dark_griph Posted March 26, 2012 Report Share Posted March 26, 2012 Sporo osób pytało mnie o pewne rozwiązania, które zastosowałem w replikach beryli, a że raczej pewnie nie będzie mi już dane jakkolwiek wykorzystać własne patenty, to zdecydowałem się co nieco pokazać - może ktoś skorzysta ;) . Specjalnie się rozpisywać tu nie będę, bo i nie ma takiej potrzeby - po prostu postaram się pokazać na zdjęciach, jak to i owo można wykonać ;) . W razie co zawsze coś dopowiedzieć mogę czy tu, czy komuś na PW ;) . Kończąc przydługi już wstęp - całość projektowałem tak, by było to możliwie jak najprostsza, a zatem niezawodne i przyjemne w ewentualnym serwisowaniu. Funkcjonalna dźwignia bezpiecznika Wymaga przerobienia oryginalnego elementu blokującego spust poprzez doczepienie do niego odpowiedniej krzywki. Cały taki zespół musi być dociskany sprężynką (...). W samej dźwigni selektora niewiele trzeba zmieniać - ot, trochę ją podpiłować od strony GB ;) . Oczywiście trzeba jeszcze przerobić samą komorę zamkową. Polecałbym odłupanie wewnętrznej płytki usztywniającej i wstawienie w jej miejsce nowej. Ułatwi to zaklejenie otworu po starym selektorze i będzie znacznie pewniejszym mocowaniem dla nowej dźwigni. Tak to powinno działać: https://picasaweb.google.com/113340133433564836162/BerylAEGMateriaY#5724282086152642706 Funkcjonalna dźwignia selektora (bez serii 3-strzałowej) Sama dźwignia selektora trzyma się na oryginalnym "cycku" wystającym z ośki. Uwaga praktyczna: trzeba bardzo ostrożnie przerabiać komorę zamkową, żeby potem całość nie latała za luźno. Od wewnątrz komory zamkowej mocowany jest talerzyk (dobrze spasowany nie wymaga użycia kleju), który później przeniesie ruch selektora na płytkę selektora (w GB). Do płytki selektora trzeba doczepić dwa wąsy. Tutaj mała uwaga: poniższe to zdjęcie pierwszego prototypu i z tego co pamiętam, to wąsy są umiejscowione za bardzo z prawej. Jak spojrzeć na powyższe zdjęcie - z talerzyka wystaje taki gwintowany pręcik. Powinien on wchodzić pomiędzy wąsy w płytce selektora (patrz poniżej). Efekt końcowy: https://picasaweb.google.com/113340133433564836162/BerylAEGMateriaY#5724281275964436978 Obsada kolby - zaczep do szyny Całość pomysłu polega na solidnym stalowym kolcu, mocowanym na piny/kołki w ogonie obsady kolby. Następnie do owego klocka mocowany jest poprzeczny "blat", na którym opiera się szyna montażowa. Całość dla pewności można dodatkowo skleić (polecam dwuskładnikowe kleje do metalu - w razie co "puszczają" po nagrzaniu pow. 100*C, a wytrzymałość spoiny zazwyczaj przekracza 300 kg/cm^2). Elementy wykonane kolejno z: dużej śruby stalowej, aluminiowego kątownika L-kształtnego i blachy 1 mm. Czy to będzie solidne? Poniżej całość zamocowana jeszcze bez kleju, wisi w powietrzu trzymana za szynę. Quote Link to post Share on other sites
Tomek_GGRS Posted March 28, 2012 Report Share Posted March 28, 2012 Ciekawe rozwiązanie :icon_biggrin: Zabawy jest dużo, ale powinno się opłacić :icon_biggrin: Chociaż czy grzebanie przy szkielecie GB nie osłabi jest konstrukcji? Quote Link to post Share on other sites
dark_griph Posted March 28, 2012 Report Share Posted March 28, 2012 (edited) Patenty, które opisałem, wymagają ingerencji jedynie w płytkę selektora i kostkę blokującą spust - jak się uprzesz, to nawet nie będziesz musiał GB otwierać. ;) . Skąd taki wniosek, że trzeba przerabiać szkielet? Edited March 28, 2012 by dark_griph Quote Link to post Share on other sites
