Soul reaper Posted June 22, 2010 Report Share Posted June 22, 2010 Czy do takiej głowicy tłoka potrzebna jest specjalna głowica cylindra? Czytając temat o bore up deep fire była mowa o tym, że przy zmianie głowicy tłoka z płaskiej na wyciszoną trzeba też zmienić głowicę cylindra. Quote Link to post Share on other sites
MAJOR762 Posted June 22, 2010 Report Share Posted June 22, 2010 Głowica cylindra musi być przystosowana do stożkowej głowicy tłoka, znaczy się mieć kształt "lejka" z tej strony gdzie uderza w nią głowica tłoka. Quote Link to post Share on other sites
Gogin Posted June 22, 2010 Report Share Posted June 22, 2010 (edited) O takie cudo chodzi mniej wiecej: Edited June 22, 2010 by Gogin Quote Link to post Share on other sites
kobejn669 Posted June 22, 2010 Report Share Posted June 22, 2010 (edited) O to chodzi: W głowicy cylindra musi być miejsce, gdzie schowa się ten "grzyb" z głowicy tłoka. EDIT: Byłeś minimalnie szybszy. Edited June 22, 2010 by kobejn669 Quote Link to post Share on other sites
Soul reaper Posted June 23, 2010 Author Report Share Posted June 23, 2010 Ok, dzięki. Zdecydowałem, że przeboleję te 140 zł i kupię zestaw systemy energy (mam g36k, więc potrzebuje głowicy cylindra z dłuższą prowadnicą dyszy). Mam jedno pytanie odnośnie tego zestawu: w opisie jest napisane: "W zestawie znajduje się standardowy rozmiar prowadnicy, jak i również rozmiar o poszerzonej średnicy (Bore-Up). Zastosowanie Bore-Up pozwala na zwiększenie ilości fps przy standardowym wymiarze cylindra." Czy bez zmiany cylindra to rzeczywiście ma jakiś sens (bo jeśli tak to chyba zamówię dyszę bore up)? Quote Link to post Share on other sites
MAJOR762 Posted June 23, 2010 Report Share Posted June 23, 2010 Na pewno nie zaszkodzi a może dodać parę FPS. Quote Link to post Share on other sites
Gogin Posted June 23, 2010 Report Share Posted June 23, 2010 Ma sens, firma Deep Fire jako pierwsza wprowadziła coś takiego na rynek. Tak czy inaczej nie licz na przyrost typu 10-15% od podstawowej prędkości wylotowej. Quote Link to post Share on other sites
Rengar Posted June 23, 2010 Report Share Posted June 23, 2010 A tą giete to jakiej firmy masz? Bo jak JG to części typu bore up nic Ci nie dazą a nawet spowodują spadek fps, tak samo dysza nie będzie pasować bo w giecie z JG dysza jest niewiele dłóższa od firmowych i wymiana na inną niż stokowa spowoduje spadek fps o ok70:-/ Niestety seria G36 z JG jest dość ograniczona jeśli chodzi o tuning, sam niedawno tuningowałem moją i chciałem zestaw bore up ale kicha wyszła po zamontowaniu. Quote Link to post Share on other sites
kobejn669 Posted June 23, 2010 Report Share Posted June 23, 2010 (edited) Jakbyś poczytał dokładniej o tuningu tej giety to byś wiedział, że są sposoby na poradzenie sobie z tą nieszczelnością. Wymiana komory na CA, lub podpiłowanie ząbków trzymających komorę. Jest też dysza pasująca do g36 JG: http://airsoftpro.cz/eshop/product_info.ph...products_id=122 Edit:Dzisiaj albo jutro będę u siebie montował tę głowicę systemy z dyszą BU i sprawdzę jaki będzie przyrost fps. Edited June 23, 2010 by kobejn669 Quote Link to post Share on other sites
Soul reaper Posted June 23, 2010 Author Report Share Posted June 23, 2010 Domyślam się, że duży wzrost to nie będzie. Giete JG. Wiem, że dysza jest niestandardowa. Przy wymianie dyszy kupiłbym od AUG i podpiłował ząbki komory albo czoło popychacza jak to jest opisane w temacie z tuningiem g36. Dysza od Czechów to niegłupi pomysł, ale chciałbym mieć wszystko na tą niedzielę :) A za wyniki będę wdzięczny. Quote Link to post Share on other sites
szczupe Posted June 23, 2010 Report Share Posted June 23, 2010 Dyszę z AirsoftPro mogę polecić z czystym sumieniem. Wykonanie na wysokim poziomie a i uszczelnia się dobrze (trzeba było minimalnie spiłować czoło popychacza ale i bez tego było dobrze). Mam na stanie tą bore up jak i standardową - obie są przednie. Quote Link to post Share on other sites
kobejn669 Posted June 23, 2010 Report Share Posted June 23, 2010 Dobra, guarder m130 i ta głowica systemy, dysz BU. Wynik 470fps. Wcześniej na m120 guardera było coś pod 420. Quote Link to post Share on other sites
