Jump to content
Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...

[Oficjalny] SR-25 [A&K / P&J]


Recommended Posts

Ja u mnie wymieniłem :

 

- zębatka tłokowa na CA

- popychacz na wzmocniony CA

- bore-up Systema

- cylinder Bore-up

- tłok SHS

- M160 Guarder

- wzmocnienie GB blachami i klejem.

- zębatka silnika na magnum

 

Sam GB działa bardzo płynnie i bez zacięć czy też innych problemów.

Silnik kręci bez problemów-nie grzeje się, nie jęczy itp.

Bateria to Li-Po 11V King Arms

 

Natomiast mam problem z podawaniem kulek, wygląda jakby dysza była za długa i nie chowała się do końca, przez co blokuje wchodzące kulki do komory.

Dysza od AUG-a.

 

Muszę to jeszcze raz rozebrać i sprawdzić o co kaman z tą dyszą- ale póki co nie mam za bardzo czasu bo za dużo pracy na serwisie.

FPS jeszcze nie zmierzyłem - bo kulek nie podaje.

 

Jak będzie sprawny to podam wynik.

 

Pozdrawiam

NeO

Link to post
Share on other sites
  • Replies 722
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

  • 2 weeks later...

Azot174

właśnie taką z gunfire do aug mam w swojej replice jest o kilka oczek lepsza od stocka a w porównaniu do specjalnie dedykowanej do sr od ca to nie wiem bo nie mam.

Zmień tez koniecznie chwyt pistoletowy, ja zmieniłem na g27 od m4 (ten z językiem który podobno miał nie pasować..) i zauważyłem cichszą pracę silnika

-grip sam w sobie jest z innego jakby bardziej miękkiego tworzywa zrobiony do tego ścianki są grubsze w porównaniu do stocka - może dlatego lepiej tłumi.

Jest jeszcze jedna sprawa, gdy przełączam selektor na burst 3strzały to na wcześniejszych ustawieniach rofu miałem serie 3 i co jakiś czas 2kulki, a teraz mam 3 i co jakiś czas 4kulki - wnioskuję, że silnikowi łatwiej kręcić bo na obu gripach sprawdzałem różne pozycje dociśnięcia silnika i tylko na g27 strzela więcej!

Link to post
Share on other sites

Wstępnie zakończyłem drugi z trzech etapów rozwoju mojej SR25.

 

1) etap 1 wzmocnienie GB - zrobione

2) etap 2 tuning mechaniczny GB - zrobione, spis częsci na poprzedniej stronie

3) etap 3 wymiana komory na KA i lepsza precka - w trakcie.

 

Po zakończeniu etapu drugiego na m160 Guarder + bore uzyskałem 540fps +/-2fps z czego kilka strzałów pod rząd potrafi być na stałym poziomie np 540.

 

Założeniem było nie przekraczać 550fps.

 

Jednak po zmontowaniu tego wszystkiego do kupy zauwazyłem że :

 

- dysza od zestawu Bore-up od AUG nie uszczelnia za rewelacyjnie, ma spory luz(bore SYSTEMA) i nie bardzo jest co z tym zrobić, zdziwiło mnie to bo wczesniej nie miałem takich problemów w tych zestawach.

Dodatkowo po zamontowaniu powyższej dyszy, miałem problem z podawaniem kulek.

Najpierw myślałem że to wina lekko podwiniętej gumki, ale po usunieciu usterki...kulki dalej nie szły.

Dopiero po zeszlifowaniu dyszy o 0,3mm kulki zaczęły normalnie być podawane, tylko teraz mam wątpliwość czy dobrze uszczelnia dysza z gumką - zrobię jeszcze test papierka.

 

Wydaje mi się że gdyby te dwie powyżej usterki zlikwidować, np dysza na zamówienie w Revolution ASG + etap 3 doprowadzić do końca, to tych fps z pewnością było by wiecj, aczkolwiek zdumiewający jest brak skoków fps co jest pierwszym objawem nieszczelności.

