Jump to content
Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...

Części GB v3 a v2


Recommended Posts

Witam.

 

Interesuje mnie jakie części są identyczne w GB v3 i v2

 

Domyślam się ze Cylindry są identyczne, tak jak sprężyny, głowice tłoków, tłoki.

 

Ale nie wiem czy różnią się takie elementy jak np.

 

- Głowica cylindra

- Prowadnica sprężyny

- Zębatki

 

 

Pozdrawiam.

Link to post
Share on other sites

Zębatki niczym, prowadnica sprężyny tymi 'uszkami', które wchodzą w GB v.2 ma takie pręciki, a v.3 takie prostokąty. Głowice cylindra się różnią nieznacznie, podobno można przystosować jedno do drugiego chyba v.3 w v.2, ale nie na odwrót (?) nie wiem, najlepiej do v.2 kupować komponenty v.2 a do v.3 - v.3 .

Link to post
Share on other sites

Głowice cylindrów są zamiennikami dla siebie, czyli jeśli mamy głowice do V2 to i pasuje do V3 - i w drugą stronę. Różnią się pomiędzy sobą tylko długością dzióbków - do różnych modeli są różne (im dłuższa dysza tym dzióbek dłuższy). Niby skok dyszy/popychacza w V2/V3 dżirboksach standardu marujca jest indentyczny wręcz, to większa długość dzióbka poprawia to odrobinkę zawsze szczelność (stąd dążenie do tego by dzióbek do dżirboksa danej repliki na głowicy cylindra był jak najdłuższy - tak by koniec dzióbka nie dotykał wylotu dyszy bo będą się niszczyć wzajemnie), ot co.

 

Różniące się części jeszcze pomiędzy V2/V3 to fakt, że same szkielety są różne, kostki stykowe, a co z tym idzie spusty, silnik (długi do V2/ krótki z koszykiem do V3), w V3 jest blaszka/płytka na górze GB, w V2 są śruby. Wsio.

 

Oczywiście to o głowicach to jakaś baśń, albo inna opowieść fajans-fiction - nie spotkałem się jeszcze nigdy z nie pasowaniem głowicy z V2 do V3 i na odwrót. Może spotkałeś się z nietypowymi głowicami, bo fakt, że czasami głowica jednego producenta nie pasuje do szkieletu innego, ale to nic.

Edited by Gogin
Link to post
Share on other sites

Głowice cylindrów są zamiennikami dla siebie, czyli jeśli mamy głowice do V2 to i pasuje do V3 - i w drugą stronę. [...]

Oczywiście to o głowicach to jakaś baśń, albo inna opowieść fajans-fiction - nie spotkałem się jeszcze nigdy z nie pasowaniem głowicy z V2 do V3 i na odwrót. Może spotkałeś się z nietypowymi głowicami, bo fakt, że czasami głowica jednego producenta nie pasuje do szkieletu innego, ale to nic.

Widocznie jeszcze za mało widziałeś.

http://asgshop.pl/sklep/produkt.php?id=594

http://asgshop.pl/sklep/produkt.php?id=1045

http://asgshop.pl/sklep/produkt.php?id=2742

http://asgshop.pl/sklep/produkt.php?id=2743

http://www.specshop.pl/product_info.php?cP...roducts_id=2409

 

Uważajcie co kupujecie.

Link to post
Share on other sites

Zgadza się V2 i V3 głowice cylindrów mają różną długość od otworu ustalającego do czoła głowicy.

Czasem zdarza się jak np. w niektórych replikach KA, że GB V3 ma głowice cylindra V2. V3 będzie pasować, ale zamiast opierać się całą powierzchnią czołową o ściankę GB będzie oparta tylko na kołkach ustalających, bo ma mniejszą odległość od otworu do czoła. Skończy się ścięciem nadlewek w GB ustalających głowicę.

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...