Un4rm3D Posted July 8, 2010 Report Share Posted July 8, 2010 Szukając co ciekawszych informacji o mającym się niebawem pojawić Crysisie 2 i CryEngine 3 na którym ma działać trafiłem na taką informację. "Games using the CryEngine3 * Crysis 2 * Lichdom[6] * Forged by Chaos[7] * A GSC Game World game, most likely S.T.A.L.K.E.R. 2[8]" Bardzo mnie to zaintrygowało więc nie czekając długo udałem się do odnośnika (http://www.gamasutra.com/php-bin/news_index.php?story=25653). "...German outlets reported that GSC Game World's S.T.A.L.K.E.R. 2 will be powered by the tech." Ten tekst zdawałby się potwierdzać tę informację. Więc prosto stamtąd udałem się na youtube, żeby na własne oczy ocenić możliwości nowego engine od Crytek-a. Robi wrażenie prawda? STALKER nie powalał grafiką, to doprawione duża ilością bugów i wspaniałym klimatem, dawało grę dobrą, ale nie wyciśnięto z niej wszystkiego. Twórcy jednak chyba wzięli sobie do serca krytykę dwóch pierwszych części i w Zewie Prypeci już błędów jest zdecydowanie mniej. Wymieniając silnik z X-ray na CryEngine 3, gra nabierze diametralnie innego wyglądu. Na plus oczywiście. X-ray prezentował się jakoś płasko i ogólnie nie zachwycał, podczas gdy CryEngine wręcz ocieka soczystością barw. Dodać do tego zaawansowaną fizykę i możliwość destrukcji otoczenia wyjdzie nam naprawdę genialne połączenie. Miejmy tylko nadzieję, że twórcy nie będą ciągnąć już wyeksploatowanego do granic możliwości wątku Strieloka. Co ciekawe CryEngine 3 ma mieć mniejsze wymagania niż CryEngine 2, dlatego gra będzie także w zasięgu posiadaczy także starszego sprzętu, a jeżeli ktoś lubi się bawić silnikami graficznymi to CryEngine 3 wraz z zestawem narzędzi będzie do ściągnięcia za darmo ze strony producenta ;) Także nowy STALKER zapowiada się wyśmienicie i trzymam za naszych wschodnich sąsiadów kciuki :] Pozdrawiam Quote Link to post Share on other sites
poldeck Posted July 13, 2010 Report Share Posted July 13, 2010 Jak widzę takie ilości HDRu to mnie aż skręca. Kto to w ogóle wymyślił? Czy w rzeczywistym świecie ktokolwiek widzi takie coś? Przez ten chory HDR neiktóre obiekty, na przykład skały na początku animacji w podanym przez kolegę powyżej linku aż świecą. Patrzę za okno i jakoś nie widzę by listki czy kamienie w pełnym słońcu świeciły... Quote Link to post Share on other sites
aciepk Posted July 13, 2010 Report Share Posted July 13, 2010 (edited) Wymyślił to ktoś kto lubi zdzierać kasę na nowych modelach kart graficznych (Czyli ATI/AMD i Nvidia z naciskiem na Nvidia). Jak ktoś z tego żyje to musi wymyślać takie pierdoły żeby móc opracować nowe GPU które będzie to obsługiwało, a dzieciaki które wielbią oglądać takie efekty będą wymuszały na rodzicach zakup nowych GPU coby móc oglądać te wszystkie bzdety. Mam nadzieję, że moje zdanie nie rozpęta kolejnej wojny w tym dziale. Edited July 13, 2010 by aciepk Quote Link to post Share on other sites
sarayel Posted July 13, 2010 Report Share Posted July 13, 2010 Cryengine3 jest gorszy pod względem jakości wyświetlania od cryengine2. Obcięli wymagania do poziomu konsol, zamaskowali HDR'em DS'em Fresnelem, Bloomem itd., I właśnie po to powstały takie efekty. Żeby maskować niedoróbki. Quote Link to post Share on other sites
