Jump to content
Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...

Recommended Posts

Racja, lepiej wyrzucić giwere i zająć się numizmatyką.

 

Silnik sam w sobie jest dość cichy w pracy, no chyba że idą ostre zwarcia i walą iskry na około obudowy. Jedynie podkładki i wyregulowanie śruby silnikowej wchodzi w grę. Co do zębatek to jestem przeciwnikiem systema, syndrom nie spełnienia :-F

 

Co do rodzaju to bym proponował helikalne and that's all folks

Link to post
Share on other sites

A już tam zakładasz, że akurat regulacja między zębatkami silnikową-osi silnika jest kiepska? Może akurat tu regulacja jest idealna, a praca między silnikową-środkową, albo wszystkimi trzema głównymi jest godna pożałowania.

 

Moim nieskromnym zdaniem dobre podkładkowanie zapewnia bardzo przyjemną kulturę pracy zębat nawet na chińskich zębach typu JG II/IIIgen...

Link to post
Share on other sites

Dokładnie, ale trzeba włożyć w to serca i pracy. Nie wiem, może jakiś dziwny jestem, ale dla mnie wszystkie silniki, czy to chińskie czy markowe magnum pracują tak samo głośno. Liczą się zębatki, ich przełożenie i spodkładkowanie. Niektóre są głośniejsze, jak STU CA, inne cichsze.

Link to post
Share on other sites

Generalnie mam zamontowane M130 i chiński silnik (JG z 2008) już lewo daje radę, więc i tak przydałoby się go zmienić - a jak już, to niech to będzie ciche.

 

Czyli generalnie wniosek taki, że jeden pies co tam zainstaluje? Zatem do M130 lepiej wpakować jakiś chiński wynalazek np Elementa, czy Turbo 3000 ICS'a?

Edited by dark_griph
Link to post
Share on other sites

Zatem JG. Pytanie tylko gdzie kupić?

 

Znalazłem coś takiego: link tylko to jest coś podejrzanie tanie. Szczególnie że Cyma kosztuje u nich dwa razy tyle: link i w jej opisie (cymy) widnieje, że to jest to samo co w replikach JG. Najzwyczajniej zgłupiałem. Sklep robi jakiś wałek?

Edited by dark_griph
Link to post
Share on other sites

Bo robiony w jednych fabrykach, jak wiele tych samych produktów, a sprzedawanych pod różną banderą różnych producentów (ale to nie jest temat by się nad tym rozwodzić). Cena wynika najpewniej z tego, że biorą ludziska repliczkę - rozbierają na części pierwsze i puszczają na alledrogo/swoim sklepie i żeby tylko jedną... Może się mylę, ale to moja obserwacja - możliwe, iż zarabiają na tym więcej po prostu niż na sprzedaży samej repliki, nie wiem. Silnik Cymy jest z reguły w kałaszkach Cymy, a to droższe gnaty od G'iety JG (mowa o cm.04x/05x), stąd różne ceny silników. Jednak to tylko suche obserwacje, nie wiem jak to wygląda naprawdę.

 

Bierz JG, u mnie 100.000 cykli przebiegu i ciągnie dalej SP130 (większość SP130/M120), ale myślę, że jeszcze bardzo długo będzie "ciągnął" :-P.

 

P.S. Zębatka na silniczku jak nówka (dobry shimming czyni cuda) - myślę, że i by była po 200 tysiącach na SP130 Guarder'a, tylko problem, że troszkę minie nim tyle przesieję ;-). Szczotki straciły z maks 1mm długości (to mało miarodajnie), komutator jak nowy, nie czyściłem dziada nigdy.

Edited by Gogin
Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...