Jump to content
Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...

Recommended Posts

Szukając co ciekawszych informacji o mającym się niebawem pojawić Crysisie 2 i CryEngine 3 na którym ma działać trafiłem na taką informację.

 

"Games using the CryEngine3

 

* Crysis 2

* Lichdom[6]

* Forged by Chaos[7]

* A GSC Game World game, most likely S.T.A.L.K.E.R. 2[8]"

 

Bardzo mnie to zaintrygowało więc nie czekając długo udałem się do odnośnika (http://www.gamasutra.com/php-bin/news_index.php?story=25653).

 

"...German outlets reported that GSC Game World's S.T.A.L.K.E.R. 2 will be powered by the tech."

 

Ten tekst zdawałby się potwierdzać tę informację. Więc prosto stamtąd udałem się na youtube, żeby na własne oczy ocenić możliwości nowego engine od Crytek-a.

 

 

Robi wrażenie prawda? STALKER nie powalał grafiką, to doprawione duża ilością bugów i wspaniałym klimatem, dawało grę dobrą, ale nie wyciśnięto z niej wszystkiego. Twórcy jednak chyba wzięli sobie do serca krytykę dwóch pierwszych części i w Zewie Prypeci już błędów jest zdecydowanie mniej. Wymieniając silnik z X-ray na CryEngine 3, gra nabierze diametralnie innego wyglądu. Na plus oczywiście. X-ray prezentował się jakoś płasko i ogólnie nie zachwycał, podczas gdy CryEngine wręcz ocieka soczystością barw. Dodać do tego zaawansowaną fizykę i możliwość destrukcji otoczenia wyjdzie nam naprawdę genialne połączenie. Miejmy tylko nadzieję, że twórcy nie będą ciągnąć już wyeksploatowanego do granic możliwości wątku Strieloka.

 

Co ciekawe CryEngine 3 ma mieć mniejsze wymagania niż CryEngine 2, dlatego gra będzie także w zasięgu posiadaczy także starszego sprzętu, a jeżeli ktoś lubi się bawić silnikami graficznymi to CryEngine 3 wraz z zestawem narzędzi będzie do ściągnięcia za darmo ze strony producenta ;)

 

Także nowy STALKER zapowiada się wyśmienicie i trzymam za naszych wschodnich sąsiadów kciuki :]

 

Pozdrawiam

Link to post
Share on other sites

Jak widzę takie ilości HDRu to mnie aż skręca. Kto to w ogóle wymyślił? Czy w rzeczywistym świecie ktokolwiek widzi takie coś? Przez ten chory HDR neiktóre obiekty, na przykład skały na początku animacji w podanym przez kolegę powyżej linku aż świecą. Patrzę za okno i jakoś nie widzę by listki czy kamienie w pełnym słońcu świeciły...

Link to post
Share on other sites

Wymyślił to ktoś kto lubi zdzierać kasę na nowych modelach kart graficznych (Czyli ATI/AMD i Nvidia z naciskiem na Nvidia). Jak ktoś z tego żyje to musi wymyślać takie pierdoły żeby móc opracować nowe GPU które będzie to obsługiwało, a dzieciaki które wielbią oglądać takie efekty będą wymuszały na rodzicach zakup nowych GPU coby móc oglądać te wszystkie bzdety.

 

Mam nadzieję, że moje zdanie nie rozpęta kolejnej wojny w tym dziale.

Edited by aciepk
Link to post
Share on other sites

Pamiętajcie że to tylko trailer, nie wiadomo jak developer wykorzysta silnik, HDR może być i może go nie być to wszystko kwestia już grafików pracujących w poszczególnym studiu. Pamiętajcie że np. Left 4 Dead 2 jest wciąż na starym silniku Source z HL2. Silnik na pewno jeszcze będzie zmieniany i modyfikowany. Moim zdaniem jednak w tej chwili ciekawsza niż sama poprawa grafiki jest poprawa interakcji z otoczeniem, czyli da się więcej zniszczyć :]

Link to post
Share on other sites
  • 4 weeks later...

