Jump to content
Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...

M16, SPR, SR25 ACM


Recommended Posts

115:) ale dopiero test bojowy z tłumikiem będzie w najbliższą sobotę i to zależnie od terenu...

 

btw: przwieź replike do Posen:P

 

Ja dodałem tłumik 320 mm od Silesii. Ten kij ma teraz 135 cm i w zasadzie nadaje się tylko do lasu:) Na razie stock ale w planach na grudzień zmiana sprężynki, precka Systemy 510 mm wymiana tłoka i cylindra. Jak będzie finalna wersja pochwalę się

Link to post
Share on other sites
  • Replies 244
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • 4 weeks later...
  • 4 weeks later...

witam

 

Mam drobne pytanie do użytkowników repliki m16 (A&K lub PJ)

czy lufa zewnętrzna jest jednoczęściowa?

Czy front (zestaw szyn) jest tak samo stabilny jak w sr25?

Czy ktoś próbował zdemontować muszkę z lufy? czy wogóle się da...

 

Pytam ponieważ przymierzam się do kupna a wcześniej brałem pod uwagę tylko markowe repliki.

Miałem w ręku sr25- jestem pod wrażeniem jednak nie daję wiary w chiński gb2 long.

Wole już "dobrego" chińczyka z zwykłą v2 i możliwością taniego tuningu niż dobrego chińczyka z miną w środku.

 

zamierzam zrobić coś takiego:

SAM-R

stąd pytania.

(zaznaczę że wiem że jest różnica w sposobie montażu szyn ris (inny pierścień) - dlatego pytanie o stabilność frontu)

 

pozdrawiam

Link to post
Share on other sites

witam

 

Mam drobne pytanie do użytkowników repliki m16 (A&K lub PJ)

czy lufa zewnętrzna jest jednoczęściowa?

Czy front (zestaw szyn) jest tak samo stabilny jak w sr25?

Czy ktoś próbował zdemontować muszkę z lufy? czy wogóle się da...

 

Pytam ponieważ przymierzam się do kupna a wcześniej brałem pod uwagę tylko markowe repliki.

Miałem w ręku sr25- jestem pod wrażeniem jednak nie daję wiary w chiński gb2 long.

Wole już "dobrego" chińczyka z zwykłą v2 i możliwością taniego tuningu niż dobrego chińczyka z miną w środku.

 

zamierzam zrobić coś takiego:

SAM-R

stąd pytania.

(zaznaczę że wiem że jest różnica w sposobie montażu szyn ris (inny pierścień) - dlatego pytanie o stabilność frontu)

 

pozdrawiam

Lufa jest jednoczęściowa masywna i ciężka. Muszkę zdejmuje się poprzez wybicie dwóch pinów i zdjęcie szyn RIS. Risy są bardzo stabilne tak jak w SR25. Ja w swojej emkce ściąłem muszkę moim zdaniem teraz wygląda dużo fajniej. Do tego mam kolimator aimpoint G&P.

Edited by Master
Link to post
Share on other sites
Link to post
Share on other sites
  • 1 month later...

Witam, Mam pytanie odnośnie SPR-a A&K i jednocześnie ostrzeżenie, pytanie to : Czy gearbox utrzyma taką sprężynę lub inną ale o podobnej mocy (http://www.gunfire.pl/product-yid-1152191620-Sprezyna-M135-SP.html) I jeśli tak to czy bardzo spadnie przez jej użycie żywotność karabinu?

Ostrzeżenie: W moim SPRze pękła sprężyna stockowa, nie wiem jak to się stało, objawy to nie podawanie kulek, i czeste zacinki oraz plucie kulkami, oprócz tego padło semi a powstał burst, starł się taki mały plastikowy element tak "na lewo od płytki selektora na zewnatrz GB"(nie znam jego fachowej nazwy), odsyłam na gwarancję lub ewentualny montaż nowej, firmowej sprężyny. Więc uważajcie na swoje, najlepiej co jakiś czas obejrzeć jak się trzyma itp.

Pozdro

Edited by MARINE GRUNT
Link to post
Share on other sites

Witam. Mam SPRa Nod 2. Skoro się zastanawiacie nad żywotnością to napiszę o swoich doświadczeniach po dłuższym użytkowaniu (31 000 kulek).

 

Na wstępie zaznaczę, że od razu dokupiłem do karabinu:

1. Bateria Firefox 9,6 4000mA (musiałem 2cm przedłużyć kolbę, żeby ją zmieścić)

2. Lufa Deep Fire 650mm, 6.02mm + tłumik

3. Gumka czarna Systemy.

Więc nie wiem jak działał po wyjęciu z pudełka na starych częściach.

 

 

Przez 30 000 (zdecydowana większość na auto ma real capach - serie po 5-10 kulek) kulek wszystko spisywało się jak najbardziej ok. Zasięg bardzo dobry. Zdecydowanie lepszy niż inne karabiny mające 400+ fps. Metrówką nigdy nie mierzyłem ale strzelam się sporo i mało kto strzelał dalej ode mnie nawet mając 450fps. Skupienie na tej lufie rewelacyjne. Gumka w zimie musi się rozgrzać. Poza tym ok. Bateria daje rofa ok 13 strzałów na sekundę.

