pidzejfat Posted February 7, 2010 Report Share Posted February 7, 2010 Z ak47 chcesz zrobić mini beryla? Bez kolby i tłumika... Już nawet nie wspomnę o tym że body w ak47 nie ma nic wspólnego z Berylem, jakkolwiek byś sobie przerabiał je... Wg mnie szkoda kasy i zachodu, efekt będzie mizerny. Quote Link to post Share on other sites
mg34 Posted February 7, 2010 Report Share Posted February 7, 2010 Dokładnie , pamiętaj że Beryl jest "osadzony" na AKMie de facto Quote Link to post Share on other sites
chmiello19 Posted February 9, 2010 Report Share Posted February 9, 2010 (edited) Mi G&H robiło do beryla (przedłużkę lufy z tłumikiem, selektor ognia, i osadzenie szyny nad pokrywą, osadzenie podstawy muszki i szczerbinki z frezowaniem lufy do tego szpachlowanie niezaślepionych otworów i malowanie.) W sumie policzyli 500 zł. Warto jednak zaznaczyć, że ich selektor jest mechaniczny. Nie chcieli zdradzić jak jest zrobiony ale domyślam się że porusza on tą srebrną zapadką tuż nad spustem, ponieważ płytka selektora pozostaje nieruchoma. Ogólnie wykonanie jest bardzo solidne i prędzej replika w pół pęknie niż to się popsuje:D. Jedyny minus tego selektora to duży zakres obrotu pomiędzy ciągłym i pojedynczym ale nie można mieć wszystkiego. Niestety zdjęć nie dodam bo nie mam aparatu a z komy się nie opłaca. Ogólnie polecam ten serwis a co do ceny, no cóż beryl kosztuje:) Pozdrawiam Edited February 9, 2010 by chmiello19 Quote Link to post Share on other sites
SoP-PeL Posted February 9, 2010 Report Share Posted February 9, 2010 Ok, ale podstawa szczerbiny jest od Beryla? Jeśli tak to co z łożem, nakłądką i obsadą tego? Jestem ciekawy bo kurcze - G&H znane jest z bylejakości odwzorowań - niestety repliki które od nich wychodza są tylko stylizowane na ostre odpowiedniki. Czy to przypadkiem nie jest nadal podstawa szczerbiny od AK tyle że z liźniętymi mocowaniami nad szynę? Quote Link to post Share on other sites
ziober Posted February 9, 2010 Report Share Posted February 9, 2010 Wg mnie repliki dzielą się na niskokosztowe i dobrze odwzorowane. Gość z G&H ma ciężkie zadanie bo doskonale zdaje sobie sprawę z kosztów jakie towarzyszą budowie "repliki" z prawdziwego zdarzenia, a jednocześnie wie że popyt na taką replikę nie byłby wielki... Gdzieś jest granica kompromisu. ( w portfelu klienta ) Quote Link to post Share on other sites
chmiello19 Posted February 9, 2010 Report Share Posted February 9, 2010 (edited) Żeby była jasność, cena którą podałem powyżej jest za robociznę. Wszystkie części dostarczyłem i były od beryala. ( podstawa szczerbinki od tantala) żłobienia w niej wycieli sami bo i tak muszą być inne żeby pasowała szyna i pokrywa od aega. Mam pytanie z innej beczki. Zamówiłem niedawno nakładką na rurę gazową od beryla w Łuczniku i przysłali mi czarna nakładkę od ak. OCB? Czy to jakiś nowe nakładki w berylu i co za tym idzie tez podstawa szczerbinki? Edited February 9, 2010 by chmiello19 Quote Link to post Share on other sites
Dread Posted February 9, 2010 Report Share Posted February 9, 2010 Pomylili się pewnie, bo nowe nakładki to mają teraz aluminiowe z szynami. Quote Link to post Share on other sites
SoP-PeL Posted February 10, 2010 Report Share Posted February 10, 2010 noo tośmy się pytali czy te 500zł to tylko za robociznę czy też za części - teraz to wygląda sensowniej i tak jak policzysz około 1000zł się zakręcisz. Quote Link to post Share on other sites
mg34 Posted February 11, 2010 Report Share Posted February 11, 2010 Pewnie pomyłka . Mogli położyć obok siebie je i pomieszać :P A co do wypowiedzi Dread'a - te nakładki z szynami kosztują majątek . Uwierz mi. Quote Link to post Share on other sites
