Jump to content
Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...

Recommended Posts

Pasuje. Kumpel wsadził długi front z TM do Socoma Cymy.

 

Moja M14 jest po rozbiórce i wymianie małej flaków. Co mnie zaskoczyło - zębatki wykonane NAPRAWDĘ dobrze, klasę wyżej niż moje XYT z Boyi RK. A już te były świetne. Co najciekawsze zębatki stockowe w M14 Cymy mają 6(!!) zębów przeciwpowrotnych, takiego kosmosu to nawet moje DT Promyka nie mają. Łożyska w stocku stalowe ślizgi, prowadnica full plastik z metalową cieniutką podkładką, tłok plastik z 1 metalowym zębem, głowica cylindra plastikowa z 1 uszczelką, wymagała delikatnego doszczelnienia (ale to w sumie profilaktyka spowodowana moją manią), głowica tłoka kierunkowa z 5 otworami wentylacyjnymi, wątpliwej bardzo jakości, dysza nieuszczleniona plastikowa przezroczysta, cylinder zwykły mosiężny. W moją poszło aktualnie:

- zębatki DT Helical Prometheus

- tłok z 7 stalowymi zębami Madbull, wersja z pełnymi zębami

- metalowa prowadnica G&P do GB v7 z łożyskiem ciernym

- głowica tłoka kierunkowa wyciągnięta ze stocka Boyi/P&J RK

Co mogę powiedzieć - po 1 NIE POLECAM ZDECYDOWANIE podkładek JBU, polecam natomiast G&P. Zębatki Promyka Helicale podkłądkuje się naprawdę świetnie i prawie ich nie słychać. W tłoku musiałem spiłować przedostatni ząb. Prowadnica G&P to naprawdę kawał solidnego żelastwa, polecam każdemu. Wszystko dopełnił spring SP130 Guardera. Do tego silnik Boyi z RK i kable z MOSFETem. Niestety, stockowa batka ciągnie wszystko bez problemu ale z bardzo średnią reakcją na spust. Będę musiał pokombinować z nowymi kablami i kondensatorami póki kasa na nową batkę nie wpadnie. Generalnie zapnę przy okazji lepszą batkę i wtedy sprawdzę co i jak, może się okazać że coś przeoczyłem przy składaniu i coś jest źle zrobione, aczkolwiek na to raczej nie ma szans bo wszystko chodzi ładnie, cicho, płynnie i gładko. Co do samego GB - GB v7 to chyba najlepszy i najwygodniejszy do składania GB jaki istnieje.

Edited by MAJOR762
Link to post
Share on other sites
  • Replies 1.9k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

V7 to najmniej wygodny GB jaki może być. Źle sie podkładkuje, dziura na cylinder jest za mała by wsadzić palucha i pokręcić, strasznie dużo rzeczy na wierzchu, tragedia. Nie ma to jak dobre v2.

 

A Ty , Majorze, zacznij od zmiany silnika bo ten boyowski to padło jakich mało.

Edited by poldeck
Link to post
Share on other sites

Co do tej prowadnicy G&P. Kawał żelastwa - z tym się zgodzę, ale "łożyskowana" to chyba określenie trochę na wyrost... :roll:

Łożyska jakie znalazłem w swojej czternastce to jakaś porażka...

Zębatki? Cóż wydaje mi się że XYT od JG zniosły by więcej...

 

MAJOR762

Piłowałeś przedostatni ząb tłoka patrząc od prowadnicy? :roll:

No i daj znać jak wygląda zużycie części jak będziesz następnym razem otwierał GB bo planuję podobną konfigurację.

Jeszcze pytanko... Jedziesz na auto czy tylko single?

Edited by szczupe
Link to post
Share on other sites

V7 to najmniej wygodny GB jaki może być. Źle sie podkładkuje, dziura na cylinder jest za mała by wsadzić palucha i pokręcić, strasznie dużo rzeczy na wierzchu, tragedia. Nie ma to jak dobre v2.

