Hamerhead Posted January 26, 2011 Report Share Posted January 26, 2011 Zestawu nie ma sensu kupować. To samo można skompletować albo lepiej albo taniej (a nie lepiej ;) ) To zależy mi się np udało kupić właśnie zestaw głowicy tłoka cylindra i sam cylinder wraz ze sprężyną i prowadnicą i wszystko doskonale pracuje, jak kupiłem osobno prowadnice Systemy to się rozleciała po niedługim czasie. Jasne że jak kupujemy droższy bardziej markowy sprzęt to niezawodność wzrasta ale kolega ma 200zł i obawiam się że na wszystko może mu nie starczyć a jak wiem do wymiany sprężyny bez wielu inwestycji się nie obejdzie. Quote Link to post Share on other sites
gaduE Posted January 27, 2011 Report Share Posted January 27, 2011 A ja mam teraz cos co kolegow powali :) moj tuning ma polegac na ZMNIEJSZENIU stockowego fps z 350 na 300 :) powod jest dosc blachy. strzelamy sie w ciasnym bunkrze no i organizatorzy wprowadzili ograniczenia w mocy... czy ma ktos jakies pomysly? Quote Link to post Share on other sites
Kocur666 Posted January 27, 2011 Report Share Posted January 27, 2011 Kupic springa m90. Nic powalajacego. Quote Link to post Share on other sites
gaduE Posted January 27, 2011 Report Share Posted January 27, 2011 Rozumiem ze spring bedzie pasowal do calej reszty stockowego GB i nic wiecej nie powinno byc potrzebne? (dzieki za szybka odpowiedz) Quote Link to post Share on other sites
Kocur666 Posted January 27, 2011 Report Share Posted January 27, 2011 Oczywiscie - ile fpsow da to juz inna sprawa ale napewno jezeli masz stockowy gearbox ponizej 300. Quote Link to post Share on other sites
Hamsterq Posted February 19, 2011 Report Share Posted February 19, 2011 Witam posiadam G36C JG. Chciałbym sie poradzić kogoś z doświadczeniem o wymiane precki w tym modelu. Chciałbym wiedzieć czy wystarczy standardowa długość 247mm czy 363mm. Mam jeszcze pytanie odnośnie tej drugiej czy przy wymiania precki o takiej długości potrzebna jest wymiana cylindra?? Quote Link to post Share on other sites
Youpi Posted March 1, 2011 Report Share Posted March 1, 2011 Witam :) Mam g36: G608-4. Wymieniłem głowicę tłoka, dyszę, komorę i gumkę HU, wstawiłem łożyska ślizgowe i preckę. Wymienię jeszcze tłok na taki ze stalowymi zębami. Chcę wstawićM130 i tu rodzi się pytanie- czy zestaw wytrzyma full auto i jak długo? Pozdrawiam :) Quote Link to post Share on other sites
keymaker Posted April 13, 2011 Report Share Posted April 13, 2011 Witam, Zamierzam, w wiadomym celu, lekko pozmieniac wnetrze mojego G36K od JG. Po przeczytaniu kilku albo i kilkunastu tematow o tuningu, przekopywaniu sie przez morze spamu, postanowilem zlozyc "zestaw na poczatek". Nie siedze jeszcze w temacie na tyle dlugo, zeby wiedziec na przyklad co z czym i jak dobrze wspolpracuje albo i nie, ktory "tuningowy podzespol" odpowiada za co, etc. No ale do rzeczy. W tym zestawie sa: - gumka HU Guardera - http://www.taiwangun.com/czesci_i_akcesoria_gumki_hop-up/gumka_hop-up_guarder-84.html - lozyska kulkowe 7mm SHS - http://www.taiwangun.com/gearboxy_oraz_ich_czesci_lozyska/stalowe_7_mm_lozyska_kulkowe_shs-2338.html - lozyskowana glowica tloka P&J - http://www.taiwangun.com/gearboxy_oraz_ich_czesci_glowice_tlokow/wzmocniona_lozyskowana_cicha_glowica_tloka_p_j-922.html - wzmocniona prowadnica P&J - http://www.taiwangun.com/gearboxy_oraz_ich_czesci_prowadnice_sprezyn/wzmocniona_prowadnica_sprezyny_z_lozyskowaniem_vortex_v_3_p_j-441.html - sprezyna 120 Guardera - http://www.taiwangun.com/gearboxy_oraz_ich_czesci_sprezyny_glowne/sprezyna_sp_120_guarder-62.html Bedzie jeszcze precka, z tym ze u krakmanow, skad chce brac czesci, nie ma w zasadzie nic wartego uwagi. Jeszcze wczoraj byla 363 Guardera, ale dzis juz "brak produktu". W przyzwoitym stosunku ceny do jakosci z reguly polecane sa widze lufy Systemy / Madbulla. Czy taki zestaw "da rade" (raz to podzespoly, a dwa ich producenci - wiem ze nie sa to firmy najwyzszych lotow)? I jak z bateria? Stockowa jest w stanie z powodzeniem to wszystko pociagnac? Z tego co wyczytalem jesli chcialbym wsadzic m130, to musialbym juz wymienic baterie. Bo chyba jest sens wsadzania 120 (K ma w stocku 110) nie? Planuje na tuning wydac jakies 200-300zl. Czesgo oczekuje w zamian? Ogolnej poprawy osiagow repliki. Nie zalezy mi specjalnie ani na "400 fpsach" ani na "zasiegu na 60m". No ale jesli mialbym koniecznie wybierac, to najbardziej chodzi mi o zasieg i celnosc. Z reguly w zasadzie idzie to w parze ze wzrostem fpsow, ale nie zawsze. ROF na razie musi mi wystarczy taki jaki jest. Z gory dziekuje za konstruktywne uwagi, porady i opinie. Pozdrawiam. Quote Link to post Share on other sites
Levvy Posted April 15, 2011 Report Share Posted April 15, 2011 Co do baterii, ja po zmianie na M120 Guardera musiałem wymienić baterię na mocniejszą, teraz mam li po 7,4 i jest wystarczająca. Quote Link to post Share on other sites
Kamil5453 Posted April 20, 2011 Report Share Posted April 20, 2011 na początku tej strony była mowa o sprężynie m120... i nasuwa mi się pytanie ile wytrzyma tłok do "zmielenia zębów " jaką ilość da radę na nim wystrzelić BB Quote Link to post Share on other sites
Tom Asz Posted May 27, 2011 Report Share Posted May 27, 2011 Ja sobie właśnie zmieliłem zęby na tłoku, przy m120 po wystrzeleniu około 7000 kulek, więc jestem pod wrażeniem że tłok wytrzymał (stockowy). Quote Link to post Share on other sites
JaWojteq Posted June 16, 2011 Report Share Posted June 16, 2011 Witam, Również trochę przeczytałem, przebijając się przez spam, a konkretne odpowiedzi. Chcę zrobić moją gietę na sprężynę m130/140. Głupio na razie brzmi, ale zaraz się rozwinę. Dajmy na to, że chcę wsadzić tą 140- zawsze lepiej mieć zapas :) Przy tej sprężynie, już sobie nawet części obmyślałem. -Sprężyna guarder 140 -Tłok mam w domu czerwony JG METALOWE ZĘBY, tylko pytanie słyszałem, że przy łożyskowanej głowicy tłoka, może być problem ze skręcaniem sprężyny- coś w tym jest? -Łożyska, niestety szkielet mam na 6, lub 7mm- ślizgowe, nie koniecznie jakieś drogie. Patrzyłem się na SHS, lub inne chińskie -Prowadnica łożyskowana od cymy- miałem z nią do czynienia, sprawia wrażenie solidnej. -Bore up. No i właśnie tu pytanie, ostatnio jak robiłem g36 