shamoth Posted February 19, 2014 Report Share Posted February 19, 2014 Tak jakoś nie estetyczne ale zgodne z rosyjską myślą techniczną... toporne ;] Quote Link to post Share on other sites
Mendi Posted March 17, 2014 Report Share Posted March 17, 2014 Wersje 4 i 5, które opisałem są do kupienia tylko jako używki. Kiedyś tylko A&K to klepało, więc dosyć łatwo było zauważyć zmiany. Po wprowadzeniu tych modeli robionych dla GFC i Krakmanów porzuciłem śledzenie kolejnych serii. Każde swd sprężynowe wytrzymuje sp170 guardera, nie trzeba do tego nic dodatkowo wymieniać (w tym względzie L96 jest lepsze, nie?), trzeba za to mieć odrobinę pary w łapce, by to naciągnąć. Kwestia tylko wykonania, spasowania i faktury farby - a to już zależy nawet nie od wersji czy serii, a od danego egzemplarza, jak się udał. Kolory komory czy tłoka - jak już napisał Shamoth - to rzecz nieistotna. Quote Link to post Share on other sites
Mendi Posted April 8, 2014 Report Share Posted April 8, 2014 Komora jak komora, to samo co czeska tylko tańsza bo chińska. Dystanser pasuje i tak dłuższy zrobić - do gumek g&g robię na 5mm, a do promyków fioletowych - 7mm. Nie wiem jak w SWDS a&k, ale w Aresie lufa wewn. jest 550mm. Quote Link to post Share on other sites
B3Lf öÖö (LastSniper) Posted April 22, 2014 Report Share Posted April 22, 2014 Używane nie znaczy gorsze, jak kupisz od Mendi'ego używany to będzie to w 100% lepsza replika niż ta ze sklepu. To nie jest na tyle skomplikowana konstrukcja, żeby się bać o zużycie elementów wewnętrznych. Quote Link to post Share on other sites
B3Lf öÖö (LastSniper) Posted April 22, 2014 Report Share Posted April 22, 2014 Można powiedzieć, że każde sWd sprężynowe sprzedawane w sklepach to ta sama replika różniąca się kolorami elementów i/lub spasowaniem czy wytrzymałością. Żeby kupowanie tej repliki miało jakikolwiek sens to trzeba wymienić części i samemu wszystko spasować. Jest to replika dla osób które lubią i umieją grzebać, jeżeli nie umiesz i nie masz zamiaru to po co ci ona? Quote Link to post Share on other sites
Mendi Posted April 22, 2014 Report Share Posted April 22, 2014 Heh, LastSniper, dzięki za słowa uznania. Nie mam już swd na sell, wyszły wszystkie 3 sztuki :icon_razz: Młody chce nową, niech bierze nową, później pomimo recki będzie 100 pytań do, jak to doprowadzić do użytku... Jak ktoś ciekawy, to tak prezentuje się sama konwersja gazowa MC z bieżącej serii: w tej konfiguracji już można strzelać :icon_razz: A to to akurat detal, śruby mogą mieć inne łebki, ja lubię te. Pomiędzy poszczególnymi seriami, a było ich kilka, było sporo różnic - kształt mostka, materiał trzpienia, pojemność komory, wymiary uszczelek itd. Długo by opisywać. Zasadniczo to co na fotce to obecnie dostępna konwersja do swd. Nie nowa, a bieżąca, dostępna w tej postaci już ze 4 miechy. Ktoś kto nie siedzi w temacie, a zaczyna właśnie sezon i chciałby taką konwersję, to ma fotkę jak to to wygląda w praktyce. W regach się nieco pozmieniało - regulacja oraz kształt i budowa przetoki do kapsuł. Quote Link to post Share on other sites
