Jump to content
Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...

Glock, a system DA


Recommended Posts

Zastanowiła mnie bowiem pewna rzecz. Jak ogólnie wiadomo system DA wpływa na twardość spustu przez co na celność owej broni. Glock jest bronią cenioną pod każdym względem, ale zdaje się, że powinien być mniej celny od tradycyjnych SA. Czy Glock ma na to jakieś rozwiązanie, czy może po prostu ta wada jest przyćmiona przez multum zalet?

Link to post
Share on other sites

Glock nie ma typowego DA, tylko samonapinanie z wstępnie napiętym bijnikiem, przez co spust jest mniej twardy niż, dajmy na to, typowe DA. Poza tym ma fajnie krótką drogę przez co wydaje się bardziej miękki.

Oczywiście do popularności dochodzą czynniki, nazwijmy to "pozaspustowe" np. małe łapanie zanieczyszczeń, niezawodność, itd.

Link to post
Share on other sites

Na to co opisał Kajor możesz też znaleźć w niektórych opracowaniach określenie semi-DA.

 

Nie mam dużego doświadczenia w strzelaniu, a co gorsza nie mam porównania Glocka z inną bronią krótką. Strzelam od czasu do czasu z Glocka 19, i jako strzelec-full-amator mogę jedynie napisać, że owszem spust jest dość twardy, ale nie ma problemu z trafieniem w standardową tarczę z 25m, jeśli należycie panuje się nad emocjami i drżeniem ręki, gdy ma się już takiego Klocuszka w łapkach :-F

Edited by biper911
Link to post
Share on other sites

Twardy spust? Może nie można go porównać z tuningowanymi SA, ale z pewnością chodzi dużo przyjemniej niż DA w większości pistoletów (dla mnie tylko DA cezetki jest przyjemne).

Też nie jestem jakimś pro strzelcem, ale uważam, że po małych "docierkach" Glocka, chodzi on bardzo ładnie i całkiem miękko.

 

A nazwy semi-DA nie słyszałem, ale lepiej jednak brzmi glockowskie "safe-action".

Link to post
Share on other sites

Są CZ "SA only". Np. modele Champion i chyba Tactical Master (nie jestem pewien na 100%).