Jump to content
Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...

Recommended Posts

  • Replies 252
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Tak to wygląda - ale nie ma znaczenia :)

 

rozebrałem całość i po obejrzeniu tego na spokojnie stwierdzam że układ gazowy nie jest w stanie poprawnie działać bez uszczelek/oringów/simeringów.

 

Tak więc oring na końcówkę dyszy to pierwsza rzecz do zrobienia, druga to skrócenie cylindra - tak by można zmieniać kapsułę w polu, no i zmiana springa.

Link to post
Share on other sites

ale jak to tak naprawdę działa??

 

czyli w głowicy cylindra został zmieniony (frez jak to nazwałeś) czyli wycięci na dyszę głowicy tłoka CO2?? oraz przedłużenie o ok. 1mm dyszy?? średnica wew dyszy została taka sama??

 

czy twardość/moc sprężyny ma znaczenie co do mocy repliki czy to ma tylko za zadanie docisnąć tłok do głowicy cylindra by wprowadzić dyszę tłoka CO2 w głowice cylindra??

 

dlaczego głowica cylindra została przedłużona w głąb cylindra??

 

gdzie masz zamiar dodać oringi??

 

chyba jestem tępy i nie rozumiem dlaczego niby nie da się wymienić naboju podczas gry?? na filmiku elegancko wsadził tłok CO2 bez problemu a Ty piszesz że się nie da... a jeżeli jest jakiś problem to już myślisz o obcinaniu tłoka... a może lepiej parę razy przejechać pilnikiem podstawę "wieżyczki"? aktualnie tam Bóg wie jakie siły nie działają (w porównaniu do M170 springa) a myślę, że tam chodzi o kwestie parę dziesiątek milimetrów, żeby łagodniej było wstawić tłok CO2 a ogólnie gdyby się coś miało zje**ć to ja bym wolał zrobić tą podstawę niż nowy tłok który potrzebuje chyba większej dokładności.

 

może ktoś wykonać jakieś rysunki techniczne ?

Link to post
Share on other sites

@Padaka

kapsuły nie da się wyjąć, bo jest za długi cylinder i nie ma go na szybko jak wyciągnąć, czy raczej kapsuła blokuje się przy gwincie wewnątrz kitu (po dociśnięciu kapsuły i lekkim spłaszczeniu końca właśnie taki ból był w magach do m4 gbb, wystarczyło lekko dremlem przejechać nadlewki przy początku gwintu).

 

Czy miał byś możliwość wymiarować mi oryginalną głowice cylindra? Moja jest po sporym piłowaniu.

Link to post
Share on other sites

a można dostać jeszcze bardziej dokładne zdjęcia??

tych części co na filmiku było widać też bym prosił :)

nie potrzeba elektronicznej suwmiarki która ma dokładność do 0,01... :) wystarczy taka nawet z dokładnością do 0,1 :) czyli najsłabsza :)

nie mam pojęcia za co Ci ludzie chcą 400zł :P gdyby zanieść to tokarzowi to za finlandie by zrobił :P

Link to post
Share on other sites

Co do konwersji, to faktycznie Jurga ma rację, nie ma tam jakichś nie wiadomo jakich udziwnień, przeciętny tokarz (ze sporą ilością czasu i chęci) powinien dać sobie z tym radę i chyba w kwocie sporo niższej niż 400zet.

 

Postaram się załatwić tłumaczenie z hiszpańskiego, do fragmentu filmiku o tej sprężynce w konwersji, może faktycznie ona odpowiada za ilość gazu i fps.

 

Ponawiam prośbę o wymiarówkę głowicy cylindra.

Edited by VIPER-RT10
Link to post
Share on other sites

Trochę to wygląda na układ bezwładnościowy, chociaż nie mam pojęcia jak jest zbudowana głowica cylindra, z tego co na filmiku widziałem to całość działa na zasadzie uderzenia wewnętrznej dyszy o głowicę cylindra i uwolnienie odrobiny gazu.

Sprężyna główna dociskająca/rozpędzająca cały moduł nie może być słaba ale i nie za silna, nie może być za długa bo może spowodować że moduł po zbiciu zaworu nie powróci i będzie syfon.

Sprężyna w głowicy modułu na dyszy wewnętrznej decyduje o ilości/czasie dozowanego pędnika/prędkości odcięcia, powoduje odbicie modułu od głowicy cylindra, dlatego główna sprężyna nie może być za długa żeby ta wewnętrzna mogła odbić.

Ich jakość/powtarzalność i dobranie długości ma decydujące znaczenie w drodze do osiągnięcia stabilnych FPS.

