Jump to content
Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...

UMP M89A [EE]


Recommended Posts

  • Replies 294
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Jeżeli chodzi ci o to, czy wejdą ci do jakiejkolwiek kamizelki, czy ładownicy, to odpowiedź brzmi: NIE! Ewentualnie mogłyby podejść tylko do takich ładownic jak mieli Niemcy do MP40, można to gdzie dostać pewnie, ale z kolei magi do MP40 są węższe.

Link to post
Share on other sites

Dobra, dziś w kilka osób wojowaliśmy z UMP. Jest po 4 rano i mam serdecznie dość gearboxa V3 i chińskiej techniki.

 

Zmieniony został szkielet na wzmocniony CA, trzeba było też zmienić popychacz na CA, bo stockowy nie pasował do szkieletu, później trzeba było piłować kostkę stykową, bo tarła o popychacz i się zacinał. Poszły też łożyska 7mm stalowe od CA, dysza też CA (stock średnio pasował do popychacza) i łożyskowana prowadnica od Deep Fire. Zmontowanie tego burdelu zostało zakończone około godziny 2 w nocy (zaczynaliśmy jakoś o 21).

 

I to był początek prawdziwych problemów. Okazało się, że obudowa silnika w stocku jest dla picu i silnik w niej lata jak chce, na miejscu trzyma go body jak już się włoży. Wsuniecie tego wszystkiego na miejsce to osobny koszmar i szkoda mi opowiadać, bo tu kląć nie wolno.

 

Ostatecznym problemem okazał się selektor. Znów. Otóż dynks odpowiedzialny za safe trzyma taka specyficzna część obudowy. Stockowa nie pasuje do gearboxa CA, a ta od CA nie pasuje do body. Ostatecznie wsadziłem bez tego całego ustrojstwa i pozwoliło mi to sprawdzić czy w ogóle strzela. Po długotrwałej regulacji silnika nieźle prażyło, ale po kilku strzałach zablokowało się na auto, bo przerywacz, czy co to tam jest nie odskoczył na miejsce. Chyba jednak ten dynks od safe jest potrzebny, albo problem leży jeszcze gdzie indziej.

 

Jutro może jak mi się zachce to w ruch pójdzie piłka do metalu i część trzymająca "bezpieczniak" zostanie przycięta, żeby się zmieścić, ale podejrzewam, że dalej mogą być problemy z selektorem i blokowaniem się na auto, zwłaszcza, że ten patent z selektorem (nota bene z wzięty z G36) jest szczytem debilizmu, bo nie da się go zdemontować, żeby założyć wszystko dobrze po wsadzeniu GB do body, a tak jak jest to masa kręcenie i kable na tym cierpią (izolka była rozchwytywana).

 

Jeśli ktoś ma jakieś sprawdzone patenty na moje bolączki to chętnie wysłucham.

 

Co do 130 zeta i wymianie części w UMP, to polecam po prostu UMP sprzedać i albo odłożyć kasę i kupić wersję od GG, albo CA (niedawno chyba się pojawiło), albo kupić MP5K Galaxy - kumpel ostatnio otworzył GB celem tuningu wytrzymałościowego i szczena mu opadła, bo nie było co zmieniać - nawet tłok był z metalu.

 

Co do wsadzania precki do UMP - mega pomyłka, ta lufa jest za krótka, żeby to dało jakieś sensowne efekty.

Link to post
Share on other sites

No i udało się zmontować dziada. Dysza od CA nie pasowała do komory - za gruba (taką wypustkę miała, to chyba od G36 było i dlatego). Komorę hopa trzeba było przypiłować, bo nie wchodziła do gearboxa CA i nie dało się włożyć maga. Teraz mag wchodzi dość ciężko, trzeba go mocno docisnąć, żeby zaklikał - to chyba nie najlepiej, ale nic się na to nie poradzi. Poza tym, nie można dokręcić 2 przednich śrub gearboxa, bo inaczej jest za ciasno i kostka stykowa się zacina więc UMP nie strzela.

