shadowman Posted April 6, 2009 Report Share Posted April 6, 2009 Chciałbym sie poradzić bardziej doświadczonych w sprawach tuningu. Aktualnie posiadam SL-9 CA, jednak jest to karabin wyborowy ;-) (M140). W GB siedzi aktualnie: -Wzmociony szkielet CA - BU DF -tłok z 3ma metalowymi zebami -zębatki helical super torque up CA -kable niskooporowe o powiekszonej średnicy -łozyskowana prowadnica -wzmocniony silnik PJ Chciałbym sie poradzić jaką sprężynę Max pociągnie taka konfiguracja? Oczywiście biorą tylko singiel pod uwagę i zasilanie baterią 10.8 G&P 3300mah i mosfetem. Z góry dziękuję za pomoc. Quote Link to post Share on other sites
Dragunow Posted April 6, 2009 Report Share Posted April 6, 2009 Tłok tłokowi nie równy! Ja bym się martwił o szkielet i BU. DF śmiga do m140 ten gb raczej do m150 max. Quote Link to post Share on other sites
Gogin Posted April 6, 2009 Report Share Posted April 6, 2009 Dokładnie jak Dragunow wyżej pisze - płaska głowica tłoka z tego BU na prawdę dokopuje szkieletowi jak nic - przy M140 (jaka firma w ogóle ?) to już graniczna wartość do jakiej może pracować na szkieletach z gównolitu. Głowicę kompozytową od innego BU (tu pytanie czy z BU DF będzie to działać) warto by wsadzić, tłok Prometheus'a / Deep Fire'a z tyt. zębami, inne nie wchodzą w grę pod >M150. Szkielet też jest wzmocniony tylko z nazwy :-P. Jaki tłok - firma ? Myślę, że jak posiedzisz nad shimmingiem parę godzinek i wymienisz to co wyżej (możesz wymienić jak padnie, ale licz się, że pewne części mogą ulec zniszczeniu wraz z pęknieciem szkieletu), to nawet na M160 będzie działać. Quote Link to post Share on other sites
Dragunow Posted April 6, 2009 Report Share Posted April 6, 2009 Bo Dragunow dobrze mówi xD Ja tam w Gieni na stockowym szkielecie śmigałem z m140 ale ... Borek Guardera. Tłok (uwaga xD nie wiem jaki tłok mam, niebieski fajny xD) i wytrzymuje. Ten szkielet więcej nie wytrzyma. Przy m150 padł po paru tysiącach strzałów... Quote Link to post Share on other sites
poldeck Posted April 6, 2009 Report Share Posted April 6, 2009 Głównym efektem uboczny pęknięcia GB jest z reguły ułamanie popychacza. Poza tym małe ryzyko. Quote Link to post Share on other sites
Gogin Posted April 6, 2009 Report Share Posted April 6, 2009 Głównym efektem uboczny pęknięcia GB jest z reguły ułamanie popychacza. Poza tym małe ryzyko. A komora ? A cylinder gdy ktoś ma tłok z metal zębami ? Głowica cylindra też może się jakoś niefortunny trafem uszkodzić - jej "dzióbek". Quote Link to post Share on other sites
poldeck Posted April 6, 2009 Report Share Posted April 6, 2009 (edited) Komora się nie ma jak uszkodzić. Pomyśl sekundę. Zęby tłoka jakie by nie były nie drasną nawet cylindra dopóki nie popełnimy błędu przy otwieraniu pękniętego GB. W pozycji centralnej trzyma go głowica tłoka i prowadnice w tylnej części. Bedzie siedzieć prosto dopóki nie pozwolimy mu się wysunąć na tyle by głowica tłoka wysunęła się poza cylinder. Jeśli ktoś się bierze za wymianę pękniętego GB z mocną sprężyną to przyjmuję założenie, ze taka osoba ma na tyle doświadczenia by tego dokonać i nie pozwolić na "odstrzał" frontu GB. Jednocześnie jeśli nie dopuścimy do odstrzału to nie ma szansy by uszkodziła się głowica cylindra. Trochę GB połamanych się już nawymieniałem, "parę" było ze sprężynami rzędu m170 wzwyż i zapewniam, że da się to zrobić i dodatkowo nie uszkodzić NIC. Edited April 6, 2009 by poldeck Quote Link to post Share on other sites
Gogin Posted April 6, 2009 Report Share Posted April 6, 2009 Komora się nie ma jak uszkodzić. Pomyśl sekundę. Taka jak w G'ietkach czy SL8 może nie, ale już taka jak w rodzinie AK czy M4/M16 może. Quote Link to post Share on other sites
poldeck Posted April 6, 2009 Report Share Posted April 6, 2009 (edited) Własnie w emkach najspokojniejszy bym był o komorę. Jest metalowa, ma grube skrzydła, które jeśli komora zostanie mocno pchnięta do przodu zaprą się o wycięcia w lufie zewnętrznej i tyle. Co do komory kałachowej to solidnie konięta przez sprężyne może stracić uszy, za które jest przykręcona do czegokolwiek do czego by była przykręcona. Choć ostatnio większość kałachów w standardzie VFC ma komorę zapartą z przdu komory zamkowej więc to ryzyko odpada. A co do komory z Gietek i SL-8 nie bałbym się uszkodzenia ze względu na kształt i budowę. Choć prawdę mówiąc komora w Gietkach jest najsłabiej zabezpieczona przed ewentualnym uszkodzeniem. Niemniej nie obawiałbym się o komorę nawet przy pękniętym GB z m210. Edited April 6, 2009 by poldeck Quote Link to post Share on other sites