Dodam tylko że na M160 w Wariorze uzyskuję 620fps ( 180m/s) i myślę że to jest wynik do uzyskania również w SR25.

 

Prace trwają dalej, będę informował na bieżąco.

 

Pozdrawiam

NeO

Link to post
Share on other sites
  • 4 weeks later...

Po zakończeniu etapu drugiego na m160 Guarder + bore uzyskałem 540fps +/-2fps z czego kilka strzałów pod rząd potrafi być na stałym poziomie np 540.

 

Założeniem było nie przekraczać 550fps.

 

To bardzo mało dostałeś FPS. A skoro założenie było nie przekraczać 550 to źle części dobrałeś. :(

Link to post
Share on other sites

Czy ktoś może testował

zawsze to jakaś dodatkowa ochrona, wiadomo wiele osób po prostu blokuje metalowe komory aby maksymalnie dociskały szkielet jednak niektórzy jak np. Azot chcą wziąć plastikową komorę (która używam i polecam) ale w wypadku pęknięcia szkieletu zostaje ona zmasakrowana..

Przynajmniej tak się stało w replice mojego kolegi któremu na M140 SRC pękł szkielet.. Cena tego wynalazku to 550 koron (ok 100zł) + ok 30zł wysyłki, więc nie tak drogo a możliwe że uchroni dodatkowo szkielet.

Link to post
Share on other sites

Na sp150 guardera można zrobić więcej niż 550. Wzmocnienia zawsze warto, bo majątku to nie kosztuje, a pomaga.

Czy dasz radę zrobić 70m skutecznego przy 550fps? Powinno się udać, tylko na Twoim miejscu odżałowałbym na preckę promyka 509/590, skupienie poprawi się bardziej niż na systemie.

Pozostałe części, wg. mnie ok.

Nie wiem tylko jak jest z pasowaniem stockowej głowicy cylindra z dyszą DF.

Link to post
Share on other sites

To bardzo mało dostałeś FPS. A skoro założenie było nie przekraczać 550 to źle części dobrałeś. :(

 

 

Siema.

 

Tak jak pisałem, mam problemy z dyszą i komorą oraz badziewną preckę.

Wiem że to marny wynik na M160 i to powinno być spokojnie na M150 - jednak na M160 zdecydowałem się dlatego że na M150 nie mogłem uzysakac wyższego wyniku ze względu na powyższe problemy.

 

W najbliższym terminie zajmę się tym, ale teraz nie mam na to czasu bo za dużo roboty przy replikach mam jak to mówią szewc w dziurawych butach chodzi :)

 

Pozdrawiam

NeO

Link to post
Share on other sites

Widzę że masz części tylko do zmiany zestawu lufy więc robisz tak.

 

1152189756_1.jpg

Zdjęcie podglądowe..

 

Pkt. 1 Montaż zestawu lufy

-Załóż gumkę na lufę, na jednym końcu lufy jest rowek a w gumce jest wystająca wypustka wzdłuż gumki która powinna wejść w rowek.

Po założeniu gumki można sprawdzić szczelność. Chwyć lufę z gumką zatkaj koniec lufy palcem a od strony gumki wdmuchaj jak najwięcej powietrza i słuchaj czy powietrze się wydostaje czy nie.. Jeśli tak polecam teflon FIX czyli obklejenie styku gumki z lufą taśmą teflonową ok 2zł w hydraulicznym. Z umiarem :)

-Teraz w zależności czy masz HU złożone czy w elementach napisze Ci jak złożyć najwyżej sobie pomiń..

*Najlepiej przejdź do punktu drugiego czyli wymiana zestawu lufy w replice i zobacz jak wygląda stockowy zestaw na którym możesz się wzorować.

-Wsuń lufę wraz z gumką delikatnie do komory tak aby gumka nie przemieściła się.

-Wsadź plastikową blokadę lufy (w zależności od modelu ale wygląda jak litera U) w komorę ząbkami w 2 rowki po bokach lufy pamiętając aby garbek na gumce był u góry

-Weź do reki dźwignię czyli największy element zestawu z "dziwnym" otworem w środku oraz drugim na bolec.