Ja po prostu nie lubię HDRu. To się w pale nie mieści jak on potrafi zaplastikować grafikę. A na STALKERA 2 i tak będę czekał. Ostatnio kupiłem GTX285, tylko się okazało, że nie mam kabli do zasilenia go i póki co nie gram w nic bo stara karta mi spłonęła a lapek to zwloki... Ale już sobie ostrzę zęby (syćkie cy) na stosunkowo wysokie ustawienia we wszelkich możliwych grach :-F .

Link to post
Share on other sites

Stalker wyglądający jak Crysis? Wolne żarty. Dopóki nie zobaczę trailera, albo choćby screena z użyciem CryEngine w Stalkerze 2- nie uwierzę.

Bardzo mnie ta informacja zdziwiła, bo X-Ray był ciągle ulepszany i modyfikowany.

 

Co do graficznej "słabości" stalkerów, to być może efektami graficznymi nie dominowały, ale designem poziomów i realizmem otocznia już tak. Słaby był tylko design postaci i animacje, ale to- patrząc na to, jak sobie poradzili kolesie od Metro 2033 (w końcu też gierka ze wschodu)- w następnym Stalkerze będzie również na najwyższym poziomie.

Link to post
Share on other sites

Słaby był tylko design postaci i animacje, ale to- patrząc na to, jak sobie poradzili kolesie od Metro 2033 (w końcu też gierka ze wschodu)- w następnym Stalkerze będzie również na najwyższym poziomie.

Mało tego, engine na którym hula Metro 2033 wywodzi się bezpośrednio z X-Ray'a.

Link to post
Share on other sites

Ja po prostu nie lubię HDRu. To się w pale nie mieści jak on potrafi zaplastikować grafikę.

Święte słowa. HDR to stanowcze przegięcie technologiczne w grafice. W pogoni za "superrealizmem" przegięto tak mocno, że psie gówno z włączonym efektem HDR wygląda apetyczny pasztecik z książki kucharskiej. Gdy tylko można , to to wyłączam w opcjach.

hdr.jpg

Która wersja jest bardziej podobna do realnej scenerii? Odpowiedź jest prosta wg mnie, no chyba że obserwator jest pod wpływem jakichś halucynów, i wszystko mu się świeci...

 

A Stalker zmodowany, lub S:Callof Pripyat wcale nie miały się czego wstydzić. Oczywiście po grze w bfbc2 trochę brakuje dynamicznego rozwalania otoczenia.

Edited by PrezesOi
Link to post
Share on other sites
Na stronie studia GSC Game World pojawiła się wczoraj wieczorem krótka notka, w której jego szef, Sergiej Grygorowicz informuje, że w produkcji znajduje się gra S.T.A.L.K.E.R. 2, oparta na nowej, wieloplatformowej technologii opracowanej przez jego firmę.

 

Za stroną cdaction.pl

 

To chyba ucina wszelkie wątpliwości, o ile newsmani z CD-A czegoś nie poknocili. Tak mi się właśnie wydawało dziwne, żeby kolesie od Stalkerów, którzy już trzy razy pokazywali, że potrafią zrobić dobry silnik, kupowali (zapewne drogą jak cholera) technologię od innego teamu.

 

Oby Stalker 2 był jeszcze lepszy od poprzedników, a najważniejsze- oby dawał większą swobodę i oferował tereny bardziej zbliżone do rzeczywistych.

Link to post
Share on other sites

To Metro jest na silniku STALKERA?

Silnik Metra 2033 bazuje na X-Ray i jest jego dość mocno zmodyfikowaną wersją. Jeżeli dobrze pamiętam to firmę 4A założyło kilku byłych pracownikiów GSC, którzy zajmowali się tworzeniem silnika X-Ray.