B3Lf öÖö (LastSniper) Posted April 25, 2014 Report Share Posted April 25, 2014 (edited) Za ciasny kołnierz... mam ten problem właśnie przez to mocowanie lufy, trzeba znaleźć taką odległość żeby pasowała dysza bo nie będzie miało mocy na przepchnięcie kulki. Ja mam obecnie gumkę falcona i przy założeniu jej niby poprawnie replika nie strzela bo kulka nie może przejść przez kołnierz (komora jest ciasna a gumka sztywna), dlatego zasięg spada i kulka leci "smutną parabolką" w dół i opada na 40 metrze dosyć znacząco. Falcon jest niesamowicie wręcz twardy ale dobrze u mnie podkręca, problem z tym kołnierzem da się jakoś rozwiązać? Nie zeszlifuje gumy a jak obetnę nożykiem to pewnie będzie krzywo. Pod zapalniczkę na chwilę i liczyć, że nie zepsuje kształtu? Edited April 25, 2014 by LastSniper Quote Link to post Share on other sites
Mendi Posted April 27, 2014 Report Share Posted April 27, 2014 Mendi, podzielisz się historią? Może być ciekawa. W hydeparku czy gdzieś, co by tematu nie zaśmiecać. Długo by opowiadać, po prostu praliśmy w nich jak w kaczki w kilku fajnych sytuacjach, podczas gdy oni, nawet z mocnych aegów mogli sobie sypać do nas do woli. Poza tym na kilku bardzo opornych na trafienia od naszych towarzyszy, celny strzał w ryj był jedynym skutecznym rozwiązaniem. Obiecałem porównanie głowic. Wymiary: - stockowa mosiężna, dł 10,72mm x szer 6,00mm - czeska AP, stalowa czerniona, dł 11,10mm x szer 6,08mm - bartowa, stalowa, dł 12,83mm x szer 6,19mm Wymiary wewnętrzne komór hu: - stockowa 6,22mm - czeska 6,19mm W praktyce stockowa dysza ma bardzo często nieszczelność na komorze stockowej i czeskiej. Trzeba się nakombinować z gumkami hu, na mięsistej systemie idzie uzyskać zadowalającą szczelność. Czeska dysza AP, ładnie zgrywa się z czeską komorą oraz zapewnia lepszą szczelność na stockowej niż seryjna dysza (przy zmianie samej głowicy +40fps). Pasuje lekko zaokrąglić końcówkę dyszy, by nie zaginała kołnierza gumki. Amortyzator jest już wklejony. Najlepszą szczelność uzyskałem na głowicy Barta - dysza jest najdłuższa i najszersza. Pasuje ją wypolerować i zaokrąglić końcówkę, bo są dosyć szorstkie wprost spod tokarki. Nie ma w komplecie uszczelki i amortyzatora - trzeba przełożyć ze stocka. Do czeskiej komory wchodzi na styk, a przy stockowej trzeba lekko przepolerować dyszę lub komorę. Szczelność tip-top na gumkach g&g, systema, promyk i falcon. M170 progresywna od Airsoftpro, na szczelnej replice dała 588fps (178m/s). Jest szorstka i pomalowana a'la "zardzewiała". Naciąga się ją lżej niż wysłużone sp170 guardera, na którym to chrono wskazało 625fps. Quote Link to post Share on other sites
Xelrah Posted May 3, 2014 Report Share Posted May 3, 2014 Ale dla mnie nowego brakuje systematyzacji np o tuningu: co lepsze i o ile droższe. Czy warto np inwestować w lufe 6.01, czy całkiem wystarczy 6.03. Czym promyk lepszy od innych. A np czytając o kulkach snajperskich 27 stron tak i nie znalazłem konkretów, bo z roku w rok producenci coś chrzanią i naprawiają. Wszystko się da znaleźć tylko trzeba chcieć i umieć czytać. O lufach jest wystarczająco jasno napisane na 1 stronie, a w temacie o kulkach ludzie dzielą się opiniami o obecnie dostępnych kulkach, wystarczy poczytać kilka ostatnich stron lub zapytać czy ktoś już testował konkretne kulki. Quote Link to post Share on other sites