Na zdjęciu podglądowym posiada założoną sprężynkę jeśli twój nie ma odszukaj z zestawu podobną i załóż w ten sam sposób następnie wsadź w komorę od góry tak aby część ze sprężynką była przodem do lufy następnie wsuń bolec blokujący.

Koło sprężynki znajduje się takie wycięcie w kształcie "U" jest to miejsce na dystanser (taka mała gumka dołożona do gumki HU)

Niektórzy kapią tam olejem aby dystanser się łatwiej przyczepił można też obrócić lufę do góry nogami lub ustawić na gumce Hu a następnie zacisnąć dźwignię. Bardzo ważne jest aby dystanser był w wyznaczonym miejscu!

-Następnie w otwór w komorze przez który widzimy dźwignię wkładamy koło zębate jedyne które nie ma otworu i posiada pin z taką jakby zębatką która służy do poruszania dźwigni z drugiej strony wkładamy na koniec pina blokadę którą jest metalowa podkładka z wycięciami w środku. Następnie na pin koło założonej zębatki zakładamy mniejsze koło zębate i tym razem blokadę zakładamy z przodu zębatki na pin wystający z komory i na koniec ostatnie koło zębate które należy dokręcić śrubą.

-Pozostała nam już tylko jedna sprężyna którą należy założyć z przodu komory od strony lufy ma za zadanie dociskać komorę do GB oraz powinien być dołączony pierścień koloru "złotego" który służy do stabilizowania lufy wsuwamy go od wylotu lufy i wciskamy w komorę tak aby cały wszedł jak nie wejdzie cały trudno :)

-Gdy mamy złożony zestaw lufy możemy sprawdzić szczelność w podobny sposób co lufy i gumki zatykamy koniec lufy palcem oraz otwór którym wchodzą kulki następnie wdmuchujemy jak najwięcej powietrza i słuchamy. Druga sprawa to sprawdzenie HU czyli czy dźwignia dociska prawidłowo dystanser przez co garbek w gumce jest większy lub mniejszy przy HU ustawionym na 0 garbek powinien być tylko troszeczkę widoczny przy ustawieniu na max powinien być cały widoczny :)

 

 

Pkt. 2 Wymiana zestawu lufy

-Musisz pozbyć się pina przedniego przy gnieździe magazynka może być przykręcony śruba lub zwykły na ścisk.

-W tym momencie powinno się samo rozsunąć body jeśli nie to zrób to ale delikatnie nie na siłę!

-Chwyć przednią część wraz z górnym body i wysuń komorę HU a w miejsce starego zestawu wsadź nowy.

-Złóż delikatnie replikę patrząc czy nic nie haczy zablokuj pinem i tyle :)

 

Mam nadzieję że pomogłem jak nie to oglądnij filmiki na YouTubie

Niektórzy składają komorę HU na oleju sylikonowym pewnie dla tego aby było łatwiej mnie jakoś ten sposób nie przekonuje może większe głowy tego forum opiszą czy to coś zmienia.

 

W tej chwili umiesz już wymieniać poszczególne elementy zestawu lufy możesz od znajomych zbierać piwo za wymianę gumki czy lufy :)

Link to post
Share on other sites
  • 1 month later...

Witam!

Od jakiegoś czasu jestem szczęśliwym posiadaczem SR25 PJ od Krakmanów.

Nie jestem starym wyjadaczem ASG raczej kupiłem broń zamiast wiatrówki...nie wiem zaczynam się wkręcać, być może za jakiś czas skusi mnie pobieganie z kimś po lesie...raczej nie z tym sprzętem ....ale nie o tym chciałem.

Naczytałem się mnóstwo na temat poprawiania SR25. O ile FPS mnie nie rozczarowują .niby Krakmani zrobili stabilne 500 to celność broni na większym dystansie jest rozczarowująca.