Ja tam się może nie znam ale mi tam się wszystko świetnie składało i dla mnie jest dużo wygodniejszy niż v3, właśnie dlatego że wszystko "zbędne" ma na szkielecie, a nie w środku. A podkładkuje się świetnie, ale to moja opinia :)

 

A Ty , Majorze, zacznij od zmiany silnika bo ten boyowski to padło jakich mało.

Mam z nim dobre wspomnienia ale może wsadzę spowrotem stockowy, zobaczę.

 

Co do tej prowadnicy G&P. Kawał żelastwa - z tym się zgodzę, ale "łożyskowana" to chyba określenie trochę na wyrost... :roll:

Ma po prostu łożysko ślizgowe a nie jak reszta kulowe, dla mnie to OGROMNY plus, dlatego ją wziąłem. Ale żeby było śmiesznie - słabą stroną tej prowadnicy są skrzydełka - okrągłe druciki na wcisk, i to tak że moje po kilkunastu strzałach wypadły. Jedno znalazłem, drugiego nie, w GB go nie ma, nie wiem przepadło. Aktualnie moja prowadnica jest bez skrzydełek i raczej będzie działać :) A jak coś się sypnie to wtedy będę płakał ... :lol:

 

Łożyska jakie znalazłem w swojej czternastce to jakaś porażka...

Zwykłe stalowe ślizgi chińskie, bez rewelacji ale przyzwoite.

 

Zębatki? Cóż wydaje mi się że XYT od JG zniosły by więcej...

Nie wiem ale moje z M14 są naprawdę świetne, u kumpla w M14 Cymy (mojej poprzedniej którą mu sprzedałem) kupionej 2 lata temu zębatki stockowe ciągną M140 i to z tego co wiem już przez ładnych parę k kulek.

 

 

Piłowałeś przedostatni ząb tłoka patrząc od prowadnicy? :roll:

Zęby liczy się od głowicy tłoka. Ja licząc tak właśnie piłowałem przedostatni.

 

No i daj znać jak wygląda zużycie części jak będziesz następnym razem otwierał GB bo planuję podobną konfigurację.

Jeśli nic się nie posypie to nie otworzę prędko zapewne GB.

 

Jeszcze pytanko... Jedziesz na auto czy tylko single?

Strzelam tylko na singlu niezależnie od repliki.

 

M14 dostała dodatkowo czarnego Guardera i biały H Elementa.

Aktualnie moja M14 musi dostać nowe kable z kondensatorami dla wspomagania reakcji na spust. Poza tym stare się przyblokowały i musiałem je usuwać metodą "szarpanie na chama" co spowodowało połamanie wszystkich nóżek w 2 tranzystorach. Ale na szczęście zapas miałem a kable tak czy tak były do wymiany.

Skończę przy niej grzebać, złożę i przestrzelę to opiszę efekty.

Link to post
Share on other sites

No widzisz a ja głupi myślałem że ząbki na tłoku odlicza się w takiej kolejności jak łapie je zębatka... ;-) Jak otwierałem GB to właśnie ten ząbek który spiłowałeś był nadkruszony więc coś w tym jest.

Jeśli zębatki w tej replice są tak dobre jak piszesz to nic tylko się cieszyć. Na mnie nie zrobiły najlepszego wrażenia jak je wybebeszyłem.

A łożyska, cóż na pewno nie wrzucił bym na nie nic ponad SP120.

Link to post
Share on other sites

Ja też łożyska wymienię ale to za jakiś czas jak kaska będzie. Co do tłoka - bez piłowania pierwszy ząb zębatki tłokowej tarł o przedostatni ząb tłoka i stawiało to bardzo duże opory, dlatego bez spiłowania by nie poszło. Żeby było śmiesznie, w stockowym tłoku przedostatni ząb jest, ale jest minimalnie niższy niż reszta.

