Karcen Posted May 2, 2009 Report Share Posted May 2, 2009 Wracając do tematu w asgshop'ie jest taki oto fajny ZESTAW zębatek który powinien (teoretycznie) wytrzymać wszystko. Quote Link to post Share on other sites
gall_anonim Posted May 2, 2009 Author Report Share Posted May 2, 2009 Nie wiem czy za taką cenę nie lepiej kupić 10 zestawów zebatek XYT i wymieniać co rok niż taki jeden który raczej się posypie po krótszym czasie Quote Link to post Share on other sites
Karcen Posted May 2, 2009 Report Share Posted May 2, 2009 Gallu Anonimie przeczytaj tytuł tego tematu, który nota bene sam założyłeś -podpowiadając brzmi on "jakie są najlepsze koła zębate". Być może ten wymieniony powyżej zestaw ma najlepsze parametry żeby wytrzymać na sprężyny powyżej M160 i nie zgolić się po kilku kulkach. Przy całym szacunku jakim darze zębatki XYT - nie wytrzymają one zbyt długo springa powyżej M150 a już przy M140 zastanawiałbym się kiedy na semi lub na auto się zgolą. Quote Link to post Share on other sites
KicpA Posted May 2, 2009 Report Share Posted May 2, 2009 (edited) Najlepsze są według mnie promyki, a przełożenie dobiera się pod sprężynę wiec czy double, triple, maximum torque to sprawa drugorzędna. Edited May 2, 2009 by KicpA Quote Link to post Share on other sites
LiuKas Posted May 2, 2009 Report Share Posted May 2, 2009 Tak jedziecie tą Systemę, nie słyszałem w okolicy żeby komuś te zęby się posypały :P u mnie: ~16k na M120 (MO) ~2k na ~m150 (przycięty M170 guarder) jedyne uszczerbienia- na zębatce silnikowej z mojej winy (wypadek spowodowany złamaniem chwytu z silnikiem, nie zauważyłem tego i oddałem strzał :???: ale działa :) ) Gdzieś było na forum napisane że aegowi z zębatkami STU łatwiej będzie naciągnąć sprężynę niż z zębatkami XYT, bo to jak przerzutki w rowerze :) Quote Link to post Share on other sites
zdzisiu Posted May 2, 2009 Report Share Posted May 2, 2009 A masz z prostymi czy skośnymi zębami? Quote Link to post Share on other sites
KicpA Posted May 2, 2009 Report Share Posted May 2, 2009 I czy masz TU czy STU? Bo STU są o niebo wytrzymalsze od TU w przypadku systemy. Jak już porównywać to te same typy zębatek. Co to łatwości naciągania sprężyny to jest to logiczne bo mają inne przełożenie które sprzyja pracy przy większych siłach. Quote Link to post Share on other sites
grzechotnik Posted May 3, 2009 Report Share Posted May 3, 2009 Dobre są JG z III generacji. 2k kulek na M140 przy 12V już zrobiły i jadą dalej. Są po 70PLN na specu. Inni jeszcze bardziej je katują i żyją. -> temat o tuningu HK416 JG Pozdrawiam serdecznie. Quote Link to post Share on other sites
sviader Posted May 4, 2009 Report Share Posted May 4, 2009 (edited) Temat pewnie już kiedyś był, ale czasy się zmieniają więc warto być na czasie:D Przyczepiam się do tematu i pytam: Czy taki zestaw: Element 300% Torque będzie poprawienie pracował ze: Sprężyną M130 Guarder, Stokowym silnikiem z PJ M16A3 Baterią ~2000 mAh NiMh. ? Dodam, że do tej pory miałem zębatki stokowe firmy A&K z PJ M16A3 i od początku ośka 2 zębatki była przekrzywiona. Po zmianie sprężyny na M130 Guardera i tescie na baterii 2200 mAh pękł ząb w tej zębatce. Poza tym pęknięciem zębatki A&K nie miały śladów zużycia mimo wystrzelenia 12k kulek na M110 i ~7k na M115 GFC :P Edited May 4, 2009 by sviader Quote Link to post Share on other sites
Walker86 Posted May 4, 2009 Report Share Posted May 4, 2009 Tak jedziecie tą Systemę, nie słyszałem w okolicy żeby komuś te zęby się posypały icon_razz.gif u mnie: ~16k na M120 (MO) ~2k na ~m150 (przycięty M170 guarder) 145 GFC spring pierwsze strzelanie i zerwało ostatni ząb na zębatce tłokowej. Systema sucks i nic mnie nie przekona. Quote Link to post Share on other sites
Ratoll Posted May 4, 2009 Report Share Posted May 4, 2009 Stockowe zębatki z BE Type 89 (dokładnie takie same jak w JG III-gen) przemieliły ~5k kulek na M150 i wszystko gra jak należy. A miały spore obciążenia przez "kopa", jakiego dają akumulatory Li-Po 11.1 V. W innej replice standardowe XYT'y przemieliły już co najmniej 30k kulek na sprężynach M110/M120 przy masakrycznym "zrywie" i RoF'ie też dzięki Li-Po 11.1V. Nadal w 100% sprawne. Quote Link to post Share on other sites
Leo_111 Posted May 4, 2009 Report Share Posted May 4, 2009 Generalnie stosowanie chińskich zębatek typu xyt , bądź tych od jg powyżej m120 mija się z celem . Nie przystosowane do takich przeciążeń "zjadają" ROfa , a gb dosłownie wykręca w bok przy wystrzale . Z tanich zębatek polecam Elementa . Quote Link to post Share on other sites