Zacznę od tego że standardowy hop-up nie działa ale na odległości 30 m kulki sadzą do góry około 50 cm ....parę testów i okazuje się że prawdopodobnie winowajcą jest tłumik...nie wiem źle spasowany , może szczelina powietrza się zmienia może gdzieś obciera...nie zauważyłem . Faktem jest że po zdjęciu jakieś bio-kulki 0,25 PJ (tak wiem już więcej nie kupię takich lekkich i takich kiepskich) trafiają cel. Ale 40 mm przy lekkim wietrze okazuje się być bezpiecznym dystansem dla przeciwnika.

Przeczytałem dużo ...bo wszystkiego się nie da...no cóż komorę zakupię Elementa skoro porównywalna z KA. Gumka, dysza to też temat nie trudny...Najbardziej sen z powiek spędza mi lufa precyzyjna.

Po pomiarach wychodzi na to ze zmieszczę lufę 655mm... znaczy się 650 bo takie są. Piszecie o lufach Promyka, KM Head...piszecie ale tak mniej więcej w 2008-2010 roku...a gdzie to dostać teraz?

Nie mam za dużo kasy więc czasem zastanawiam się nad czyś tańszym no ale ciężko znaleźć opinie naprawdę pozytywne o czymś innym. Bardziej kwestia losowa.

 

Jest jeszcze jedna sprawa... z pomiarów wyszło mi 655 mm do końca tłumika... lufa ma 650. Czy te 5 mm luzu a za razem luźny koniec lufy nie spowoduje zakłóceń w locie kulki?

Czy może kupić preckę 690, uciąć i sfazować na pożądana długość. Tak aby koniec lufy licował z końcem tłumika. Dodatkowo usztywniając lufę w krawędzi tłumika za pomocą jakiejś dorobionej na wcisk tulejki?

 

Czekam na mądre słowa i przepraszam jak coś już było wałkowane. Ale wierzcie mi jak ktoś nie był z wami od tych 4-5 lat to ciężko nadrobić.

Link to post
Share on other sites

Widzę że nie jesteś lotny w sprawach replik dlatego proponuję oddać replikę do dobrego serwisu bo dystanse jakie podajesz są śmieszna dla tej repliki i lepiej żeby to ktoś doświadczony zobaczył.

 

Co do lufy to oczywiście można kupić większą i skrócić jeśli oczywiście nie ma np. teflonowej powłoki w środku bo może zacząć odpadać ale wszystkie inne można spokojnie skracać.. Sam tak wielokrotnie robiłem i zero problemów, ważne jest żeby lufa podczas ciecia była stabilnie osadzona np. w imadle ale tak żeby jej nie uszkodzić (zgnieść) a koniec lufy starannie zeszlifuj małym pilniczkiem tak żeby wszystkie "śpiki" były ładnie zjechane.

 

5mm długości lufy nie ma żadnego wpływu.

Link to post
Share on other sites

Widzę że nie jesteś lotny w sprawach replik dlatego proponuję oddać replikę do dobrego serwisu bo dystanse jakie podajesz są śmieszna dla tej repliki i lepiej żeby to ktoś doświadczony zobaczył.

 

Nie wiem co rozumiesz pod pojęciem "lotny" I nie wiem co takiego ma oglądać serwis ? Jak daleko pada kulka?

Kolego rozłożenie takiej repliki, podkładkowanie, zmiana okablowania czy co tam chcesz nie jest problemem. Właśnie od tego zacząłem przygodę z replikami...dostałem do zabawy M4 które maiło na koncie nawet nurkowanie z właścicielem i jakoś przywróciłem je do żywych.

Inna sprawa że jak oddam broń do serwisu to stracę cały fun w grzebaniu w niej.

 

Ja nie wiem co takiego jest dziwnego w odległościach o których pisałem? Fakt nie mierzyłem ich miarą , a dystans na którym nie mogłem trafić do sylwetki człowieka to około 72 kroków spokojnego marszu a dodatkowo zainkasowałem kilka strzałów w nogi z tej i nic mi nie urwało. Zakładam ze mój jeden krok to około 50 cm i taka dokładność mi wystarczy.

