Z Bieszczad Posted March 4, 2013 Report Share Posted March 4, 2013 Witam! Po roku użytkowania mojej Giety postanowiłem trochę ją podrasować. Do tej pory zmieniłem gumkę na zieloną G&G i wiem, że muszę zmienić baterię bo fabryczna ledwie ciągnie. Tu się pojawia moje pytanie: jaką baterie mi polecacie? I co oprócz niej wymienić? Mam zamiar przeznaczyć na to ok 400 zł. Z góry dziękuję za wszelką pomoc. :icon_smile: Quote Link to post Share on other sites
szkielet1990 Posted March 4, 2013 Report Share Posted March 4, 2013 Koniecznie łożyska zębatek w GB na stalowe (obojętnie czy ślizgowe czy kulkowe, jednak jeśli ROF nie będzie kosmicznie duży to polecam kulkowe), fabrycznie są plastikowe i nie nadają się do niczego. Do tego koniecznie stalową łożyskowaną prowadnicę sprężyny, fabryczna to plastik i miałem przypadki, że w tych gietach pękały. Bateria 7,4V w zupełności wystarczy, pojemność mAh też radziłbym możliwie większą, C też polecam powyżej 20. Przy tym patrz żeby batka zmieściła się do frontgripu. Możesz również kupić sprężynę Guardera SP120, montowałem taką u kolegi przy stockowych częściach i śmiga już rok bez żadnych problemów. Jeżeli zdecydujesz się na sprężynę to polecam też dokupić głowicę tłoka, ponieważ stockowa sprężyna połączona jest z głowicą tłoka i na nowej sprężynie stara gł. tłoka NIE będzie dobrze pracować. Za taki tuning zapłacisz (bez baterii) około 150zł. Jeśli Twój budżet jest większy to dalej możesz dokupić tłok SHS ze stalowymi zębami (ładnie pasuje ten z 14 st. zębami), stalową głowicę cylindra z podwójnym uszczelnieniem, uszczelnioną dyszę, kable niskooporowe, jakiś tańszy mosfet bez hamulca AB. Quote Link to post Share on other sites
rafcio21 Posted March 5, 2013 Report Share Posted March 5, 2013 (edited) Koniecznie łożyska zębatek w GB na stalowe (obojętnie czy ślizgowe czy kulkowe, jednak jeśli ROF nie będzie kosmicznie duży to polecam kulkowe), fabrycznie są plastikowe i nie nadają się do niczego. Do tego koniecznie stalową łożyskowaną prowadnicę sprężyny, fabryczna to plastik i miałem przypadki, że w tych gietach pękały. Bateria 7,4V w zupełności wystarczy, pojemność mAh też radziłbym możliwie większą, C też polecam powyżej 20. Przy tym patrz żeby batka zmieściła się do frontgripu. Możesz również kupić sprężynę Guardera SP120, montowałem taką u kolegi przy stockowych częściach i śmiga już rok bez żadnych problemów. Jeżeli zdecydujesz się na sprężynę to polecam też dokupić głowicę tłoka, ponieważ stockowa sprężyna połączona jest z głowicą tłoka i na nowej sprężynie stara gł. tłoka NIE będzie dobrze pracować. Za taki tuning zapłacisz (bez baterii) około 150zł. Jeśli Twój budżet jest większy to dalej możesz dokupić tłok SHS ze stalowymi zębami (ładnie pasuje ten z 14 st. zębami), stalową głowicę cylindra z podwójnym uszczelnieniem, uszczelnioną dyszę, kable niskooporowe, jakiś tańszy mosfet bez hamulca AB. Mi na giecie plastikowe łożyska działają bardzo długo i nie miałem z nimi większych problemów. Są nawet bardziej wytrzymałe niż kulki, ale niestety się ścierają. Zaleta jest jedna i ogromna - są ultra ciche. Pękają często przez NIEPRAWIDŁOWE podkładkowanie lub montaż. Plastikowa prowadnica sprężyny ma prawo pęknąć przy M120+ i przy złym montażu. Ja w AUGu używam plastikowej łożyskowanej od 5 lat na M120 i też bangla aż miło. Co do