Dalej Posted September 7, 2009 Report Share Posted September 7, 2009 Czołem zuchy. Chciałem poddać wam pod przemyślenie pewną rzecz. Chodzi mianowicie o komentarze w dziale Opinie o polskich sklepach. Dawno temu, w czasach gdy airsoft raczkował, rzeczywiście fakt dostarczenia przesyłki na czas i zgodnie z zamówieniem, był powodem do radości. Można było zrozumieć że chwali się dany sklep, bo tym różnił się od innych, mniej szanujących klienta. Niemniej nawet wtedy była to sytuacja chora - przesyłka ma być dostarczona na czas i zgodnie z zamówieniem bo takie jest PRAWO, nie dlatego że ktoś robi nam łaskę. Czy idąc do Tesco, chwalisz je za to że towar zgodny jest z opisem, że cena na kasie zgadza się z ceną na półce? Sprzedawcy mają obowiązek dostarczać zamówiony, sprawny towar na czas. Czemu się czepiam? Bo tak naprawdę najważniejsze jest, oprócz ceny, to, jak klient jest traktowany PO sprzedaży. Jak traktuje się naprawy i wymiany gwarancyjne, po gwarancyjne, i tak dalej. Opinie o danym sklepie na WMASG są bardzo ważną częścią regulacji rynku airsoftowego w Polsce. Dzięki nim nieuczciwe sklepy są wypierane z rynku przez firmy uczciwe. Niestety, Wy, drodzy koledzy, spamując w wątkach o sklepach tekstami w stylu "ZOMG replika dotarła na czas WIELKI PLUS!!!1111jedenjedenjeden", sprawiacie że giną dużo ważniejsze komentarze, dotyczące awarii, gwarancji, napraw. Wiele sklepów ma repliki trochę drożej, bo ponosi większe koszty dbając lepiej o klientów, nie wypierając się napraw gwarancyjnych, i tak dalej. Dlatego apeluję do Was, byście ograniczyli spamowanie w wątkach dot. polskich sklepów do rzeczy naprawdę ważnych i wnoszących coś do tematu. Fakt otrzymania przesyłki zgodnie z zamówieniem to żadna łaska - takie jest PRAWO. Dziękuję za uwagę. Quote Link to post Share on other sites
szmerglu Posted September 7, 2009 Report Share Posted September 7, 2009 Zgadzam się z Dalej'em i postanowiłem od dzisiaj kasować posty o wyżej podanej treści. Quote Link to post Share on other sites
Viamortis Posted September 7, 2009 Report Share Posted September 7, 2009 IMO nie doprowadźcie do sytuacji, że w opiniach o sklepie będą tylko negatywne opinie, bo jak sklep coś zrobi dobrze (na czas, zgodnie z zamówieniem i opisem), to uznacie to za SPAM. To, że prawo czegoś wymaga, nie znaczy, że nie należy chwalić za jego przestrzeganie. Takie moje zdanie... Quote Link to post Share on other sites
Dalej Posted September 7, 2009 Author Report Share Posted September 7, 2009 Jeśli ktoś będzie cos reklamował, to będzie bardzo wartościowe jak został potraktowany. Quote Link to post Share on other sites
dzikki Posted September 7, 2009 Report Share Posted September 7, 2009 Kluczowe jest, aby nie oceniać dostarczania przesyłek na czas. To głównie leży w gestii firm, które się tym zajmują zwanych kurierskimi. Reszta już śmiało podlega ocenie min. czy sklep ma dobry kontakt z klientem, czy wywiązuje się z umowy gwarancyjnej i jak to robi, jak przebiega załatwianie formalności itp. W jednym nie zgodzę się z Dalejem a dotyczy to kwestii zgodności z opisem. Jest to istotne w chwili, gdy produkt nie jest bułką, ale skomplikowanym mechanizmem lub częścią owego, od którego wymagamy, by spełniał nasze oczekiwania. Quote Link to post Share on other sites
0L0 Posted September 7, 2009 Report Share Posted September 7, 2009 Wyjaśnij może co rozumiesz przez: Sprzedawcy mają obowiązek dostarczać zamówiony, sprawny towar na czas. Czyżbyś oczekiwał, że każde zamówienie w każdym sklepie będzie realizowane tak, że w 24h zostanie do Ciebie dostarczone? Quote Link to post Share on other sites
Dalej Posted September 7, 2009 Author Report Share Posted September 7, 2009 Olo, daruj sobie tanią demagogię, ok? Quote Link to post Share on other sites
AnR Posted September 7, 2009 Report Share Posted September 7, 2009 Tania demagogia? Nie wydaje mi się. Napisz co dokładnie rozumiesz przez to. Quote Link to post Share on other sites