Un4rm3D Posted July 17, 2010 Author Report Share Posted July 17, 2010 Pamiętajcie że to tylko trailer, nie wiadomo jak developer wykorzysta silnik, HDR może być i może go nie być to wszystko kwestia już grafików pracujących w poszczególnym studiu. Pamiętajcie że np. Left 4 Dead 2 jest wciąż na starym silniku Source z HL2. Silnik na pewno jeszcze będzie zmieniany i modyfikowany. Moim zdaniem jednak w tej chwili ciekawsza niż sama poprawa grafiki jest poprawa interakcji z otoczeniem, czyli da się więcej zniszczyć :] Quote Link to post Share on other sites
poldeck Posted August 12, 2010 Report Share Posted August 12, 2010 Ja po prostu nie lubię HDRu. To się w pale nie mieści jak on potrafi zaplastikować grafikę. A na STALKERA 2 i tak będę czekał. Ostatnio kupiłem GTX285, tylko się okazało, że nie mam kabli do zasilenia go i póki co nie gram w nic bo stara karta mi spłonęła a lapek to zwloki... Ale już sobie ostrzę zęby (syćkie cy) na stosunkowo wysokie ustawienia we wszelkich możliwych grach :-F . Quote Link to post Share on other sites
paint Posted August 12, 2010 Report Share Posted August 12, 2010 Stalker wyglądający jak Crysis? Wolne żarty. Dopóki nie zobaczę trailera, albo choćby screena z użyciem CryEngine w Stalkerze 2- nie uwierzę. Bardzo mnie ta informacja zdziwiła, bo X-Ray był ciągle ulepszany i modyfikowany. Co do graficznej "słabości" stalkerów, to być może efektami graficznymi nie dominowały, ale designem poziomów i realizmem otocznia już tak. Słaby był tylko design postaci i animacje, ale to- patrząc na to, jak sobie poradzili kolesie od Metro 2033 (w końcu też gierka ze wschodu)- w następnym Stalkerze będzie również na najwyższym poziomie. Quote Link to post Share on other sites
aciepk Posted August 12, 2010 Report Share Posted August 12, 2010 Słaby był tylko design postaci i animacje, ale to- patrząc na to, jak sobie poradzili kolesie od Metro 2033 (w końcu też gierka ze wschodu)- w następnym Stalkerze będzie również na najwyższym poziomie. Mało tego, engine na którym hula Metro 2033 wywodzi się bezpośrednio z X-Ray'a. Quote Link to post Share on other sites
PrezesOi Posted August 13, 2010 Report Share Posted August 13, 2010 (edited) Ja po prostu nie lubię HDRu. To się w pale nie mieści jak on potrafi zaplastikować grafikę. Święte słowa. HDR to stanowcze przegięcie technologiczne w grafice. W pogoni za "superrealizmem" przegięto tak mocno, że psie gówno z włączonym efektem HDR wygląda apetyczny pasztecik z książki kucharskiej. Gdy tylko można , to to wyłączam w opcjach. Która wersja jest bardziej podobna do realnej scenerii? Odpowiedź jest prosta wg mnie, no chyba że obserwator jest pod wpływem jakichś halucynów, i wszystko mu się świeci... A Stalker zmodowany, lub S:Callof Pripyat wcale nie miały się czego wstydzić. Oczywiście po grze w bfbc2 trochę brakuje dynamicznego rozwalania otoczenia. Edited August 13, 2010 by PrezesOi Quote Link to post Share on other sites