Mendi Posted May 3, 2014 Report Share Posted May 3, 2014 @Indywidualista Rozumiem twój zapał, chęć pomocy i naprawienia świata, jednak nie tędy droga. Grupie weteranów i specjalistów w danej grupie replik ciężko było by sklecić coś sensownego w tym stylu, a co dopiero początkującemu. Posty mogą zostać, bo jednak coś wnoszą. Musze się zgodzić z Mikadorusem, tworzenie takiej tabeli nie ma sensu - informacje są często błędne, bo jest zbyt wiele serii, modeli i konfiguracji by to ujednolicić. To nie gra karciana, gdzie liczą się cyferki, replikę trzeba zawsze wziąć w łapki i zobaczyć jak leży i czy odpowiada konkretnej osobie. Osiągi i tuning to już inna para kaloszy, do każdej repliki trzeba niestety podchodzić indywidualnie. Fps nie są miarą zasięgu - tezę tę burzy dowolna replika TM :icon_razz: A już całkiem bezsensowne jest podawanie linków do 2 najbadziewniejszych sklepów w kraju. Szkoda, że na drugim końcu kraju mieszkasz, siedlibyśmy sobie z replikami na ogrodzie, przy piwie i dowiedziałbyś się o asgejowych snajperkach czego tylko chcesz. Taki właśnie miał być piknik snajperski Lamberta, miało to ruszyć w tym roku, ale cisza. Zaraz go zapytam. Quote Link to post Share on other sites
Mendi Posted May 4, 2014 Report Share Posted May 4, 2014 Panowie, żeby nie było nieścisłości - guarder nie klepie m170, a sp170. Jest to odpowiednik m180 innych firm. Były to bardzo dobre sprężyny, długo nietracące swoich właściwości. Niestety od pewnego czasu guarder się popsuł bardzo - o czym jest osobny wątek - i nowe sp170 to nie te co kiedyś, są miększe i ubijają się znacznie. Najbliższe jakości guardera są obecnie, o dziwo, springi elementa. Miałem spore nadzieje związane ze springami airsoftpro, ale loteria co też będzie w opakowaniu, jets mało budująca. @Gloomer Precki promyka mają średnice zewn. ciut większą niż stocki i inne precki. Kołnierz założonej gumki rozciąga się bardziej i czasem deformuje przez co fps ucieka. Rozwiązaniem najczęściej są mięsiste gumki typu g&g lub systema, lub coś z ciasnym kołnierzem - np promyk fioletowy. W swds a&k komora jest jak w swd tej firmy? Czy w systemie vsr jak w aresie? Quote Link to post Share on other sites
Mendi Posted May 4, 2014 Report Share Posted May 4, 2014 Zielone gumki g&g też nie są już jednakowe, kupiłem ostatnio 3 sztuki w różnych sklepach. Opakowania te same, jednak odcienie gumki różne, średnica kołnierzy również nie była identyczna, a jedna miała nadlewki. Wróciłem do starego, fioletowego promyka. Quote Link to post Share on other sites
gloomer Posted May 4, 2014 Report Share Posted May 4, 2014 To będę na pamiętać,że jeśli czeska gumka nie będzie ok to uderzę w fioletowego promyka.Dziękuje Mendi za pomoc. Quote Link to post Share on other sites
