Jump to content
Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...

Malowanie naszej repliki


Recommended Posts

  • Replies 1.2k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

No i pomalowałem, zabrało mi to kilka dni bo szkoła zabiera dużo czasu.

Poniżej porównanie tego co było przed i po praniu ("w persil black magic")

 

kolba9en.th.jpg

 

Zdjęcie nie jest kosmicznie dobre bo mój aparat pozwala na robienie zdjęć tylko w dobrym świetle i po drugie fotograf to ze mnie żaden.

Link to post
Share on other sites

Witam

 

Narazie moge pochwalic sie malowaniem maga, mial to byc podklad cynkowy pod farbe ale chyba zostanie tak jak jest bo wyglada calkiem niezle, ewentualnie poloze szara farbe. Natryk cynku w sprayu, odpowiednie przygotowanie powierzchni do natrysku, po natrysku jakies 1-2h polerowania. Efekt na zalaczonych fotkach:

 

http://img1.spx.pl/u/m16-mag_919.html

http://img1.spx.pl/u/m16-a1_918.html

http://img1.spx.pl/u/magazynek-m16_920.html

 

Zaznaczam, ze w realu wyglada nieco lepiej niz na fotkach :) Takze metalizowanie plastiku wyszlo naprawde bardzo ladnie, szkoda ze na fotkach tego az tak nie widac :(

Dam znac jak "uszykuje" reszte body 8)

Link to post
Share on other sites

Farba to Acryl Lack firmy Perfect. Czarny Matt.

Kosztowała coś około 14 zł.

Jeżeli chcesz kupować farbe to radze nie schodzić poniżej bariery 15 zł.Wszystkie te deco lacki i inne pierdy za śmieszne pieniądze można zetrzeć ręką. Radze też położyć kilka warstw farby. Lepiej bedzie wyglądało - zacieków nie porobisz - oraz dłużej wytrzyma.

Link to post
Share on other sites

Pomalowalem juz cala m16stke Wella, zostaly jeszcze prace wykonczeniowe:

 

http://img1.spx.pl/u/m16_1291.html

 

Magazynek zostal dodatkowo "postarzony" - cynk, farba olejna humbrol + metalizer Humbrol nakladany metoda suchego pedzla. Body to juz przetarty metalizer jako podklad + akrylowka Pactra. Kolba, chlodnica i lufa to cynkowanie + spray półmat MOTIP + polerka.

Jak wszystko dokoncze to dam wiecej fotek.

Link to post
Share on other sites

Magazynek jest zajasny z tego wzgledu ze byl malowany humbrolem, niestety jakas trefna farbe dostalem bo jest rozjasniona w stosunku do tej z wieczka. Mag napewno bedzie poprawiany + kilka innych detali. Na tej fotce za duzo nie widac, jak dokoncze calosc to oczywiscie dam znac 8) A trzeba zwrocic uwage ze srodkowa czesc body + mag byl malowany pedzlem. Nieliczne pecherzyki po malowaniu akrylowka przetarlem do podkladu metalicznego, efekt jest dosc ciekawy. Mimo wszystko jestem zadowolony z efektow. Polecam spraye Motipa, naprawde rewelka.

 

[ Dodano: 03 Kwi 2006 22:51 ]

Efekt postarzenia Body - krawedzie, elementy odstajace itp. zostaly "zalatwione" metalizerem metoda "suchego pedzla", troche przetarc, itp. Aczkolwiek z akrylowkami nie ma co przesadzac jesli chodzi o przetarcia bo zrobi sie polmat. Do malych elemetow trzeba jednak trzeba miec dobra reke, bo jak sie chwieje to mozna skaszanic sprawe :]

 

http://img1.spx.pl/u/m16a1_1459.html

 

Nastepna akcja, to zrobienie maga tak aby przypominal w 100% oryginal, przynajmniej wizualnie :wink:

Link to post
Share on other sites

No malowalem wlasnie sprayem, tak jak napisalem, chlodnice, kolbe i lufe.

