Jump to content
Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...

[Oficjalny] SWD Dragunow [A&K]


Recommended Posts

Dostałem na serwis, a w zasadzie zakupiłem ciekawy egzemplarz swd - starą, krakmanowską wersję 2 w bardzo dobrym stanie, full stock, zapewne naścienny. Kfiatek polega na tym, że pomiędzy tłumikiem płomienia, a kolankiem gazowym, lufa zewnętrzna jest minimalnie spłaszczona/sklepana na odcinku 12cm, a wewnątrz jest jajo. Brak jest odprysków czy obić, to jest ładnie i równo spłaszczone, wygląda to na błąd fabryczny. Poza tym sama lufa jest dosyć krzywa.

Niby nic, ale stockowa lufa wewnętrzna wchodzi mocno na wcisk, poprzedni właściciel nawet ją trochę zeszlifował, ale wbijac i tak trzeba młotkiem, a wyciągać kombinerkami... o włożeniu promyka można pomarzyć. Nie idzie tego za bardzo rozwiercić, bo nie mam tak długiego wiertła, w rachubę idzie jedynie wymiana lufy zewn.

Link to post
Share on other sites
  • Replies 1.6k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Dostałem na serwis, a w zasadzie zakupiłem ciekawy egzemplarz swd - starą, krakmanowską wersję 2 w bardzo dobrym stanie, full stock, zapewne naścienny. Kfiatek polega na tym, że pomiędzy tłumikiem płomienia, a kolankiem gazowym, lufa zewnętrzna jest minimalnie spłaszczona/sklepana na odcinku 12cm, a wewnątrz jest jajo. Brak jest odprysków czy obić, to jest ładnie i równo spłaszczone, wygląda to na błąd fabryczny. Poza tym sama lufa jest dosyć krzywa.

Niby nic, ale stockowa lufa wewnętrzna wchodzi mocno na wcisk, poprzedni właściciel nawet ją trochę zeszlifował, ale wbijac i tak trzeba młotkiem, a wyciągać kombinerkami... o włożeniu promyka można pomarzyć. Nie idzie tego za bardzo rozwiercić, bo nie mam tak długiego wiertła, w rachubę idzie jedynie wymiana lufy zewn.

 

No to Ci chiński kwiatek :D. A może lekko poklepać młoteczkiem aby lufę naprostować?

Link to post
Share on other sites

W sensie: siedzi gloomer pod wychodkiem, klepie krzywą lufę młotkiem? Ja to wolałem wymienić.

'

 

Kto prostuje krzywe lufy ten wyrywa fajnie d**y:).

 

Ostatnio miałem problem z komorą (srebrną) prawdopodobnie firma koper czy kocher :P. Dysza barta/ aspro za nic nie chciała wejść do środka, nawet stockowa mocno tarła, porównałem z ACM i trochę węższe otwory miała. Nie wiem czy to właśnie wina egzemplarza czy seryjny błąd.

Link to post
Share on other sites

Nie wyciągałeś suwadła by wybić cylinder?

 

E.. cylinder w środku powinien być czysty i gładki jak tyłeczek elfiej panny (:P taka aluzja do Baltur's Gate). Jak nie to kicha, kiła i mogiła. A z zewnątrz to może być brzydki w cholerę, tak samo suwadło. Akurat dobrze jak siedzi stabilnie, a te niedoskonałości powodują tarcie więc.. jest dobrze tak jak jest. Przynajmniej na moje oko.

Link to post
Share on other sites

Masz jakieś podkładkowanie/dystanse zrobione pod sprężynę na prowadnicy lub w tłoku pod głowicą?

Jeśli tak to zmniejsz kompresję i powinno pójść, jak masz tą oryginalną tuleję na prowadnicy to przejdź się do praktiker'a w arkadi i poszukaj podkładek do podkładkowania drzwi o odpowiedniej średnicy i zastąp nimi tuleję, są szersze od tulei i ładnie wchodzą w tłok dodatkowo lepiej ustalając tłok w pozycji naciągniętej. Tylko przeszlifuj i przesmaruj każdą podkładkę i będziesz miał ładne łożysko oporowe ;]

Poza tym lekko ponad 600 to ile 610 620?

Zmniejszysz do 600 to tak na dobrą sprawę obcięcie 10m/s czyli SP160 ale na prawdę nie wiem czy jest sens, no chyba że jesteś na cenzurowanym i jeszcze Ci nie ufają że potrafisz się opanować i obchodzić z armatą.

Na pewno nie kombinuj z rozszczelnianiem repliki bo popsujesz a z tego co mówisz to masz ładnie złożoną i nie wykluczone że nawet na sp160 będziesz powyżej 600, plus taki że w naciąganiu 170 a 160 jest imho spora różnica o dziwo, więc prawie full auto możliwe ;]

Włóż stocka czy inna 150 i na kolejnej jebance narzekaj że to lipa a nie snajpienie kiedy stockowa cyma lobem Cię siega a ty tracisz istotną przewagę tych kilku taktycznych metrów ;]

Edited by shamoth
Link to post
Share on other sites

Dokładnie, nie puszczaj tego Graala z rąk, chyba że w inne dobre ręce jak moje... gdzieś mam SP160 jak chcesz ;]

Mały myk, stare SP160 były mocniejsze niż obecne bo teraz to one bardziej są jak M160 niż jak kiedyś M175.

W sumie to nawet nie wiem czy mam jeszcze starą czy już nową tą SP160 ale z 2 lata leży więc jak chcesz pożyczyć to wykopie Ci 160 i 150 i zobaczysz co Ci przypasi.