Viamortis Posted May 4, 2009 Report Share Posted May 4, 2009 Nie przystosowane do takich przeciążeń "zjadają" ROfa , a gb dosłownie wykręca w bok przy wystrzale A to przypadkiem nie jest odwrotnie? Im wyższe przełożenie tym niższy rof, ale też mniejsze naprężenia? Quote Link to post Share on other sites
zdzisiu Posted May 4, 2009 Report Share Posted May 4, 2009 Tak, o ile silnik ma wystarczająco mocy, by ruszyć gearbox z kopyta. W G36 na m145 i stockowym silniku Stara, na Intelleccie 9.6 1400mAh pierwsze naciągnięcie trwało wieki, drugi strzał był sporo szybszy, a od trzeciego szło normalnie (normalnie w sensie jakieś 10 k/s). Na Sanyo 10.8V 3600mAh karabin strzelał od razu z normalną szybkostrzelnością. Zmiana zębatek na UTU podniosła szybkostrzelność do jakichś 15 kulków. :strach: Quote Link to post Share on other sites
przemek10 Posted May 4, 2009 Report Share Posted May 4, 2009 Ja jeszcze dorzucę coś o zębach XYT , znajomy używa na M150 i 12V i mu trzymają , mnie za to zmieliło przy M100 i 9.6 . Jak dla mnie to nadal chińszczyzna i nie można mieć 100% pewności że wytrzyma . Quote Link to post Share on other sites
zdzisiu Posted May 4, 2009 Report Share Posted May 4, 2009 Identycznie jak w przypadku Systemy. Quote Link to post Share on other sites
sviader Posted May 4, 2009 Report Share Posted May 4, 2009 Czyli porównując jakość/cena, najlepiej wypadają zębatki firmy Element ? Quote Link to post Share on other sites
KicpA Posted May 4, 2009 Report Share Posted May 4, 2009 A skąd takie wnioski? Kermit chyba narzekał na te zębatki. Kopie promyków ale wątpię w ich jakość. Quote Link to post Share on other sites
gall_anonim Posted May 4, 2009 Author Report Share Posted May 4, 2009 jakoś/cena wypadają najlepiej XYT i inne chińskie typu III gen JG i P&J Quote Link to post Share on other sites
Leo_111 Posted May 5, 2009 Report Share Posted May 5, 2009 A to przypadkiem nie jest odwrotnie? Im wyższe przełożenie tym niższy rof, ale też mniejsze naprężenia? ... Nie wymyśliłem se tego . Podczas gdy wstawiłem m130 na xyt , przeciążenia były ogromne rof dosłownie 1/s , bateria rozładowywała się po oddaniu 30-40 strzałów ( 9,6 1800 sanyo) natomiast wymieniając zębatki na firmy element 300% , które mają nie co inny układ zębów Rof drastycznie wzrósł . Quote Link to post Share on other sites
KicpA Posted May 5, 2009 Report Share Posted May 5, 2009 Ja tam nie mam problemów na Xytach przy sprężynach M130. Quote Link to post Share on other sites
przemek10 Posted May 5, 2009 Report Share Posted May 5, 2009 Leo_111 napisz coś więcej o tych zębatkach 300% , jak sprężyna , przebieg , jaki daje ROF na jakiej baterii . Quote Link to post Share on other sites
Viamortis Posted May 5, 2009 Report Share Posted May 5, 2009 Czyli porównując jakość/cena, najlepiej wypadają zębatki firmy Element ? A co z G&P? Jak się ma z nimi sprawa? Quote Link to post Share on other sites
Leo_111 Posted May 5, 2009 Report Share Posted May 5, 2009 No więc zębatki elementa 300% dostajemy w pakieciku z innym szmelcem który właściwe , jest do wyrzucenia , łożyska beznadziejnie odlane , prowadnica nie wygląda na solidną , tłok i głowica za pewne wytrzyma ale ręki za nie uciąć nie dam . Zębatki swego czasu pochodziły z 10 tys. na springu m140 używałem tylko pojedynczego na 9.6 3600 sanyo całość działała na tyle sprawnie że stockowy szkielet gb Boyi nie miał nic przeciwko temu , teraz wstawione m130 i nie bawie się w singla , przebieg na nim to ze 20-30 tys. Rof w granicach 16/s Quote Link to post Share on other sites
zdzisiu Posted May 5, 2009 Report Share Posted May 5, 2009 Z Elementem też mam traumatyczne wspomnienia. Zębatka tłokowa od początku źle odlana, miała nadlewkę na osi. Spiłowałem ją tak, że wchodziła ładnie do łożyska i kręciła się jak powinna. Cały zestaw chodził na m110 jakieś 1000 kulek, a na m145 koło 200 (nie pamietam dokładnie ile, w każdym razie jedna strzelanka + przestrzeliwywanie po zmianie sprezyny). Całośc chodziła cichutko, więc wsadziłem to dobrze. Potem nastąpiło uroczyste zmielenie zębatki tłokowej ze środkową. A co do tłoka, to nie dał się wsadzić do gearboxa z powodu źle odlanych prowadnic. Od siebie do mocnych sprężyn mogę polecić zębatki UTU Hurricane'a, nie są drogie. Mam 2 komplety, jeden śmiga od kilkudziesięciu tysięcy kulek na wspomnianej m145 i zero zużycia. Drugi siedzi obecnie przy m120, zębatka tłokowa straciła jeden ząb kiedy pękł gearbox, jednak pomimo tego działa i zazębia się od kilku miechów - zero niemiłych dźwięków ani nierównej pracy. Quote Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.