shamoth Posted December 5, 2014 Report Share Posted December 5, 2014 Czy dostaliście już naszywki, pisałem jakiś czas temu? Nie, ale z tego się nie strzela ;) Quote Link to post Share on other sites
mk8539020 Posted December 6, 2014 Report Share Posted December 6, 2014 Cieknący reduktor[nie trzyma stałego ciśnienia] skutkuje rozrywaniem wężyków. Winna jest pomarańczowa uszczelka. Nie wymieniaj całego wężyka na twardszy bo nie wykryjesz nieprawidłowego działania reduktora. Wstaw kawałek kilkucentymetrowy wężyka o mniejszym ciśnieniu rozrywania jako sygnalizacje nadmiernego wzrostu ciśnienia. Tylko kilkucentymetrowy bo z mojego doświadczenia wężyk przeźroczysty pęka zwykle jakieś 20cm od reduktora. Quote Link to post Share on other sites
aligator73 Posted December 6, 2014 Report Share Posted December 6, 2014 Z tym pękaniem to faktycznie poprzednio było to samo, tzn najpierw poszedł manometr, a potem zaraz wężyk. Wtedy poszło prosto, bo wężyk był dłuższy i tylko go przyciąłem krócej i grało, teraz pozostała tylko wymiana całego. Co do wstawek to już pozamiatane, bo żeby rozłożyć i dojść do tłoka uciąłem stary wężyk przy spuście. Zostało go 3 cm od prowadnicy wiec nie mam co wstawiać :icon_neutral2: Pojawił się też problem z odkręceniem końcówki wężyka na końcu prowadnicy tłoka. Nakrętka dociskająca jest upchnięta w bardzo wąski otwór. Przypuszczam, ze można wykręcić ten miedziany trzpień, ale na razie nie puszcza. Nie chce czegoś uszkodzić wiec chyba wyślę całość, razem z manometrem do wymiany. Foty: https://plus.google.com/photos/112599597838089718509/albums/5980752039748983233 Quote Link to post Share on other sites
Mendi Posted December 9, 2014 Report Share Posted December 9, 2014 W mojej padł kolejny manometr, a na drugi dzień wypier... wężyk ;-) Na wymianę mano wolę wysłać, ostatnio miałem problem z uszczelnieniem po wkręceniu nowego. A wężyk sam wymienię, ale muszę kupić coś mocniejszego od tego przezroczystego. Czy dostaliście już naszywki, pisałem jakiś czas temu? No niestety, wężyk ci tam pęknie bo jest zgięty i zdeformowany. Manometr padnie gdy ciśnienie wyjdzie poza jego skalę. W moim regu sprasowała się uszczelka wewnątrz, przez co dobił za wysoko i manometr padł. Nowe manometry maja skale do 27 bar (stare do ~18bar). Wężyków przezroczystych nie używam, bo są mizerne - lubią się odkształcac od ciśnienia, puchną i pękają przy złączkach i na zagięciach. Można kupić bez problemów wężyki 4mm mleczne, czarne i szare (na sklepach pneumatyczncyh lub u chłopaków z MC) - są twardsze, wytrzymalsze, a niektóre mają grubsze ścianki kosztem średnicy otworu (przy konwersjach do 2 - 4-taktów nie ma to wpływu na działanie konwersji). Quote Link to post Share on other sites
shamoth Posted December 9, 2014 Report Share Posted December 9, 2014 Trochę mnie zaniepokoiły ostatnie posty więc zapytam wprost czy na wszelki wypadek mam się już zaopatrzyć w kilka metrów czegoś takiego http://allegro.pl/waz-przewod-pneumatyczny-tekalan-4-2-mm-i4799143001.html Teoretycznie jest bardziej elastyczny i wytrzymalszy od tych niebieskich poliuretanowych czy przeźroczystych... Zawsze można wziąć więcej tego i wszyć w ubranie tak żeby w ciepłe dni każde przeładowanie powodowało przyjemny chłodek... przynajmniej w teorii ;) Quote Link to post Share on other sites
Mendi Posted December 9, 2014 Report Share Posted December 9, 2014 @Shamoth wonsz dobry, mam kawałek - sztywniejszy jest ale nie idzie zepsuć. @aligator zwróć uwage na minimalny promień zgięcia w specyfikacji wężyka. Quote Link to post Share on other sites
aligator73 Posted December 13, 2014 Report Share Posted December 13, 2014 (edited) w tym linku z allegro http://allegro.pl/waz-przewod-pneumatyczny-tekalan-4-2-mm-i4799143001.html jest podane Minimalny promień gięcia - 16 mm to mało czy dużo, ile powinno być? Edited December 13, 2014 by aligator73 Quote Link to post Share on other sites
