Paul Posted December 6, 2007 Report Share Posted December 6, 2007 Aby określić wytrzymałość elementów wewnętrznych wrzuciliłem M130. Giwera ma teraz 461-468fps. W stoku miał 410(?)fps. Wczoraj wystrzelałem 4k BB w krótkich seriach (max 10 kulek) i na pojedynczym. Dziś jest kontynuacja testu: przez HK przeszło już 8,5k BB 0,25 Xtreme. Nie widać żadnych różnic w pracy GB. Chcę dociągnąć do 20k BB i jeżeli nic się nie rozleci zanim zostanie osiągnięty ten wynik to rozbierorę i zobaczę jaki jest stan takich elementów jak: - głowica tłoka, - głowica cylindra, - tłok, - szkielet GB, - zębatki (wszystkie 4), - antirewersal, - popychacz, - dysza, - kostka stykowa i styki, - gumka HU. Test jest wykonywany na akumulatorze KAN 10,8V. Chcę wykazać jakie postępy zrobił producent wzmacniając replikę mocniejszym silnikiem (taki sam jest np. w MP5 NAVY JG), łożyskiem kulkowym w zębatce silnikowej oraz mocniejszą sprężyną (jak wcześniej zauważył Olo). Chcę zbadać co zostało jeszcze wzmocnionego wstawione do repliki. Wnioski na teraz: nie widać śladów rozszczelnienia układu. Giwera cały czas bije ładnie i mocno. peace Quote Link to post Share on other sites
entropus_rvs Posted January 10, 2008 Report Share Posted January 10, 2008 no cóż,nowy jestem na wmasg,wiec nie wiem kto zajmuje sie często jakimiś przeróbkami i tuningiem.zapytam wiec Kolegów,co niedługo rozłożą GB III gen, co byście radzili wzmocnić :) chodzi mi o zerowy tuning mocy,tylko zwiększyć wytrzymałość.ew uszczelnić. aha,i czy sadzicie,ze dana cześć (np komora HU jednoczęściowa z m16) będzie pasować do hk416. Quote Link to post Share on other sites
Paul Posted January 11, 2008 Author Report Share Posted January 11, 2008 w hk 416 JG? Nic. Ale o tym niebawem. A zamiast komory która w hk daje radę wsadź preclufę. Quote Link to post Share on other sites
Paul Posted January 11, 2008 Author Report Share Posted January 11, 2008 (edited) PODSUMOWANiE A więc jak obiecałem. Giwera ma przebieg 22 tyś kulek w ciągu miesiąca.Nie była pieszczona nadto. Na dzień dobry wstawiłem m130 jakiejś chińskiej firmy (ELEMENT?). Zabawa z taśmą teflonową sobie podarowałem bo układ wydał się szczelny. Przestrzelałem na chrono-wynik: 460 :-o No to do dzieła.Tydzień w tydzień jeździła na strzelania. Teraz to na co wszyscy czekają. Po ciężkiej robocie jaką odwaliła giwera przyszedł czas na jej rozebranie. Tu warto dodać że została rozebrana z ciekawości bo strzelała bez problemu. Zacznę od obudowy GB. Wydaje się niewzruszona. Żadnych pęknięć nie widać. Tych mikro też nie wykryto. Wygląda jak miesiąc temu po wyciągnięciu z pudełka. Szkielet zdał egzamin na 5. Zębatki. Zerowe zużycie. Żadnych otarć/przetarć/pęknięć. Po prostu nic! Nawet łożysko na silnikowej pracuje bez zarzutu. kolejna 5. Tłok z głowicą. Tu rewelacja! Stawiałem ze znajomym że to właśnie ta część pójdzie do wymiany. A tu nic! Mimo iż jest z tworzywa przypominającego poprzednie gen. to żaden z zębów nie jest choćby nadtarty! Jak dla mnie 6 w skali na 5 . Przerywacz. JG go poprawiło. Już się nie ściera jak wcześniej i po 22 tyś dalej bez problemu mamy SEMi. Żeby to sprawdzić złamana została płytka selektora i parę ostatnich tysięcy poszło na pojedynczym. Prowadnica sprężyny. Coś jest nie tak bo sprężyna o nią trze. Mały problem. Ale po tym przebiegu trochę opiłków się zebrało. To jest chyba jedyna rzecz którą można wymienić. W każdym razie m130 przeżyła. No to o ocenę ciężko bo problem wydaje się niewielki. Może 3/4. Reszta podzespołów. Styki/kable/zespół cylindra/łożyska ślizgowe(plastikowe!!!) wyglądają jak by miały jeszcze długo posłużyć. Warto dodać że bateria daje radę m130 uciągnąć choć jest to parę serii i pada. Mimo to JG ma najlepsze baterie wśród chiński