kobejn669 Posted June 23, 2010 Report Share Posted June 23, 2010 Przepraszam, że post po poście, ale nie mogę już edytować. Trochę się nieprecyzyjnie wyraziłem w poprzednim poście. Przy głowicy systema enegry i dyszy BU, na sprężynie guardera m130 osiągnąłem 470fps. Wcześniej miałem zamontowaną zwykłą głowicę i m120 guardera co dawało 420fps. Po samej wymianie sprężyny spodziewałem się wzrostu około 30fps. Myślę, że te dodatkowe 20fps to zasługa głowicy z dyszą BU. Quote Link to post Share on other sites
xel20 Posted June 23, 2010 Report Share Posted June 23, 2010 u kumpla w prawie stockowej(zmieniony tłok) giecie JG spring sp130 guardera dał ponad 480fps(żaden z pomiarów nie spadł poniżej tej wartości) czyli nie ma rewelacji ;P. Myślę, że te dodatkowe 20fps to zasługa głowicy z dyszą BU. to będziesz wiedział dopiero gdy zrobisz pomiary na jednej sprężynie. Na razie to tylko gdybanie Quote Link to post Share on other sites
kobejn669 Posted June 23, 2010 Report Share Posted June 23, 2010 Masz rację. W piątek będę miał więcej czasu to dokładnie wszystko posprawdzam. Quote Link to post Share on other sites
CerberBP Posted August 31, 2010 Report Share Posted August 31, 2010 Witam, chciałbym się od was dowiedzieć pewnych rzeczy tyczących się cichej głowicy tłoka (posiadam produkt element'a). Otóż, gdy wsadziłem ją przy M140 i złożyłem broń częstym (jednak nie ciągłym) efektem na semi było coś takiego, że przy strzale gdy zostało tłokowi do przebycia ostatnie 3-5cm w cylindrze, całość hamowała i wydawała cichy dźwięk, dosłownie gdyby przytknąć palec do dyszy nie pozwalając wylecieć powietrzu. Coś jakby uszczelka głowicy tak się rozprężyła i nie pozwalała lekko dojść tłokowi do końca, a sama głowica powolutku ze słyszalnie małym sykiem wracała do początku. Przy tym oczywiście kulka nie wylatywała tylko przechodziła przez kołnierz gumki hu i samoistnie wytaczała się z lufy...albo całkowicie zostawała przed kołnierzem gumki hu. GB został otwarty a głowica przeszła przegląd, sprawdzenie dziurek czy pokrywają się z tymi idącymi w uszczelkę i nasmarowanie wszystkiego z cylindrem. Po 20 strzałach padło całkiem i po ponownym otwarciu GB głowica rozpadła się na ten czerwony "cycuszek" :wink: i resztę. Tak więc czym takie zachowanie mogło być spowodowane rozpadaniem się głowicy, czy można winić np uszczelkę że za bardzo się rozpychała i hamowała całość w cylindrze? Co radzicie, bo biję się z myślami czy będzie działać gdy zlepię na stałe czerwone z resztą, czy wina uszczelki, czy nie zawracać sobie du** i zainwestować w cichą systemkę (tylko nie energy, a klasyczną czerwoną)? Quote Link to post Share on other sites
johny13 Posted September 1, 2010 Report Share Posted September 1, 2010 (edited) 1. Mialem zestaw elementa i nigdy wiecej. Jedynie glowica cylindra do czegos sie nadaje po uprzednim zerwaniu gumy amortyzujacej, usuniecia kleju i przyklejenia wszystiego na silikon. Zainstalowalem systeme i problemy wszystkie sie rozwiazaly. 2. Byc moze dales za duzo smaru i dlatego nie mozesz strzelac. Po prostu zablokowales dysze smarem :F Mialem cos kiedys podobnego - usunalem nadmiar smaru za pomocas wacika do uszu :F 3. Watpie w to, aby uszczelka dalas taki opor , aby wyhamowac calkowicie sprezyne M140. Raczej powinienes winic za to zablokowanie dyszy ( rozbila ci sie poduszka powietrzna ) 4. Jesli mozesz to kup tylko glowice tloka systemy. Reszta tj glowica elementa jest dosc dobrze wykonana. Edited September 1, 2010 by johny13 Quote Link to post Share on other sites
bamper12 Posted September 1, 2010 Report Share Posted September 1, 2010 Być może odpadał ci tak jak w moim zestawie ta czerwona guma. Wtedy replika tylko pluła kulkami i nie potrafiła sprężyć powietrza. Rozłóż i przyklej na jakiś dobry klej, tylko tak żeby nie zakleić tych małych dziurek :D Pzdr. Quote Link to post Share on other sites
