Jump to content
Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...

Recommended Posts

Mam taką sprawę:

kupiłem UAZ-a i chcę zamontować na nim Minimi. Mój problem polega na tym, iż nie mam dobrego pomysłu na zamocowanie na tyle elastyczne aby nie rozwalić giwery w czasie jazdy terenowej w trakcie walki. Z drugiej jednak strony musi to być mocowanie pozwalające na swobodne prowadzenie ognia. No i trzeba jeszcze w niektórych przypadkach wziąć pod uwagę fakt działania całym ciałem strzelca, który będzie się na giwerze opierał.

 

Co do umiejscowienia km-u to decyzja w tej sprawie spoczywa na rozwiązaniu problemu powyżej. Jednak zależy mi na prowadzeniu ognia wokół całego pojazdu.

 

Docelowe możliwości zamontowania:

http://www.twenot.nl/Specials/Landrover/JWB06.jpg

http://www.twenot.nl/Specials/Landrover/JWB03.jpg

http://www.twenot.nl/Specials/Landrover/sov4.jpg

http://www.twenot.nl/Specials/Landrover/sov7.jpg

 

Czekam na Wasze propozycje w tej sprawie i pomoc jeżeli to możliwe.

Edited by luglo
Link to post
Share on other sites

Polecam, pałąk centralny jako element klatki bezpieczenstwa i na tym ten montaż od MG3. Należy kupić oba elementy, bo teoretycznie stanowią jedność i dopasować uchwyt od MG do Minimi. Dodatkowym aspektem bezpieczeństwa jest fakt, że operator znajduje sie wewnątrz tego kręgu, co go chroni przed wypadnięciem.

Link to post
Share on other sites

Panowie to raczej nie przejdzie. Mam podobny właz od SKOTA i już myślałem nad tym też ;-) Chodzi o to, że mój wózek zadaszony jest plandeką i niestety to wyklucza możliwość zastosowania w/w elementów. Oczywiście można pomyśleć nad zmianą zadaszenia co dodatkowo zapewni osłonę załogi.

Link to post
Share on other sites

Podałeś zdjęcia gdzie km zamontowany jest w taki sposób, że prowadzenie ognia naokoło pojazdu staje się niemożliwe. Myślę że jedynym sposobem by stało się to wykonalne, jest umieszczenie karabinu "centralnie" jak ma to miejsce w np. honkerach czy hmmwv. Aby prowadzic ogień naokoło pojazdu strzelec musi stać. Według mnie by sprostać tym wymaganiom w sposób najłatwiejszy, można wziąć pod uwagę takie oto rozwiązanie.

 

http://www.ofp.bmj.pl/arma/phpnews/images/twc_c3.jpg

Link to post
Share on other sites

Cóż, najlepszym rozwiązaniem jest obrotnica. Dobrym kompromisem (mała wygoda, ale toretycznie możliwość prowadenia ognia w promieniu 360st, choć strzelanie to tyłu jest utrudnione) jest powyższy montaż, w stylu jak AMeryknie mocowali km'y na Jeepach.

 

Prostszym rozwiązaniem może być patent Polaków z Iraku - trójkątny wysięgnik mocowany na zawiasach, zamiast wyjętych drzwi. Proste w montażu i demontażu choć nie jest to szczyt ergonomii.

Link to post
Share on other sites

Widowm4k3r właśnie coś takiego chodzi mi po głowie. Umiejscowienie SAW na środku pojazdu (pomiędzy siedzeniami kierowcy i pasażera wydaje się optymalne dla tego typu pojazdu) to jedno. Nadal pozostaje pytanie: jak zamocować to razem elastycznie aby nie rozwalić giwery a jednocześnie prowadzić skuteczny ogień?

 

Foka masz jakieś foty tego rozwiązania Naszych z Iraku?

Link to post
Share on other sites

Proponuję zastosować patent amerykański użyty na Mercedesach G należących do USMC, czyli kolumnę z obrotowym ramieniem. Zdjęcie wkleję później.

Możesz ją zrobić w postaci wysuwanego masztu, którego podstawę będziesz montował, mniej więcej w miejscu tylnej kanapy, jak ją złożysz, akurat będzie miejsce na przykręcenie kolumny (po zabawie zawsze będziesz mógł ją zdemontować). Na górze kolumny umocowałbym obrotowe ramię, z obrotowym uchwytem na broń. To pozwoli na 360 stopniowy kąt ostrzału. Co do zabezpieczenia strzelca przed upadkiem to to proponowałbym do masztu zamontować ucho, które będzie mogło sie obracać w okół masztu. Do tego ucha strzelec mógłby się przypinać jakimś pasem wykonanym np z pasów samochodowych, taka pętlą, w której by się zapierał plecami. Można tez zrobić dwa montaże, jeden z tyłu, drugi z przodu, po przekątnej względem siebie, tak, aby pokrywały wzajemnie wszystkie strefy w okół pojazdu, ale do tego potrzeba już co najmniejdwóch minimi :-). Same montaże nie są skomplikowane do wykonania dla kogoś kto umie spawać i ma materiał.

Obrotnica, to już bardziej skomplikowana sprawa i wymaga odpowiedniej podstawy/dachu.

Link to post
Share on other sites

http://media.militaryphotos.net/photos/album82/aam

 

http://www.globalsecurity.org/military/wor...images/ifav.jpg

 

Tutaj dobrze widać amortyzator.

http://img440.imageshack.us/img440/373/end...dom20006jy9.jpg

 

I z tego co zauważyłem to w temacie na militaryphotos były fotki Mercedesa G

 

http://www.militaryphotos.net/forums/archi...p/t-102057.html

Edited by Widowm4k3r
Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...