batki - zgadzam się. 7.4V jest optymalnie, przy 11.1V czasem są problemy z podawaniem. Co rozumiesz przez połączoną głowicę ze sprężyną? U mnie bezproblemowo wymieniłem na M105 i jest szczelnie. Owszem, głowice tłoka warto wymienić, a w szczególności uszczelkę na niej dla większej szczelności. Tłok SHS warto przy M130+, do reszty stock starcza. Głowica cylindra - zawsze minimalnie lepsza szczelność, ale jednocześnie dodatkowe wydatki. Dysza - tu niestety muszę się zgodzić, do wymiany. Ale to się wiąże z piłowaniem popychacza bo nie widziałem dyszy, która by bez przeróbek pasowała do JG. Niskooporówki - warto. Kable są kiczowate. Mosfet - kolejna rzecz, która może się popsuć w karabinie. Przy <M120 nie warto, styki się raczej nie spalą, a jak już to po paru latach. W praktyce? Najpierw zdecyduj, czy chcesz iść w szybkostrzelność, moc czy złoty środek. Nie ma sensu wydawać x pieniędzy na tuning nie wiedząc czego się chce. Stockowe części nie są złe, czy nieszczelne. Są brzydsze i słabszej jakości. Ale pomyśl, czy miałeś z nimi problem? :icon_wink: Mam pytanie. Co można użyc jako piny w g36 od JG i jakie śrubki potrzeba do umocowania gb? potrzebne piny od frontu, ten mały od gb, 2 śruby po obu stronach body, tylna śruba mocująca. Pozdrawiam. Jakakolwiek śruba odpowiedniej długości owinięta paroma warstwami taśmy silikonowej. Ja gumke wymieniałem na przeźroczystego guardera, lepiej kręciło, szczególnie jesień/zima. Mam też preclufe systemy (247mm), ale nie sprawdzałem jej jeszcze, bo teraz mam replike rozgrzebaną nieco i na pare części czekam.Jak dojdą i ją złoże to się podzielę spostrzeżeniami. Co do gumki, wymieniam teraz na zieloną g&g, guarder według mnie nieco za miękki i albo mam zbyt ciasną komorę, albo coś źle robię, ale nie potrafię wyciągnąć tej gumki bez uszkadzania jej. Odwieczny problem białych guarderków. Rwą się. Da się to zdjąć bez uszkadzania, ale trzeba się postarać. Kumpel wsadzał je do lodówki, żeby stwardniały... Pozdrawiam Rafał Edited March 5, 2013 by rafcio21 Quote Link to post Share on other sites
szkielet1990 Posted March 6, 2013 Report Share Posted March 6, 2013 Mi na giecie plastikowe łożyska działają bardzo długo i nie miałem z nimi większych problemów. Są nawet bardziej wytrzymałe niż kulki, ale niestety się ścierają. Zaleta jest jedna i ogromna - są ultra ciche. Pękają często przez NIEPRAWIDŁOWE podkładkowanie lub montaż. Wiem, że są cichsze od stalowych, jednak przy tuningu nie polecam ponieważ są plastikowe i nie są tak wytrzymałe jak stalowe. Dodatkowo nawet w stocku plastiki nie będą kręcić się tak dobrze jak stalowe, powiedzmy szczerze - plastiki są wykonane dużo gorzej i moim zdaniem są do wymiany na pierwszy ogień. Co rozumiesz przez połączoną głowicę ze sprężyną? U mnie bezproblemowo wymieniłem na M105 i jest szczelnie. Owszem, głowice tłoka warto wymienić, a w szczególności uszczelkę na niej dla większej szczelności. Chodziło mi o to, że w stocku sprężyna jest "zahaczona" o głowicę tłoka (a raczej o ten aluminiowy wałeczek wewnątrz tłoka) i przy wymianie na inna sprężynę nie będzie to tak dobrze ze sobą "grało" jak powinno. Dodatkowo głowica tłoka w stocku nie jest jakaś super, ma tylko cztery otworki i jest średnio wykonana, polecałbym wymianę na coś lepszego. Bawiłem się w tuning w takiej Gietce u kolegi, set wyglądał tak: stalowe łożyska ślizgowe, głowica tłoka z cymy 0.41 z 6-cioma otworkami nie łożyskowana, sprężyna M120 z tej cymy. Z 360fps wzrosło do ładnych 400fps. ROF jak mogłoby się wydawać po wymianie na mocniejsza sprężynę wcale nie zmalał za sprawą właśnie lepszych łożysk. Quote Link to post Share on other sites