Brakuje -najlepiej regulowanego- ogranicznika ruchu wewnętrznej dyszy przy zbijaniu jej o głowicę cylindra, który jeszcze bardziej by poprawił stabilność FPS tak jak to ma miejsce w zaworach solenoidowych.

Sprężyna dociska czop zaworu ze stałą siłą, śrubką-ogranicznikiem regulujemy skok czopu zaworu-ilość podanego pędnika, a impulsem na cewkę regulujemy czas cofnięcia czopu zaworu-czyli drugi mechanizm regulacji ilości podanego pędnika.

I tak to właśnie Asahi w WA2000 uzyskała +/- 1fps rozrzutu...

Być może w głowicy modułu dało by się wstawić jakiś regulowany ogranicznik ruchu dyszy ale jego regulacja powodowała by zmarnowanie całego kartusza więc trzeba by jakoś z zewnątrz ograniczyć ruch dyszy.

Dodatkowa zmienna to waga całego modułu, który w trakcie strzelania robi się lżejszy jak ubywa pędnika, niewiele ale zawsze ;]

No i odwieczna kwestia uszczelnienia dyszy cylindra na gumce/komorze ;]

Jak i samego modułu na głowicy i styku głowicy cylindra z dyszą modułu, malutki simering na dyszy powinien załatwić sprawę podobnie jak lepsza guma na głowicy, jak w filmiku.

 

PS. w sumie ruch dyszy można ograniczyć nakładką zakładaną na głowicę modułu, ograniczamy ruch do przodu modułu w cylindrze.

Jak ktoś ma dostęp do firmy produkującej customowe sprężyny to może już zacząć klepać zestawy sprężyn i podkładek pozwalających na osiągnięcie każdej ilości FPS ;]

Robisz SWD na 750fps a jak na strzelance jest limit 550 zakładasz na głowicę modułu grubszą nakładkę i już masz 550 ;]

Tylko teraz przydała by się dłuższa dysza wewnętrzna żeby wyciągać kosmiczne FPS'y.

 

PPS. To terkotanie jakie słychać przy strzelaniu to pewnie właśnie efekt bujania się modułu między sprężynami, główna dociska, wewnętrzna odbija za bardzo, główna znowu odbija a wewnętrzna odbija i tak do momentu kiedy ten szybki ruch posuwisto zwrotny modułu ustanie.

Oczywiście w trakcie dochodzi do wielokrotnego uwolnienia pędnika więc mamy napęd impulsowy jak w V-1 ;]

 

Kufa zaczyna mnie się to podobać... kolejna rzecz do grzebania z dużym potencjałem, nic dziwnego że nie mam czasu na strzelanie ;]

 

Zastrzegam sobie wszystko co tu napisałem odnośnie regulacji tego ustrojstwa, nie wykonujcie i nie eksperymentujcie z tym bo ochrona praw patentowych czuwa :P

Edited by shamoth
Link to post
Share on other sites

@UP

Tuleja wkładana w głowicę cylindra załatwi sprawę przedłużenia dyszy wewnętrznej i pozwoli na podanie większej ilości pędnika.

Modyfikacja zespołu cylindra i modułu polegająca na dorobieniu wychwytu zapobiegającego cofaniu się modułu na sprężynę główną także powinna załatwić sprawę "terkotania/bujania się modułu" i wielokrotnego uwalniania pędnika.

Edited by shamoth
Link to post
Share on other sites

@Dexter

Może nie będzie tak źle, nie wiem ile sam moduł waży ale kartusz co2 też lekki nie jest i te 12g może nie będzie aż tak odczuwalne.

Zawsze można dociążyć moduł żeby zmniejszyć procentowo wpływ jego stopniowego odchudzania.

Co nie zmienia faktu, że tak jak wspomniałeś, do zastosowania tego w snajperce daleka droga ;]

W cale bym się nie zdziwił jak by za jakiś czas wyszła wersja poprawiona, dwudzielna czy cuś żeby zniwelować wpływ ubytku masy modułu.

Np kartusz był by mocowany jak prowadnica sprężyny a na niego naciągana była by komora, która była by wstępnie nabijana do określonego-regulowanego oczywiście- ciśnienia i zwalniana ze spustu a cała reszta zasady działania zbijaka pozostaje bez zmian a masa za każdym razem powinna być stała.