 

Po przebiegu 30 000 zauważyłem spadek osiągów. Poszedłem na chrono i wyszło 380 fps. Rozebrałem GB (pierwszy raz) i stwierdziłem:

 

1. Złamana sprężyna ok centymetr od końca przy prowadnicy. Odłamany kawałek wkręcił się w większą część sprężyny i całość zaklinowała się na łożysku prowadnicy tym samym je blokując.

2. Zębatki. Absolutny brak zużycia poza jednym faktem - ostatni ząb zębatki tłokowej starty ok 1mm. Może nawet mniej. Spodziewam się, że będę to musiał niedługo wymienić.

3. Dysza. Na połączeniu dysza - komora stwierdziłem nieszczelność i dyszę wymieniłem.

 

 

Poza tym absolutnie brak jakiegokolwiek zużycia. Zęby całe. Tłok bez zarzutu. GB cały bez śladów pęknięć.

 

Dalszy tuning:

 

1. Sprężyna Systemy M140

2. Mosfet

3. Niskooporowe okablowanie własnej konstrukcji. Kable modelarskie 1,5mm na miedzi beztlenowej (ponoć lepszych się założyć nie da).

4. Czyszczenie i smarowanie wszystkiego nowym smarem.

 

Przy okazji sprawdziłem szczelność głowicy cylindra i głowych tłoka. Absolutnie szczelne. Tłoka wcisnąć nie dałem rady jak palcem głowicę cylindra zatkałem (a siły w ręce trochę mam).

 

Efekty:

 

Na chrono jeszcze nie byłem (to niedług) ale zauważalna odczuwalnie lepszy zasięg na nowej sprężynie. Do tego silnik na nowych kablach bez problemu ciągnie nową sprężynę dając rofa conajmniej takiego jak na starej sprężynie jak nawet nie większego.

 

 

Zużycie części zewnętrznych.

 

Po takim przebiegu body bardzo ładnie wytarło się na krawędziach, selektorze ognia, osłonie spustu, gnieździe magazynka po prawej stronie (od trzymania tam palca) i przy rączce od strony kolby. Efekt na prawdę bardzo ładny. Nie jak w Boyi gdzie farba potrafi płatami schodzić. Tutaj się stopniowo ścierała aż się starła.

 

Brak luzów, chwiejnej lufy, zużycia gwintów. Wszystko ok. Muszka i szczerbinka całe choć przyznam, że używałem ich tylko przez ok 15 000. Później dokupiłem kolimator. Chłodnica bardzo ładnie zrysowała się od opierania jej o mury. Nie są to rysy przecierające lakier a raczej głęboko rysujące w aluminium - wygląda bardzo fajnie.

 

Plastiki. Rączka wyślizgała się i delikatnie się błyszczy. Kolba od policzka tak samo. Jednak dobrze komponuje się to ze startym body.

 

 

 

 

Dzisiaj strzelałem na nowej sprężynie. Poszedł prawie 1000 kulek głównie na semi. Dalej działa. Po takim przebiegu mam tylko problem z gumką. Chyba założę nową Systemę bo ta coś już szwankuje. Choć może dlatego, że było dzisiaj dość chłodno i wiało. Nie wiem. Zobaczę jeszcze na ciepło jak działa.

 

 

 

Mam nadzieję, że pomogłem.

 

 

 

pozdrawiam,

Michał

 

Witam. Mam SPRa Nod 2. Skoro się zastanawiacie nad żywotnością to napiszę o swoich doświadczeniach po dłuższym użytkowaniu (31 000 kulek).

 

Na wstępie zaznaczę, że od razu dokupiłem do karabinu:

1. Bateria Firefox 9,6 4000mA (musiałem 2cm przedłużyć kolbę, żeby ją zmieścić)

2. Lufa Deep Fire 650mm, 6.02mm + tłumik

3. Gumka czarna Systemy.

Więc nie wiem jak działał po wyjęciu z pudełka na starych częściach.

 

 

Przez 30 000 (zdecydowana większość na auto ma real capach - serie po 5-10 kulek) kulek wszystko spisywało się jak najbardziej ok. Zasięg bardzo dobry. Zdecydowanie lepszy niż inne karabiny mające 400+ fps. Metrówką nigdy nie mierzyłem ale strzelam się sporo i mało kto strzelał dalej ode mnie nawet mając 450fps. Skupienie na tej lufie rewelacyjne. Gumka w zimie musi się rozgrzać. Poza tym ok. Bateria daje rofa ok 13 strzałów na sekundę.

 

Po przebiegu 30 000 zauważyłem spadek osiągów. Poszedłem na chrono i wyszło 380 fps. Rozebrałem GB (pierwszy raz) i stwierdziłem:

 

1. Złamana sprężyna ok centymetr od końca przy prowadnicy. Odłamany kawałek wkręcił się w większą część sprężyny i całość zaklinowała się na łożysku prowadnicy tym samym je blokując.

