźwięk to powstający przy wylocie lufy - dźwięk rozprężającego się powietrza tuż za wylatującą kulą. Tłumik i nic więcej nie pomoże. Edited February 25, 2010 by Gogin Quote Link to post Share on other sites
paint Posted February 26, 2010 Report Share Posted February 26, 2010 Podsumujmy. Dźwięk kulki wylatującej z lufy (Gogin, upraszczam twój wykład)- tłumik i tylko tłumik. Materiał, z którego zrobiona jest lufa wewnętrzna i zewnętrzna, ani odległości między nimi nie mają większego znaczenia? Dźwięk pracującego mechanizmu- znaczenie ma tylko smarowanie, podkładkowanie i łożyskowanie, a nie same zębatki? Zakładam, że nie ma sposobu na wyciszenie stockowego silnika. Eksperymentowałem z dociskiem silnika za pomocą tej śruby na imbusik, ale bez zadowalających rezultatów. Dźwięk pracującego tłoka- czyli moment, kiedy głowica tłoka uderza w głowicę cylindra. Największe znaczenie mają właśnie głowice, czy muszę wymieniać cały cylinder wraz z tłokiem? Da się inne głowice przymontować co stockowego tłoka i cylindra? Do całości można dołączyć bardzo gruby zderzak na głowicy cylindra, ale nie polecam zabierać się za to komuś to rozkręcił GB kilka razy i myśli, że dużo wie. Finalnie stosunkowo ciężkie kule co do danej szybkości wylotowej (np. kule 0,30 do max. 400 fps, kule 0,36 do maks 450 fps itd.) Nie interesują mnie prędkości wylotowe większe, niż stockowe. To, że ingerencja w gearbox i kulturę pracy przyniesie mi jakiś wzrost FPSów ma dla mnie marginalne znaczenie. Interesuje mnie tylko i wyłącznie cisza. Quote Link to post Share on other sites
Gogin Posted February 26, 2010 Report Share Posted February 26, 2010 Odległość między lufą wew. a zew.? Nie ma znaczenia, materiał z jakiego jest wykonana wew. też nie. Jakość zębat ma wpływ na pracę samych zębat, ale doszedłem do wniosku, że jeżeli przyłoży się wiele serca do podkładkowania chińskich XYT to na tych samych łożyskach i smarze markowe chodzą niewiele lepiej - naprawdę. Głowice jak pisałem - masz stock'owe czyli plastik, tyle wystarczy do ich cichej pracy. Jeśli chcesz się bawić to kup zestaw BU - to samo co "wyciszony" zestaw głowic, ale jak dla mnie plastik głowice + jedwabista szczelność to większe wyciszenie niż BU zamontowany jak fabryka dała. Kup sobie 7mm kulkowe łożyska, zrób na nich podkładkowanie i będzie fajnie. Jak chcesz wyeliminować każdy szmer, to jeszcze można dołożyć obustronne łożyskowanie dla sprężyny, wpakować M100, albo SP90 guarder'a i sprężyna będzie chodzić o wiele ciszej - lepiej. Żeby pozbyć się brzdęku sprężyny można dać na nią smar grafitowy, ale jak w replikach z napędem sprężynowym jeszcze się to sprawdza to w AEG'ach smar szybko zlatuje ze sprężyny, ze względów oczywistych. Tak czy inaczej nie pisałem o większych szybkościach wylotowych - chodziło mu to o sam fakt, że ciężkie kule w stosunku do danej szybkości wylotowej (tu były przykłady) wyciszają mechanizm, przez wzgląd na kulę, która dłużej pozostaje w lufie, przez co tłok na swej drodze napotyka opór - powietrze, które nie ma dokąd uciec. Wycisza to stukot głowic, kosztem paru metrów zasięgu, ale daje lepszą celność. Quote Link to post Share on other sites