B3Lf öÖö (LastSniper) Posted May 4, 2014 Report Share Posted May 4, 2014 (edited) Dzięki zastosowaniu wysokiej jakości długościomierzy i zaawansowanych metod pomiarowych oficjalnie stwierdzam, że gumka falcon ma o 1 mm dłuższy kołnierz od zielonej gumki gg i jakiegoś losowego stocka. Tak więc: -nie pasuje do komory pps ponieważ po założeniu tej gumki normalnie nie ma opcji przejścia kulki przez kołnierz. -przycinanie jej nie ma sensu bo jest za twarda żeby potem się dopasować. "Po jej prawidłowym zamontowaniu nastąpi poprawa szczelności układu sprężania oraz parametrów podkręcania kulki." -problem w tym, że poprawne zamontowanie zwiększa szczelność aż za bardzo i nie jest to możliwe oddanie strzału. "Indywidualnie dobrana dla każdej grupy replik, grubość i kształt kołnierza przytrzymującego kulkę przed strzałem wspomaga prawidłowe podawanie kulek i zwiększa szczelność układu." -zgadzam się szczelność jest wzorowa! problem w tym, że nie da się strzelać. "Dedykowana do repliki SVD firmy A&K." -to wyjaśnia czemu nie pasuje do mojego swd. Edited May 4, 2014 by LastSniper Quote Link to post Share on other sites
B3Lf öÖö (LastSniper) Posted May 5, 2014 Report Share Posted May 5, 2014 Wykonane są ok ale wydaję mie się, że są za bardzo zwężane w miejscu kołnierza przez co nie można poprawnie zamontować gumki... No chyba, że moja jest walnięta ale nadlewek niema... Zielona gumka gg tak się odkształca, że dysza nie jest w stanie popchnąć kulki. No niestety łatwo nie będzie tego naprawić ale kto wie może będzie szczelna. Niestety narazie na m160 od gg jest 50 metrów punktowo w tuje sąsiada, kulki 0,4 stare żółte madbull. Kulki za ciężkie do m160 ale na resztkach guarder`ów 0,36 zasięg jest podobny. Kulka leci strasznie wolno (szybciej lecą z aegów 400 fps) więc narazie nawet nie będę chronował. Pisane z tabletu, rano sprawdzę jak tam moja dysortografia :) Quote Link to post Share on other sites
Mendi Posted May 6, 2014 Report Share Posted May 6, 2014 Przy m170, kulach 0,40g i ustawiony hopku, rypię wesoło w kominek wentylacyjny na 92 metrach. A dzie tam, już sobie z tej radości sprezentowałem fc wała - tego bidnego co prawda, ale zawsze coś. Jak już będzie to po cichu zamienię na lct... sztuka jest sztuka. Żeby nie był całkiem offtop, to zamieszczam wyniki z porównania luf promyk 6,03 650mm oraz pdi 6,01 595mm (którą zakupiłem dzięki koledze 8_ball_tattoo w bardzo dobrych pieniążkach). Obydwie lufy złożone na czeskich komorach i gumkach zielonych g&g (żeby było mniej do przekładania) - brak jakichkolwiek bólów egzystencjalnych związanych z nieszczelnościami komora-dysza. Test robiony na gaziaku - trochę było strzelania, a nie chciało mi się ze springiem sp170 szarpać. Przy tym samym ciśnieniu gazu, różnica fps miedzy lufami jest w zasadzie żadna - 2-3fps, czyli wielkość dopuszczalnego błędu w chrono, np: przy ok. 17 bar i lulkach 0,20g - 629fps na promyku i 627fps na pdi odpowiednio na kulkach 0,40g - 520fps na promyku i 517fps na pdi by mieć uczciwe 500fps na wylocie kulki 0,40g, w oby lufkach trzeba ustawić ok. 600fps na 0,20g (nie podam ciśnienia dokładnego, bo nie mam manometru). Nie wiem jak duży wpływ ma różnica w średnicy, wyszło by to gdybym miał do pomiaru pdi 650mm oraz promyka 590mm. W zasadzie byłyby to różnice, podejrzewam do 20fps, czyli do 2% docelowej prędkości. Co do skupienia... cóż, pdi jest jak najbardziej warte swojej ceny. Promyk jest bardzo dobra lufą, bijącą na głowę wszelkie aluminiowe, miedziane i kryte chromami czy teflonami wynalazki. Nie krzywi się, nie łupie, trzeba się mocno starać by go porysować, nie łapie zacinek nawet na mizernych kulkach, oferując