Marcinek83 Posted June 20, 2009 Report Share Posted June 20, 2009 Witam. Zauważyłem że mamy nową pozycję na rynku odnośnie tłoków http://www.specshop.pl/product_info.php?products_id=5333 Używałem tłoków JBU wykonanych z alu.(korpus) stalowe zeby, ze sprężyną M150 i przy zacince, nic kompletnie się nie działo, po 2 latach użytkowania (około) na tłoku nawet nie było ryski. Jednak były zbyt ciężkie by dać dobry rate of fire. Ta pozycja spowodowała u mnie uśmiech od ucha do ucha, tłok lekki, zęby ze stali i cena powalająca! Zabiłem już jeden tłok DF z zębami powlekanymi tytanem i od tej pory tylko używam JBU, jestem w cholerę zadowolony. jeśli ktoś już go używa, niech da znak, ale najlepiej żeby to była spręzyna minimum M150. jak tylko dojdzie, dam znać jak to pracuje. Quote Link to post Share on other sites
KicpA Posted June 21, 2009 Report Share Posted June 21, 2009 Właśnie się zastanawiam pomiędzy właśnie tym tłokiem a tłokiem JG z chyba V gen. czyli tym: http://www.ebairsoft.com/jing-gong-metal-t...ead-p-2216.html Ma ktoś jakieś opinie o tym JBU? Quote Link to post Share on other sites
thewojtz Posted June 21, 2009 Report Share Posted June 21, 2009 Ten nowy z JBU ma lekka przewagę, bo nie ma przed ostatniego zęba, i wygląda troszkę solidniej, ja mam swój JG Vgen i leci ok 10k na M130(stockowej) i żadnych zużyć, na wakacjach będę go katował na M150 i się zobaczy. I jeszcze nie wiem jak z tym JBU, ale ten od JG nie jest 'zabudowany' nad zębami... Czas pokaże jak tłok JG działa. Pozdrawiam Wojdatuz Quote Link to post Share on other sites
Marcinek83 Posted June 21, 2009 Author Report Share Posted June 21, 2009 (edited) Skoro nie jest zabudowany nad zębami, może być tak że zębatki wepchną zęby do środka, raz tak miałem z tłokiem DF. Aczkolwiek ten tłok JBU wymagał by lekkiego nakładu pracy a mianowicie zrobienie otworu w płaskiej części "prowadnicy" zębów i w samym tłoku(zaznaczone czerwoną strzałką), potem zabezpieczenie tego sworzniem i przyklejeniem ze względu na (zaznaczone czerwonym kółkiem) słabą blokadę zębów, dotyczyło by to tuningów mocowych wg. mnie powyżej M150. Edited June 21, 2009 by Marcinek83 Quote Link to post Share on other sites
thewojtz Posted June 21, 2009 Report Share Posted June 21, 2009 Ale jest potrzeba? z tyłu jest taki patent jak w nowych DF'ach i wydaje mi się, że jak się przyklei zęby dobrze to nie powinno się nic złego dziać... Quote Link to post Share on other sites
Gogin Posted June 21, 2009 Report Share Posted June 21, 2009 Ta pozycja spowodowała u mnie uśmiech od ucha do ucha, tłok lekki, zęby ze stali i cena powalająca! Ze wszystkim się zgodzę, ale zęby ze stali ? Sprawdzałeś ? Z pewnością są z Al'u jak zęby dostępne osobno do tych tłoków i jak tłoki całe wykonane z oczywistego metalu. Będę go składał komuś przy tuningu za parę dni to mogę powiedzieć co i jak. Quote Link to post Share on other sites
Marcinek83 Posted June 22, 2009 Author Report Share Posted June 22, 2009 Widzisz, poprzednie wersje tłoków z zębami metalowymi były przyciągane przez magnez silnikowy, zauważyłem to przez przypadek A! Dodatkowo pochwalę się że sam zwężałem zęby w tym tłoku (starsza wersja) w dobie kryzysu ;) gdzie w sklepach nie było za wiele, trzeba było czekać 2 miesiące itd. Wystarczyła szlifierka modelarska i trochę cierpliwości, strasznie są twarde. Quote Link to post Share on other sites