koledze, to przymierzałem głowicę cylindra- pasowała. A podobno są inne? Coś źle ją przyłożyłem? A może to coś innego się nie zgrywa? -Lufa promyka 407mm -Gumka Guarder czarna Jak z komorą? Słyszałem że trzeba ją zmienić. Ogólnie chcę zrobić taki trik, że postaram się o borka do auga, a zaczepy od komory przypiłuję, aby była bliżej dyszy. Przede wszystkim chodzi o różnicę długości dysz aug/g36. A zrobić chcę to dlatego, bo nie widzę BU do g36 z pełnym cylindrem. No i: Silnik- da radę? (czytałem, że 130 ciągnie, ale nie wiadomo na jak długo) Szkielet- warto wymieniać? Czy spokojnie da radę na tej sprężynie? Bateria- Prawdopodobnie kupię 10,8 frajer foksa. -Prawdopodobnie zapomniałem jeszcze o czymś :). Z góry mówię, że replika będzie tylko na semi. W sumie mam rozwalony selektor ognia- i mam tylko semi :D. Jest to gieta w wersji K. Wiem zaraz całe stado zacznie pisać, że próbuję zrobić z tego para snajpę tanimi kosztami. Może i tak, ale nie widzę w tym nic złego :D. Ogólnie czekam na opinie. Te lepsze, jak i gorsze (z uzasadnieniem). Pozdrawiam! Quote Link to post Share on other sites
K4MO Posted June 30, 2011 Report Share Posted June 30, 2011 (edited) Czy opłaca się inwestować zestaw ftk df czy dać se z tym spokój i skompletować wszystkie części???? Edited June 30, 2011 by K4MO Quote Link to post Share on other sites
axi13 Posted June 30, 2011 Report Share Posted June 30, 2011 Dwa lata temu kupiłem używane g36c które miało już w tym czasie 2 lata. Po wysłuchaniu rad starszych i mądrzejszych postanowiłem wymienić w giecie baterie (bo stokowa zdechła po 2 strzelankach) i gumkę hop up wraz z dystanserem H. Z tak przygotowanym sprzętem biegałem cały sezon gienia wytrzymała go bez kłopotu. Po roku zacząłem sie zastanawiać nad podrasowaniem sprzęta aby kulki latały dalej i celniej. pod nuż poszła lufa na 363 madbula V2 6.03 i po długich przemyśleniach zestaw FTK guardera 120. Muszę wam powiedzieć że sam chciałbym zobaczyć swoją minę jak na chrono wyszło 272 (potem sie okazało że niestety komora nie za bardzo chce pasować z guarderowską dyszą. Więc tuningu nastąpił ciąg dalszy zrezygnowałem z chwytu wersji c i tłumika home made i zakupiłem przedłużenie lufy tłumik ognia First Factory oraz front wersji k od JG oczywiście. Dzisiaj dotarła do mnie komora HOP-SIUP Classic army, w pudełku leży silnik guardera high speed revolution, do tego kable 1,5 mm2 i może na dniach mosfet GATE z AB. Sam jestem ciekawy efektów. Jestem samoukiem jeżeli chodzi o warsztat ASG i zdążyłem sie już nauczyć że niestety wiedza kosztuje. Co wy na to? Pozdrawiam Quote Link to post Share on other sites
decigner12 Posted July 8, 2011 Report Share Posted July 8, 2011 (edited) -co za tym idzie cylinder i jego głowicę, dysza - zestaw można kupić razem z prowadnicą i głowicą. A ja myślałem, że moje żarty są kiepskie. Głowicę cylindra wystarczy doszczelnić teflonem. Cyilnder po co zmieniać? Może jeszcze BU i frytki do tego? Dyszę? Też nie rozumiem. Wymiana na uszczelnioną da Ci max 2 fps. Nie mogłem sie powstrzymać, mam M4 JG i jedyna różnica to tylko chromowany cylinder. Po co to