 

Selektor nie dochodzi do końca przy przestawieniu na auto, tzn nie klika, ale działa.

 

Reasumując: markowe części w chińskiej replice to średni pomysł.

 

Każdemu kto chcę kupić tę replikę, raczej odradzam. Jest bardzo fajna do czasu jak coś się nie skupka, bo wtedy koszty i nakład pracy za po prostu za wysokie (no chyba, że ktoś ma naprawdę dobry serwis w pobliżu, któremu można w 100% zaufać). Do tego trzeba kupić jeszcze baterię...

 

Jutro jadę postrzelać z ekipą, więc się okaże jak cała operacja wyszła.

Link to post
Share on other sites

W moim egzemplarzu przyczyną niskiej szybkostrzelności był silnik. Okrutnie iskrzyły klocki na komutatorze, czyszczenie i delikatne zeszlifowanie nic nie dało więc żeby dalej rzeźby w kupie nie tworzyć wymieniłem na high torque od CA i po problemie.

 

Z wymianą dyszy popychacza i komory nie radzę się bawić :) wymieniłem prowadnicę, obie głowice na ciche, cylinder na chromowany, sprężynę na M85, łożyska na kulkowe 6mm, okablowanie, gumkę HU, lufę i wyszedł z tego całkiem przyzwoity rozpylacz do cqb. W sumie ok 350-450zł

 

Nikomu, kto nie ma kasy w kieszeni na silnik chociaż, nie polecam tej repliki. A po wymianie silnika reszta bebechów też będzie leciała.

Link to post
Share on other sites

Męczyłem się z tą repliką strasznie po awarii, ale warto było, kultura pracy jak marzenie, wciąż co prawda głośno tupie, ale to by trzeba już było ciche głowice, jak kolega powyżej, zapodać. Tak czy siak jestem bardzo zadowolony, bo ładnie strzela i jednak UMP to jest lans.

 

Silnik faktycznie ma tendencje do iskrzenia, ale jakoś nie przymierzam się póki co do wymiany. Hajsu brak, a jeszcze bardziej chęci do rozkładania dziada.

 

Jeszcze dodam, że UMP ma jedną dość irytującą wadę - kolba. Niewygodnie się z rozłożoną celuje, kumple też zwrócili na to uwagę. W sumie nie wiem, czy to wina repliki, czy designu samego UMP, ale zawsze można złożyć.

 

 

Tak już ostatecznie, to w zasadzie nie poleciłbym tej repliki, nie dlatego, że się na niej jakoś strasznie zawiodłem, ale ze względu na proste rachunki: sam gun to jakieś 350 złotych, do tego kolejne 100 na batkę i następne tyle na silnik, kolejne parę stów na gearbox, albo jakieś części w środku, żeby bardziej wytrzymały był. W sumie to około 700 kółek z górką, albo i więcej - chyba lepiej nieco dołożyć i kupić UMP od GG.

 

Jeszcze tylko takie pytanie z innej beczki: niestety stick Intellecta zaczyna chyba zdychać, bo rof na tej batce spadł i nie tylko w UMP - co lepiej podejdzie Firefox, czy jakiś KAN?

Link to post
Share on other sites

Czy cichy to trochę subiektywne odczucie jest ale tak, jest zdecydowanie lepiej niż w stocku, z tym że też trzeba wziąć poprawkę na podkładkowanie i zmieniony silnik.

 

Poza tym jest lepiej bo troszkę wystającą preclufę km heada przykryłem customowym tłumikiem nakręcanym i zdecydowanie pomogło wytłumić dźwięk powietrza wypadającego z lufy za kulką.

