maciu Posted June 15, 2011 Report Share Posted June 15, 2011 Witam, mam pewiem problem jedno łożysko mi opornie chodzi smarowanie,czyszczenie nie pomogło,więc chcę wymienić na nowe i nie wiem jakie kupić tzn średnice łożyska mierzy się z otworu na nie w gb ? Jak mierzę na łożysku to z jednej strony ma 7mm a tam gdzie ten "kaftanik" 8mm i juz nie wiem jak średnica będzie odpowiednia.Jakich marek łożyska polecacie kulkowe pod springa m130 i batke 12v w gb v2 g&p ? Wiem,wiem za duże napięcie. Pozdrawiam :icon_biggrin: Quote Link to post Share on other sites
bamper12 Posted June 15, 2011 Report Share Posted June 15, 2011 Jeżeli jest to ślizgowe to się wyrobi z czasem :P Mierzysz to co wchodzi do GB a nie kołnierz :P Jak poszukasz to znajdziesz odp. jakie są dobre xD, a jakie średnie albo złe :icon_confused: Pzdr. Quote Link to post Share on other sites
Trzmiel Posted June 16, 2011 Report Share Posted June 16, 2011 (edited) Ja bym tam dla takiej pierdółki nie zmieniał łożysk tylko podszlifował łożysko, chwila moment i po sprawie (jeśli to ślizgowe). Kulki pod m130 to tylko kolejna rzecz któa może się w gb sypnąć, bezpieczniej kupić ślizgowe, jak nie to markowe kulkowe ale to już większy wydatek. Edited June 16, 2011 by Trzmielor Quote Link to post Share on other sites
bamper12 Posted June 16, 2011 Report Share Posted June 16, 2011 Moje SHS'y 7mm na ROF'ie 21k/s przemieliły z 10k kulek na SP130 a teraz śmigają na, SP120 ;) Inni mają większe przebiegi :D, jak dla mnie do SP130 max kulkowe 7mm, później ślizgi, a jak 8mm to mieszać łożyska, ślizgi na tłokową reszta kulkowe, przy 6mm tylko ślizgi ;) Tyle ode mnie Pzdr. Quote Link to post Share on other sites
Mr MegaMan Posted June 16, 2011 Report Share Posted June 16, 2011 Sorry ale wie ktoś z Was może jakie łożyska wchodzą do szkieletu od CA? Bo 6mm są za duże.. Quote Link to post Share on other sites
KicpA Posted June 16, 2011 Report Share Posted June 16, 2011 Bamper głupoty piszesz. Im większe łożysko tym większe obciążenia przenosi ale mniejsza prędkość obrotową. Więc twoja teoria co do mieszania łożysk 8mm jest dziwaczna... Quote Link to post Share on other sites
bamper12 Posted June 16, 2011 Report Share Posted June 16, 2011 KicpA Możliwe, ale działa, jestem wtedy przynajmniej spokojny, że na mojego nie farta akurat polecił łożysko kulkowe, (mowa tu o tłokowej i śrdokowej) a na silnikowej, zawsze luźniej się zębatka pokręci na kulkowej niż na ślizgu(tej samej jakości). Zresztą jak kto chce ^^ Nikogo nie zmuszam ;) To tylko moja propozycja ;) Pzdr. Quote Link to post Share on other sites
dede Posted June 16, 2011 Report Share Posted June 16, 2011 kolego z łożyskami jest tak z łożyskami kulkowymi zalety: -małe tarcie niż na ślizgowych -mamy większy rof niż na ślizgowych wady: -po pewnym czasie należy je wymienić -ja co 2 lub 3 strzelanki u siebie oglądam stan techniczny łożysk. -jak nie wymienimy łożysko co już wymaga wymiany a jak rozleci nam GB to doże ryzyko uskoczenia zębatek i kulki z łożyska małe latają w GB łożyska ślizgowe: zalety: -nie rozleci się jest bez awaryjne porównywając z kulkowymi wady: -większe tarcie porównywając do kulkowych -mniejszy rof -większe użycie prądu z baterii. na przykład u siebie miałem silnik systemy magnum łożyska ślizgowe w GB test sprężyna m140 prąd pobierany przez