madonion_eu Posted September 7, 2009 Report Share Posted September 7, 2009 Słowem wyjaśnienia do posta Ola - czasami nie da się zrealizować zamówienia natychmiast, z przyczyn niezależnych od sklepu. Dotyczy to nie tylko airsoftu, ale wszystkich sklepów wysyłkowych, więc ten post ma charakter ogólny. Przykłady: - zamówiony kurier nie przyjeżdża - awaria samochodu czy inne przypadki. Szczególnie w mniejszych miastach, ściągnięcie tego samego dnia drugiego samochodu czasami jest niewykonalne. Zamówienie jest wysyłane kolejnego dnia. - bank długo realizuje przelew. Zazwyczaj jest to jeden dzień, ale zdarza się, że przelew zostaje zaksięgowany dopiero po dwóch abo nawet trzech dniach. I dopiero wtedy można wysłać paczkę. -niepełne albo sprzeczne dane do wysyłki (np. kod pocztowy który nie odpowiada wpisanemu adresowi). Wymaga wyjaśnienia, a to zajmuje chwilę, zwłaszcza jeśli Klient jest niedostępny pod podanym telefonem. Wiadomo, nie zdarza się to codziennie, ale jednak takie przypadki występują. Ograniczam się do momentu kiedy następuje wysłanie towaru i pomijam tutaj kwestie samego transportu, bo to już nie leży w gestii sklepu, tylko firmy kurierskiej. I przypuszczam, że właśnie to Olo miał na myśli, kiedy mówił, że nie każde zamówienie można zrealizować w 24h. Quote Link to post Share on other sites
szmerglu Posted September 10, 2009 Report Share Posted September 10, 2009 Do oceniania prędkości dostarczanej paczkę przez przewoźnika jest odpowiedni temat. Nikt nie wspominał że będą kasowane wszystkie bez wyjątku posty - jedynie te, które brzmią "wczoraj złożyłem zamówienie towar jest dzisiaj u mnie !" no super, ale taki post zniknie. Jeśli oceni przy okazji obsługę, jakość towaru, zgodność z opisem to ok - jest to bardziej rzeczowe niż sama realizacja zamówienia... Quote Link to post Share on other sites
Viamortis Posted September 10, 2009 Report Share Posted September 10, 2009 Nikt nie wspominał że będą kasowane wszystkie bez wyjątku posty A czy ktoś wspominał, że będzie cokolwiek kasowane??? jedynie te, które brzmią "wczoraj złożyłem zamówienie towar jest dzisiaj u mnie !" no super, ale taki post zniknie.Jeśli oceni przy okazji obsługę, jakość towaru, zgodność z opisem to ok - jest to bardziej rzeczowe niż sama realizacja zamówienia... IMO nawet taki post coś mówi. Dlaczego? Bo jak ktoś pisze w ten sposób, to znaczy: 1. sklep wysłał towar niezwłocznie, 2. obsługa co najmniej standardowa, 3. towar zgodny z zamówieniem, żadnych problemów (bo gdyby było coś nie tak, to zapewne by o tym użytkownik napisał). Chociaż zgadzam się, że użytkownicy mogliby się silić na coś więcej, niż: "kolejne zamówienie, wszystko ok". IMO, na eBay jest fajny bajer z gwiazdkami. Cztery kategorie, w każdej gwiazdki 1-5 i ewentualny komentarz. PS. Nie będę pozdrawiał, bo ostatnio to wywołuje "śmichy-hihy" na forum :P Quote Link to post Share on other sites
Guest (ID:6452) Posted September 15, 2009 Report Share Posted September 15, 2009 Mortis, wspomniał :D Ale ja nie o tym. Też chciałem coś dopisać. Może nie jest to przykład ze sklepu ale obrazuje nieco sytuację i moje poglądy. Otóż prowadziłem swego czasu interesy, bardzo do czasu udane z pewnym userem z wmasg. Tu jakiś serwis, tam handelek. Wsztyko OK póki to ta osoba miała biznes do mnie. Potrafiła jakoś być w Krakowie czyli pewnie ze 150km od domu raz w tygodniu, punktualnie, odbierać i oddzwaniać. Sytuacja się zmieniła kiedy to ta osoba miała coś załatwić dla mnie. To się coś zepsuło w samochodzie, to cośtam, to kumepl nie przywiózł a miał przywieść, zero niemal kontaktu. Kiedy ja robię interes to kiedy przykładowo zdechnie mi autobus to wysiadam i idę na nogach. Byle zdążyć na czas i wszystko załatwić. I to jest standard. Załatwienie wszystkiego sprawnie, szybko i porządnie. A nie samo załatwienie. Chwalić można za coś zrobione ponad (a bo ja wiem, gratisowy przegląd przy wymianie czegoś w replice) to za co się płaci. Ew za bardzo szybką (tzn wybitnie szybką) obslugę np zrobienie czegoś w godzinkę, przy kliencie, na poczekaniu. Ale sam fakt wykonania usługi (może i w terminie) jeszcze powodem do chwalenia nie jest. Co najwyżej do pozytywnej opinii. Kończąc: jeżeli krytykujemy to za coś w czym sklep/usługodawca dał ciała. JEżeli chwalimy to za coś ponad, dodatkowego itp. A samo wywiązanie się z umowy czy zobowiązania jest dość neutralne bo TO SIĘ KLIENTOWI NALEŻY. Pozdrawiam. Quote Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.