 

Co do ucinania to mam dostęp do tokarki wraz z rozumnym operatorem wiec nie będzie źle. Co więcej myślę że traktowanie tematu pilnikiem to zwykłe kowalstwo :blush:

 

Co do tych 5mm to nie zrozumiałeś o czym piszę, nie chodzi mi o długość lufy a o przejście lufa precyzyjna - tłumik i różnicę w średnicach

 

Jeśli można ciąć to oki.

Link to post
Share on other sites
  • 4 weeks later...

Hmm, pamięta jeszcze ktoś jak dawno temu narzekałem, że pomimo tego iż wszystko w replice wydaje się szczelne, to mam gdzieś straszny przeciąg, ponieważ replika pokazuje 480 FPS na chrono?

 

Wygląda na to, że była to kwestia... chronografu. Od niedawna mam natomiast chronograf z UFC. Wykonałem na nim sporo testów i porównań by móc wykluczyć to, że błędnie pokazuje wynik - wygląda na to, że jest bardzo precyzyjny.

 

Przestrzelałem na nim swoje SR-25 (SP150 Guardera, parę części wewnątrz zmienione, komora KA, precka Promyk, guma Systema, I seria - brak BU) i wyniki były następujące:

 

Kulki 0,3g G&G, ustawione HU - ~425 FPS (w przeliczeniu na 0,2g: ~520 FPS);

Kulki 0,3g G&G, HU na "0" - ~440 FPS (w przeliczeniu na 0,2g: ~540 FPS);

Kulki 0,2g GFR, ustawione HU - ~515 FPS;

Kulki 0,2g GR, HU na "0" - ~525 FPS.

 

Czyli można powiedzieć, że moja replika w konfiguracji do strzelania (kulki 0,3g i ustawione HU) ma około 520 FPS. To jest o 40 FPS więcej niż myślałem, że jest w rzeczywistości - a co za tym idzie, taki wynik, myślę, że jest już w normie w stosunku do używanych przeze mnie części.

 

Błąd chronografu raczej wykluczam - mierzyłem pozostałe repliki w różnych ustawieniach i wyniki są bardzo prawdopodobne, zarówno pod względem empirycznym jak i porównując do starszych pomiarów.

Link to post
Share on other sites
Znaczy po prostu masz 525fps. Nie wydaje Ci się to jednak mało jak na M150 Guardera?

Być może. Nie mam magicznych rąk do serwisowania replik więc całkiem możliwe, że gdzieś te FPSy uciekają. Niemniej jednak duży kamień spadł mi z serca widząc właśnie taki wynik, zamiast 480 FPS (czyli poprzedniego mojego odczytu na SP150 od Guardera).

 

Przypominam też, że moja wersja pozbawiona jest pseudo bore-upa. Jaki więc powinien być ten właściwy wynik? Powiedzmy, że M150 daje około 490-495 FPS. Guarder jest twardszy, może nawet z 10m/s to dodać, czyli powiedzmy 30 FPS. Do tego precka, to kolejne ~10-20 FPS (wszystko oczywiście w teorii). Czyli powinno wyjść około 540 FPS. Słyszałem o ludziach (niestety, nikogo takiego w mojej okolicy nie ma), którzy i na SP100 rzekomo wyciągają po 400 FPS. Ale uśredniając wyniki - przy mojej konfiguracji - jaki powinien być ten dobry rezultat?

 

Jeśli natomiast chodzi o działanie repliki w terenie, to ostatnio sporo osób było pod wrażeniem, bo moje SR ma ewidentną przewagę zasięgu nad replikami mającymi po 450 FPS, a co najważniejsze - niemalże do ostatniego stadium lotu kulki zachowują się bardzo stabilnie, dzięki czemu udało mi się uzyskać ostatnio kilka trafień (po 1-3 strzały na osobę) na granicy zasięgu całkowitego, czyli w odległości około 80 metrów. Ja sam jestem bardzo zadowolony z tego rezultatu.