Daje nowe fotki po dzisiejszej pracy nad m16stka :)

 

http://img1.spx.pl/u/IMG_0248_1511.html fotka z flashem robiona wiec i kolor bardziej jaskrawy :]

 

Zblizenie:

 

http://img1.spx.pl/u/IMG_0249_1512.html

 

http://img1.spx.pl/u/IMG_0253_1513.html

 

Moze jeszcze to nie jest ideal, no ale coz nie mam az tak duzego doswiadczenia w malowaniu. Prace oczywiscie beda trwac dalej az do skutku :)

Link to post
Share on other sites

Ladne przetarcia i w prawidlowych miejscach ale czy mi sie zdaje czy efekt przy krawedziach wychodzi jakby niestarannie?(czy to tylko przez te czarne elementy ktore nie pasuja do tych bialych??)

 

Tak czy siak wyszlo ladnie z 3m musi wygladac bardzo ladnie :wink:

Link to post
Share on other sites
  • 2 weeks later...

Z przetarciami przesadzilem, cala sztuka polega na tym zeby zachowac umiar :) Oczywiscie trzeba wiedziec ktore miejsca maja byc najbardziej przetarte, musi byc odpowiednio stonowane przejscie w niektorych miejscach. Inna sprawa ze chyba metalizer nie najlepszy do tego celu, metal powinien byc nieco bardziej szary. Natomiast body jak widac to szary mat, jednak przydalby sie efekt lekkiego polysku tak jak przy reszczcie body, wiec trzeba przejsc na polmat. No coz bede to robil jeszcze raz, tym razem kolor bedzie ciemno oliwkowy zamist szarego. Do tego jeszcze jakies cieniowanie :/

 

Wie moze ktos jak wyglada sprawa malowaniem aerografem akrylami pactra, jak to wogole w praniu wychodzi :] Farba szybko zasycha i moga byc problemy ze sprzetem :] Czy tylko olejnymi mozna "psikac" :] ?

 

[ Dodano: 16 Kwi 2006 15:31 ]

Pomalowalem maga (m16 well) od nowa humrolem olejnym (satin), nie mam przekonania jesli chodzi o malowanie olejnymi pedzlem, no ale coz...., postanowilem poeksperymentowac. Pomalowalem dosc cienka warstwa, nastepnie po 24h przetarcie rozpuszczalnikiem, pozniej papier scierny (1000) szlifowanie "mokre", pozniej zabawa z metalizerem.

 

Oto efekt pracy: http://img1.spx.pl/u/IMG_0205_2740.html

Link to post
Share on other sites
  • 3 weeks later...

Znam się trochę na malowaniu Humbrolami, bo sama modele plastikowe malowałam.

Puszka Humbrola w Polsce kosztuje podobno 6 zł - więc dwie puszki kosztowałyby Cię ok. 12 zł - chyba nie zbankrutujesz?

Do areografu dodaje się porporcjonalnie farby 1/3 - 2/3 to rozcieńczalnik [ja używam White Spirit - czyli odpowiednik polskiej benzyny ekstracyjnej]. Pamiętaj, aby NIGDY nie dolewać rozcieńczalnika do puszeczki z farbą!

 

Jeśli będziesz malować pędzelkiem, wybierz taki zrobiony z końskiego włosia - w każdym razie, nie bierz takiego najtańszego, który gubi włosie podczas malowania - pojedyńcze włoski przyklejają się z farbą - i gdy tak zaschną, wyglądają obrzydliwie - po zdrapaniu zaschniętego włoska będzie brzydki ślad.

 

Weź pod uwagę, że malując pędzelkiem, prawdopodobnie zostawisz ślady ruchów pędzla na kolbie.

 

Pomalowalem maga (m16 well) od nowa humrolem olejnym (satin),

 

Satin, jaki ja posiadam, to bardzo jasny szary. Czy nie ciekawszym rozwiązaniem byłby kolor o nazwie "German Tank Grey"? [nie pamietam numeru]

Link to post
Share on other sites
Satin, jaki ja posiadam, to bardzo jasny szary. Czy nie ciekawszym rozwiązaniem byłby kolor o nazwie "German Tank Grey"? [nie pamietam numeru]

Panzergrau RAL7021 - w modelarskim będą wiedzieć o co chodzi (P.S. To jest wzornik RAL z czasów wojny. Potem został jakoś zmodyfikowany...)