Mleczaj_Krowka Posted February 27, 2010 Report Share Posted February 27, 2010 (edited) Witam. Chcę zakupić BU do G36K, z tym że pod lufę 550mm którą wkładam ( chowam w tłumiku ). Muszę mieć części odpowiadające giecie no i cylinder typ 0 ... Byłem nastawiony na BU guardera, lecz robi on BU pod krótkie giety i jest cylinder z dziurą, musiałbym się bawić w wymianę z kimś na zerówkę ... Co powiecie o tym zestawie ? http://www.taiwangun.com/gearboxy_oraz_ich...c_k_ca-328.html Z tego co widzę cylinder bez dziury = 0 czyli mogę wpakować lufę 550... Pytanko, czy ten zestaw to dobry wybór, czy jest coś wart ? Nie miałem kontaktu z BU CA i nie wiem na jakim poziomie stoi wykonanie i jakie opinie o nim krążą ;s. Dużo gorszy od np. Guardera BU, czy może porównywalny? Prosiłbym o opinie i czy warto to wpakować ... Miało by chodzić na sp120. Druga sprawa to dysza z tego zestawu - czytałem, że w JG jest niestandardowa ( dłuższa ). Czy muszę kupować komorę classica, czy zamontuję bez problemu ten BU w giecie JG ? ;s. Pozdrawiam, Mleczaj~ Edited February 27, 2010 by Mleczaj_Krowka Quote Link to post Share on other sites
Gogin Posted March 6, 2010 Report Share Posted March 6, 2010 Widzę kolego, że nie przeczytałeś nawet kilku ostatnich stron tematu, albo chociaż moich wypocin o BU w G'iecie, a liczysz na pomoc w ów temacie. Po co Ci w ogóle BU na SP120? Śmieszne. Quote Link to post Share on other sites
szczupe Posted March 21, 2010 Report Share Posted March 21, 2010 Druga sprawa to dysza z tego zestawu - czytałem, że w JG jest niestandardowa ( dłuższa ). Czy muszę kupować komorę classica, czy zamontuję bez problemu ten BU w giecie JG ? ;s. Dobrze czytałeś, dysza jest innej długości niż CA. Jeśli nie chcesz zmieniać komory ani nic piłować zaopatrz się w to KLIK Quote Link to post Share on other sites
krissente Posted March 23, 2010 Report Share Posted March 23, 2010 Cześć! Chciałbym poprawić zasięg mojego g36k, niestety w kwestiach tuningu jestem zielony i nie przeprowadzę go osobiście. Stąd pomysł oddania repliki do SpecShopu, z zakupem tego http://www.specshop.pl/product_info.php?cP...roducts_id=5835 Ewentualnie sprężyna 120 zamiast 130, by dłużej wszystko pochodziło. Czy to dobry wybór? Może lepiej zakupić części samemu i zlecić montaż jakiemuś obeznanemu z tematem koledze? Z góry dzięki za odpowiedź, pozdrawiam! Kriss Quote Link to post Share on other sites
szumitek Posted March 23, 2010 Report Share Posted March 23, 2010 (edited) Druga opcja lepsza i tańsza tylko jeden warunek: kolega musi się znać na rzeczy, chodzi mi nie tylko o złożenie ale o dobór i zakupu części. Edited March 23, 2010 by szumitek Quote Link to post Share on other sites
Gogin Posted March 23, 2010 Report Share Posted March 23, 2010 (edited) Za te "specszopowskie" 430-440 fps na m130 i śmieszny zestawik części zrobiłbym cuś innego. Tłok, prowadnica i łożyska JBU, głowica tłoka z cymki 0,36 do najnowszych razem z mocowaniem/podkładką owe głowicy 1cm wysokości ok. Do tego M120 G&G, guma G&G i dystanser H. Regulacja, smarowanko, złożenie części i będzie 410-430fps. Koszt? Tłok 70, prowadnica 45, łożyska 42, głowica 25, sprężyna 50, guma 30 + dystanser 7. No i coś tam odpalisz koledze za złożenie :). Tym samym jesteś do przodu jakieś lekko ponad 150 pln, za to bierzesz precrurę Guarder'a 6.04 albo Systemy i za tą samą cenę masz lufę jeszcze. Ale nie licz, że lufa da niewiadomo co, ja bym olał lufę, do tego 0,25 G&G kulasy i będziesz patrzył jak daleko kulka leci, jeśli zobaczysz ;-). Edited March 23, 2010 by Gogin Quote Link to post Share on other sites
Adamus21 Posted March 26, 2010 Report Share Posted March 26, 2010 Ja do swojej gietki wsadziłem dysze dedykowaną do AUG'a od Classica wcześniej owa dysza chodziła na stockowej komorze, lecz potem dostałem komorę CA od kolegi i stwierdziłem, że na tej Classica jest 100% szczelności(komora-dysza). Pozdrawiam Quote Link to post Share on other sites
