Jump to content
Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...

Stalowy gearbox


Recommended Posts

  • Replies 70
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

No to zostaje spółka komandytowa :F. Podobno można dostać niezłą pożyczkę z Urzędu Pracy na własny biznes (do 30 tys. z możliwością umorzenia, zakład na terenach wiejskich do 200 tys. pożyczki). Tylko pytanie, czy dałoby radę na tym rynku coś zdziałać.

 

Ceny dla odbiorców hurtowych czy detalicznych oczywiście były by wyższe.

Najlepiej równolegle z zakładem produkcyjnym otworzyć sklep wysyłkowy (coby pośredników ominąć) i zapierdzielać na 3 zmiany ;).

Edited by Viamortis
Link to post
Share on other sites

Taaa a za dwa miechy chińczycy zleją rynek takimi GB za 50 PLNów sztuka ;)

 

Kondys masz 100% rację napisałem STALOWY ODLEW żeby co niektórzy zrozumieli że pisze o odlewaniu i frezowaniu takiego "samego" rodzaju materiałów. Bo inaczej ktoś zaraz by zaczął że on to mówił/pisal o alu albo innym dziadostwie a ja mu porównuję to do odlewów z jakichś staliw... ;)

Link to post
Share on other sites

Taaa a za dwa miechy chińczycy zleją rynek takimi GB za 50 PLNów sztuka ;)

 

no i ok. po to jest coś takiego jak patent. Robisz patent na swój produkt i niech sobie chińczycy robią, jakiś sklep sprowadzi taki chiński gb a ty go bach do sądu ;)

to tak w wielkim skrócie, z ciekawości sprawdziłem jak to z tymi patentami jest i można to zrobić :)

Link to post
Share on other sites

Choćby po tym ilu znajomych traci pracę. Firma robi to w powolny, ale skuteczny sposób nie przedłuża umów o pracę, a zatrudnionym na czas nieokreślony (na starych umowach) pozwala pracować do emerytury. Co potem? Niedawno w którejś z gazet pojawiła się mapa, gdzie ludzie stracą pracę - Chełmno stanęło tam na jednym z czołowych miejsc. Ostatnio w 20k mieście straciło pracę ok 1500 ludzi...

Link to post
Share on other sites

Czytam, czytam i oczy mi się kleją ze zdziwienia co tu ludziska pisują :)

 

Ktoś napisał o tym dlaczego bloków silników się nie frezuje - odpowiedź bardzo prosta frezowanie jest o wiele bardziej kosztowne a dziś liczy się cena, poza tym kształty to też inna bajka spróbuj zrobić wydmuszkę na frezarce. Poza tym bloki silnika robi się z aluminium...

Kolejna sprawa ktoś rzucił tekstem o 50tys bb na M210 - i zrobił to po... rzuceniu okiem na odlew... brawo nie zdążył zamontować w nim podzespołów a już oszacował że taka trwałość. Nie wspominając już że w środku GB mogą być jamy skurczowe i porowatości.

Jakość powierzchni odlewu zależy od wielu czynników np. przepuszczalności masy formierskiej i jej reaktywności w stosunku do zalewanego metalu.

Link to post
Share on other sites

SoP-Pel, to że nie napisałem w jaki sposób obliczyłem to że ten gb wytrzyma tyle i tyle na takiej i takies sprężynie nie oznacza to że nie zostały przeprowadzine testy. A do testów nie potrzeba wkladac bebechow gb. Wystarczy że skręcisz gb i poddasz go od srodka takim napręzenia jakie wytwarza dana sprezyna ot co. Większość z wypowiadających się tu osób pisze tak fachowo i wogóle, ciekaw jestem ile z nich pisze to bo miala z tym styczność a ile osób sie naczytało encyklopedii i for internetowych ;)

Link to post
Share on other sites

No jest w tym problem Jumbo, bo określenie trwałości wykonuje się tylko doświadczalnie. A dlaczego, bo naprężenia zmęczeniowe są czymś innym niż naprężenia dynamiczne wywoływane przez sprężynę. O właśnie sprawdziłeś siłę z jaką sprężyna oddziałuje. Ja np. nie znam stałej k dla sprężyny w ASG.

Dlatego z chęcią poznam jaka jest dla M210. Ale wracając do zmęczeniówki. Zarodkowanie naprężeń w takich miejscach jak porowatości, nieciągłości struktury itp. będziesz znał po przeprowadzeniu min. 10 testów - wynika to z podstaw statystyki i rozkładu normalnego. Wtedy, będziesz mógł powiedzieć że na M210 trwałość jest taka a taka. Jak to mówią, na oko to jeden umarł...

Link to post
Share on other sites
  • 11 months later...

Ja z moim bratem wykonujemy części do samochodów typu maski, zderzaki z żywicy, mat itp. Zastanawiam się, co dało by się skutecznie wyrabiać z takich oto materiałów do AS.

Pozdrawiam serdecznie,

Krepel.

 

PS. Maski miały przeprowadzone testy na torze i przy prędkości 190km/h nie falowały itp.

Link to post
Share on other sites
  • 1 year later...

To jest SHS, ja czekam na taki tylko że z ALU, miałem w rękach stalowy i sprawiał wrażenie bardzo solidnego, ale dla mnie stal nie jest najlepszym rozwiązaniem przy takim rodzaju obciążeń szczególnie zimą dlatego zamówiłem sobie aluminiowy.

