Jump to content
Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...

G3 SG-1 (JG089) [JG]


Recommended Posts

  • Replies 859
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

550zł to koszt samego tuningu, dodaj do tego cenę karabinu i wtedy masz sarenkę od CA

 

A tak odnośnie karabinu, niedawno byłem z nim w lesie, 3 miesiące od zakupu i śmiga ładnie i mocno. Kulki lecą prosto. Nie miałem żadnych problemów opisywanych w poprzednich postach ani z karabinem ani z magazynkiem Hi-cap

Link to post
Share on other sites

Tak F4RR3LL, za 1000 można mieć JG z tuningiem GB albo SARa... ale ze stockowym GB... Niełatwy wybór. Między fajnym body a wnętrzem.

Żałuję czasem że firmom markowym (jak CA) nie chce się sprzedawać samej skorupy - tzn. giwery bez GB. Byłoby taniej a kto chce na wejściu tuningować miałby wybór. I nie zostawalby ze stockowymi częściami w kieszeni za które zapłacił, których nie używa i szans na sprzedanie zbyt wielkich nie ma (mam tak z moim SA58).

 

Co do mojej gietki. Wczoraj mieliśmy Real-cap party a że do SA58 nie ma żadnych magów poza hi-capami, nabyłem 6 reali Stara i wziąłem Gietkę. Zostałem w GF ostrzezony że magi do gniazda wchodzą ale z podawaniem kulek było różnie. W ogniu walki nie dało się tego stwierdzić precyzyjnie, ale mam wrażenie że z tych 6 reali jeden ub dwa faktycznie mają problemy z podawaniem.

Najbardzie dla mnie bolesna kwestia związana z tą strzelanką - poszła mi kolba. Jeden gwin się ułamał na śrubie, drugi najwidocznie wyrobił się na tyle że śruba się z niego wysunęła. I mam gietkę bez kolby. Trzeba się teraz zastanwowić co zakładać (kolba CA za droga) czy drewna czy kompozyt od ostrego.

Link to post
Share on other sites

W rangershopie mają w ofercie kolby i chwyty pistletowe - ale osobno, nie jako zestaw. Nie ma za to foregripów, mnie by akurat zalezało na foregripie i kolbie.

 

Nie pamiętam czy i kto odradzał. Sam się nad tym zastanawiałem - żeby nie było tak że kolba która trzeba dopasować, zostanie dopasowana do body ABS a potem kupię metal body i będzie do wyrzucenia kolba bo się nic nie da zrobić. Ale tak nie jest, kolbę mocuje się do łącznika metalowego a dopiero ten do body. Jak kupię metal body, łacznik będzie ten sam. Foregrip z tego co pamiętam ze Cyku pisał - wchodzi bez przeróbek.

Link to post
Share on other sites

Opiszę w paru zdaniach jak wyglądał u mnie proces instalacji kompozytowej kolby i chwytu przedniego.

Elementy z ostrej Gietki zostało założone do repliki, która powstała z połączenia dwóch innych: SAR Offizier M41 CA (wykorzystane: ZnAl body, gearbox na I levelu, komora hop-up, zespół muszki, tłumik płomienia) oraz JG T3 RAS (wykorzystane: okucie kolby, zespół lufy zewnętrznej - osłona rączki przeładowania, rączka przeładowania, przedłużka lufy, stockowa lufa wewnętrzna).

 

W pierwszej kolejności z Ravalem zajęliśmy się chwytem przednim (zdjęcie nr I). Poszło stosunkowo łatwo - trzeba było obciąć kołnierz (1 na zdjęciu), wyżłobić rowki pod skrzydełka, na których chwyt się trzyma (2) oraz przeszlifować krawędzie (3), aby gładko wskoczył na zespół lufy. Bułka z masłem,

 

Zaznaczam - zapomnijcie o oryginalnym okuciu kolby (4). Jest za wąskie, piłowanie/szlifowanie ZnAl-owego body nie jest wskazane, tak więc o podobnych czynnościach na organizmie ABS-owym też trzeba zapomnieć. Należy dostosować okucie z repliki.

 

g3zestawkompozytdd8.th.jpgthpix.gif

 

Z kolbą jest już trochę więcej zabawy (zdjęcie nr 2). Najpierw Raval przyciął szlifierką element z dwoma gwintami (1 na zdjęciu), który wchodzi w okucie kolby. Dodatkowo trzeba go jeszcze przeszlifować po bokach, żeby gładko wszedł w okucie z repliki. Dostosowanie tego miejsca do okucia z JG wymagało jeszcze zabawy z lutownicą, ponieważ metalowy element z chińczyka posiada "wypustki", które skutecznie utrudniają dopasowanie. Oryginalna stopka kolby posiada dwa zatrzaski ze stali sprężynującej (2). W moim przypadku zostały obcięte gumówką, bo chodziły ciężko, a rozginanie doprowadziłoby niechybnie do pęknięcia. Ważne (powinienem o tym wspomnieć na samym początku) - rozkręcenie oryginalnej kolby wymaga długiego śrubokręta z płaską końcówką. Odkręcenie śruby mocującej kotwę wewnętrzną (3 i 4) może nastręczać trochę problemów, ale jakoś trzeba się przemęczyć. I jeszcze ważniejsze - skrócenie elementu oznaczonego na zdjęciu jako 1 będzie wymagało dopasowania rurki kompozytowej, która jest wewnątrz kolby. W moim przypadku konieczne było wykorzystanie nowej, dłuższej śruby wewnętrznej. Przypominam zarazem - oryginalne okucie (5) OUT, chyba że lubicie ryzyko i szlifowanie korpusu repliki.

 

g3kolbasx7.th.jpgthpix.gif

 

Z ciekawostek mogę jeszcze dodać, że okucie kolby z JG nie wchodziło do końca na ZnAl body z CA i otwory pod piny wymagały ingerencji wiertarki. W przypadku body ABS-owego z JG chyba nie będzie takiego problemu.

Aha, o baterii w kolbie raczej zapomnijcie. Może jakieś LiPo? U mnie Raval wyprowadził kable na zewnątrz i Large będzie umieszczony w torebce na kolbie.

 

Po tych wszystkich zabiegach stałem się posiadaczem CA/JG G3A3 (RAS) i JG/CA SAR Offizier M41. I jestem bardzo zadowolony.

 

Jeszcze raz wielkie dzięki dla Ravala za przeróbkę.

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...