 

Myślę że zębatki helikalne też by pomogły ale na tą plujkę i tak wydałem więcej niż na początku przewidywał budżet. Czyli jeszcze raz, nie opłaca się :) w dniu dzisiejszym mogę powiedzieć że w sumie taniej wyszedł by używany G&G

 

 

edit:

jak tak teraz porównałem z mp5sd zrobionym podobnie tylko M100 wsadzone to jednak UMP jest cichsze, nie wiem czy to zaleta grubszego body czy tego że jest z tworzywa i nie przenosi tak dobrze wibracji.

Edited by Schlingel
Link to post
Share on other sites

Miałem okazję strzelać z MP5SD JG i było dużo cichsze od UMP, zdejmowaliśmy tłumik i porównywaliśmy z i bez i nieźle działał. W UMP chyba po prostu ze względu na krótką lufę zawsze będzie nieco tupał, chyba powietrze po prostu tak wychodzi, że robi dużo hałasu.

 

Ale z drugiej strony prawdziwe UMP to w końcu kaliber .45, dobrze, że replika daje wrażenie "kopa".

Link to post
Share on other sites

Panowie mam mały problem:

Otóż z nudów wyciągnąłem GB z rączki postępując tak samo jak na filmikach w sieci. Składałem go na odwrót niż rozkładałem. I otóż pojawił się problem. Jak złożyłem ( a robi się to podobnie jak w g36 które też mam) replika nie chce mi strzelać poprawnie. Słychać tylko jak silnik naciąga sprężynę. Jak naciśnie się około 3 razy na spust następuje strzał i to obojętnie w jakiej pozycji się teraz znajduje. Pomaga na to przechylanie broni o kąt około 45 st. ale też nie zawsze. Akumulator jaki używam to G&P 9,6V 3300 mAh w pokrowcu zewnętrznym. Macie może jakieś pomysły na mój problem ?

Link to post
Share on other sites

Czyli mam rozumieć że zależy na co się trafi :)

Przekładając cały dział ( co jednak trochę zajęło) widzę że opinie są podzielone.

Mam tylko jedno pytanie czy gdy zmienił bym baterie na jakąś inną oczywiscie stick żeby wchodziła bez modyfikacji, czy będę mógł ładować ją tą seryjną ładowarką ? Czy trzeba mikroprocesorową kupić ? Nie ukrywam że zbieram na to długo i juz nie mogę się doczekać :) Tylko jeśli mam kupić jeszcze batkę i ładowarkę to jednak trochę to "zbieractwo" potrwa ;/ :wink:

 

A tak BTW zna ktoś inne miejsce gdzie można to cacuszko kupić oprócz taiwanguna ?

Tam obecnie nie ma, a i może coś taniej się znajdzie :)

Edited by Hipis
Link to post
Share on other sites
Mam tylko jedno pytanie czy gdy zmienił bym baterie na jakąś inną oczywiscie stick żeby wchodziła bez modyfikacji, czy będę mógł ładować ją tą seryjną ładowarką ?
Mały offtop?

Jasne, że tak, tylko musisz przestrzegać czasu ładowania. dla sticka 1100mAh czas ładowania to 6,5-7 godzin na dołączonej do repliki wolnoładowarce. Jeśli dbasz o baterię, to będziesz się nią długo cieszył. Warto też kupić rozładowywarkę (przed następnym strzelaniem rozładowujesz baterię i ładujesz od nowa): http://www.specshop.pl/product_info.php?cP...roducts_id=3342 - mam taką i bardzo ją sobie chwalę.

Link to post
Share on other sites

6,5-7 godzin na dołączonej do repliki wolnoładowarce

 

nie za dużo trochę mu powiedziałeś?? :-F baterie 1100mah przy prądzie ładowania takim jakim jest w większości ładowarek dodawanych do zestawu czyli jakieś 450ma to nie więcej jak 4h tyle czasu to się ładuje batki około 2500mah także za długo to by się nią nie nacieszył :-F co ro rozładowywarki polecam prosty układ żarówka halogenowa 12V/20W jakiś tani miernik analogowy (bateria do żarówki a miernik do baterii w szereg) koszt około 20zł a się sprawdza tak samo jak te markowe sprzęty

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...