Edited by MAJOR762
Link to post
Share on other sites

Jestem po przestrzeleniu. Kulki nie widać :lol: Ale zasięg sporo większy od stocka a prędkość lotu kulki to już w ogóle miód. Kulki 0,25 bo cięższych nie mam, będę musiał poszukać. Niestety są mankamenty - reakcja na spust słabiutka, batka słabo daje radę. Dzisiaj nagle przestała replika strzelać i MOSFET się zagotował tak że z izolacji na nim i na batce tylko dym poszedł. Mimo to wszystko działa jak należy i replika strzela. Już wiem że bez batki w pokrowcu na kolbie raczej nie pojedziem. Niemniej, widać potencjał repliki i jestem w pełni zadowolony :D

Link to post
Share on other sites

Ciekawy jestem jak będzie wyglądać u mnie reakcja na spust na SP130 :roll:

 

Jak na razie na SP120 Guardera, Mosfet MERF, silnik G&P120, przewody modelarskie, deansy i Li-Po 7,2 2200MAh 35C Dualsky strzał pada nim zdążę pomyśleć o naciśnięciu spustu ;-)

Link to post
Share on other sites
  • 2 weeks later...

Jestem po małym grzebaniu w M14 - poprawa styków, kolejna wymiana kabli. Co powiem - silnik Boyi chodzi ładnie, po wymianie szczotek na te z silnika Cymy nie był w stanie naciągnąć mechanizmu nawet do połowy. U siebie aktualnie wstawiłem nowe kable (instalacja na wsuwkach - szybkowypinalna) i wsadziłem 9 sztuk kondensatorów. Jako że jestem elektronik bez kasy to kupiłem 1, reszta z odzysku co miałem w domu :D ;) Tak wyglądają kable aktualnie:

http://img535.imageshack.us/img535/7641/img3987q.jpg

Na zdjęciu nóżki kondensatorów niezaizolowane (aktualnie zalane klejem z pistoletu na 230V). Łączna pojemność kondensatorów to 24000uF czyli 24mF. Takie coś pomogło w bardzo znacznym stopniu, aktualnie M14 strzela z bardzo dobrą rekcją na spust jak na chińską stockową 8,4, bardzo zadowala mnie rezultat. W porównaniu do tego co było na samych kablach bez kondensatorów - niebo a ziemia. Oczywiście MOSFET w dalszym ciągu jest. Jak pytania - pisać, odpowiem :)

Edited by MAJOR762
Link to post
Share on other sites

Chwilunia ... te kondensatory sa przymocowane do silnika ? W sensie jak zalaczany jest spust to sa dopiero ladowane ?

Wtedy one naprawde nic nie daja ... Dzialaja raczej jak soft start silnika. Bo prad idzie tez na ladowanie kondensatorow zamiast od razu cala moc na silnik.

Kondensatory powinno sie polaczyc do baterii - tak zeby byly zawsze naladowane - a przy nacisnieciu spustu - rozladowane podtrzymujac poziom napiecia (najwieksze obciazenie jest przy starcie - wtedy wlasnie pomagaja).

 

Ale tak naprawde ... zainwestowalbys w silnik PJ i skonczylybsie twoje problemy z reakcja na spust.

Albo lipolek 11.1 ... a jezeli 11.1 nie dziala u ciebie wysmienicie to silnik ktory masz jest zdecydowanie do dupy.

Link to post
Share on other sites

Panowie potrzebuję się poradzić bo nie mogę się zdecydować jakiego springa wybrać.

Czy takie części dadzą radę SP140, oczywiście tylko na semi.

 

Prowadnica JBU

Tłok Guardera czarny http://www.specshop.pl/product_info.php?cP...roducts_id=3322

Głowica tł. CA http://asgshop.pl/sklep/produkt.php?id=539

 

Reszta stock.

W najbliższym czasie dojdzie do tego jakaś metalowa głowica cylindra...

 

Jest szansa że pochodzi to jakiś czas bez awarii czy lepiej zakupić SP130?

Link to post
Share on other sites

Chwilunia ... te kondensatory sa przymocowane do silnika ? W sensie jak zalaczany jest spust to sa dopiero ladowane ?