Mixon Posted March 11, 2013 Report Share Posted March 11, 2013 (edited) Szybkie pytanko, a właściwie dwa. Sam przymierzałem się do zestawu "zielona guardera i precyzyjna systema", ale mam okazję wziąć coś z taiwanguna. Pierwsze, czy gumki które, są na tajwangunie są na poziomie (zwłaszcza te guardera :icon_biggrin:)? Tak samo lufy precyzyjne. (przejrzałem trochę forum i raczej nie mają opinii gniotów, ale niektóre wypowiedzi sięgają 2008 roku, wiec wolałbym się upewnić.). Przeczytałem w jednym artykule z 2008, że przezroczysta jest delikatna. Nadal tak jest? Brać czarną? Brać systemę z innego miejsca? Czy wystarczy być delikatnym :icon_biggrin:? Drugie, jeśli już brać lufę precyzyjną to przykrótką 229mm, czy zaszaleć i wziąć 310mm, a potem szukać tłumika? Dużo by tej drugiej z lufy zewnętrznej wystawało? Z tego co się orientuję, to lufa wew. w G36c ma jakieś 25 cm. Brałbym najprawdopodobniej przezroczystą Guardera i 310mm SRC. Nie planuję tuningu siłowego, w końcu krótki karabinek, to lepiej żeby nie rozrywał mięsa w CQB :icon_biggrin: Edited March 11, 2013 by Mixon Quote Link to post Share on other sites
Luminofor Posted March 11, 2013 Report Share Posted March 11, 2013 Do giety przezroczystego guardera możesz jak najbardziej brać. Quote Link to post Share on other sites
rafcio21 Posted March 12, 2013 Report Share Posted March 12, 2013 (edited) Weź czarną systemę lub zieloną g&g z innego sklepu lepiej. Guarder jest całkiem dobry, ale lubi się rwać różnym osobom. Systema lub G&G powinno nawet dać Ci lepsze uszczelnienie, bo mają nieco sztywniejszy kołnierz. W podkręcaniu jakichś drastycznych różnic nie zauważyłem, wszystko zależy też od złożenia i repliki. Nie bierz precki SRC. IMO są gorsze niż madbulle. Guarderka lub Systeme jak chcesz zaoszczędzić. Ja używam madbulla i po małych poprawkach i uszczelnieniach w lufie "ściętej" (taki dziwny design MB zabierający fpsy) 590mm MB strzela celniej niż systemka 509mm, ale to może kwestia też tego, że madbulla mam w snajpie sprężynowej :icon_razz: Najlepiej zamów z innego sklepu, bo widzę, że taiwangun narazie kiepsko stoi z lufami i gumkami. http://zbrojownia.linuxpl.com/product_info.php?products_id=825 lub http://zbrojownia.linuxpl.com/product_info.php?products_id=501 + http://zbrojownia.linuxpl.com/product_info.php?cPath=57_59&products_id=183 Na tym będzie Ci hulać cacy^^ Edited March 12, 2013 by rafcio21 Quote Link to post Share on other sites
Mixon Posted March 12, 2013 Report Share Posted March 12, 2013 (edited) Bardzo dzięki za obszerną odpowiedź, rozwiałeś wszystkie moje wątpliwości. Wezmę Guardera 363mm i zieloną G&G i schowam to wszystko pod tym tłumikiem, lub jakimś z ebairsoft, po małej gimnastyce z gwintem. Edited March 12, 2013 by Mixon Quote Link to post Share on other sites
Luminofor Posted March 12, 2013 Report Share Posted March 12, 2013 Tak jak rafcio napisał, gumka guardera jest dobra, ale się rwie. Jeżeli teraz zmienisz lufę z gumką to nie powinno ci to przeszkadzać. Wyciągnięcie guardera z komory w całości graniczy z cudem (chyba, że to ja jestem jakiś ułomny :D), a zielona g&g się tak nie rwie, więc według mnie jednak warto te pare zł dołożyć i nie mieć "jednorazowej" gumki. Quote Link to post Share on other sites