przy tym bardzo dobre skupienie. Pdi jest jeszcze lepsza - różnica nie jest tak powalająca jak dajmy na to pomiędzy promykiem i mb, jest delikatna raczej, ale jest. Skupienie na pdi jest powalające - na 90m 6/10 razy udało mi się wstrzelić w kratkę wentylacyjną (replika na stole, w imadle). Miałem pewne obawy o tolerancję kulek, ale widać niepotrzebnie - śmigają zarówno ciężkie kulasy mb, guarder i ds, oraz bidne, budżetowe kulki 0,20g gfc i rocketsy. Potestuję to jeszcze i postaram sie sprawdzić w boju, ale coś mi się widzi, że mój sprawdzony promyk 650mm pójdzie pod młotek. Quote Link to post Share on other sites
koniuXXX Posted May 8, 2014 Report Share Posted May 8, 2014 Poruszony zostyał temat sprężyn, i u nikogo nie przeczytałem żeby miał springa od shs. Ja kupiłem jakieś dwa lata temu skuszony ceną chyba 15zł wtedy m170 i do dziś mam na niej 600fps na lufie madbulla i innych pierdołach jak głowica barta gumka gg. Także śmiało moge ją polecić Quote Link to post Share on other sites
Mendi Posted May 8, 2014 Report Share Posted May 8, 2014 Koniu, masz shs z pierwszych serii. Obecne takie nie są już, w szczelnej replice nowa m170 shs daje ok 590fps, ale po kilkudziesięciu strzałach ubija się do ok. 570fps ;/ Quote Link to post Share on other sites
aligator73 Posted May 11, 2014 Report Share Posted May 11, 2014 Ktoś może testował przedłużenie rączki przeładowania? Przez to, że mam duża łapę to suwadło łapię jednym palcem i przez przeładowanie nie jest bardzo komfortowe :icon_biggrin:. http://www.milcord.p...-do-swd-ak.html Ja miałem nałożony kawał grubego węża. Był czarny i dopiero po bliższym przyjrzeniu lub dotknięciu było widać, że to jest nałożone. Quote Link to post Share on other sites
Mendi Posted May 11, 2014 Report Share Posted May 11, 2014 @gloomer dorzucę ten filmik do recki, nigdy nie chciało mi się nakręcić własnego, z resztą Zambeziemu też nie :P Niemal na wszystkie repliki jakie ludziom składałem, nakładałem na rączkę prosty patent sprawdzony u siebie - ok 3cm węża czarnego z układu wspomagania do civica (walał mi się po garażu). Wchodzi na wcisk na rączkę i znacznie poprawia chwytanie. Quote Link to post Share on other sites
gloomer Posted May 12, 2014 Report Share Posted May 12, 2014 (edited) Dzisiaj poszedłem przestrzelać moje SWD no i średnio podobał mi się rozrzut i teraz dwa pytania. 1. Odkryłem, że komora lekko mi się majtała bo się odkręciła śrubka, która łączy komorę i montaż komory. Teraz dokręciłem bo kupiłem w końcu porządnego ampula. Mogło mieć wpływ? 2. Czy lufa 500mm nie jest przy krótka przez co tworzą się zawirowania? Pozdrawiam i liczę na naszych speców, że coś mi podsuną :icon_smile:. P.S No i oczywiście już musiała mi się zgubić górna śrubka od stabilizacji lufy w czeskiej komorze. Wibrowało wibrowało i wykręciła się menda jedna :(. Dałem po prostu krótszą. Edited May 12, 2014 by gloomer Quote Link to post Share on other sites
