Katana Posted January 10, 2010 Report Share Posted January 10, 2010 (edited) Mam Problem. Kupiłem zębatki STU CA, założyłem, spodkładkowałem, nasmarowałem i przy strzale cholernie zgrzyta. Nie ma wizzzg, tylko zgrzyt własnie. Rozebrałem, podkładkowałem po 10 razy. Sprawdzałem każdą zębatkę po kolei, i doszedłem do tego, że za ten dźwięk odpowiedzialna jest silnikowa (8 zębów). Z ciekawości zmieniłem na standardową GP (10 zębów) i dźwięk prześliczny, wizzzg, żadnego zgrzytu. Co za cholera siedzi? Czy mogę zostawić tą zebatkę GP, i pociągnie to 130? Czy problem leży w czymś innym? Edited January 10, 2010 by Katana Link to post Share on other sites
rumak Posted January 10, 2010 Report Share Posted January 10, 2010 Silnik dobrze dokręciłeś?? Link to post Share on other sites
Wolf Posted January 10, 2010 Report Share Posted January 10, 2010 Jeśli jest inna ilość zębów, to pewnie różni się też ich wielkość i kształt. Zobacz jak przylegają do kolejnej zębatki, nie pasujące do siebie kształtem zęby mogą być właśnie przyczyną takiego odgłosu. W starszych samochodach często słuchac było wycie lub zgrzytanie zębatek tylnego mostu, jest to właśnie analigiczna sytuacja. Kolejnym elemetem jest oczywiście prawidłowo ustawiony luz zębatki silnikowej. Link to post Share on other sites
Katana Posted January 10, 2010 Author Report Share Posted January 10, 2010 (edited) Zgrzyt zeatek słychać nawet, jak szybko palcem poruszam zebatki po zlozeniu GB bez sprezyny, z założonym silnikiem silnikiem tez, wiec to nie jest wada silnika. A inna ilość zebów: zgrzytana zestawie STU 3 kompletnych zębaterk, jak zamienie zębatkę STU na zwykłą silnikową, jest cicho. STU ma ostre zęby i trochę większe i dłuższe, stokowa mniejsze i bardziej zaokrąglone. I ta nie od kompletu, stockowa GP, zazębia się lepiej, mimo, że ma 2 zęby więcej, niż ta od kompletu. Pomyślałem sobie, że może ktoś, od kogo kupiłem zębatki mnie okantował, ale mam inna STU CA od zepsutego kompletu i jest identyczna, jak ta kupiona. I trochę mnie to wścieka. Czy ktoś się orientyje czy: 1. Jaka jest ilość zębów na zębatce środkowej w STU? tych zębów co się zazębiaja na silnikowej. 2. Czy komplet :tłokowa i środkowa STU a silnikowa stock będzie chodzić, będzie kompatybilne, i czy to uciągnie 130? Stockowa to GP. To nie jest zgrzyt taki konkretnie zgrzyt, tylko coś analogicznego do samochodzika, co jak go się pociągnie do tyłu i naciągnie przez to sprężynke, to on sam do przodu jedzie. Edited January 10, 2010 by Katana Link to post Share on other sites
rodnath Posted January 10, 2010 Report Share Posted January 10, 2010 Powiem tak: jeżeli zamienisz silnikową na inna (tę z 2 zębami więcej) nic wielkiego się nie stanie, zwłaszcza, że jak twierdzisz ładnie się zazębiają. Nie będziesz miał co prawda przełożeń STU, ale ze sprężyną m130 sobie poradzi. Co najwyżej bateria będzie szybciej siadać z racji większego obciążenia. Coś za coś... Link to post Share on other sites
Gogin Posted January 10, 2010 Report Share Posted January 10, 2010 Zębata silnikowa STU CA nie osiowo siedzi w łożyskach po złożeniu GB? Lub też zęby przekazujące obroty na środkową zębate nie są ładnie wykończone. Smarowałeś te zęby chociaż? Link to post Share on other sites
