Jump to content
Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...

Recommended Posts

  • Replies 2.5k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Mi G&H robiło do beryla (przedłużkę lufy z tłumikiem, selektor ognia, i osadzenie szyny nad pokrywą, osadzenie podstawy muszki i szczerbinki z frezowaniem lufy do tego szpachlowanie niezaślepionych otworów i malowanie.)

W sumie policzyli 500 zł. Warto jednak zaznaczyć, że ich selektor jest mechaniczny. Nie chcieli zdradzić jak jest zrobiony ale domyślam się że porusza on tą srebrną zapadką tuż nad spustem, ponieważ płytka selektora pozostaje nieruchoma. Ogólnie wykonanie jest bardzo solidne i prędzej replika w pół pęknie niż to się popsuje:D. Jedyny minus tego selektora to duży zakres obrotu pomiędzy ciągłym i pojedynczym ale nie można mieć wszystkiego. Niestety zdjęć nie dodam bo nie mam aparatu a z komy się nie opłaca.

Ogólnie polecam ten serwis a co do ceny, no cóż beryl kosztuje:)

Pozdrawiam

Edited by chmiello19
Link to post
Share on other sites

Ok,

 

ale podstawa szczerbiny jest od Beryla? Jeśli tak to co z łożem, nakłądką i obsadą tego?

 

Jestem ciekawy bo kurcze - G&H znane jest z bylejakości odwzorowań - niestety repliki które od nich wychodza są tylko stylizowane na ostre odpowiedniki. Czy to przypadkiem nie jest nadal podstawa szczerbiny od AK tyle że z liźniętymi mocowaniami nad szynę?

Link to post
Share on other sites

Wg mnie repliki dzielą się na niskokosztowe i dobrze odwzorowane.

Gość z G&H ma ciężkie zadanie bo doskonale zdaje sobie sprawę z kosztów jakie towarzyszą budowie "repliki" z prawdziwego zdarzenia, a jednocześnie wie że popyt na taką replikę nie byłby wielki...

Gdzieś jest granica kompromisu. ( w portfelu klienta )

Link to post
Share on other sites

Żeby była jasność, cena którą podałem powyżej jest za robociznę. Wszystkie części dostarczyłem i były od beryala. ( podstawa szczerbinki od tantala) żłobienia w niej wycieli sami bo i tak muszą być inne żeby pasowała szyna i pokrywa od aega.

 

Mam pytanie z innej beczki. Zamówiłem niedawno nakładką na rurę gazową od beryla w Łuczniku i przysłali mi czarna nakładkę od ak. OCB? Czy to jakiś nowe nakładki w berylu i co za tym idzie tez podstawa szczerbinki?

Edited by chmiello19
Link to post
Share on other sites

To są zdjęcia mojego beryla jak był w G&H :lol: Sab93 skąd udało Ci się je dorwać? Jak będę miał aparat to pokaże wam jak wygląda z okładzinami i eotech'em.

Zostawiłem selektor (już bezpiecznik) od ak74 bo za dużo bawienia jest z tym berylowskim, a poza tym jest to jedna z podpór gearboxa. Replika nie ma również oryginalnie umiejscowionych bolców. Kolba zamocowana jest na 4 nity 2 od strony selektora i 2 od dołu. Myślę, że ogólnie trochę trąca berylem:D

Edited by chmiello19
Link to post
Share on other sites

Fotki dostałem mailem od Lee_ck. ;) Zresztą jak ostatnio pisałem do G&H o ponowną wycenę i opis przeróbek to tez mi je przysłali :P Tym razem policzyli 900 zł. Lee_ck za te same prace miał zapłacić 850 zł. Trzeba się szybko decydować bo cena rośnie xD

chmiello19 jak oceniasz ich wykonanie "w realu". Kolba trzyma się stabilnie? Składanie i rozkładanie nie sprawia jakichś problemów? Bezpiecznik działa jak w prawdziwym czy tylko bajer. I jak z obsługą nowego selektora, nie zacina się?

