archirt Posted October 21, 2009 Report Share Posted October 21, 2009 Witam. Interesuje mnie jakie części są identyczne w GB v3 i v2 Domyślam się ze Cylindry są identyczne, tak jak sprężyny, głowice tłoków, tłoki. Ale nie wiem czy różnią się takie elementy jak np. - Głowica cylindra - Prowadnica sprężyny - Zębatki Pozdrawiam. Quote Link to post Share on other sites
thewojtz Posted October 21, 2009 Report Share Posted October 21, 2009 Zębatki niczym, prowadnica sprężyny tymi 'uszkami', które wchodzą w GB v.2 ma takie pręciki, a v.3 takie prostokąty. Głowice cylindra się różnią nieznacznie, podobno można przystosować jedno do drugiego chyba v.3 w v.2, ale nie na odwrót (?) nie wiem, najlepiej do v.2 kupować komponenty v.2 a do v.3 - v.3 . Quote Link to post Share on other sites
Gogin Posted October 21, 2009 Report Share Posted October 21, 2009 (edited) Głowice cylindrów są zamiennikami dla siebie, czyli jeśli mamy głowice do V2 to i pasuje do V3 - i w drugą stronę. Różnią się pomiędzy sobą tylko długością dzióbków - do różnych modeli są różne (im dłuższa dysza tym dzióbek dłuższy). Niby skok dyszy/popychacza w V2/V3 dżirboksach standardu marujca jest indentyczny wręcz, to większa długość dzióbka poprawia to odrobinkę zawsze szczelność (stąd dążenie do tego by dzióbek do dżirboksa danej repliki na głowicy cylindra był jak najdłuższy - tak by koniec dzióbka nie dotykał wylotu dyszy bo będą się niszczyć wzajemnie), ot co. Różniące się części jeszcze pomiędzy V2/V3 to fakt, że same szkielety są różne, kostki stykowe, a co z tym idzie spusty, silnik (długi do V2/ krótki z koszykiem do V3), w V3 jest blaszka/płytka na górze GB, w V2 są śruby. Wsio. Oczywiście to o głowicach to jakaś baśń, albo inna opowieść fajans-fiction - nie spotkałem się jeszcze nigdy z nie pasowaniem głowicy z V2 do V3 i na odwrót. Może spotkałeś się z nietypowymi głowicami, bo fakt, że czasami głowica jednego producenta nie pasuje do szkieletu innego, ale to nic. Edited October 21, 2009 by Gogin Quote Link to post Share on other sites
archirt Posted October 21, 2009 Author Report Share Posted October 21, 2009 Zadaje to pytanie ponieważ znalazłem dwie głowice cylindra. Glowica v3 Głowica v2 Teraz widzę że ceny jeszcze poszły w dół ale Glowica v3 kosztowała 30.94 a Glowica v2 kosztowała 43.36 Rożnica w cenie spora, a z tego co piszecie to v3 ma dłuższy "dziubek", wiec powinna być niby droższa. Quote Link to post Share on other sites
Zachar Posted October 21, 2009 Report Share Posted October 21, 2009 Głowice cylindrów są zamiennikami dla siebie, czyli jeśli mamy głowice do V2 to i pasuje do V3 - i w drugą stronę. [...] Oczywiście to o głowicach to jakaś baśń, albo inna opowieść fajans-fiction - nie spotkałem się jeszcze nigdy z nie pasowaniem głowicy z V2 do V3 i na odwrót. Może spotkałeś się z nietypowymi głowicami, bo fakt, że czasami głowica jednego producenta nie pasuje do szkieletu innego, ale to nic. Widocznie jeszcze za mało widziałeś. http://asgshop.pl/sklep/produkt.php?id=594 http://asgshop.pl/sklep/produkt.php?id=1045 http://asgshop.pl/sklep/produkt.php?id=2742 http://asgshop.pl/sklep/produkt.php?id=2743 http://www.specshop.pl/product_info.php?cP...roducts_id=2409 Uważajcie co kupujecie. Quote Link to post Share on other sites
Tuksiak Posted October 21, 2009 Report Share Posted October 21, 2009 Zgadza się V2 i V3 głowice cylindrów mają różną długość od otworu ustalającego do czoła głowicy. Czasem zdarza się jak np. w niektórych replikach KA, że GB V3 ma głowice cylindra V2. V3 będzie pasować, ale zamiast opierać się całą powierzchnią czołową o ściankę GB będzie oparta tylko na kołkach ustalających, bo ma mniejszą odległość od otworu do czoła. Skończy się ścięciem nadlewek w GB ustalających głowicę. Quote Link to post Share on other sites
Zachar Posted October 21, 2009 Report Share Posted October 21, 2009 Dużo bardziej istotną różnicę uniemożliwiającą(istotnie) montaż w/w głowic w szkielecie gb v.2 widać na zdjęciach każdej z w/w głowic. Quote Link to post Share on other sites
Tuksiak Posted October 21, 2009 Report Share Posted October 21, 2009 (edited) Nie patrz na ten występ ;-) wszystko idzie spiłować ;-). Ale nie o to chodzi. Zobacz sobie na innego producenta, gdzie przy wzmocnionych głowicach do V3, czoło głowicy jest gładkie. http://asgshop.pl/sklep/produkt.php?id=1397 - przykład. EDYTA: Płaskie nie gładkie... Żona za plecami rozprasza ;-). Edited October 21, 2009 by Tuksiak Quote Link to post Share on other sites
poldeck Posted October 21, 2009 Report Share Posted October 21, 2009 Prędzej niz ścięcie kołków nastąpi rozerwanie frontu GB. Quote Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.