Krystian_Ck Posted February 11, 2010 Report Share Posted February 11, 2010 Podrzucam Wam te fotki, bo zapomniałem ;) Już lecą mejlową drogą Quote Link to post Share on other sites
mg34 Posted February 11, 2010 Report Share Posted February 11, 2010 Ładnie to zrobili :) naprawdę Quote Link to post Share on other sites
Krystian_Ck Posted February 11, 2010 Report Share Posted February 11, 2010 Mnie także się podoba :) W marcu najprawdopodobniej wysyłam, i także w marcu reckę wstawię. Czas oczekiwania na zakończenie pracy to niewiele, bo tylko 2 tygodnie. Quote Link to post Share on other sites
pidzejfat Posted February 11, 2010 Report Share Posted February 11, 2010 To wrzućcie tutaj na forum, niech inni też mają wybór. Jeżeli rzeczywiście będzie to dobrze wyglądało, to będą mieli więcej klientów... Quote Link to post Share on other sites
Sab93 Posted February 12, 2010 Report Share Posted February 12, 2010 Linki do fotek Beryla G&H ;) http://img121.imageshack.us/img121/9346/beryl1.jpg http://img28.imageshack.us/img28/8894/beryl2.jpg http://img515.imageshack.us/img515/2705/beryl3.jpg Quote Link to post Share on other sites
mg34 Posted February 12, 2010 Report Share Posted February 12, 2010 (edited) Ciekawi mnie tylko ile policzą sobie za wstawienie dostarczonych części , bo szczerze mówiąc jak widzę te efekty to zastanawiam się nad sensem samodzielnych przeróbek...zapytam ich mailem... Edited February 12, 2010 by mg34 Quote Link to post Share on other sites
chmiello19 Posted February 12, 2010 Report Share Posted February 12, 2010 (edited) To są zdjęcia mojego beryla jak był w G&H :lol: Sab93 skąd udało Ci się je dorwać? Jak będę miał aparat to pokaże wam jak wygląda z okładzinami i eotech'em. Zostawiłem selektor (już bezpiecznik) od ak74 bo za dużo bawienia jest z tym berylowskim, a poza tym jest to jedna z podpór gearboxa. Replika nie ma również oryginalnie umiejscowionych bolców. Kolba zamocowana jest na 4 nity 2 od strony selektora i 2 od dołu. Myślę, że ogólnie trochę trąca berylem:D Edited February 12, 2010 by chmiello19 Quote Link to post Share on other sites
Krystian_Ck Posted February 12, 2010 Report Share Posted February 12, 2010 chmiello, pan Bogdan z G&H mi je podesłał, gdyż chciałem zobaczyć efekt jakiś ich prac ;) Quote Link to post Share on other sites
Sab93 Posted February 12, 2010 Report Share Posted February 12, 2010 Fotki dostałem mailem od Lee_ck. ;) Zresztą jak ostatnio pisałem do G&H o ponowną wycenę i opis przeróbek to tez mi je przysłali :P Tym razem policzyli 900 zł. Lee_ck za te same prace miał zapłacić 850 zł. Trzeba się szybko decydować bo cena rośnie xD chmiello19 jak oceniasz ich wykonanie "w realu". Kolba trzyma się stabilnie? Składanie i rozkładanie nie sprawia jakichś problemów? Bezpiecznik działa jak w prawdziwym czy tylko bajer. I jak z obsługą nowego selektora, nie zacina się? Quote Link to post Share on other sites
chmiello19 Posted February 12, 2010 Report Share Posted February 12, 2010 (edited) Sab93 kolbą mocowałem i przycinałem sam. Mocowanie opisałem w poście wyżej. Składa i rozkłada się bez problemów mimo braku sprężynki. Bezpiecznik i selektor działa bardzo dobrze. Co do bezpiecznika ak74 to jest to minuta roboty wystarczy odciąć ząbki by nie poruszały ta półząmbatką. Selektor natomiast działa troszkę ciężko ale dlatego że jest solidnie spasowany, o zacięciu nie ma mowy to nie jakiś mosfet. Wykonanie jest bardzo dobre i jak zawsze w G&H bardzo solidne. Tłumik z przedłużką oczywiście jest ze stali. Edited February 12, 2010 by chmiello19 Quote Link to post Share on other sites