Link to post
Share on other sites

A ja właśnie myślę inaczej, ale nie o to chodzi, chciałem poznać opinie ludzi, którzy mieli do czynienia z takimi GB , może to mało istotne ale od 20 lat prowadzę warsztat samochodowy i w miejscach naprawdę narażonych na wibrację i udary raczej stosowane są elementy stalowe, niż a aluminium, a próby użycia mimo wszystko aluminium często kończy się porażką , jak np. zawieszenie wielowahaczowe VW, spotykałem się z przypadkami pękania wahaczy na sworzniach, ale nigdy nie spotkałem się z pękniętym wahaczem stalowym, co jedynie urwanym. A czy aluminium nie jest bardziej podatne na różnice temperatur niż stal ? fakt nie wiemy z jaką stalą i jakim aluminium mamy do czynienia, znajomy mówił, że aluminium wykorzystywane do produkcji form wtryskarek, może przewyższać kiepską stal, ale za to stal można by spróbować spawać w razie awarii .

Link to post
Share on other sites

A ja nie zaprzeczam , że się aluminium spawa, tylko nie chciałbym po takim spawaniu np. tig-iem tego GB składać, może to być marny trud, a wytrzymałość mechaniczna stopu aluminium 7075 jest tylko porównywalna do stali konstrukcyjnych, czyli nie koniecznie je przewyższa, a po spawaniu to już na pewno nie będzie takiej wytrzymałości jak przed.

Fakt mosfetów nie robię, wolę kupić gotowe, ale wykonuje wszelkie usługi serwisowe ASG od kilku lat, od 25 lat naprawiam samochody i nie tylko, ale najwięcej satysfakcji daje mi naprawianie starych zegarów, ale tego nie uczą na studiach ;)

Chętnie poczekam na opinie o aluminiowym GB, nie ukrywam, że chyba też nabędę takiego do drugiej repliki, ale tylko dlatego, że nie mogę nigdzie znaleźć stalowego.

Pozdrawiam, JacekJ

Link to post
Share on other sites

http://forum.wmasg.pl/index.php?/topic/57179-szkielet-gerarboxa-bft-cnc-8mm/page__st__40__p__1439444__hl__bft__fromsearch__1#entry1439444

 

Opinie o aluminiowym szkielecie. Wystarczy poszukać.

 

Nevermind bo zaraz się dowiem że na studiach nikt tak naprawdę nic nie wie. Pewien profesor się za głowę chwycił jak mu pokazałem GB i powiedział że od kilkunastu lat nie widział nic tak nieprzemyślanego. I właśnie od niego wiem że dobre aluminium będzie lepsze od stali przy takiej pracy zwłaszcza w niskich temperaturach. A porównywanie szkieletu GB do wahacza to trochę jak porównanie wytrzymałości na zginanie do wytrzymałości na skręcanie... Zupełnie inny rodzaj obciążeń.

 

O tym szkielecie wiesz tylko tyle że jest zrobiony ze stali, ja wiem że nie jest to jakaś cudowna stal dlatego go nie kupiłem.

Link to post
Share on other sites

Chcialbym tez zauwazyc ze w asg ... czesto mozna kupic cos co niby jest stalowe a tak naprawde to jest jakis durny stop.

Zreszta - mialem niby stalowa szczeke w tloku ktora poszla po doslownie paru strzalach i dalo sie ja lamac w rekach tak byla krucha.

Link to post
Share on other sites

No, może wreszcie skończy się epoka pękających gb. Marzenie... :dry:

 

Zastanawia mnie tylko czemu dopiero teraz ktoś wpada na pomysł produkcji stalowych szkieletów i jest takie wielkie halo. Przez tyle lat szajsmetalowe szkielety były w każdej emce, nieważne czy w chińczyku czy markowej. Pękające non stop szkielety i w rezultacie absurd sprowadzajacy sie do tego, że mimo niechęci do kałaszy musiałem w końcu kupić cyme, by przy wiecznych naprawach mojego emkogówna (M16) mieć w końcu jakąś zawsze działającą replikę :sciana:

 

Tak czy siak, jestem lekko wkurzony - coś tak oczywistego. Codziennie zaglądam na wumasg, co chwile newsy o jakiś barettach pińcet-pińdziesiąt fps marki BezpiecznyAirsoftCompany, emczwóreczkach tokijo marujini z ris-ami na spustach, mosinach w wersji tactical i nie-wiadomo-jeszcze-o-czym. Jednym słowem - wyobraźnia skośnookich nie zna granic. A jednocześnie nie wpadli jeszcze na pomysł wyprodukowania gearboxa bez wady fabrycznej, którą jest materiał użyty do wykonania szkieletu. I pomyśleć że chińczycy pierwsi papier wynaleźli :sciana:

 

 

 

 

 

Link to post
Share on other sites

No popatrz, ale produkcja czegokolwiek ma się opłacać producentowi a nie być korzystna dla KLIENTA. Producentowi replik robienie stalowego szkieletu GB się nie opłaca bo a) drogie b) gównolit jakoś daje radę (jak sie nie robi tunningu czort wi jakiego)c) rynek części zamiennych to duży rynek. Producentowi który natomiast nie zajmuje się produkcją replik owszem, opłaci się. Zwłaszcza małym firmom które wypuszczą 1000 czy 5000 GB, zarobią i będą zadowolone.

 

Ponadto koszt wyprodukowania stalowego szkieletu jest wielokrotnie wyższy niż gównolitowego.

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...