paint Posted August 14, 2010 Report Share Posted August 14, 2010 Na stronie studia GSC Game World pojawiła się wczoraj wieczorem krótka notka, w której jego szef, Sergiej Grygorowicz informuje, że w produkcji znajduje się gra S.T.A.L.K.E.R. 2, oparta na nowej, wieloplatformowej technologii opracowanej przez jego firmę. Za stroną cdaction.pl To chyba ucina wszelkie wątpliwości, o ile newsmani z CD-A czegoś nie poknocili. Tak mi się właśnie wydawało dziwne, żeby kolesie od Stalkerów, którzy już trzy razy pokazywali, że potrafią zrobić dobry silnik, kupowali (zapewne drogą jak cholera) technologię od innego teamu. Oby Stalker 2 był jeszcze lepszy od poprzedników, a najważniejsze- oby dawał większą swobodę i oferował tereny bardziej zbliżone do rzeczywistych. Quote Link to post Share on other sites
poldeck Posted August 15, 2010 Report Share Posted August 15, 2010 Allach akbar! To Metro jest na silniku STALKERA? PrezesIo: co to za gra? Quote Link to post Share on other sites
aciepk Posted August 15, 2010 Report Share Posted August 15, 2010 (edited) To Metro jest na silniku STALKERA? Silnik Metra 2033 bazuje na X-Ray i jest jego dość mocno zmodyfikowaną wersją. Jeżeli dobrze pamiętam to firmę 4A założyło kilku byłych pracownikiów GSC, którzy zajmowali się tworzeniem silnika X-Ray. Edited August 15, 2010 by aciepk Quote Link to post Share on other sites
PrezesOi Posted August 16, 2010 Report Share Posted August 16, 2010 Poldeck-to nie z gry, to z bloga gościa piszącego sporo na temat stosowania HDR w fotografii http://www.scottkelby.com/blog/2007/archives/636 . Co do tego newsa z CD Action-nikt nie zwrócił uwagi na słowo "wieloplatformowa"? Nie chcę być pesymistą, ale nieufnie podchodzę do technologii uniwersalnych dla PC i konsol (a o to prawdopodobnie chodzi). Quote Link to post Share on other sites
paint Posted August 16, 2010 Report Share Posted August 16, 2010 Na 100% chodzi o to, że silnik będzie się nadawał na konsole i na PC. Oczywiście ma to swoje wady, ale ma i zalety, jak choćby ultra szybkie wczytywanie lokacji, albo w miarę niskie wymagania sprzętowe. Na pewno wersja PC będzie wyglądać o niebo lepiej od wersji konsolowej, w końcu mamy erę DX11, nie? Nie ma co przesądzać sprawy, poczekajmy do jakichś screenów, informacji o lokacjach, a najlepiej specyfikacji nowego silnika. Quote Link to post Share on other sites
poldeck Posted August 16, 2010 Report Share Posted August 16, 2010 Powiem tak: wieloplatformowości sie nie boję bo i tak na przykład Fallout 3 u mnie wyglądał o niebo lepiej jak na X360 SuperMax kumpla. Quote Link to post Share on other sites
PrezesOi Posted August 17, 2010 Report Share Posted August 17, 2010 W sumie racja, dowodem z ostatnich dni jest wieloplatformowe demo Mafii2. Xboxowa wersja to jedna wielka pikseloza, do tego osiągająca na oko 15fps w zamkniętym pomieszczeniu. Taka drobna niedogodność dla właścicieli konsol, w zamian za brak potrzeby modernizacji swojej zabawki :D Quote Link to post Share on other sites
Ohtar Posted August 20, 2010 Report Share Posted August 20, 2010 W sumie racja, dowodem z ostatnich dni jest wieloplatformowe demo Mafii2. Xboxowa wersja to jedna wielka pikseloza, do tego osiągająca na oko 15fps w zamkniętym pomieszczeniu. Taka drobna niedogodność dla właścicieli konsol, w zamian za brak potrzeby modernizacji swojej zabawki :D A wersja na mój ukochany chlebak jest jeszcze gorsza. Ale z 15fps-ami to gruba przesada. Bliżej 25-30 :lol: A taki GoWIII miażdży jajca jakością grafy. Niestety jestem czarnowidzem, i czuję, że wersja na x360 będzie taka sobie, a na ps3 bezdennie denna. Quote Link to post Share on other sites