Gogin Posted June 22, 2009 Report Share Posted June 22, 2009 To przepraszam za tą ironię, ale jeśli są stalowe to bardzo fajnie, te w DF'ie i całej doskonałej reszcie są ze smutnego Al'u. Quote Link to post Share on other sites
Marcinek83 Posted June 25, 2009 Author Report Share Posted June 25, 2009 Te w DF nie są za specjalne, kolega mój sobie kupił i ma to samo co ja miałem, warstwa "tytanu" już dawno się starła :) Quote Link to post Share on other sites
Gogin Posted June 25, 2009 Report Share Posted June 25, 2009 (edited) Rozumiem, że brak przedostatniego zęba to pozostałość po 100% kopiowaniu marujca, czy mylę się? Myślicie, że ma to jakiś znaczny wpływ na pracę mechanizmu, ROF? TAk czy inaczej tłoczek sobie pomacałem, zauważyłem że to wzmocnienie z tyłu tłoka, które trzyma stalowe ząbki (tak, magnes je przyciąga, jednak, jaka to stal? Nie mam pojęcia) na pierwszy rzut oka wygląda solidnie, ale po przyjrzeniu się można przekonać się o dość mylnym wrażeniu, dla pewności, pojechałem całą pow. styku zębiszczy z tłokiem, żywicą epoksydową. Jak dla mnie za tą cenę to świetna alternatywa dla powłok tytanowych DF'a i innych hard piston'ów Prometheus'a. Edited June 25, 2009 by Gogin Quote Link to post Share on other sites
Marcinek83 Posted June 25, 2009 Author Report Share Posted June 25, 2009 http://www.zofia.pl/stal.htm narzędziowa to nie jest, raczej bardzo twarda ale nie elastyczna bo się łamie i za cholerę tego zgiąć się nie da. Quote Link to post Share on other sites
zdzisiu Posted June 28, 2009 Report Share Posted June 28, 2009 W starej wersji (aluminiowy korpus) udało mi się rozwalić te zęby. Odłamały się 3 pierwsze zęby - ta blaszka z zębami po prostu pękła na 2 części. Quote Link to post Share on other sites
Marcinek83 Posted June 28, 2009 Author Report Share Posted June 28, 2009 Wystarczyło porządnie przykleić zęby. Quote Link to post Share on other sites
poldeck Posted June 29, 2009 Report Share Posted June 29, 2009 Jeśli ten tłok jest taki piękny, cudny i fajny to przepraszam, ja kupuję produkt po to by go zamontować. A jeśli piszesz o czymś jako o nowym liderze (w tytule tematu nawet to zawarłeś) to niech to będzie coś co kupię, zamontuję i będę miał w głębokim poważaniu co się temu stanie. A jesli już na starcie muszę kleić zęby do korpusu to okazuje się, że ten tłok aż taki fajny jednak nie jest? Quote Link to post Share on other sites
luglo Posted June 29, 2009 Report Share Posted June 29, 2009 Jak JBU to z czystym sumieniem mogę polecić te: http://www.specshop.pl/product_info.php?cP...roducts_id=2612 http://www.specshop.pl/product_info.php?cP...roducts_id=2613 Oczywiście te są aluminiowe a nie POM'owe. W użyciu już ponad 1,5 roku na sprężynach M150 i M170. Przebiegi to 6,500 dla M150 i 24,200 dla M170. Śladów zużycia brak. Quote Link to post Share on other sites
Marcinek83 Posted June 30, 2009 Author Report Share Posted June 30, 2009 Poldeck ale nawet DF piszą żeby kleić. Quote Link to post Share on other sites
thewojtz Posted October 10, 2009 Report Share Posted October 10, 2009 Sprawdzałem, i w JG są stalowe zęby, jak uda mi się dorwać jakąś precyzyjną wagę (z dokładnością do chociaż 1g a nie 5g jak przemysłowe) to podam. Pozdrawiam Wojdatuz Quote Link to post Share on other sites