zmieniać, skoro wytrzyma M170? No tak tylko pytanie kto by dawał płaskie głowice przy takim Springu :) Oczywiście ja. @Jawojteq Łożyska cierne, zębatki wypodkładkować, prowadnica ok. Co do BU to się zastanów czy jest sens wydawać 200zł dla 20 fps. Lufa oczywiście promyk :) Co do gumki HU i komory. Z gumek to systema/zielona G&G/niebieski madbull ze wskazaniem na madbulla. Czemu? Guarder to firmowy stock, ta gumka to taka jaką masz obecnie od JG tylko ma inną wypustkę. A dlaczego Madbulla? Bardzo dobrze się uszczelnia i ma twardy kołnierz. Przy dużym fps gumka nie może mieć miękkiego kołnierza. Komorę zostawiłbym stock. Jest tylko jeden problem z nią. Skrzydełka od nacisku mocnej sprężyny pekają po jakimś czasie. Szkieletu nie ma po co zmieniać. V3 JG jest mocny, zresztą to V3 i prawdopodobnieństwo pęknięcia przy M140 jest raczej małe. wszystko zależy od szczelności. Silnik pociągnie, ale po dłuższej serii może się grzać. To jest jeszcze ten na magnesach ferrytowych więc mega momentu obrotowego nie ma. Z Aku polecam Lipolkę 3E model max force 11.1v 1800mAh 20C. Wchodzi do Handguarda od M4, do gripa od G36 i wszędzie tam, gdzie inne batki nie mogą się mieścić :) Edited July 8, 2011 by decigner12 Quote Link to post Share on other sites
Robroy1978 Posted July 15, 2011 Report Share Posted July 15, 2011 Wymieniłem właśnie stockową lufę na systeme 6.04 247mm i dystanser na H. Gumka systemy. Wynik testu następujący: 38metrów - regularne trafianie pojedynczym w drzewo 15cm. 47 meterów - trafianie przynajmniej jedną kulką przy strzale serią w drzewo 20cm. Max zasięg dający szanse na trafienie sylwetki ok 53metry. Czy to jest przyzwoity wynik czy powinienem spodziewać się czegoś lepszego? Dodam że po wymianie dystansera stockowego na H kulki podkręcane są słabiej. Mam wrażenie że po 9000 kulek trochę fpsów stracił (początkowo ok 360). Quote Link to post Share on other sites
parkie Posted July 15, 2011 Report Share Posted July 15, 2011 Nie zawsze dystanser "H" daje lepsze wyniki. U jednych podkręca lepiej, u drugich gorzej. Jeżeli podkręca gorzej to przejdź na stockowy i po kłopocie ;) 53 metry skutecznego to ładny zasięg jak na stock (prawie). Quote Link to post Share on other sites
wiciok Posted August 13, 2011 Report Share Posted August 13, 2011 (edited) Witam! Niestety nie nacieszyłem się długo nowo nabytą używaną gietką JG, bo doszło do zacinki :mad: Rozebrałem gejboxa (miał jeszcze plomby krakmana) i co widzę? Wszędzie chiński smar, o dziwo zębatki spodkładkowane. Listwa z jedynym metalowym zębem złamana w połowie, drugi ząb (już ten plastikowy) w niezbyt dobrym stanie, a w dodatku głowica tłoka rozwalona. Więc tutaj moje pytanie - dobre części wybrałem? Płytka (miałem rozwaloną, więc to konieczność): http://azteko.pl/shs-plytka-selektora-do-g36-p-2146.html Tłok: http://azteko.pl/shs-wzmocniony-tlok-15-stalowymi-zebami-p-2140.html I tu pytanie: stockowy miał 14 zębów, ten jeden więcej coś zmienia? Pytam, bo podobny tłok SHS z 1 zębem mniej jest na azteko 2xdroższy... Głowica: http://azteko.pl/shs-metalowa-glowica-tloka-cnc-p-2162.html Ostatnie