Matiw102 Posted March 18, 2013 Report Share Posted March 18, 2013 Cześć chłopy. Strzelam z tej mej giety (JG608) już będzie 3 miesiące, pomyślałem sobie, że czas coś pozmieniać - replika nie ruszana, nie zdejmowałem nic oprócz frontgripa coby bateryję (stockową, a jakże) włożyć. Pogmerałem, poszukałem, ale mętlik we łbie mam straszny i nie wiem w końcu co wybrać. Zależy mi na powiększeniu zasięgu, nie przekraczając limitu 400fps. Budżet to będzie tak z 200-250 zł. Gumka pewnie zielona G&G, a lufa? 247mm czy dłuższą (ile) i tłumikiem zakryć (duża różnica w zasięgu będzie?) Co oprócz gumy i lufy w tym limicie pieniężnym uda się wcisnąć? Quote Link to post Share on other sites
Hypre Posted March 19, 2013 Report Share Posted March 19, 2013 Gumke oczywiście, preclufę najlepiej 247mm (szukaj na mało znanych sklepach bo można tanio wychaczyć systemę ;p) W sumie gumka 35zł lufa dobra 140, przesyłka 15zł, wychodzi 190zł. MOżesz wymienic sprężyne, tylko nie zamocną żeby żąbków tłoka nie zniszczyło, możesz lipola i ładowarke, możesz kable i t-connectory(popularne) albo x-60(mniej popularne, ale łatwiej się je rozszczepia) Quote Link to post Share on other sites
Mlekozerca Posted April 1, 2013 Report Share Posted April 1, 2013 Witam. Odświeżam, gdyż mam zapytanie co do mojego zestawu, który planuje kupić. Więc tak. Rozbierając gearbox aby zajrzeć co w nim tak naprawdę jest ( replika z drugiej ręki) ujrzałem piękny widok stockowego gearboxa. Na wejściu prowadnica się rozsypała ale to chyba norma ( marne tworzywo JG). W czasie mojego eksplorowania flaków Gietki niezdarnie spadł mi śrubokręt na głowice cylindra i go zniszczyłem :C Pomyślałem że skoro już popsute to można wymienić parę innych części. Mój budżet to jakieś 150 +/- 20zł. Wymyśliłem sobie coś takiego : Łożyska ślizgowe Ultimate gdyż te plastikowe są żałosne -http://zbrojownia.linuxpl.com/product_info.php?products_id=1008 Mosiężna dysza uszczelniona ProTech - http://zbrojownia.linuxpl.com/product_info.php?products_id=2145 Wzmocniona głowica cylindra ProTech - http://zbrojownia.linuxpl.com/product_info.php?products_id=2152 Mosiężna prowadnica z łożyskami ProTech - http://zbrojownia.linuxpl.com/product_info.php?products_id=2138 Paczka kulek 1000 G&G Myślę jeszcze nad sprężyną m115 element lub wzmocnioną głowicą tłoka, co wy na to ? W częściach tuningowych to jestem mało obeznany... Gumka G&G zielona i w przyszłości planowana precka systemy Quote Link to post Share on other sites
martinez98 Posted April 4, 2013 Report Share Posted April 4, 2013 Byle nie spring elementa - poczytaj opinie. Pomyśl czy nie lepiej Gumka Systemy. Nie napisałeś jaki jest Twoj cel - ile chcesz wyciagnac FPS. Pomysl tez o dyszy jakiejs uszczelnionej, tylko dobrze zwymiaruj - tu duzo potrafi uciec FPS. Zresztą trochę chęci i wszystko wyczytasz z tego forum. Quote Link to post Share on other sites