Marcinek83 Posted October 10, 2009 Author Report Share Posted October 10, 2009 Wracając do zębów DF, zrobiłem mały eksperyment, zęby DF i korpus alu JBU = zęby wbite w korpus, tak zrytej geometrii zębów nie mają nawet Chinole, wiem że te tłoki latają w niektórych replikach i po 50k kulek ale do tej pory rozwaliłem 2 tłoki DF ;) zawsze kończyło się wbiciem zębów w korpus. Quote Link to post Share on other sites
thewojtz Posted October 11, 2009 Report Share Posted October 11, 2009 A próbowałeś już tych JBU z plastikowym korpusem? i jak zęby wbite w korpus? JBU nie ma zabudowanego korpusu od dołu? Quote Link to post Share on other sites
Marcinek83 Posted October 11, 2009 Author Report Share Posted October 11, 2009 Ma zabudowany. Geometria zębów nie pozwala na wbicie ich w korpus. Quote Link to post Share on other sites
thewojtz Posted October 14, 2009 Report Share Posted October 14, 2009 Następna alternatywa dla uber-tłoka: http://rsov.com/index.php?target=products&...product_id=3855 Quote Link to post Share on other sites
Gogin Posted October 14, 2009 Report Share Posted October 14, 2009 (edited) Alternatywa? Pisze, że pasuje tylko do SOP MOD'a marujca, choć niby ma te 16 zwężanych zębów, czyli tyle ile winien mieć. Wygląda na zwykły odlew z aluminium, choć w ręce tego nie miałem, a takowe tłoki już są, chociażby systemy czy ICS'a. Tak czy inaczej jak ktoś kupi sobie cały Al'u tłok JBU, czy POM'owy ze stalowymi zębami to nie powinien się przejmować jego wymianą przez najbliższe xxx tys. cykli przy średnim tuningu (do 500 fps) i sypania na full auto nierzadko. Jedyną lepszą alternatywą byłaby cena - co jak co, ale czasami jak się płaci setki za jeden cm3 metalu to krew zalewa, taki cały aluminiowy tłok powinien kosztować max. 10 zł... Edited October 14, 2009 by Gogin Quote Link to post Share on other sites
grzechotnik Posted October 14, 2009 Report Share Posted October 14, 2009 Alternatywa? Pisze, że pasuje tylko do MP7 i SOP MOD'a marujca, choć niby ma te 16 zwężanych zębów, czyli tyle ile winien mieć. Wygląda na zwykły odlew z aluminium, choć w ręce tego nie miałem, a takowe tłoki już są, chociażby systemy czy ICS'a. Tak czy inaczej jak ktoś kupi sobie cały Al'u tłok JBU, czy POM'owy ze stalowymi zębami to nie powinien się przejmować jego wymianą przez najbliższe xxx tys. cykli przy średnim tuningu (do 500 fps) i sypania na full auto nierzadko. Jedyną lepszą alternatywą byłaby cena - co jak co, ale czasami jak się płaci setki za jeden cm3 metalu to krew zalewa, taki cały aluminiowy tłok powinien kosztować max. 10 zł... MP7? :-P Pozdrawiam. Quote Link to post Share on other sites
Gogin Posted October 14, 2009 Report Share Posted October 14, 2009 Aj, przeczytałem na szybko i zobaczyłem zamiast gb ver7 - mp7, mój błąd. Tak czy inaczej nie warto (a raczej warto), nabijać sobie licznika posta, żeby napisać o takiej nieistotnej rzeczy? Zmieniłem w poście, także proszę moda o wywalenie tego i posta wyżej. Quote Link to post Share on other sites
ZEmZU Posted April 25, 2015 Report Share Posted April 25, 2015 Witam! Chciałbym wrócić do tematu i spytać o ten : http://www.specshop.pl/product_info.php?cPath=22_215_128_140&products_id=11327&name=JBU_-_Tlok_Aluminiowy_%27%27Flight%27%27_-_Metalowe_Zeby_-_Full_Teeth_-_JA-97 tłok, daje rade na mocnych springach? Quote Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.