Link to post
Share on other sites

Sab93 kolbą mocowałem i przycinałem sam. Mocowanie opisałem w poście wyżej. Składa i rozkłada się bez problemów mimo braku sprężynki. Bezpiecznik i selektor działa bardzo dobrze. Co do bezpiecznika ak74 to jest to minuta roboty wystarczy odciąć ząbki by nie poruszały ta półząmbatką. Selektor natomiast działa troszkę ciężko ale dlatego że jest solidnie spasowany, o zacięciu nie ma mowy to nie jakiś mosfet. Wykonanie jest bardzo dobre i jak zawsze w G&H bardzo solidne. Tłumik z przedłużką oczywiście jest ze stali.

Edited by chmiello19
Link to post
Share on other sites

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/c971ddb94a0d7ae2.html

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/7125d0817448a258.html

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/966b3dafe225a392.html

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/653e11be7fa6c426.html

 

Mocowanie oryginalnej osady z tym językiem ze śrubką powinno byc zamocowane 4 nitami. Mi jedna część pękła także jest tylko na 3 nity. Co do samej kolby to jak widzicie mocowana jest na 4 nity. PAMIĘTAJCIE, ŻE KOSTKA KOLBY JEST Z BARDZO TWARDEJ STALI. MAJĄC BARDZO DROGIE WIERTŁA I WIERTARKĘ STOŁOWĄ MIAŁEM PROBLEMY BY PRZEWIERCIĆ OTWORY.

Link to post
Share on other sites

Oczywiście że tak, bo kostka jest hartowana na 62-64 HRC więc zwykłym wiertłem w wiertarce ręcznej to mozesz sobie pomiziać jedynie to:)

 

Dobry breszczot do piłki do metalu równoznaczny ze spisaniem na straty.

Co do wiercenia - myślę że gdybyś lepiej spasował koniec body do kolby to jedna sruba montażowa na ogonie bez problemu utrzymała by kolbę bez luzów. Ale fakt tam naprawdę trzeba się pomęczyć ze spasowaniem. Polecam pilniki diamentowe do wpasowywania. Ja tak robiłem. Ale każda metoda jest dobra jeśli skuteczna.

Link to post
Share on other sites

Ja potraktowałem kostkę kolby kontówką. Wywaliłem tylną ściankę body i wyciąłem w kostce od góry miejsce na gearbox.

Poniżej parę zdjęć poskładanej repliki ale niestety bez eotecha. (komórką robione)

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/6a5b8b439dcb1864.html

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/ab34747ad415564d.html

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/a0ca1f67dec95868.html

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/4a8509ed8ac9c988.html

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/a77d0ccdc2855f3c.html

 

Poniższe 2 zdjęcia przedstawiają maksymalny zakres selektora a zarazem położenia do pojedynczego i ciągłego. Nawiercenia są dla picu.

ciągły

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/f0b7774799ae4a3a.html

pojedynczy

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/f64b72e475b28391.html

Edited by chmiello19
Link to post
Share on other sites

Są wiertła z tytanową końcówą, które są w stanie przewiercić berylową kolbę. to są wiertła dedykowane do betonu, więc zwykle sprzedawca ich nie proponuje.

Sam męczyłem się z tym trochę, ale w końcu zdecydowałem się na modyfikację szkieletu GB. Pociąłem dupę gearboxa, a samą kolbę próbuję zamocować na blaszki wchodzące w wycięcia w ogonie kolby.

Link to post
Share on other sites

Panowie, bez przesady, twardsze stale też się wierci

Zwykłe wiertło hss załatwia sprawę

zasady wiercenia w stali dla przypomnienia ;-)

1 wolne obroty

2 duży docisk

3 chłodzenie ( np wodą z bidonu) ;-)

 

edit

nawet wiertło kobaltowe (HSSCo) da się spalić nie nawiercając 1mm ;-))

Edited by ziober
Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Create New...