KicpA Posted April 7, 2009 Report Share Posted April 7, 2009 Poldeck zburzę twoją teorię. V2 pekł trochę niestandardowo bo u dołu na początku cylindra tam gdzie głowica cylindra i na górnej ramcena końcu cylindra przy tłoku. Efektem czego było brzdęk po wyjęciu pina z emki. Do wywalenia była głowica tłoka, głowica cylindra bo pogięło prowadnice dyszy, cylinder i popychacz. GB nawet nie został dotknięty. wszystko stało się w replice. Quote Link to post Share on other sites
poldeck Posted April 7, 2009 Report Share Posted April 7, 2009 (edited) Pęknięcie rzeczywiście nietypowe... Sytuacja tak zwana "ekstremalna". Ciężko by się było obronić przed "wstrząsami wtórnymi" z takim pęknięciem. Edited April 7, 2009 by poldeck Quote Link to post Share on other sites
KicpA Posted April 7, 2009 Report Share Posted April 7, 2009 Na szczęście nie mi to poszło po kosztach. To musiała być jakaś wada szkieletu. Ale faktem jest że rzadko może się uszkodzić cylinder i reszta szpeja jak pęknie GB. Quote Link to post Share on other sites
grzechotnik Posted April 8, 2009 Report Share Posted April 8, 2009 Ja bym raczej zainwestował w super preckę długą tylu Prometheus 590 lub nawet PDI z komorą i gumką. Ja na M140 Systemy i Borku i innych takich fajnych sprawach wyciągam 520fps. Pamiętam, że ktoś miał na M140 540fps. Mi to w snajperce zupełnie wystarcza. Jadę na stockowym szkielecie JG, zębatkach, silniku i tłoku. Pozdrawiam serdecznie. Quote Link to post Share on other sites
shadowman Posted April 8, 2009 Author Report Share Posted April 8, 2009 Dziękuje wszystkim za pomoc...bardzo mi pomogliście :) Temat to wywalenia Quote Link to post Share on other sites
Leo_111 Posted April 11, 2009 Report Share Posted April 11, 2009 (edited) Nie tak do końca do wywalenia , Na sprężynie m140 borku i innych takich sprawach 520???Proszę o oświecenie , co to są "inne takie sprawy" i co to za replika? Elementem docelowym w mojej by było gdzieś tak 480-490 . Bez broka na klamotach od systemy m130 i krótkiej prec lufie osiągnełem zaledwie granice 440 z dość dużym odchyleniem . Co dalej ? dłuższa lufa? borek?(najmniej ekonomiczne rozwiązanie) może pozbyć się chińskiego hopa?W większą sprężynę boje się bawić na chińskim szkielecie Edited April 11, 2009 by Leo_111 Quote Link to post Share on other sites
shadowman Posted April 12, 2009 Author Report Share Posted April 12, 2009 (edited) Hmmm.. Czyli z tego mi co radzicie powinno sie wymienić tłok na lepszy i inny BU. Moglibyście podać jakieś linki bo bu...bo go g36 nie moge nigdzie znajść :( A tłok to jak cos to racja..DF z tytanowymi zębami :) Edited April 12, 2009 by shadowman Quote Link to post Share on other sites
przemek10 Posted April 12, 2009 Report Share Posted April 12, 2009 (edited) Nie tak do końca do wywalenia , Na sprężynie m140 borku i innych takich sprawach 520???Proszę o oświecenie , co to są "inne takie sprawy" i co to za replika? HK 416 , popatrz do tematu o tej replice takie wyniki to norma . Elementem docelowym w mojej by było gdzieś tak 480-490 . Bez broka na klamotach od systemy m130 i krótkiej prec lufie osiągnełem zaledwie granice 440 Bez borka to normalny wynik . może pozbyć się chińskiego hopa? Od tego to się zaczyna tuning chińczyków . Edited April 12, 2009 by przemek10 Quote Link to post Share on other sites
Dragunow Posted April 12, 2009 Report Share Posted April 12, 2009 Shadowman "znajść" to racja - nie da się. http://asgshop.pl/sklep/produkt.php?id=919 http://asgshop.pl/sklep/produkt.php?id=1059 Systemy nie chciało mi się szukać ... Quote Link to post Share on other sites
KicpA Posted April 12, 2009 Report Share Posted April 12, 2009 440 na M130 to normalny wynik? Raczej słaby ;) 470 się da ;) Quote Link to post Share on other sites
przemek10 Posted April 13, 2009 Report Share Posted April 13, 2009 Wiem że się da , ale to już trzeba się z doborem dyszy pobawić i innymi duperelami , a 440 powinno się osiągnąć bez wymiany czegokolwiek innego . Quote Link to post Share on other sites
KicpA Posted April 13, 2009 Report Share Posted April 13, 2009 Ja w swoim nie dobierałem dyszy anie niczego innego ;) Quote Link to post Share on other sites
Hawk14 Posted April 13, 2009 Report Share Posted April 13, 2009 Bez bore-up'a? Z resztą- różdżkę haremu poterowi ukradłeś a teraz się chwalisz :lol: Quote Link to post Share on other sites
xel20 Posted April 13, 2009 Report Share Posted April 13, 2009 Custom? Niczego nie dobierasz. Dostajesz juz odpowiednio dobrane ^^ Quote Link to post Share on other sites
KicpA Posted April 13, 2009 Report Share Posted April 13, 2009 Nie ;) L85 Stara (nie przedłużony cylinder). Prawie nie ma części zamiennych na rynku ;). Quote Link to post Share on other sites
RuN_ Posted April 13, 2009 Report Share Posted April 13, 2009 No jeśli ktoś chce robić ekstremalny tuning to najlepiej wykombinować "home made" szkielet gb. No ale do tego potrzebne są profesjonalne maszyny. Quote Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.