mg34 Posted February 12, 2010 Report Share Posted February 12, 2010 Pstryknij jak możesz dokładniejsze fotki mocowania kolby , ok? a co do kasy to też mi policzyli 900pln Quote Link to post Share on other sites
chmiello19 Posted February 13, 2010 Report Share Posted February 13, 2010 http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/c971ddb94a0d7ae2.html http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/7125d0817448a258.html http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/966b3dafe225a392.html http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/653e11be7fa6c426.html Mocowanie oryginalnej osady z tym językiem ze śrubką powinno byc zamocowane 4 nitami. Mi jedna część pękła także jest tylko na 3 nity. Co do samej kolby to jak widzicie mocowana jest na 4 nity. PAMIĘTAJCIE, ŻE KOSTKA KOLBY JEST Z BARDZO TWARDEJ STALI. MAJĄC BARDZO DROGIE WIERTŁA I WIERTARKĘ STOŁOWĄ MIAŁEM PROBLEMY BY PRZEWIERCIĆ OTWORY. Quote Link to post Share on other sites
SoP-PeL Posted February 13, 2010 Report Share Posted February 13, 2010 Oczywiście że tak, bo kostka jest hartowana na 62-64 HRC więc zwykłym wiertłem w wiertarce ręcznej to mozesz sobie pomiziać jedynie to:) Dobry breszczot do piłki do metalu równoznaczny ze spisaniem na straty. Co do wiercenia - myślę że gdybyś lepiej spasował koniec body do kolby to jedna sruba montażowa na ogonie bez problemu utrzymała by kolbę bez luzów. Ale fakt tam naprawdę trzeba się pomęczyć ze spasowaniem. Polecam pilniki diamentowe do wpasowywania. Ja tak robiłem. Ale każda metoda jest dobra jeśli skuteczna. Quote Link to post Share on other sites
chmiello19 Posted February 13, 2010 Report Share Posted February 13, 2010 (edited) Ja potraktowałem kostkę kolby kontówką. Wywaliłem tylną ściankę body i wyciąłem w kostce od góry miejsce na gearbox. Poniżej parę zdjęć poskładanej repliki ale niestety bez eotecha. (komórką robione) http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/6a5b8b439dcb1864.html http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/ab34747ad415564d.html http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/a0ca1f67dec95868.html http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/4a8509ed8ac9c988.html http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/a77d0ccdc2855f3c.html Poniższe 2 zdjęcia przedstawiają maksymalny zakres selektora a zarazem położenia do pojedynczego i ciągłego. Nawiercenia są dla picu. ciągły http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/f0b7774799ae4a3a.html pojedynczy http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/f64b72e475b28391.html Edited February 13, 2010 by chmiello19 Quote Link to post Share on other sites
Dread Posted February 13, 2010 Report Share Posted February 13, 2010 Są wiertła z tytanową końcówą, które są w stanie przewiercić berylową kolbę. to są wiertła dedykowane do betonu, więc zwykle sprzedawca ich nie proponuje. Sam męczyłem się z tym trochę, ale w końcu zdecydowałem się na modyfikację szkieletu GB. Pociąłem dupę gearboxa, a samą kolbę próbuję zamocować na blaszki wchodzące w wycięcia w ogonie kolby. Quote Link to post Share on other sites
ziober Posted February 14, 2010 Report Share Posted February 14, 2010 (edited) Panowie, bez przesady, twardsze stale też się wierci Zwykłe wiertło hss załatwia sprawę zasady wiercenia w stali dla przypomnienia ;-) 1 wolne obroty 2 duży docisk 3 chłodzenie ( np wodą z bidonu) ;-) edit nawet wiertło kobaltowe (HSSCo) da się spalić nie nawiercając 1mm ;-)) Edited February 14, 2010 by ziober Quote Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.