producentów. Ogółem. Warto zainwestować te 550 zł. Czy warto tuningować? Może ale po co. Stockowe 400 fpsów w zupełności starcza do zabawy. Zasięg i skupienie nie są najgorsze. Możliwość takiego tuningu pokazuje tylko jak dobre są bebechy w środku. Pokuszę się o stwierdzenie że JG bardzo dobrze i na wysokim poziomie sklonowało G&P. Czas kiedy repliki z chin zaczną bić na głowę konkurencję jest coraz bliżej.... POST NiESPONSOROWANY!!! Na wszelkie pw postaram się odpowiedzieć w miarę możliwości. Jak coś to lepiej tu: paul@sealteamthree.net PEACE V Edited January 11, 2008 by Paul Quote Link to post Share on other sites
entropus_rvs Posted January 11, 2008 Report Share Posted January 11, 2008 (edited) wielkie podziękowania :!: ładnie Paul, dobra robota! 22 K kulek na sprężynie mocniejszej niż stock. dzięki za podzielenie się unikalnym spojrzeniem wgłąb GB III gen, w 1.5-2 miesiące po premierze, a już po rocznym przebiegu kulek :) sądzę, że się przyda wielu asgowcom. a JG III gen stają się naprawdę smakowitym kąskiem! III gen - 400-440 fps z pudełka, żywotność przynajmniej 22K ;], dobrze podkręcająca gumka HU, bardzo dobre skupienie w stocku. :killer: well done! well done! :wink: aha, stock nie ma chyba 400, tylko 440. tak większość ludzi podaje na forum. a teraz parę pytań: - od początku bardzo ciekawiły mnie te łożyska... nie są metalowe, a dają radę; no ale cóż, poprzednia gen JG też była wytrzymała; skomentujesz coś więcej o nich? - prowadnica sprężyny - hm... 50 pln :) jakaś wypaśna, wzmocniona, łożyskowa, i po sprawie; z drugiej strony - sprężyna, którą założyłeś, pasowała? Edited January 11, 2008 by entropus_rvs Quote Link to post Share on other sites
zombie_snake Posted January 11, 2008 Report Share Posted January 11, 2008 Wiesz może jaki silnik weń siedzi? High Torque Up? Czy ew. warto go wymienic na przykład na Systeme? Quote Link to post Share on other sites
boundrose Posted January 11, 2008 Report Share Posted January 11, 2008 Dziekuję ;) Zasugerowany Twoim eksperymentem, nie czekając na wyniki, zacząłem testować HK416 z: -sprężyna 130 Mad Onion -stalowe łożyska ślizgowe King Arms -Gumka HU Guarder (biała) -Intellect 9.6V 1400mAh Przy sprężynie 130 konieczna jest wymiana baterii, gdyż stockowa nie daje możliwości komfortowej zabawy(mizerny ROF na auto, zacinki na semi -> trzeba przełączyć na auto by móc znowu strzelać na semi) Jak na razie, ja również jestem zadowolony z działania repliki. Quote Link to post Share on other sites
Paul Posted January 12, 2008 Author Report Share Posted January 12, 2008 a teraz parę pytań: - od początku bardzo ciekawiły mnie te łożyska... nie są metalowe, a dają radę; no ale cóż, poprzednia gen JG też była wytrzymała; skomentujesz coś więcej o nich? - prowadnica sprężyny - hm... 50 pln :) jakaś wypaśna, wzmocniona, łożyskowa, i po sprawie; z drugiej strony - sprężyna, którą założyłeś, pasowała? 1. Mnie też zadziwiło że nie poszły się... no:) Może bezpieczniej jednak wymienić.Ślizgi metalowe nie są takie drogie. 2.Oczywiście że sprężyna pasuje:) inaczej by mnie to nie zdziwiło. Wiesz może jaki silnik weń siedzi? High Torque Up? Czy ew. warto go wymienic na przykład na Systeme? Silnik zostawcie w spokoju. Chinczyki w takich replikach jak ta czy mp5 NAVY robią bardzo dobre silniki o zwiększonym momencie obrotowym. Zasugerowany Twoim eksperymentem, nie czekając na wyniki, zacząłem testować HK416 z: -sprężyna 130 Mad Onion -stalowe łożyska ślizgowe King Arms -Gumka HU Guarder (biała) -Intellect 9.6V 1400mAh 1. Wsadź tam wszystko tylko nie sprężyna MO! Jest to największy bubel (zaraz po GB cymy:P ) jak można kupić. idę o piwo że jak ją wstawisz to będziesz miał mniejszą moc od stockowej. 2.Czemu teraz panuje moda na wymienianie gumek HU od razu? Może najpierw postrzelaj z guna i zobacz czy faktycznie jest potrzebna. W opisanym egzemplarzu to zupełnie zbędne. 3.Pamiętaj że intellect daje mniej prądu niż np. SANYO czy kAN. Ja bym Ci doradził 10.8 kANA. Na machinegunie są tanie. Ja tej batki do tego guna używałem. @All: Niezamaco:P Cała przyjemność w rozbieraniu giwer. Może coś w przyszłości się jeszcze zdezeluje :-F Quote Link to post Share on other sites