Mlekozerca Posted April 4, 2013 Report Share Posted April 4, 2013 O elemencie czytałem i zbyt dobrej nie ma ale wydaję mi się zawsze lepszy od stockowej już sprężyny. Teraz to i tak po ptokach. Kupiłem już to co wyżej napisałem + łożyska ultimate ale przy zamawianiu przez pomyłkę wziąłem 6 mm. FPS chciałbym jakoś w okolicach 400 uzyskać - bez szaleństw większych. Zostało mi dokupić łożyska, springa i preckę jakąś - myślę nad systema, ma dobre opinie. A ten zestaw co kupiłem jest na pewno lepszy niż stock - już założonę wszystko ale nie mam do niczego porównanie niestety, pierwszy raz wziąłem się za jakiś większy tuning. Quote Link to post Share on other sites
macck Posted April 6, 2013 Report Share Posted April 6, 2013 (edited) Dobra. Pewien etap tuningu mam już za sobą i teraz wygląda to tak G36K JG : - łożyska 7mm stalowe cierne CA - prowadnica v.3 łożyskowana ICS - gumka HU G&G - precka guarder 455mm - teflonfix - tłumik (schować preckę) - okablowanie niskooporowe - mosfet - kolimator Jako że chcę tego używać jako wsparcie dla kolegi strzelca wyborowego/snajpera (jak to w airsofcie) to nie jestem zadowolony z obecnego zasięgu (skupienie na 30 metrach coś w okolicach kartki a4) i zastanawiam się w którą stronę pójść. Na pewno chcę założyć dystanser typu H bo po prostu czuję to nierówne podkręcanie przez gumkę. Z wyłączonym hopem leci krótko ale dużo bardziej powtarzalnie. Więc mój plan jest taki - głowica tłoka ultimate aluminiowa - M120 lub SP120 (bo sp110 mimo zaniżonej numeracji - mam wątpliwości) - pakiet lipo 7,4V 20/30C 1500mAh - dystanser H - Tłok ... jakiś - nie mam pojęcia jaki. I kiedyś kiedyś silnik na neodymach ale to się na razie w budżecie nie mieści. Co powiecie? A i dla potomnych. Zanim wpakujecie się w G36 JG z myślą o upgrade - polecam się zastanowić. Mnie już tuning tego kosztował drugie tyle co replika i za tę kasę naprawdę bym miał jakąś fajną bazę dokładając pare złotych i osiągnął lepsze efekty na dłuższy czas - no ale już za daleko zabrnąłem. (G&G F2000, HK416, APS od maruzena, barret snow wolfa z małymi zastrzeżeniami etc.) Replika spoko ale dużo rzeczy wkurza jak np legendarna dysza uszczelniona do BU 25,3mm którą można dokupić jedynie w Czechach Edited April 6, 2013 by macck Quote Link to post Share on other sites
Winiacz Posted April 13, 2013 Report Share Posted April 13, 2013 Zielona G&G i dystanser H się gryzą niesamowicie. Nierówne podkręcanie to może być zły montaż albo obrócona lufa. Quote Link to post Share on other sites
Snipernr1 Posted April 13, 2013 Report Share Posted April 13, 2013 Zielona G&G i dystanser H się gryzą niesamowicie. Nierówne podkręcanie to może być zły montaż albo obrócona lufa. Wnioskujesz to na jednym swoim przykladzie ? Bo ja jestem innego zdania. Co komora, co model to innaczej sie to przekłada i dobiera sie indywidualnie. Quote Link to post Share on other sites
Mixon Posted April 14, 2013 Report Share Posted April 14, 2013 (edited) Gumka pewnie zielona G&G, a lufa? 247mm czy dłuższą (ile) i tłumikiem zakryć (duża różnica w zasięgu będzie?) Cóż, ja jestem na świeżo po wymianie i jest lepiej, ale tyłka nie urywa. Nie jestem też pewien tego całego lotu po sznurku, bo mam wrażenie, że niektóre kulki ściągało na lewo, choć im więcej strzelałem, tym mniej odnosiłem to wrażenie, może taki rozruch. Jak to się będzie przez dłuższy czas utrzymywało to się zainteresuję (choć starałem się być bardzo dokładny w składaniu ;) ), w końcu nie po to brałem dłuższą i precyzyjniejszą lufę :icon_biggrin: Co oprócz gumy i lufy w tym limicie pieniężnym uda się wcisnąć? Ja bym raczej zaczął od jakiegoś porządnego pakietu LiPo. ROF wzrośnie i są jak znalazł na przymrozki. Co prawda przydałaby się do niej jakaś ładowarka mikroprocesorowa, w tym limicie chyba jej już nie wciśniesz :< Edited April 14, 2013 by Mixon Quote Link to post Share on other sites