Tomek_GGRS Posted March 30, 2012 Report Share Posted March 30, 2012 Cóż zdawało mi się, że jakiś otworek poszerzałeś. a otworzył bym go po to, aby wyczyścić części z tych opiłków :icon_biggrin: Tak czy siak, na wakacje coś podziałam w tej kwestii :icon_biggrin: Quote Link to post Share on other sites
dark_griph Posted March 31, 2012 Report Share Posted March 31, 2012 (edited) Przy szkielecie robiłem kiedyś otwory, ale to przy okazji zupełnie innego patentu (selektor oparty o elektronikę) ;) . Przy rozwiązaniach, które podałem tutaj te parę postów wcześniej, nic takiego nie trzeba robić. A jak do przymiarek będziesz oczyszczał komorę zamkową z wszelkiego syfu, to do GB nic nie powinno się dostać ;) . Edited March 31, 2012 by dark_griph Quote Link to post Share on other sites
Sedoro Posted April 6, 2012 Report Share Posted April 6, 2012 Chciałem wam pokazać jak wygląda dorobiona obsada lufy, jako że moja pękła przy używaniu pełnowymiarowego suwadła. Quote Link to post Share on other sites
Piotro Posted April 20, 2012 Report Share Posted April 20, 2012 http://imageshack.us/photo/my-images/40/beryl.jpg/ Chwalę się. Robota Dreada, i jemu należą się oklaski. Quote Link to post Share on other sites
mbiechu Posted May 2, 2012 Report Share Posted May 2, 2012 (edited) Czy ktoś próbował robić przeszczep gerboxa do body o wymiarach ostrego? Jak wiadomo body ASG i ostrego różnią się długością około 5mm ( asg jest przedłużane o te 5 mm od dupy strony). KLIK1 KLIK2 (na zdjęciach body AKM ale gabaryty i rozstawy... są takie jak w berylu). Jedynym rozwiązaniem aby móc się cieszyć wymiarami ostrego (wydmuszka od rusznikarza) to cięcie gearboxa KLIK3 i przeróbka magazynka Ktoś już coś takiego robił? Jak długo pożyje gearbox po takich modach przy 420fps (max 450fps)? Edited May 2, 2012 by mbiechu Quote Link to post Share on other sites
Dread Posted May 2, 2012 Report Share Posted May 2, 2012 Robił, było nawet w tym temacie. Ogólnie chodzi tu nie o cięcie przodu, co tyłka w gearboxie. Da się dość łatwo - tniesz całą du*ę boxa, wkładasz w body, tył robisz z kawałka blachy, którą wciskasz między body a box. Prowadnicę robisz na śrubie przechodzącej przez blachę. Zaleta to szybki dostęp do sprężyny i więcej fps, wadą jest tylko to, że musisz mocno zaprzeć boxa z przodu. Quote Link to post Share on other sites
mbiechu Posted May 2, 2012 Report Share Posted May 2, 2012 ....Skracać od tej strony nie pomyślałem (kombinuje jak zachować sprężynkę od kolby...ostatecznie porzucę zamiar). Ale rozważając moją opcję, po takim zabiegu mocno jest osłabiony gearbox? Quote Link to post Share on other sites
Dread Posted May 2, 2012 Report Share Posted May 2, 2012 Sprężyny nie trzeba przecież obcinać, klocek wystarczy ładnie ponacinać. Gearbox nie jest osłabiony, a nawet lepiej dla niego, bo sporo naprężeń przechodzi na body, tylko trzeba umieć to ładnie złożyć. Z drugiej strony to kupa roboty, a nikt tego i tak nie doceni, dla 5 milimetrów nie warto. Quote Link to post Share on other sites
Winiacz Posted May 4, 2012 Report Share Posted May 4, 2012 Ale dla szyny nad pokrywę zamka warto. Quote Link to post Share on other sites
Dread Posted May 4, 2012 Report Share Posted May 4, 2012 Ale przecież szyna wchodzi i do ASG bez większych akrobacji. Nie, wcale nie jest za krótka. Quote Link to post Share on other sites
Pielus Posted May 21, 2012 Report Share Posted May 21, 2012 (edited) Yo, mam koleje pytanko z mojej strony. Czy do cm039 bedzie pasował front-grip z beryla? Bo w tej cymce to mocowanie jest dosyc nie typowo zrobione... Edited May 21, 2012 by Pielus Quote Link to post Share on other sites