Wtedy one naprawde nic nie daja ... Dzialaja raczej jak soft start silnika. Bo prad idzie tez na ladowanie kondensatorow zamiast od razu cala moc na silnik.

Kondensatory powinno sie polaczyc do baterii - tak zeby byly zawsze naladowane - a przy nacisnieciu spustu - rozladowane podtrzymujac poziom napiecia (najwieksze obciazenie jest przy starcie - wtedy wlasnie pomagaja).

Nie ucz ojca dzieci robić ;) Widzisz gdzie jest MOSFET i gdzie są duże blachy do podłączenia batki? ;) Tak, kondensatory są pomiędzy batką a MOSFETem, są cały czas naładowane zanim się spust naciśnie. Myślisz że jakby były przymocowane jak to napisałeś do silnika to bym zobaczył bardzo dużą poprawę?? Raczej pogorszenie bym zauważył a nie wielką poprawę ;)

 

 

Ale tak naprawde ... zainwestowalbys w silnik PJ i skonczylybsie twoje problemy z reakcja na spust.

Albo lipolek 11.1 ... a jezeli 11.1 nie dziala u ciebie wysmienicie to silnik ktory masz jest zdecydowanie do dupy.

Tylko to wszystko koszty, a LiPO to dodatkowo duży koszt na ładowarkę. A ten silnik na 12V RC i standardowych zębatkach Boyi ciągnął w kałachu SP130 więc nie jest taki do dupy i jedzie całkiem ładnie, do dupy to jest ten Cymowy stockowy.

 

 

Prowadnica JBU

Tłok Guardera czarny http://www.specshop.pl/product_info.php?cP...roducts_id=3322

Głowica tł. CA http://asgshop.pl/sklep/produkt.php?id=539

 

Reszta stock.

W najbliższym czasie dojdzie do tego jakaś metalowa głowica cylindra...

 

Jest szansa że pochodzi to jakiś czas bez awarii czy lepiej zakupić SP130?

Powyżej napisałem co mam u siebie. Generalnie chcesz wymienić wszystko co ja (poza zębatkami) i to samo co ja zostawić stock. Ja bym nie zaryzykował mimo wszystko SP140, stockowa głowica cylindra długo nie pojedzie na SP140, SP130 daje jej większe szanse na podziałanie dobrze jakiś w miarę przyzwoity czas.

Edited by MAJOR762
Link to post
Share on other sites

Major no tak poplatane ze nie bylem pewien :) Mi w silniku pj kondensatory nie pomogly mimo ze bylo ich duzo. Ale on ciagnie m150 na stockowej spalonej batce ;)

Tlok bez metalowych zebow do m140 ? pewnie da rade ale jak juz kupowac to lepiej cos z metalowymi zebiskami.

Tansze a duuuzo pewniejsze. No i skoro semi to ci waga tloka nie przeszkadza. Ten z taiwana da rade.

Glowica tloka - zawsze lepiej wziasc wyciszona. Po pierwsze mniej obciaza szkielet, po drugie cichsza jest.

Link to post
Share on other sites

Kocur, co do tłoka to poniekąt mądrości nie gadasz :-P . Guarderski tłok półzębny urwał się w replice, której regularnie doglądam po dwóch latach na m150 a wiem, ze chłopaczek repliki nie oszczędzał. A jest to tłoczek z tylko jednym metalowym ząbkiem.

Link to post
Share on other sites

Major no tak poplatane ze nie bylem pewien :) Mi w silniku pj kondensatory nie pomogly mimo ze bylo ich duzo. Ale on ciagnie m150 na stockowej spalonej batce ;)

Elektrolityo wysokiej pojemności łączone równolegle?? Powinno pomóc jeśli tak było.

 

Tlok bez metalowych zebow do m140 ? pewnie da rade ale jak juz kupowac to lepiej cos z metalowymi zebiskami.

Tansze a duuuzo pewniejsze.

Szkoda zębatek w razie zacinki, lepiej częściowo metalowy.