Winiacz Posted April 14, 2013 Report Share Posted April 14, 2013 Zależy czyje dystansery H masz założone. W g36 dystanser H (pejoty i elementy) i zielone G&G kręcą kulki w kosmos na zerowym (0.25g). Quote Link to post Share on other sites
Kubzone46 Posted April 15, 2013 Report Share Posted April 15, 2013 (edited) Siema czy ta komora będzie pasować do g36c JG ?? http://gunfire.pl/pr...k-typu-G36.html Edited April 15, 2013 by Kubzone46 Quote Link to post Share on other sites
macck Posted April 17, 2013 Report Share Posted April 17, 2013 (edited) Czyli co? Bo kurcze próbowałem lufą kręcić,poza tym przy montarzu staram się zawsze zwracać uwagę czy wszystko jest w osi... Chciałbym z tego zrobić replikę wsparcia snajperskiego (spotter) no i pasuje żeby to było możliwie celne i ciche do 40 metrów ( największe prawdopodobieństwo że trafię w sylwetkę) a skuteczny zasięg ale już nie taki "supercelny" to tak koło 50m. Ciągle przetrząsam internet ale ciężko jakieś wnioski sensowne wyciągnąć z tony różnych informacji. Tak sobie myślę że chciałbym mieć 420FPS, wyciszone głowice i możliwie dobre skupienie. Mam to co pisałem, i teraz nie wiem co dalej. Czy naprzykład wstawienie borka było by kłopotliwe z uwagi na tą nietypową dyszę? Wiadomo że borek to było by najlepsze rozwiązanie i pod względem wytrzymałości szkieletu. No ale JG zakpiło i mamy dysze 25,3mm ... Chyba żeby odpuścić sobie kombinowanie, kupić http://airsoftpro.cz/eshop/product_info.php?products_id=87 tę dyszę (może chciałby ktoś zrobić wspólne zamówienie za jakiś czas? ) ... tylko co dalej? Edited April 17, 2013 by macck Quote Link to post Share on other sites
berylpl Posted April 18, 2013 Report Share Posted April 18, 2013 Temat dyszy powraca. Przez stockowe mi dmucha bokami, AUG, cóż, nie zajrzałem do tematu i też się nie sprawdziła, SHS dmucha aż miło, bo za krótki, ale intensywnie szukając znalazłem: TADAAAM http://www.specshop.pl/product_info.php?cPath=22_215_128_145&products_id=3328&name=Guarder_-_Dysza_uszczelniona_do_G36 Nie podają długości, wysłalem już maila, ale zanim dostane odpowiedź, może ktoś z Was coś wie na jej temat? Quote Link to post Share on other sites
Huba_lbn Posted April 18, 2013 Report Share Posted April 18, 2013 (edited) Siema czy ta komora będzie pasować do g36c JG ?? http://gunfire.pl/pr...k-typu-G36.html Mi to wygląda na komorę do G36 CA, wiec do JG nie będzie pasować jak wrócę do domu to się upewnię. Edited April 18, 2013 by Huba_lbn Quote Link to post Share on other sites
SaintPierre Posted April 18, 2013 Report Share Posted April 18, 2013 @berylpl poszukaj może takiej http://gunfire.pl/product-pol-1152200137-Dysza-do-replik-typu-G36-standardu-JG.html są dostępne w innych sklepach Quote Link to post Share on other sites
Luminofor Posted April 18, 2013 Report Share Posted April 18, 2013 Do mnie idzie ta dysza: http://deltashop.pl/pl/standard/727-uszczelniana-dysza-do-ak-197mm.html Jak dojdzie i zamontuję to się podzielę opinią ;D Quote Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.