pytanie: lepiej w obecnej chwili wymienić łożyska, http://azteko.pl/shs-lozyska-slizgowe-7mm-stalowe-p-944.html czy może prowadnicę na metalową? Jeśli prowadnicę to z łożyskowaniem, http://azteko.pl/wzmocniona-prowadnica-sprezyny-v3-p-901.html czy bez (jedno jest już na głowicy)? http://azteko.pl/wzmocniona-stalowa-lozyskowana-prowadnica-sprezyny-v3-p-902.html Z góry dziękuję za odpowiedzi, Pozdrawiam! Edited August 13, 2011 by wiciok Quote Link to post Share on other sites
tolo59 Posted August 13, 2011 Report Share Posted August 13, 2011 (edited) Witam, posiadam moją kochaną gietkę w długiej wersji ( z dwójnogiem, bez optyki ). Był w niej przeprowadzony następujący tuning: -Sprężyna M120 Guardera -komora HU od CA - gumka HU Madbull Shark czerwona - ultralekka głowica tłoka od Deep Fire - łożyskowana prowadnica sprężyny - polutowany MOSFET z 1 tranzystora IRFP064N - lufa precyzyjna 6,03mm Madbull Na chrono wychodzi bardzo cieńko, 370 fps, czyli mniej więcej tak jak jest to w stocku. Czym to może być spowodowane ? Nieszczelny tłok ? Oraz mam jeszcze 1 pytanko, otóż jak osiągnąć w tej replice 430-440 fps i dobrą szczelność układu ? Dodam że replika jest strzelana na FireFoxie 1500 :) Pozdrawiam Edited August 13, 2011 by tolo59 Quote Link to post Share on other sites
rodnath Posted August 14, 2011 Report Share Posted August 14, 2011 To przy zakładaniu sprężyny nie sprawdziłeś szczelności na cylindrze?? Ja na pierwszy ogień wymieniłbym dyszę- jest to zwykła, nieuszczelniona dysza i na niej najwięcej się traci. G36 w stocku ma jakieś340-350 fps. Może być również źle założona guma i dysza nie dobija do kołnierza gumki, przez co tracisz cenne fps-y no mnie na sp 120 wychodziło 430 fps wiec bez szału, ale zdecydowanie lepiej. Quote Link to post Share on other sites
Andzia Posted August 23, 2011 Report Share Posted August 23, 2011 Jeśli chcę wymienić dyszę na uszczelnianą CA lub bore up to muszę zmieniać też komorę HU? Quote Link to post Share on other sites
Voo-Doo Posted August 23, 2011 Report Share Posted August 23, 2011 Tak. Quote Link to post Share on other sites
Guest Bart76 Posted August 23, 2011 Report Share Posted August 23, 2011 (edited) Nie, ponieważ komora HU nie ma wpływu na pracę gearboxa. Co nie zmienia faktu, że możesz. Edited August 23, 2011 by Bart76 Quote Link to post Share on other sites
Voo-Doo Posted August 23, 2011 Report Share Posted August 23, 2011 JG jest na standardzie marui gdzie dysza ma inną długość niż w CA, co za tym idzie zamontowanie dyszy uszczelnionej CA, bądź jakiejkolwiek innej powodowało by nieszczelności. Quote Link to post Share on other sites
Andzia Posted August 23, 2011 Report Share Posted August 23, 2011 Na chwilę obecną mam w swojej gieni sam stock poza sprężyną m110 PDI. Posiedziałem dzisiaj trochę w azteko i wybrałem kilka części: łożyskowana głowica tłoka SHS dysza doszczelniona SHS (azteko) lub Ares (specshop) łożyskowana prowadnica sprężyny SHS gumka HU systema (w tej chwili mam guardera białego) Czy wymiana na te części spowoduje wzrost fps? Quote Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.