CerberBP Posted September 1, 2010 Report Share Posted September 1, 2010 I o takie odpowiedzi mi chodziło:) Co do smaru to na pewno nie było go nawet w połowie tyle aby zatkał dyszę o to niema co się martwić. Głowicę łapnąłem już wczoraj klejem epoksydowym, myślę że lepszego nie znajdę. W takim razie jeśli taka kolej rzeczy, przypuszczalna i przeze mnie, spowodowana była odpadaniem czerwonej gumy to powinno teraz na jakiś czas zadziałać. Pewnie już jutro złożę wszystko i przestrzelę. Nie mniej jednak poważnie pomyślę o głowicy systemki i może od razu o cylindrze. Głowice cylindra mam mosiężną z zestawu HurricanE z teflon fix'em więc zostanie. Dzięki za info, dobrze wiedzieć co się dzieje u innych w podobnych problemach:) Quote Link to post Share on other sites
CerberBP Posted September 1, 2010 Report Share Posted September 1, 2010 Aj jeszcze dodatkowe pytanko do johny13...Jak się ma cichość głowicy systemy do elementa? Wyraźnie ciszej czy...? Quote Link to post Share on other sites
johny13 Posted September 4, 2010 Report Share Posted September 4, 2010 (edited) Jak to sie ma jedno do drugiego ? 1.Systema - oring indelnie pasuje i idealnie spreza powietrz. Mozna go lekko rozciagnac aby jeszcze lepiej pasowal. - otwory wlotowe sa po prostu wieksze ,a kanaly powietrzne sa zaokraglone ( cos w rodzaju kolanka ) , tak, ze powietrze uderza bezposrednio pod katem 90* w pierscien uszczelniajacy. - nakretka mocujaca jest wykonana z plastiku. - guma amortyzujaca glowicy cylindra jest mocowana za pomoca super glue. 2. Element - - oring nie pasuje, nawet jesli sie go rozciagnie. Gdy sie go juz uda rozciagnac to i tak nie jest szczelny. Z prob i analiz doszedlem do wniosku, ze zestaw uszczlek kupionych i Ciapatego za 2GBP ( ok 450 uszczelek roznego typu ) pasuje lepiej niz to co element oferuje. - glowica cylindra ma inne otwory do mocowania tj okragle zamiast okraglych z nawierceniem owalnym. Tak jak systema , wszystko trzyma sie na jakims kleju - otwory wlotowe sa wykonane byle jak. Musialem usunac pilnikiem okraglakiem nadlewki oraz je powiekszyc. Do tego towory idealnie stykaja sie z powierzchnia. Nie byloby to az takie zle, gdyby ksztalt komory w ktorej trzyma sie oring, bylby wykonany na "U" lub "V" wraz z zaokragleniami w miejscach gdzie plaszczyzny sie lacza, a nie jak w przypadku Elementa : " I_I " czyli kwadtwatowe "U" - wszystko lubi po jakims czasie odpadac. Jak to wogle dzialaj zestawy wytlumiajace ? Zamiast typowego "BANG" lub " PAF " slychac tylko "PUMP" albo " PUMPF " Jak się ma cichość głowicy systemy do elementa? Wyraźnie ciszej czy...? Nie zaobserwowalem zadnej roznicy. Jedyna roznica jest taka, ze Element dziala jakby chcial a nie mogl lub nie potrafil ,a Systema dziala bez zadnego pierdzielenia sie i grzebania. Tutaj masz ciut wiecej do poczytania : http://wmasg.pl/forum/index.php?showtopic=...staw%20elementa Edited September 4, 2010 by johny13 Quote Link to post Share on other sites
CerberBP Posted September 4, 2010 Report Share Posted September 4, 2010 Super dzięki. Postanowiłem iść o krok dalej i jak już mam zmieniać to pokuszę się o bore up systemy właśnie z tą głowicą. Więc jak tylko będzie dostępny na specshopie to ląduje w koszyku. Wtedy mam nadziej uzyskać najlepsza szczelność skoro części będą już spod bandery jednego producenta:) Quote Link to post Share on other sites
johny13 Posted September 4, 2010 Report Share Posted September 4, 2010 Teoretycznie powinny ci dac wzorowa szczelnosc. Praktycznie moze byc inaczej;) Quote Link to post Share on other sites
Guest (ID:6452) Posted September 5, 2010 Report Share Posted September 5, 2010 Mam cichy zestaw systemy u siebie. Bardzo dobry bez dodatkowej zabawy. Kumplowi zestaw P&J cichy zdechł na m120 po 100 kulkach (P&J to chyba to samo co element, podobne toto). Quote Link to post Share on other sites
CerberBP Posted September 7, 2010 Report Share Posted September 7, 2010 Hmm w specshopie chłopaki mnie zmartwili co do Systemowego produktu. Jen leci w górę i im się nie opłaca na razie sprowadzać, a na asgshopie niestety 59 zł drożej...jednak zastanawiając się to np taki Guader za daleko za Systemą nie stoi i jeśli w najbliższym czasie nie pojawi się zestaw za Jeny ustawie sobie na horyzoncie http://asgshop.pl/sklep/produkt.php?id=1062 :) Quote Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.