 

Tak sobie myślę że zmodyfikowany moduł w zmodyfikowanym GB mógł by zasilić każdą replikę do której nie ma gazowego DiK lub samej repliki gazowej, jedyny problem do rozwiązania to wymiana kartusza siedzącego w GB lub zdalne podanie pędnika do głowicy modułu no ale od czego są elastyczne wężyki ;]

Edited by shamoth
Link to post
Share on other sites

SWD już prawie skończone z przerabianiem na CO2/HP, pozostał mi jeden problem... Za nic w świecie nie mogę znaleść odpowiedniego reduktora. Wszędzie max. ciśnienie wylotowe 10 bar -12 bar. Co mnie się wydaje ciut za mało... Powinno być ~20-30 (oczywiście nie dla warunków ASG, bo chciałem też sobie postrzelać do puszek..)

 

I tu moje pytanie: Czy reduktor 10 bar i przepustowość 25l będzie odpowiedni do warunków ASG? Wewnątrz mam przewodu ciśnieniowe o śr. wewn. 4mm, wydaje mi się że takie ciśnienie będzie za małe.

 

Przeglądnąłem 10 stron google i nie mniej na allegro, i żaden nie spełniał moich wymagań...

Link to post
Share on other sites

SWD już prawie skończone z przerabianiem na CO2/HP, pozostał mi jeden problem... Za nic w świecie nie mogę znaleść odpowiedniego reduktora. Wszędzie max. ciśnienie wylotowe 10 bar -12 bar. Co mnie się wydaje ciut za mało... Powinno być ~20-30 (oczywiście nie dla warunków ASG, bo chciałem też sobie postrzelać do puszek..)

 

I tu moje pytanie: Czy reduktor 10 bar i przepustowość 25l będzie odpowiedni do warunków ASG? Wewnątrz mam przewodu ciśnieniowe o śr. wewn. 4mm, wydaje mi się że takie ciśnienie będzie za małe.

 

Przeglądnąłem 10 stron google i nie mniej na allegro, i żaden nie spełniał moich wymagań...

 

 

Masz BB 1,50g? No właśnie, to po co Ci te 30 bar... Więcej FPS wymaga odpowiedniej wagi kulek. Zbyt lekka amunicja nie jest w stanie przezwyciężyć oporu powietrza przy wysokiej prędkości. Dlatego leci zygzakiem.

Link to post
Share on other sites

Masz BB 1,50g? No właśnie, to po co Ci te 30 bar... Więcej FPS wymaga odpowiedniej wagi kulek. Zbyt lekka amunicja nie jest w stanie przezwyciężyć oporu powietrza przy wysokiej prędkości. Dlatego leci zygzakiem.

 

Mam w domu reduktor na 8 bar. Podłączyłem i kula praktycznie wysunęła się z lufy, lecąc na 40cm...

Znalazłem reduktor azotowy, można ustawić na wyjściu od 0-50 bar, tylko szkoda że kosztuje ponad 250zł...

 

Stalowe 0,88g starczą do strzelania puszkowego bez HU :happy:

Link to post
Share on other sites

Mam w domu reduktor na 8 bar. Podłączyłem i kula praktycznie wysunęła się z lufy, lecąc na 40cm...

Znalazłem reduktor azotowy, można ustawić na wyjściu od 0-50 bar, tylko szkoda że kosztuje ponad 250zł...

 

Stalowe 0,88g starczą do strzelania puszkowego bez HU :happy:

 

8 bar - to powinno być ok. 600 fps w Tanace. Może ucieka w okolicach komory...

Link to post
Share on other sites

W swoim SWD miałem problem z tym, że kulki czasem wylatywały z lufy po naciśnięciu spustu na 20 cm. Problem leżał w mechaniźmie, który trzymał kulkę w komorze. To taka mała kuleczka regulowana pierwszą śrubką od strony suwadła. Myślę, że należałoby ją wykręcić i psyknąć olejem silikonowym lub WD40, aby sprawdzić, czy to jest powodem tego stanu rzeczy. Przewód - dobrze byłoby, żeby był jak najdłuższy. Tak czytałem w jakimś temacie, chyba o konwersji KJW M700 na CO2 na tym forum.

Link to post
Share on other sites

Mam w domu reduktor na 8 bar. Podłączyłem i kula praktycznie wysunęła się z lufy, lecąc na 40cm...

Znalazłem reduktor azotowy, można ustawić na wyjściu od 0-50 bar, tylko szkoda że kosztuje ponad 250zł...

 

Stalowe 0,88g starczą do strzelania puszkowego bez HU :happy:

 

 

Jaką masz przepustowość zaworu? Przy 8 bar i przewodach 6/4 powinny być już wyniki koło 300-400 fps, na pewno nie 40 cm. Mowa o zaworze o przepustowości ok 400-500l/m.

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...