Vetius Posted April 10, 2010 Report Share Posted April 10, 2010 Opłaca się kupować do G36c lufę precyzyjną o stockowej długości (247mm)? Bo to dość krótka lufa i nie wiem w jakim stopniu to by poprawiło skupienie. Jeśli warto to proszę o pomoc w wyborze: http://asgshop.pl/sklep/produkt.php?id=610 http://asgshop.pl/sklep/produkt.php?id=2703 http://www.specshop.pl/product_info.php?cP...roducts_id=2500 http://www.specshop.pl/product_info.php?cP...roducts_id=1928 Quote Link to post Share on other sites
Major Kupricz Posted April 10, 2010 Report Share Posted April 10, 2010 Poprawi skupienie w stopniu zadowalającym i różnice poczujesz na pewno. A z poniższej listy osobiście skusiłbym się na Systemę. Co nie zmienia faktu, że na każdej powinieneś poczuć poprawę. Quote Link to post Share on other sites
Vetius Posted April 10, 2010 Report Share Posted April 10, 2010 Dzięki. Tak więc przy jakiś zakupach zamówię tę systemę. Quote Link to post Share on other sites
Levvy Posted April 21, 2010 Report Share Posted April 21, 2010 Wracam do tematu. Chcę wsadzić w tuning G36C około 500 zł, dodam, że strzelam się głównie (jeśli nie jedynie) w lesie. Po przeczytaniu tematu doszedłem do wniosku, że kupię lufę precyzyjną systemy, około 400mm, do tego tłumik by ją zakryć. Mam już wsadzoną gumkę guardera. Jeszcze jakieś propozycje? Quote Link to post Share on other sites
Kulisz Posted April 21, 2010 Report Share Posted April 21, 2010 Zmienić cylinder, łożyska kulkowe, głowice cylindra i tłoka na wyciszone i może sprężynę jak tylko w lesie działasz ;) Quote Link to post Share on other sites
Levvy Posted April 21, 2010 Report Share Posted April 21, 2010 Cylinder typ 0 systemy. Łożyska jakiej firmy i ile mm ? Głowica cylindra i tłoka też mogą być systemy, czy są lepsze ? Sprężyna m120? I też proszę o dobrego producenta. Tyle, żeby się zmieścić w tych 500 zł :) Quote Link to post Share on other sites
Major Kupricz Posted April 21, 2010 Report Share Posted April 21, 2010 (edited) Nie wiem czy nie lepszy będzie typ 1. W zasadzie gigantycznej różnicy między nimi chyba nie powinno być. Łożyska w rozbieranej przeze mnie giecie były 6mm (nie wiem czy to sie na przestrzeni wieków czasem nie zmieniło :P), ale do M120 tak czy siak, to już chyba lepiej jakieś fajne ślizgowe kupić. Głowica cylindra i tłoka Systemy powinny być hmm... 'zadowalające' ;) sprężyna SP120 Guarder. Było by miło dołożyć do tego prowadnice dobrej jakości. Edited April 21, 2010 by Major Kupricz Quote Link to post Share on other sites
Levvy Posted April 21, 2010 Report Share Posted April 21, 2010 http://asgshop.pl/sklep/produkt.php?id=439 http://asgshop.pl/sklep/produkt.php?id=3740 http://asgshop.pl/sklep/produkt.php?id=98 http://asgshop.pl/sklep/produkt.php?id=881 + łożyska, ale nie wiem które, liczyłem ok. 50 zł + tłumik Wyszło mi około 515 zł Quote Link to post Share on other sites
Soul reaper Posted April 21, 2010 Report Share Posted April 21, 2010 Właśnie z łożyskami jest taki problem, że część giet ma 6mm, a część 7mm. Jeśli kupowałeś replikę niedawno to powinny być 7mm (ale najlepiej to sprawdzić). Quote Link to post Share on other sites
Levvy Posted April 21, 2010 Report Share Posted April 21, 2010 Kupowałem w maju zeszłego roku, ale tak dla pewności sprawdzę. Quote Link to post Share on other sites
Levvy Posted April 23, 2010 Report Share Posted April 23, 2010 Zmierzyłem i mam 7mm, ale teraz pytanie, jakiego producenta najlepiej? Quote Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.