Chrono też mogę przytargać na szybkie testy ;P

Edited by shamoth
Link to post
Share on other sites

Kminiłem ostatnio nad tym jakby tu poprawić trochę pracę spustu w SWD i popełniłem taką oto modyfikację:

 

6ee841684644a6e5m.jpg

 

a04f47bb4372399dm.jpg

 

 

Po prostu dodałem elementy toczne w postaci wałeczków osadzonych na osiach poprowadzonych przez przewiercone elementy. Do zero triggera mimo wszystko trochę brakuje, bo zasada działania spustu inna, ale poprawia sprawę.

Edited by bart_a
Link to post
Share on other sites

Mendi ty testowałeś 100 miliardów springów. Ile Ci wychodziło na SP160 przy dobrze złożonym SWD?

U mnie stare sp160 daje tyle co shs 170 - czyli 603fps, na graalowym sp170 to wykręca 630-640fps. Swego czasu się mocno Czesi zdziwili, przy chronowaniu replik na BW - dopuszczali springi m170/sp170, a u mnie na nich pokazywało 192m/s :P

Nowe guarderki to już nie sp, tylko m.

 

@Bart

pomysł jak zwykle prosty i skuteczny, do wykonania samemu. Choć jak dla mnie spust w swd nigdy twardy nie był, jak np. w L96 o podobnej mocy. A przy konwersji gazowej i kawałku m120 to w ogóle szkoda sobie gitarę zawracać...

Link to post
Share on other sites

Nawet na legendarnej pierwszej stronie to odradzają nasi mentorzy.

Podobno są ludziki którzy kminią free float sobie prywatnie, ale internet milczy na temat zdjęć. Musiałbym /k/ obszukać.

Nie chodzi o legendę, a o budowę i długość repliki - przy stalowej lufie i body bipod nawet pod tłumikiem ognia jest ok, ale przy odlewach to już kupa. Zawsze się replika wygnie przy opieraniu, skupienie szlak trafi i robią się luzy.

A modyfikacje replik swd z freefloat czy chwytami magpull już były przeca.

 

@Shamoth

dobre info z tymi gumeczkami, ładnie dają radę.

 

Po weekendzie będę miał egzemplarz swd z 2 serii na sell, to już ostatni zachomikowany w tapczanie. Miałem w do niego przerzucić konwersję i drewna, gdyby się mój obecny egzemplarz całkiem zużył - ale dziad na złość trzyma się dobrze.

Swd jest wyjątkowo dobrze spasowany, sztywny jak pal Azji... kompozytowa kolba i okładziny, modyfikowana baka. W środku gumeczka g&g, głowica Barta, shs170 i moje szamańskie modyfikacje: poprawiony spust, stabilizacje itd. Pokazuje stabilne 603fps (ubiło się z 620fps) i ładnie klepie. Jakby ktoś potrzebował to pw.

Link to post
Share on other sites

Wiecie co mam ostry mętlik w głowie przy chrono.

 

Pomiar na kulkach madbull 0,36

Sp170 - 640fps

M165 Element - 611fps

 

Pomiar na GG 0,2

SP170 - 600fps

M165 Elementa - 590 fps

 

Albo moje chrono nie lubi 0,2 albo wariuje przy pomiarach na cięższych wagomiarach -.-. Rady?

 

P.S na innym chrono na 0,2 wychodziło też 640fps na SP170. Mam taką teorie, że moje chrono nie ogarnia po prostu takich prędkości wylotowych przy 0,2 i czujniki wariują.

Edited by gloomer
Link to post
Share on other sites

Jakie masz chrono?

Jest też taki myk że kulka gorzej trzymana na poduszce zaczyna się toczyć już z pierwszym chuchnięciem wywoływanym przez ruch tłoka i nie ma tego minimalnego pierwotnego sprężenia i masz mniejsze fps. Kulki mocniej trzymane przez poduszkę lub lepiej wypełniające lufę powoduję powstanie większego nadciśnienia od strony tłoka co skutkuje tym że kulka rusza kiedy ciśnienie jest wystarczające aby przełamać opór "toczenia" i jest wykopywana z lufy a nie wychuchiwana... nie wiem jak inaczej Ci to wytłumaczyć, włóż piłeczkę pingpongową do ust i dmuchnij i połóż na ustach i dmuchnij... coś w tym stylu...

Link to post
Share on other sites

Chodzi o to że jeśli kulka siedzi luźno w lufie to byle chuchnięcie czy skierowanie repliki w dół powoduje że kulka się toczy. Jak kulka siedzi ciasno to zanim ruszy musi się zbudować pewne nadciśnienie zanim ruszy i rusza z kopa. Spróbuj może inaczej prechronuj na 0 HU i na HU już podkręconym tak żeby trzymał kulkę pewnie, możliwe że 0.2 masz bardzo gładkie/śliskie.

Link to post
Share on other sites

FPS na innym chrono też jest ok. Nie wiem o co kaman wyrąbane w to :icon_biggrin:.

 

Teraz inna kwestia. Wczoraj SWDs przeszedł dobry bój i jestem zadowolony ale mam jedno ale :icon_wink:. Mam POSPA 6x24 i kulki lecą mi od lewej do środka krzyża a powinno być na odwrót. Mam wrażenie, że coś chyba mój dystanser z wkładu od długopisu wysiada bo dzisiaj rozebrałem swdsa i trochę go poszarpało ale już go poprawiłem. Pytanie do was Panowi. Nie macie może stockowego dystansera z komory czeskiej albo innego swojego patentu? Chciałem dzisiaj sobie zrobić z wiertła jak Mendi robi swoje dystansery ale dremel mi wysiadł -.-.

 

p.s posiadam komore czeską.

Edited by gloomer
Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...