Link to post
Share on other sites

Przewaga dystansowa nad innymi jest uzasadniona bo w SR jest przedłużony cylinder co daje nam trochę więcej powietrza i przy odpowiednim zgraniu z lufą da naprawdę dobre wyniki :)

Warto też wspomnieć o tym że nowsze serie mają łożyskowania na prowadnicy SPR i w tłoku przez co dodatkowo ściskają spr dodając nam trochę FPS :)

Link to post
Share on other sites
  • 2 weeks later...

Ja dostałem w piątek komorę Elementa...złożyłem ...i chętnie sprzedam. Jeszcze czegoś takiego nie widziałem.

Ogólnie mało widziałem ale metalowe komory Boyi czy te z PJ jakoś wyglądają i jakoś to wszytko do siebie pasuje.

A ja miałem problem żeby Elementa do kupy poskładać. Pin od dźwigni wypada sam, środkowa zębatka ledwo weszła na ośkę, zostało 1mm na założenie zabezpieczenia. Główne kółko jest tak ciasno spasowane że ledwo się obracało. Kółko przesuwające dźwignię, jest tak ze środkowym źle spasowane, że w skrajnej pozycji trzeba uważać żeby nie przeskoczyło na zębach.

Ogólnie tragedia....albo ja mam takiego pecha albo to nie jest Element tylko jakaś podróbka.

W każdym razie dorobię rowki pod oringi na oryginalnej i wracam do metalu. Szkoda było 40 pln z przesyłką. Ale jak to mówią człowiek uczy się na błędach... :angry:

Edited by Brayan_78
Link to post
Share on other sites

Ja posiadam elementa już chyba od roku i samo złożenie fakt było oporne ale dzięki temu nic się nie przestawia, komora ma świetną szczelność i bdb siedzi w niej lufa ogólnie jestem zadowolony :)

Miałeś po prostu pecha albo nie potrafisz złożyć komory ja bym na twoim miejscu zgłosił reklamację :)

Link to post
Share on other sites

Ja posiadam elementa już chyba od roku i samo złożenie fakt było oporne ale dzięki temu nic się nie przestawia, komora ma świetną szczelność i bdb siedzi w niej lufa ogólnie jestem zadowolony :)

Miałeś po prostu pecha albo nie potrafisz złożyć komory ja bym na twoim miejscu zgłosił reklamację :)

Ale ja nie piszę o tym jak lufa jest spasowana tylko o spasowaniu kół zębatych - tragedia

Co do spasowania lufy w komorze to faktycznie zatrzask lepiej leży w lufie niż na stocku ale nie jest tak że się nie przestawia. Dalej jest luz w obrocie po parę stopni i bez owinięcia taśmą nie ma tego co do karabinu wkładać. Zza to pierścień od komory stockowej jest za ciasny, a pierścień z kompletu Guardera ciut za luźny...tak więc chętnie bym pomacał dobrego Elementa

Nie wiem co ty masz za fobie z tym "nie potrafisz"... jak można nie potrafić wsadzić kółka na trzpień . To nie zegarek.

Chwile znajdę to zrobię zdjęcie jak się zębatki rozchodzą podczas regulacji hopa.

Może faktycznie to jakieś **** a nie Element :/

 

Inna sprawa to te uszczelnienia komory...jaki one mają sens ? Moim zdaniem przy dobrze spasowanych elementach, uszczelnienie powinno nastąpić na połączeniu dysza<-> gumka hopa. I tak u mnie jest bo nie mam przedmuchów w stronę magazynka.

A skoro nie ma przedmuchów to po co uszczelka? Chyba tylko po to żeby magazynek lepiej siedział bo z uszczelnieniem gazowym nic to nie ma wspólnego.

Dlatego śmiem twierdzić że te uszczelnione komory to świetny zabieg marketingowy i nic poza tym.

Link to post
Share on other sites

Tak uszczelki tylko i wyłącznie mają wabić klientów praktyczne zastosowanie nie ma sensu :)

U mnie wszystko jest spasowane bdb dodatkowo piłowałem trochę ponieważ komora była za szeroka i blokowało mi tą blaszkę imitującą zamek..

 

No np. mogłeś na odwrót założyć zębatki lub nie wiem innego wyjścia chyba nie ma :)

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Create New...