Dread Posted May 21, 2012 Report Share Posted May 21, 2012 Nie będzie, ale da się dopasować. Pilnik i jazda :) A jak chcesz już dopasowany gpip, to wal na PW :) Quote Link to post Share on other sites
Pielus Posted May 21, 2012 Report Share Posted May 21, 2012 Hm, bo jest taka sytuacja, ja z kolesiem wymieniam moje loze z cm039 na jego z beryla, i wlasnie nie wiem jak to teraz zrobić... Quote Link to post Share on other sites
Dread Posted May 21, 2012 Report Share Posted May 21, 2012 To pozostaje pilnik :) Quote Link to post Share on other sites
Kow@l Posted June 10, 2012 Report Share Posted June 10, 2012 Nie wiecie gdzie można kupić rurkę gazową i tłumik płomienia do beryla ? Quote Link to post Share on other sites
Gromu1 Posted June 10, 2012 Report Share Posted June 10, 2012 Nie wiecie gdzie można kupić rurkę gazową i tłumik płomienia do beryla ? Lufa Zewnętrzna - tłumik płomienia Samą rurę ciężko dostać, kolanko dostępne: kolanko gazowe beryla Quote Link to post Share on other sites
Piotro Posted June 10, 2012 Report Share Posted June 10, 2012 Chodziło mu o rurę gazową a nie o przewód skośny.... U producenta, bardzo, bardzo, bardzo, rzadko pojawia się na allegro. Quote Link to post Share on other sites
wiciok Posted June 11, 2012 Report Share Posted June 11, 2012 Jak może niektórzy zauważyli, temat "schudł" o 29 stron. Zniknęły posty z nieaktywnymi aukcjami allegro, przepychankami słownymi, offtopem, niedziałającymi linkami, z podziękowaniami za pomoc, itp. Posty zostały przeniesione do specjalnego ukrytego tematu. Gdyby ktoś wiedział, że dana kwestia była już poruszana w niniejszym temacie, a teraz jej nie ma - proszę pisać, mogę chwilowo odkryć temat ze śmieciami. Ponieważ nie po to traciłem czas , aby temat znowu "przytył" o kupę spamu, proszę osoby wypowiadające się o PRZECZYTANIE CAŁEGO TEMATU przed zadaniem pytania. To naprawdę nie boli. Ostrzegam, posty leniów i ignorantów będą wywalane! Quote Link to post Share on other sites
mbiechu Posted June 12, 2012 Report Share Posted June 12, 2012 @ Kow@l Zanim dorobiłem się oryginalnej gazrurki do beryla (ok 60zł), to zrobiłem sobie taką z rury od AKMa (10zł). KLIK Na zdjęciu zamiennik jest krótszy ok 3mm, a z tego względu że ktoś na chama chciał odzyskać nakładkę z rury gazowej i dość ostro tę odciętą część styrał. Przy sprawnym demontażu różnica wymiarów będzie mniejsza (...ale i tak o zębie zapomnij). Ale jak budujesz wersję Commando to materiał jak znalazł. Quote Link to post Share on other sites
Piotro Posted June 12, 2012 Report Share Posted June 12, 2012 Możesz opisać proces produkcyjny zamiennika? Quote Link to post Share on other sites
mbiechu Posted June 13, 2012 Report Share Posted June 13, 2012 (edited) KLIK Cała filozofia polega na zeszlifowaniu tych zgrzewów na "pierścieniach" (czerwone strzałki) mocujących nakładkę. Zgrzewy trzeba zeszlifować na tyle głęboko żeby zebrać jak najwięcej materiału ( ...i osłabić materiał przylegający do zgrzewu, kolor żółty) ale na tyle płytko żeby nie uszkodzić samej rury. Potem przeciąć w poprzek i kombinerkami wyrywać kawałek po kawałku te "pierścienie". Pomimo samego osłabienia materiału, dalej jest pancerny :), także jest trochę roboty i nerwów. Edited June 13, 2012 by mbiechu Quote Link to post Share on other sites
rumak Posted June 17, 2012 Report Share Posted June 17, 2012 Witam, czy da radę zamontować rurę gazową i obsadę chwytu od ostrego Beryla do Boyiowej podstawy szczerbiny? Quote Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.