silnik: semi 26A auto 22A Silniku systemy magnum łożyska kulkowe w GB test sprężyna m140 prąd pobierany przez silnik: semi 20A auto 18A Wiec na łożyskach kulkowych mamy oszczędność naszej baterii typ przypadku koło 15/25% i mamy większą szybkostrzelność. polecam łożyska kulkowe wada łożysk kulkowych to wytrzymują mniej niż łożyska ślizgowe i należy często sprawdzić stan techniczny łożysk kulkowych czy czasem nie maja już oznaki ożycia i wymienić wczesniej niz całkowicie sypną nam w gb. Quote Link to post Share on other sites
bamper12 Posted June 17, 2011 Report Share Posted June 17, 2011 kolego z łożyskami jest tak z łożyskami kulkowymi zalety: -małe tarcie niż na ślizgowych -mamy większy rof niż na ślizgowych wady: -po pewnym czasie należy je wymienić -ja co 2 lub 3 strzelanki u siebie oglądam stan techniczny łożysk. -jak nie wymienimy łożysko co już wymaga wymiany a jak rozleci nam GB to doże ryzyko uskoczenia zębatek i kulki z łożyska małe latają w GB łożyska ślizgowe: zalety: -nie rozleci się jest bez awaryjne porównywając z kulkowymi wady: -większe tarcie porównywając do kulkowych -mniejszy rof -większe użycie prądu z baterii. na przykład u siebie miałem silnik systemy magnum łożyska ślizgowe w GB test sprężyna m140 prąd pobierany przez silnik: semi 26A auto 22A Silniku systemy magnum łożyska kulkowe w GB test sprężyna m140 prąd pobierany przez silnik: semi 20A auto 18A Wiec na łożyskach kulkowych mamy oszczędność naszej baterii typ przypadku koło 15/25% i mamy większą szybkostrzelność. polecam łożyska kulkowe wada łożysk kulkowych to wytrzymują mniej niż łożyska ślizgowe i należy często sprawdzić stan techniczny łożysk kulkowych czy czasem nie maja już oznaki ożycia i wymienić wczesniej niz całkowicie sypną nam w gb. Uściślij do kogo piszesz, bo jeżeli do mnie to dziękuje, ale ja to wiem, jedynie tutaj poparłeś to faktami ;). Ja nie pisałem żeby pchać do SP140 kulkowych, ew. mieszać... Teraz są już na tyle mocne łożyska, że aż tak nie trzeba się martwić, tylko dobrać rozsądnie, do pozostałych części w GB, używanej baterii itp. Mam u siebie łożyska 7mm SHS, trochę już przemieliły i na SP130 i ROF'ie ~20k/s(sprawdzone na chrono) A teraz śmigają na SP120.... Zero śladów, wyglądają jak nowe, wiadomo że można trafić na jakieś gorsze, ale za jakość się płaci(nie mówie tu o SHS, bo tu mamy dobrą jakość i dobrą cene ;)).... Ale dobrze, że napisałeś swojego posta innym będzie łatwiej zrozumieć.... Pzdr. Quote Link to post Share on other sites
Bojeq Posted June 17, 2011 Report Share Posted June 17, 2011 Jeżeli temat o łożyskach to ja mam takie pytanko. Czy jeżeli łożyska obracają się w szkielecie to powinno je się przykleić tak aby nie poruszały się wraz z ruchem zębatek? Quote Link to post Share on other sites
bamper12 Posted June 17, 2011 Report Share Posted June 17, 2011 Ja kiedyś czytałem, że powinny być osadzone "sztywno" i pewnie w szkielecie, jeżeli są luźne podklejam tylko dolną część zębatek, a górne zostawiam normalnie, robię to tak z powodu tego że już kilku krotnie po podklejeniu dwóch stron, tracę osiowość łożysk i zębatki chodzą w nich ciężej.... No, ale może kiedyś mi się uda zrobić to dobrze :hahaha: Chociaż jak na razie większość replik które miałem nie miała tego problemu :D Pzdr. Quote Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.