Katana Posted January 10, 2010 Author Report Share Posted January 10, 2010 Osiowo co to znaczy? Jak to sprawdzić i zniwelowac? Wina łożyska czy zębatki? Mam inna zębatkę STU, wyglądają identycznie co do ułamka milemetra, tak samo ostre na końcu. Zęby smarowane LT, Teflonowosilikonową pastą, Grafitową, na każdym smarze to samo. Na tej innej STU też źle. Założyłem stockową silnikową, wyregulowałem silnik: cód, miód i poezja chodzi. Rof też bardzo duży. Jak się teraz zachowują te zebatki? Tzn mam 10 zębów na tłokowej, nie 8, więc zębatki mają lżej czy ciężej? I czy taki zestw jest mocno osłabiony? Link to post Share on other sites
rodnath Posted January 10, 2010 Report Share Posted January 10, 2010 Zdecyduj się jaką zębatkę wymieniasz: silnikową, czy tłokową?? Jeżeli 10 zębów jest na silnikowej zamiast 8 to zębatki mają "ciężej" ale to nie znaczy, że rof się zwiększy... Link to post Share on other sites
Katana Posted January 10, 2010 Author Report Share Posted January 10, 2010 Pomyłka, zawsze chodzi mi o silnikową. Link to post Share on other sites
rodnath Posted January 10, 2010 Report Share Posted January 10, 2010 Ok, więc zwiększając liczbę zębów na łączeniu silnikowej i środkowej otrzymujemy większe obroty. Zębatki szybciej się kręcą, ale potrzeba więcej siły, żeby ruszyć tę samą sprężynę, niż w przypadku gdyby w silnikowej było 8 zębów. Dlatego bateria szybciej się wyczerpie, a teoretycznie rof powinien się zwiększyć. Wszystko zależy od kondycji baterii. Samym zębatką nie powinno się nic stać Link to post Share on other sites
Shadow Posted January 11, 2010 Report Share Posted January 11, 2010 Czy przypadkiem nie działa to na odwrót? Więcej zębów - większe przełożenie? Link to post Share on other sites
Kocur666 Posted January 11, 2010 Report Share Posted January 11, 2010 STU ma mniej zebow. Wlasnie zeby jeden obrot STU przesunal 8 zebow srodkowej. Wiec do pelnego obrotu srodkowej trzeba wiecej obrotow. Normale maja 10 zebow - wiec np przy 30 zebow srodkowej normale potrzebuja 3 obroty, a STU - prawie 4. Jak normale dobrze ci chodza to je zostaw. W sumie nie widzialem zeby padla kiedys zebatka silnikowa. Zazwyczaj padaja srodkowe i tlokowe. Zilnikowa ma najmniejsze obciazenie. Owszem moze pasc ale raczej przy dobieraniu roznych zebatek roznych producentow... Pozatym nawet jak padnie to taniej kupisz normal torque niz STU silnikowa ;) Mozliwe ze masz o pol mm przesuniety gearbox ? Moze stukniety ? Sam nie wiem. Wyglada na to ze zebatka silnikowa jest za blisko srodkowej. Moze kwestia lozysk ? Jaka masz srednice lozysk i jakie lozyska ? Link to post Share on other sites
szumitek Posted January 11, 2010 Report Share Posted January 11, 2010 Możesz spróbować wymienić tylko zębatkę środkową może dźwięk się poprawi i zostanie przełożenie STU ale nie wiem po co Ci w ogóle takie zębatki do M130. Używałem takich do mocniejszych springów. Link to post Share on other sites
Katana Posted January 11, 2010 Author Report Share Posted January 11, 2010 Łożyska są stockowe od GB Gp. Na stockowych zebatkach chodzi idealnie cicho, więc raczej wykluczam opcję przesuniecia/pukniecia GB i łożysk. Poprzednie STU teżmi głośnawo chodziło, może one już tak mają? Podejżęwam, że to wina ''ostrości'' końców zębatki silnikowej STU. może je pilnikiem potraktowac? Ale na razie zostawilem stockowa silnikowąi jestem ultra zadowolony. Link to post Share on other sites
Recommended Posts