shamoth Posted May 12, 2014 Report Share Posted May 12, 2014 1. Niebieski Loctite Medium na sam początek jest obowiązkowy dla każdego grzebiącego ;] 2. Jakiekolwiek luzy/majtanie się od komory hu po sam koniec lufy mają wpływ na powtarzalność, kłania się trójkąt pitagorasa. 3. Trochę krótka i należało by zmniejszyć ilość gazu w lufie, co przełoży się na prędkość. Z drugiej strony w krótkich klamkach TM można uzyskać całkiem fajne skupienie nawet na 40m... tylko leci i leci i leci ;] Jeśli nie zamierzasz prędko wymieniać lufy pozostaje dociąć brakujący kawałek z czegoś co ciasno będzie wchodzić w lufę zew, żeby się nie majtało, o średnicy wew 6.12 czy nawet większej, nie zaszkodzi też nawiercić kilku otworów w lufie zew przez które śrubami ustalającymi zafixujesz to w lufie zew... i tu zaczyna się bajka żeby zrobić kompensacje gazów ;] Robisz na tej protezie na zewnątrz 3 wzdłużne rowki co 120stopni 2 na dole i centralnie na górze lub 4 co 90 stopni w układzie X czy 6 co 60 w układzie hex, wzdłuż rowków robisz otwory co 1-1,5cm wiertłem 4-5. No i najważniejsze, na połączeniu lufy i protezy zrobić śliczną fazę rozszerzającą się od średnicy wew lufy do średnicy wew protezy. Nie wykluczone że dla każdego rowka trzeba będzie nawiercić przynajmniej po 1 otworze wentylującym w lufie zew, inaczej gazy nadal będą uciekać przodem ale nieco bardziej uporządkowane. Jak to zrobisz prawidłowo i schludnie będziesz miał coś na kształt luf EDGI i nadmiar gazów nie powinien już tak rzutować. Jak się kiedyś dorwę do precyzyjnych maszyn to z chęcią tak przetoczę i podziurawię ostatnie 5-6cm promyka żeby sprawdzić teorię w praktyce ;] Quote Link to post Share on other sites
KampfWaffel Posted May 12, 2014 Report Share Posted May 12, 2014 Orientujecie się czy idzie dorwać element (dźwigienkę) blokujący przedni chwyt na swoim miejscu? Dostałem replikę używaną bez tego, i na śrubie średnio spełnia swoje zadanie (koszmarne luzy). Macie na to patenty? Quote Link to post Share on other sites
shamoth Posted May 13, 2014 Report Share Posted May 13, 2014 @KampWaffel Nie ty jeden szukasz tej dźwigni blokującej przednie okucie przedniego chwytu... pozostaje wsadzić większą śrubę, skręcić z obu stron i dokręcić od spodu gwint ustalający... @Gloomer Trzeba było powiedzieć że chcesz zamówić to bym się z tobą umówił gdzieś na mieście po robocie i Ci ją podrzucił na test. Nie wiem jakie jest teraz jej wykonanie ale te pierwsze... bez specjalnie przesadnej siły udało mi się przekręcić 2 gwinty a same śrubki miękkie i po kilku ruchach wkrętaka łby były rozglifione. Poza tym nastaw się na szlifowanie/fazowanie/zaoblenie krawędzi dolnej "blachy" bo bez tego fajnie się wcina w paluszki ;] No i te doznania kiedy taki kawał metalu wbija Ci się w plecy czy inną cześć ciała jak się replika obróci tym czopem do ciebie a Ty akurat ją do czegoś docisnąłeś ;] Chyba jednak kawałek twardej, ale na tyle elastycznej rury żeby ją naciągnąć, rury jest najlepszym rozwiązaniem ;] Quote Link to post Share on other sites
gloomer Posted May 13, 2014 Report Share Posted May 13, 2014 @Szamoth No zobaczymy jak będzie sprawować się ta dźwignia bo szczerze bo porostu mam za wielką łapę :D. Ustabilizowałem komorę i dalej był za duży rozrzut. Jednak lufa 500mm jest po prostu za krótka. Wsadziłem stocka i od razu fps mi zleciał do 600fps. No ale to i tak mi na plus bo miałbym problem z limitami mazowieckimi :D. Quote Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.