boundrose Posted January 12, 2008 Report Share Posted January 12, 2008 ad1. wiem, że MO jest "średniej jakości" :twisted: Ale taki był plan, jeśli przypadkiem będzie "wytracała" fpsy to mniej będzie obciążać zębatki(nie miałem wtedy danych z Twojego podsumowania) . Na razie je (fspy) trzyma. ad2. to nie mój pierwszy JG, wiem jakie robią gumki. Zgrzew na ciepło mnie nie rusza skoro to ta sama guma. ad3. a ja bym powiedział, że jest na odwrót. Poza tym 9,6V w wydaniu Intellecta zupełnie wystarcza pod 130. Quote Link to post Share on other sites
Paul Posted January 12, 2008 Author Report Share Posted January 12, 2008 @zombie_snake: Tak. Choć precki od razu ładować nie musisz(bez niej będziesz zadowolony) @Walduś_: Fot nie obiecuje bo aparat pojechał na wakacje. @boundrose: A czy w Hk 416 grzebałeś? Wiesz jaka tam jest gumka? Ja tam nawet nie zaglądam bo potrzeby nie ma. Podkręca nawet przy ujemnych temperaturach. A 460fpsów po zmienionej sprężynie świadczy o szczelności układu więc po co tam grzebać. Dla przykładu: w boyach wymiana gumki HU może wpłynąć na utratę szczelności. Czemu? Po prostu różnice 0.1mm już robią swoje. Wstawienie lepszej gumki może dać gorsze efekty. No chyba że HU nawala to jasne... ale to też nie musi być wina gumki. Ale Ty masz prawo mieć swoje racje i zrobisz co zechcesz z moimi. To samo tyczy się baterii. :uśmiech: Dla mnie m130 MO do hk 416 to: -30zł w plecy -bezsensowny zabieg w GB pozdro Quote Link to post Share on other sites
Pasti Posted January 13, 2008 Report Share Posted January 13, 2008 Paul: za jakieś pół roku napisz jak to dalej działa i jaki ma przebieg ;-) . Po przeczytaniu tego wątku mam wrażenie, że przepłaciłem za CA i jestem 300 złociszy w plecy :strach: . Quote Link to post Share on other sites
splinter Posted February 10, 2008 Report Share Posted February 10, 2008 I jeszcze jedno,jak test wytrzymałościowy to spytam: czy przez czas użytkowania pojawiły sie jakieś pęknięcia na body? Głównie chodzi o nieszczęsne uszka w większości replik z plastikowym body... 8) Quote Link to post Share on other sites
Baranoslaw Posted February 11, 2008 Report Share Posted February 11, 2008 U mnie poszło 1 ucho, ale muszę przyznać, ze pierwszy raz otwierałem elektryka :D. Po sklejeniu distalem znowu działa tak jak powinno. Quote Link to post Share on other sites
Paul Posted February 13, 2008 Author Report Share Posted February 13, 2008 Uszka pękają przeważnie bo: -ktoś trzepnie porządnie giwerą o coś -otworzy body na nie spuszczonym tłoku Quote Link to post Share on other sites
cichyop Posted February 18, 2008 Report Share Posted February 18, 2008 Coś jest nie tak bo sprężyna o nią trze. Mały problem. Ale po tym przebiegu trochę opiłków się zebrało. To jest chyba jedyna rzecz którą można wymienić. W każdym razie m130 przeżyła. No to o ocenę ciężko bo problem wydaje się niewielki. Może 3/4. trochę opiłków się na zbierało... ciekawe z czego ?? skoro piszesz że zębatki są nowsze niż były hehehe a z tego co zauważyłem to magnesy w silniku są NEODYMOWE !!! dlatego silniczek tak ładnie pracuje... Quote Link to post Share on other sites