paint Posted August 20, 2010 Report Share Posted August 20, 2010 Dla teamu robiącego Stalkera 2, robienie wersji na trzy platformy na jednym silniku to dobra strategia. Wersja PC będzie wersją docelową, a wersje konsolowe będą "przycięte" o nowe efekty DX10 i 11. W dodatku wersja PC będzie doskonale zoptymalizowana, gdyż współczesne PC'ty bez problemu uciągną silnik, który ruszy na konsolach. Chłopaki mają już spore doświadczenie w robieniu Stakera i kreacji otwartego świata. Stalker 2 będzie hitem i już. :) ps.: tak to widzę ja. :P Quote Link to post Share on other sites
PrezesOi Posted August 21, 2010 Report Share Posted August 21, 2010 W dodatku wersja PC będzie doskonale zoptymalizowana, gdyż współczesne PC'ty ... Stalker nigdy nie był wzorcem jeśli chodzi o optymalizację, wręcz odwrotnie, więc nie wiem skąd taki hurraoptymizm. Niech zrobią takiego Stalkera jakiego zapowiadali 10+ lat temu, zanim na dobre zabrali się do roboty, i zanim rzeczywistość zrewidowała ich plany. Ni mniej ni więcej- i będzie gra idealna. Quote Link to post Share on other sites
FanatykAK Posted August 27, 2010 Report Share Posted August 27, 2010 Zamiast STALKER 2 niechby raz a porządnie dokończyli upadły projekt - Oblivion Lost. Masa fanów Stalka czekała na OL, a nie na zabugowanego Cienia Czarnobyla. Quote Link to post Share on other sites
paint Posted August 27, 2010 Report Share Posted August 27, 2010 Równie dobrze mógłbyś żądać od VALVe, żeby zamiast Epizodu 1 w końcu wypuścili na rynek HL2: Aftermatch... A może właśnie Stalker 2 będzie tym, czym miała być jedynka? Całkowitym i gruntownym przemodelowaniem, ponownym przedstawieniem alternatywnej historii Czernobyla? Quote Link to post Share on other sites
poldeck Posted September 1, 2010 Report Share Posted September 1, 2010 Chciałbym... Do tego niechby wyglądał jak jakiś FarCry2 czy inne coś co fajnie wygląda i było by całkiem ekstra. Quote Link to post Share on other sites
SHOGUN_YAMATO Posted September 2, 2010 Report Share Posted September 2, 2010 Mnie tam bardziej zależy na stabilności silnika bo rzeczy jakie mi S.T.A.L.K.E.R. - Shadow of Chernobyl i Clear Sky wyprawiały bez stosownych patchy przechodzi ludzkie pojęcie :/ Poza tym, gra może wyglądać jak Call of Pripyat, mechaniki handlu, modernizacji sprzętu i questów nie powinni nawet tykać, no i jeszcze 3x większy świat, coś ala Fallout 3 - zona którą trzeba penetrować powyżej 40h gry żeby całą poznać. Proszę o zbyt wiele? :P http://sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc...6_6557733_n.jpg Quote Link to post Share on other sites
Potf0r Posted September 2, 2010 Report Share Posted September 2, 2010 Niechaj dadzą obszar do zwiedzania wielkości tego w ARMA2 - mi w zupełności wystarczy. Nie muszę przecież spotykać stalkera, zwierza co kilka metrów - ale pozwiedzać, poszukać - to by było coś. Quote Link to post Share on other sites
OC14Groza Posted September 4, 2010 Report Share Posted September 4, 2010 Wielkość nie jest taka ważna, lepiej żeby odwzorowali dokładnie teren a nie, że Prypeć leży nie z tej strony elektrowni itp. btw warto sobie porównać: http://wikimapia.org/#lat=51.389298&lo...mp;l=28&m=b Quote Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.