 

Ja mam złe wspomnienia z Humbrolami. Pewnie wtedy nie umiałem ich we właściwy sposób używać :wink:

Jestem natomiast zadowolony z farb Model Master. Tu :arrow: XM8 BE - mini recenzja można zobaczyć jak mi wyszło. (Antracyt to Revell, piaskowy to MM).

 

Mogę jeszcze polecić farby akrylowe MM, Pactra, Tamiya, Vallejo i Lifecolor.

Dwie ostatnie powinny dobrze się nakładać pędzlem. Oczywiście trzeba je odpowiednio rozcieńczyć (szczególnie Lifecolor). Piszę powinny bo ja to stosowałem do małych powierzchni i było OK. Jak będzie z dużymi...

 

Co do rozpuszczalnika (do akryli) to ja stosuje mieszankę wody destylowanej i wódki (50/50) plus kropla płynu do mycia naczyń. Zamiast wody destylowanej można użyć płynu do spryskiwaczy (ale Z alkoholem). W tedy mamy jeszcze dodatkowo miły zapach :twisted:

 

Nasz malunek powinniśmy zabezpieczyć. Ja to robię TopCoatem Gunze ale jakiś matowy bezbarwny powinien starczyć (TYLKO dajcie mu wyschnąć :!: ).

Link to post
Share on other sites

Mam Berette M92F od STTI wyglada TAK

 

 

a chcialbym z niej uczynic cos na ten wzor wzor

 

0022db1.th.jpg0089bm.th.jpg

 

chodzi o malowanie lufy zewnetrznej, spustu, blokady spustu tej dźwigni od zdejmowania zamka, dźwignie tej miedzy zamkiem a okladzina (nie wiem wlasciwie do czego :wink:) prowadnicy sprezyny powrotnej zamka magazynka (a przynajmniej jego dolnej czesci). Reszte czarnym matem.

 

Tu mam pytanie jakiego srebrnego uzyc aby uzyskac taki efekt metalicznosci (a'la aluminum)?

Link to post
Share on other sites

Ja bym to zrobił tak:

 

Najpierw czarny połysk (lepiej kilka cienkich wrastw i muszą naprawdę dobrze wyschnąć), na to metalizer Testorsa np. Aluminium albo Chrome (jak wolisz), na to po 10 minutach metalizer sealer też Testorsa. Zostawić do wyschnięcia. Wypolerować miękką szmatką i cieszyć się nowym wyglądem :D

 

Uwagi:

1. Inaczej jak aerografem tego nie zrobisz

2. Zwróć uwagę żeby powierzchnie dobrze odtłuścić

3. Wypadałoby rozłożyć pistolet i malować te częśći które chcesz osobno

4. Zwróć uwagę żeby wyrównać powierzchnię tj. usunąć "szwy" na częściach

Link to post
Share on other sites

Nie pogniewasz sie, gdy trochę dopiszę podpowiedzi dopiszę do Twoich porad?

 

Najpierw czarny połysk (lepiej kilka cienkich wrastw i muszą naprawdę dobrze wyschnąć)

 

Humbrol DOBRZE wysycha po tygodniu - niczym już się go nie zmyje.

Cienkie warstywy schną niemal natychmiast.

 

Uwagi:

1. Inaczej jak aerografem tego nie zrobisz

 

Pędzel kładzie grube warstwy, natomiast rozcieńczona farba lubi sobie "spływać" i przebijać albo zasychać w rowkach...

 

2. Zwróć uwagę żeby powierzchnie dobrze odtłuścić

 

Najlepszy do tego są: ciepła woda i...płyn do mycia naczyń. Miejsce, które chcemy malować, lub ogólnie całość, trochę myjemy, najlepiej dłońmi [lub też gąbką, bo to w końcu nie są delikatniusie i drobniusie czesci plastikowe modeli do sklejania].

 

3. Wypadałoby rozłożyć pistolet i malować te częśći które chcesz osobno

 

Ew. zakleić cześci, które nie chcemy malować ani ubrudzić taśmą papierową.

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...