mysiorov Posted February 22, 2008 Report Share Posted February 22, 2008 Troszkę smaru najlepiej grafitowego ,albo do otwartych układów mechanicznych i już nic sie nie wyciera.Wiadomo ze na sucho będą leciały opiłki wiórki itp. jeżeli nie mamy jakiś tytanowo-niewiadomo jakich sprężyn czy też prowadnic. Quote Link to post Share on other sites
Wolfi Posted February 22, 2008 Report Share Posted February 22, 2008 (edited) Biorąc pod uwagę test Paula.. zastanawiam się czy nie można by z HK 416 JG zrobić taniej parasnajperki. mój pomysł to: - HK 416 ze stałą kolba i długa lufą. - precka 534 mm [sYSTEMA] zakryta tłumikiem - gumka hop up silikonowa [sYSTEMA] - łożyskowana prowadnica sprężyny v2 [KA] - sprężyna M130 [HURRICANE] - łożyska stalowe ślizgowe [sYSTEMA] - znośna batka 9,6V do kolby stałej (brałem pod uwagę części dostępne na zbrojowni - całego tuningu wraz z zakupem repliki chciałbym dokonać w jednym sklepie). Edited February 22, 2008 by Wolfi Quote Link to post Share on other sites
Wolfi Posted February 23, 2008 Report Share Posted February 23, 2008 przepraszam za podwójnego posta (nie mogłem edytować) zapomniałem jescze o zestawie bore up [CA] Quote Link to post Share on other sites
assassinRPG Posted May 25, 2008 Report Share Posted May 25, 2008 Biorąc pod uwagę test Paula.. zastanawiam się czy nie można by z HK 416 JG zrobić taniej parasnajperki. Ja juz wykonałem taki zabieg cyl. typ 0 (p&j) lufa 509mm 6.03 JBU Kuan Stalowe łozyska g&p Cyl.tłoka wyciszona+normalna stockowa głowica tłoka Lufe przedłuzyłem (dokręciłem drógą czesc lufy M4)+ SOCOM No i jeszcze w kolbie SF 8,4 3600RC Wszystko smiga jak trzeba (równe 430fps +/- 5 fps) Quote Link to post Share on other sites
Katana Posted June 16, 2008 Report Share Posted June 16, 2008 Ja juz wykonałem taki zabieg cyl. typ 0 (p&j) lufa 509mm 6.03 JBU Kuan Stalowe łozyska g&p Cyl.tłoka wyciszona+normalna stockowa głowica tłoka Lufe przedłuzyłem (dokręciłem drógą czesc lufy M4)+ SOCOM No i jeszcze w kolbie SF 8,4 3600RC Wszystko smiga jak trzeba (równe 430fps +/- 5 fps) swietny pomysl na tuning. skad mozna wytrzasnac przedluzenie od m4? i czy walnales tlumik od pistoletu SOCOM? dobrze zrozumialem ? Quote Link to post Share on other sites
Johann Posted June 17, 2008 Report Share Posted June 17, 2008 http://gunfire.pl/product-yid-1152190250-L...rzna-do-M4.html Quote Link to post Share on other sites
gregor1984 Posted June 17, 2008 Report Share Posted June 17, 2008 mam pytanko który zestaw cylindra do hk 416 JG 3 generacja --> http://www.wgcshop.com/pcart/shopper.php?c...Cylinder%20Sets a dokładniej który z tych zestawów ma cylinder typ 0 (chce władować precke 456 mm) a z tego co się dowiedziałem idzie za tym zmiana cylindra na typ 0 . Quote Link to post Share on other sites
Kosmo Posted June 17, 2008 Report Share Posted June 17, 2008 bez dziury to typ 0. Quote Link to post Share on other sites
gregor1984 Posted June 17, 2008 Report Share Posted June 17, 2008 aha spoko dzięki :) a czym sie różni np. Set for M16A1 / VN od Set for SG550 ?? czymś bardzo zasadniczym ? bo jak już wiem że mam patrzeć na te bez dziury to zostaje jeszcze model który będzie pasować do HK 416 Quote Link to post Share on other sites
Valek Posted June 19, 2008 Report Share Posted June 19, 2008 Zależy jakiego chińczyka się trafi :) Twojemu koledze pękł GB, a ja np dostałem replikę z defektem lufy wewnętrznej (prawdopodobnie taka wyszła z produkcji, bądź uległa uszkodzeniu podczas montażu - w każdym razie była nierówna i gumka hop niewłaściwie przylegała, a dysza gubiła ciśnienie) i musiałem nad nią trochę popracować, żeby to zaczęło działać jak należy. Jeden wypluje 20k pestek i bedzie wymagał serwisu, a inny po 30k będzie działał jak nowy i bez zarzutu. Taki już urok chińczyków :) Wszystko tak na prawdę zależy od partii. Quote Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.