 

Glowica tloka - zawsze lepiej wziasc wyciszona. Po pierwsze mniej obciaza szkielet, po drugie cichsza jest.

Problem tkwi właśnie w tym że na rynku nie ma głowic cylindra przystosowanych do głowic wyciszonych, wszystko do płaskich. Sam szukałem gdzie się da i nigdzie nie ma. Tak samo zresztą jak borków do M14 nadal ni widu ni słychu :???:

Edited by MAJOR762
Link to post
Share on other sites

@Kocur666

Mówisz o tłoku Elementa/PJ? :roll:

Jeśli tak to ja podziękuje. Miałem ten z 7 "metalowymi" zębami i pękły one po 200bb's na 120Guardera. Części tej firmy jakoś do mnie nie przemawiają, no może oprócz prowadnic...

 

Wracając do tłoków to doszedłem do wniosku że zostanę przy SP130 więc ten czarny Guarder chyba wystarczy.

A tak z ciekawości spytam... Czy ten wytrzymał by z 40k cykli na semi?

Ech, szkoda że z tymi Madbullami takie cyrki teraz są...

Link to post
Share on other sites

Bywają ostatnio z tego co ludzie piszą.

Moja M14 aktualnie przechodzi małą modyfikację w postaci przeniesienia muszki z tłumika płomienia nad przewód gazowy czy jak tam się to nazywa w oryginale. Robione na wzór M21 do wersji wytłumionej, coś takiego jak tu:

navym14sniper.th.jpg

Plus baka policzkowa z regulowanym położeniem "poduchy" i kieszenią na batkę. Skończę to dam fotki w temacie głównym o replice.

Edited by MAJOR762
Link to post
Share on other sites
  • 3 weeks later...

A ja mam 9,6 sanyo 1800 Large wewnątrz kolby. Nie toleruję żadnego typu baterii na kolbach czy w innych kieszeniach. Wystarczy troszkę pałowania w odpowiednim miejscu, zagładzania diaksą i się da. Konkretnie to usunięcie najgłębszego, płaskiego wzmocnienia na dnie kolby i leciutkie zaokrąglenie wzmocnienia w dolnej części w pobliżu tego co właśnie wyłamaliśmy. Bateria wchodzi idealnie i zostawia 1,4 cm głębokości co pozwala całkiem wygodnie upchać wtyczkę i inne badziewia. Fakt faktem, odkręcam do tego stopkę kolby ale tyle poświęcenia mogę wykazać.

 

Konfiguracja mojej na chwilę obecną dość uboga, wygląda tak:

-gb G&P - Naszlifować się trzeba jak cholera w kilku miejscach by pasował do raszty gratów. Konkretnie to trzeba spiłować kawał powierzchni pod zebatką tłokową i popiłować trochę koszyk silnika by się zszedł ładnie.

-silnik JG na neodymkach wyrwany z emki JG, skrócona oś na idealny wymiar.

-zębatka środkowa STU G&P co to dali razem z gb, pozostałe zębatki XYT wydarte z jakiegoś chińcora. Nie pamietam z czego ale kojarzą mi się z JG.

-tłok stockowy

-głowicatłoka g&p

-prowadnica łożyskowana v3 PJ ze zwężonymi na v7 uszami

-m130 DF

-mosfet mojej produkcji umieszczony bardzo nietypowo bo pod zawiasem podpórki na ramię w stopce kolby

-lufa, guma, komora póki co stock. Miała być systema ale okazało się, zę ta co mam jest o 4 cm krótsza od stockowej lufy więc szkoda mi było jej by nacinać na niej wzorki pod mocowanie w komorze cymy.

-szyny ras produkcji niewiadomo jakiej

-Aimpoint Comp m2 produkcji kij wie jakiej

-wygląd ładny, by nie rzec iż piękny.

-wynik na poziomie 465 fps +/- 3 fps.

 

-aktualny cel:

Połapać się gdzie mi zginęła dolna śruba mocująca stopkę kolby ;-) .

Edited by poldeck
Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...