Edited by aciepk
Link to post
Share on other sites

Na 100% chodzi o to, że silnik będzie się nadawał na konsole i na PC. Oczywiście ma to swoje wady, ale ma i zalety, jak choćby ultra szybkie wczytywanie lokacji, albo w miarę niskie wymagania sprzętowe. Na pewno wersja PC będzie wyglądać o niebo lepiej od wersji konsolowej, w końcu mamy erę DX11, nie?

 

Nie ma co przesądzać sprawy, poczekajmy do jakichś screenów, informacji o lokacjach, a najlepiej specyfikacji nowego silnika.

Link to post
Share on other sites

W sumie racja, dowodem z ostatnich dni jest wieloplatformowe demo Mafii2.

Xboxowa wersja to jedna wielka pikseloza, do tego osiągająca na oko 15fps w zamkniętym pomieszczeniu. Taka drobna niedogodność dla właścicieli konsol, w zamian za brak potrzeby modernizacji swojej zabawki :D

Link to post
Share on other sites

W sumie racja, dowodem z ostatnich dni jest wieloplatformowe demo Mafii2.

Xboxowa wersja to jedna wielka pikseloza, do tego osiągająca na oko 15fps w zamkniętym pomieszczeniu. Taka drobna niedogodność dla właścicieli konsol, w zamian za brak potrzeby modernizacji swojej zabawki :D

 

A wersja na mój ukochany chlebak jest jeszcze gorsza. Ale z 15fps-ami to gruba przesada. Bliżej 25-30 :lol:

 

A taki GoWIII miażdży jajca jakością grafy. Niestety jestem czarnowidzem, i czuję, że wersja na x360 będzie taka sobie, a na ps3 bezdennie denna.

Link to post
Share on other sites

Dla teamu robiącego Stalkera 2, robienie wersji na trzy platformy na jednym silniku to dobra strategia. Wersja PC będzie wersją docelową, a wersje konsolowe będą "przycięte" o nowe efekty DX10 i 11. W dodatku wersja PC będzie doskonale zoptymalizowana, gdyż współczesne PC'ty bez problemu uciągną silnik, który ruszy na konsolach.

Chłopaki mają już spore doświadczenie w robieniu Stakera i kreacji otwartego świata. Stalker 2 będzie hitem i już. :)

 

ps.: tak to widzę ja. :P

Link to post
Share on other sites

W dodatku wersja PC będzie doskonale zoptymalizowana, gdyż współczesne PC'ty ...

Stalker nigdy nie był wzorcem jeśli chodzi o optymalizację, wręcz odwrotnie, więc nie wiem skąd taki hurraoptymizm.

Niech zrobią takiego Stalkera jakiego zapowiadali 10+ lat temu, zanim na dobre zabrali się do roboty, i zanim rzeczywistość zrewidowała ich plany. Ni mniej ni więcej- i będzie gra idealna.

Link to post
Share on other sites

Równie dobrze mógłbyś żądać od VALVe, żeby zamiast Epizodu 1 w końcu wypuścili na rynek HL2: Aftermatch...

 

A może właśnie Stalker 2 będzie tym, czym miała być jedynka? Całkowitym i gruntownym przemodelowaniem, ponownym przedstawieniem alternatywnej historii Czernobyla?

Link to post
Share on other sites

Mnie tam bardziej zależy na stabilności silnika bo rzeczy jakie mi S.T.A.L.K.E.R. - Shadow of Chernobyl i Clear Sky wyprawiały bez stosownych patchy przechodzi ludzkie pojęcie :/

 

Poza tym, gra może wyglądać jak Call of Pripyat, mechaniki handlu, modernizacji sprzętu i questów nie powinni nawet tykać, no i jeszcze 3x większy świat, coś ala Fallout 3 - zona którą trzeba penetrować powyżej 40h gry żeby całą poznać. Proszę o zbyt wiele? :P

 

http://sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc...6_6557733_n.jpg

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...