Mendi Posted December 14, 2014 Report Share Posted December 14, 2014 w tym linku z allegro http://allegro.pl/wa...4799143001.html jest podane Minimalny promień gięcia - 16 mm to mało czy dużo, ile powinno być? No na prosty, babsko-chłopski rozum oznacza, że optymalnie jest mieć wygięty wężyk tak, by wchodziła pod niego conajmniej monetka o średnicy 32mm. Zginając bardziej ryzykujesz załamanie i dalsza awarię. Fakt że wężyk wytrzymuje 3x tyle bar ile potrzebujemy, wieć promień można odrobinę zmniejszyć, ale nie tak mocno jak na twojej fotce. Może pomyśl nad szybkozłączką kątową 90' (do dostania w sklepach pneumatycznych) - możliwe że rozwiąże ci to problem. Tego typu badziew http://tech-partner.pl/pl/p/Zlacze-katowe-GZ-M5-D4mm-Sang-A/99 tylko upewnij się co do średnicy gwintu Quote Link to post Share on other sites
Docenty Posted January 4, 2015 Report Share Posted January 4, 2015 Panowie, jako że rozpoczynam swą dzialalnosc w asg... A wlasciwie wracam po kilku latach, chcialbym zapytac jak jest postrzegana snajperka z mancraftem na wiekszych strzelankach? Dwie sprawy zeby uprzedzic hejty ;) 1. Mam m4 450 fps i lubie z nim potrenowac ale jednak chcialbym cos innego 2. Nie, nie mam 15 lat ;) Wysłane z mojego LG-D855 za pomocą Tapatalk 2 Quote Link to post Share on other sites
shamoth Posted January 4, 2015 Report Share Posted January 4, 2015 Przechronują Cię na regulaminową moc i zaspawają gałkę od rega ;) Quote Link to post Share on other sites
Mendi Posted January 5, 2015 Report Share Posted January 5, 2015 Oj tam od razu zespawują... Nie miałem problemów na większych imprezach w południowej części kraju i za granicą. Przy chronowaniu regulujesz moc do wymogów imprezy i dostajesz na pokrętło 2-3 naklejki jako plombę. Ma to za zadanie uniemożliwić przekraczanie ustalonych limitów mocy oraz spokój dupy wszelkim inydiwuom, którzy wierzą w hiper zasięg przy 1000fps.. Nota bene, obecne regi pozwalają na max 720fps, a do kulek najcięższych, czyli 0,43g w replice z hopkiem (pomijam tu ramy) nie ma co ustawiać powyżej 12-14bar (zaleznie od długości lufy) i fps powyżej 650, bo zasięg nie polepsza się, a rozrzut rośnie niemożebnie. W testach strzelania na 90m używałem mocy 12bar, tak by mieć na wylocie przy 0,43g ok. 500fps i to jest moim zdaniem optymalne. Quote Link to post Share on other sites
shamoth Posted January 5, 2015 Report Share Posted January 5, 2015 Mendi, właściwie to jakich kapsuł n2o używasz? Hendi do bitej śmietany? Quote Link to post Share on other sites
Docenty Posted January 5, 2015 Report Share Posted January 5, 2015 @Mendi, super- dzięki za konkretne info :) Quote Link to post Share on other sites
Mendi Posted January 6, 2015 Report Share Posted January 6, 2015 Mendi, właściwie to jakich kapsuł n2o używasz? Hendi do bitej śmietany? Hendi miałem 2szt jedynie i były ok, obecnie mam paczkę mosa i są tak samo penisowe jak ichnie kapsuły co2 - w sensie niby ok, ale jakby pojemność zaniżona i oszukana. Tak jak i co2 tej formy pozwalają na mniej strzałów w porównaniu do crossman czy umarex. Co2 w temp. pokojowej rozpręża się 500 krotnie, a n2o 440x więc na lato co2 jest lepsze, natomiast minusowe temperatury na rozprężanie n2o wpływają w mniejszym stopniu niż na co2, dlatego na zimę bombiczki 8g są lepsze. W wiatrówkach ponadto, gdzie gaz przekazany jest bezpośrednio ze szpilki do komory, z racji wyższego ciśnienia, n2o pozawala na zwiększenie mocy, ale w konwersji MC z reduktorem, nie ma to już znaczenia. Quote Link to post Share on other sites