2. Zębatki. Absolutny brak zużycia poza jednym faktem - ostatni ząb zębatki tłokowej starty ok 1mm. Może nawet mniej. Spodziewam się, że będę to musiał niedługo wymienić.

3. Dysza. Na połączeniu dysza - komora stwierdziłem nieszczelność i dyszę wymieniłem.

 

 

Poza tym absolutnie brak jakiegokolwiek zużycia. Zęby całe. Tłok bez zarzutu. GB cały bez śladów pęknięć.

 

Dalszy tuning:

 

1. Sprężyna Systemy M140

2. Mosfet

3. Niskooporowe okablowanie własnej konstrukcji. Kable modelarskie 1,5mm na miedzi beztlenowej (ponoć lepszych się założyć nie da).

4. Czyszczenie i smarowanie wszystkiego nowym smarem.

 

Przy okazji sprawdziłem szczelność głowicy cylindra i głowych tłoka. Absolutnie szczelne. Tłoka wcisnąć nie dałem rady jak palcem głowicę cylindra zatkałem (a siły w ręce trochę mam).

 

Efekty:

 

Na chrono jeszcze nie byłem (to niedług) ale zauważalna odczuwalnie lepszy zasięg na nowej sprężynie. Do tego silnik na nowych kablach bez problemu ciągnie nową sprężynę dając rofa conajmniej takiego jak na starej sprężynie jak nawet nie większego.

 

 

Zużycie części zewnętrznych.

 

Po takim przebiegu body bardzo ładnie wytarło się na krawędziach, selektorze ognia, osłonie spustu, gnieździe magazynka po prawej stronie (od trzymania tam palca) i przy rączce od strony kolby. Efekt na prawdę bardzo ładny. Nie jak w Boyi gdzie farba potrafi płatami schodzić. Tutaj się stopniowo ścierała aż się starła.

 

Brak luzów, chwiejnej lufy, zużycia gwintów. Wszystko ok. Muszka i szczerbinka całe choć przyznam, że używałem ich tylko przez ok 15 000. Później dokupiłem kolimator. Chłodnica bardzo ładnie zrysowała się od opierania jej o mury. Nie są to rysy przecierające lakier a raczej głęboko rysujące w aluminium - wygląda bardzo fajnie.

 

Plastiki. Rączka wyślizgała się i delikatnie się błyszczy. Kolba od policzka tak samo. Jednak dobrze komponuje się to ze startym body.

 

 

 

 

Dzisiaj strzelałem na nowej sprężynie. Poszedł prawie 1000 kulek głównie na semi. Dalej działa. Po takim przebiegu mam tylko problem z gumką. Chyba założę nową Systemę bo ta coś już szwankuje. Choć może dlatego, że było dzisiaj dość chłodno i wiało. Nie wiem. Zobaczę jeszcze na ciepło jak działa.

 

 

 

Mam nadzieję, że pomogłem.

 

 

 

pozdrawiam,

Michał

Link to post
Share on other sites

Podobnie jak kolega wyżej chwale sobie tą replikę.

 

Dzisiaj miałem szanse porównac osiągi z różnymi modelami i firmami. W świetle ACM wypadł genialnie zaciekawieni sprzymierzeńcy pytali się jakiej jest firmy, zasięg, wytrzymałośc i takie tam. Większośc z nich była pod wrażeniem, kłaniali się tutaj użytkownicy M4 ACM, Kałach CYMA, G36 JG. W świetle firmówek I klasy nie narzekałem a nawet śmiało mogę powiedziec że było to na równym poziomie ( nie wiem jaka ilośc fps była w nich ale w większości ok 400 FPS ).

 

Replika przestrzeliła narazie małą ilośc kulek coś koło 3 k. W replice obecnie znajduje się Lufa precyzyjna Systemy 509 mm, Gumka Czarna Silikonowa Systemy. Na kulkach 0,25 chrono wykazywał 400 FPS zasięg śmiało idzie trafic nawet do 50 m.

 

Jest kilka minusów z którymi się musiałem uporac:

 

Komora jest jakaś dziwna tzn: trzeba do oporu wsunac lufę z gumką, w przeciwnym wypadku lecą 2 kulki. Problem bardzo łatwo dało się rozwiązac.

 

Body ma mały minus wszystkie śrubki imbusowe wymagają szczególnej uwagi bo łatwo jest zerwac gwint. Radze nie dokręcac do oporu.

 

To narazie tyle co mnie gryzło w niej.

 

W GB nie grzebałem więc nie wiem jak u mnie w środku to wygląda.

 

Obecnie pojawił się znowu mały problem na komorze ale prawdopodobnie marznie mi gumka :D w niskich temperaturach.

 

Podsumowując także jestem zadowolony z zakupu tej repliki.

Edited by 4kmedo
Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...