you-dash Posted January 6, 2015 Report Share Posted January 6, 2015 Mam mały problem z moim mancraftem, a mianowicie spora rozbieżność fpsów. Regulator mam ustawiony na ~510-520fps na 0,43g lecz prędkość wylotowa kulki w praktyce jest w przedziale 470-520fps więc rozbierzność bardzo duża. Zauważyłem, że fpsy są bardzo stałe gdy odciągając zamek do tyłu przytrzymam go chwilę i dopiero przesunę do przodu, wtedy fpsy są około 510fps. Z kolei jeśli szybko odciągnę zamek do tyłu i od razu przesunę go do przodu to fpsy są na poziomie 460-480fps. Miał ktoś podobny problem? Dodam jeszcze, że odciągając zamek do tyłu z okolic regulatora/adaptera CO2 dobiega dźwięk cykającego gazu, tzn nie jest to dźwięk syczenia uciekającego gazu ale raczej cykanie pęcherzyków gdy jakieś połączenie jest mokre. Dokładna specyfikacja mojej repliki jest widoczna w moim profilu. Z góry dziękuję za pomoc. Quote Link to post Share on other sites
Mendi Posted January 7, 2015 Report Share Posted January 7, 2015 Ja bym rozebrał i przeczyścił rega, może jakieś syfy są. Nie ma znaczenia jak wolno czy jak szybko się przeładowuje replikę - na przeładowanym otwór na trzpieniu jest w komorze konwersji (niezablokowany jak przy nienaciągniętej replice) i ciśnienie trzyma reg, aż do strzału i ponownego napełnienia. Czasem reg si przytka brudem i fps skaczą, lub uszczelka się zdeformuje i dobija po woli ciśnienie, aż walnie wężyk lub manometr. Quote Link to post Share on other sites
CezaryR Posted January 11, 2015 Report Share Posted January 11, 2015 A mam pytanie. Jestem nowy jeszcze nie mam repliki ale chiałbym wiedzieć czy mozna by było poprosić ludzi z mancrafta czy mogli by zwężyć głowice cylindra (wewnątrz) do 0,22 lub 0,44 mm przy wyjściu wtdy mogło by być jak sądze wieksze ciśnienie wylotowe i dotego dodać jakś silniejsza sprężyne do środka (np sp 120 ) ale nie za silna żeby mozna było wmiare szybko naciagać. Chciałbym również się dowiedzieć czy ten plan ma ręce i nogi. Jezeli by się udalo to mks barów by przybyło a do strzelanek mozna by bylo pracowac na mniejeszej ileści sprężonego powietrza bądz CO2 dzięki czemu można by bylo wystrzelic wiecej kulek :). Quote Link to post Share on other sites
Mendi Posted January 12, 2015 Report Share Posted January 12, 2015 Uwierz, że zanim chłopaki puścili konwersję, to kombinowali z parametrami elementów jak koń pod górę. Testowane były różne grubości i długości sprężyn. Grubość ścianek dyszy tez była różna. Zmieniła się również długość i tym samym objętość komory na gaz. Po długim czasie obliczeń oraz prób i błędów, udało się sklecić to co jest - łopatologicznie prostą konwersję ze stabilnym, regulowanym fps. Nie jest powiedziane ze nie masz racji, może faktycznie można by coś poprawić, ale zwróć uwagę, że to nie spring z tłokiem. Przy konwersji to nie tyle sprężyna wypycha gaz, ile samo ciśnienie powoduje jego ucieczkę i rozprężenie. Mechanizm robi tu jedynie za blokadę ujścia, a zwężenie dyszy tyko ograniczy ujście. Tendencja jest raczej do powiększania średnic (bore up) niż zaniżania. Ale napisz do Filqa czy Zambeziego, w końcu oni są fachowcami. Quote Link to post Share on other sites
eragom Posted January 19, 2015 Report Share Posted January 19, 2015 Witam, kupiłem L96 z konwersja MC + reduktor z manometrem + adapter na CO2. Mam kilka pytań 1. Na kapsule CO2 manometr dochodzi do 12 bar a na chrono mam 610 fps przy lufie 550. Czy jest to poprawna wartość ? 2. Poleci ktoś jakąś butlę na HP lub co2 ? Gdzie ją nosić i czym podłączyc do repli , wężyk czy mamba ? 3.Gdzie takie napełniać ? 4. Ile to kosztuje ? 5.Lepiej kupować nową czy używaną ? 6.O co chodzi z tą legalizacją butli ? Quote Link to post Share on other sites
Mendi Posted January 20, 2015 Report Share Posted January 20, 2015 1. Ok, latem będzie więcej strzałów, zimą mniej, ale jest prawidłowo. 2. Butli to ci dostatek, przy czym na hp musi być legalizacja ważna, dlatego lepiej kupić nową: podłużna http://allegro.pl/bu...4986026405.html krótka, pękata http://allegro.pl/bu...4940337498.html są dosyć ciężkie, bo stalowe, a lekkie kevlarowe to 300zet + Natomiast butle co2 można kupić za bezcen od farbiarzy, bo zwykle przechodzą na hp: http://allegro.pl/bu...5007832393.html http://allegro.pl/bu...4988891344.html Są lżejsze, bo zwykle z alu, choć zdarzają się antyki stalowe. W zasadzie legalizacja nie jest wymagana do napełniania. Nosi się to jak kto chce - w pokrowcu na kamela, w plecaku czy w ładownicy przy pasie jak farbiarze - http://allegro.pl/mo...4988242440.html A podłącza się wężykiem - tm co dostarczyli chłopaki z MC. Dobrze jest mieć szybkozłączkę odcinającą ~70zet. Mamba to w zasadzie to samo - wężyk + złączka, tyle że pancerniejsze i bardziej sztywne (i upierdliwe) a także 2-3x droższe rozwiązanie. 3. Butle wszelkiej maści najlepiej napełnić w hurtowni gazów technicznych. Napełnienie takiej 16oz co2 to koszt ok 5zet. Przy dużej ilości strzelania opłaca się zainwestować w gaśnice 6l i przetoczkę ~ 140zet, napełnienie tego to 20zet, a starcza na ok. 20 napełnień butli 16oz. Hp można nabić w sklepie dla nurków lub w remizie strażackiej. Kosztów nie znam. 4. Koszta masz już podane wyżej. 5. Hp raczej nową, co2 używaną - jak wyżej. 6. O legalizacji to sobie na googlu poszukaj, to standardowa procedura jest... no chyba że nie masz googla zainstalowanego... Ja tam jadę na kapsułach co2 i n2o, wychodzi ciut drożej, ale jest wygodniej i poręczniej. Butla to tylko do etstów i przestrzeliwań. Quote Link to post Share on other sites
shamoth Posted January 20, 2015 Report Share Posted January 20, 2015 HP jest dość upierdliwe... Legalizacja/hydrotest ~100zł, kevlarowe stako z wkładem plastikowym są lekkie ale okres ważności 5lat w eu i nie da się legalizować, kevlarowe z wkładem aluminiowym/stalowym mają okres ważności 15lat czyli zalegalizujesz taką 3 razy i ogólnie waż prawie tyle samo co standardowe aluminiowe/stalowe hp, które praktycznie można legalizować w nieskończoność chyba że okres ważności jest na butli wbity. Butle HP brać najlepiej z normą Pi, inaczej na bank będzie problem z legalizacją i może być problem z napełnianiem. Także ja sobie temat HP odpuściłem na razie... Quote Link to post Share on other sites
Mendi Posted January 21, 2015 Report Share Posted January 21, 2015 Też sobie hp odpuściłem, koszta spore, a i problemy na miejscu miałbym z nabiciem. Shamoth, nie obchodzisz czasem 1 rocznicy zachomikowania w szafie konwersji MC, która do tej pory bliższego spotkania z repliką nie miała? Quote Link to post Share on other sites
eragom Posted January 21, 2015 Report Share Posted January 21, 2015 Czy jak kupię tą butlę będę potrzebować coś jeszcze ( reduktor mC mam) http://allegro.pl/butla-co2-12-oz-340g-nieuzywana-aluminium-i5007832393.html Quote Link to post Share on other sites
Mendi Posted January 21, 2015 Report Share Posted January 21, 2015 Czy jak kupię tą butlę będę potrzebować coś jeszcze ( reduktor mC mam) http://allegro.pl/bu...5007832393.html To jest butla z zaworem pinowym. W regu musisz mieć wkręconą śrubkę, by pin zbijała i to wszystko. Quote Link to post Share on other sites
shamoth Posted January 21, 2015 Report Share Posted January 21, 2015 Shamoth, nie obchodzisz czasem 1 rocznicy zachomikowania w szafie konwersji MC, która do tej pory bliższego spotkania z repliką nie miała? Niom, ale już jest dobra szpilka, skrócony adapter pod kapsuły do bitej śmietany a wszystko się ładnie uszczelnia przy defloracji. Jest też czarny mocniejszy przewód pneumatyczny tylko czasu brak ;) Ale na dniach, w sensie w przeciągu kilku nadchodzących miesięcy może uda się złożyć i zrobić kilka modyfikacji które chodzą mi po głowie ;) Swoją drogą jestem ciekaw tego nowego rega od MC, podobno ma być mniejszy i zgrabniejszy ;) Quote Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.