Jump to content
Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...

Jak dobrać łożyska?


Recommended Posts

Witam,

mam pewiem problem jedno łożysko mi opornie chodzi smarowanie,czyszczenie nie pomogło,więc chcę wymienić na nowe i nie wiem jakie kupić tzn średnice łożyska mierzy się z otworu na nie w gb ? Jak mierzę na łożysku to z jednej strony ma 7mm a tam gdzie ten "kaftanik" 8mm i juz nie wiem jak średnica będzie odpowiednia.Jakich marek łożyska polecacie kulkowe pod springa m130 i batke 12v w gb v2 g&p ? Wiem,wiem za duże napięcie. Pozdrawiam :icon_biggrin:

Link to post
Share on other sites

Ja bym tam dla takiej pierdółki nie zmieniał łożysk tylko podszlifował łożysko, chwila moment i po sprawie (jeśli to ślizgowe). Kulki pod m130 to tylko kolejna rzecz któa może się w gb sypnąć, bezpieczniej kupić ślizgowe, jak nie to markowe kulkowe ale to już większy wydatek.

Edited by Trzmielor
Link to post
Share on other sites

Moje SHS'y 7mm na ROF'ie 21k/s przemieliły z 10k kulek na SP130 a teraz śmigają na, SP120 ;)

Inni mają większe przebiegi :D, jak dla mnie do SP130 max kulkowe 7mm, później ślizgi, a jak 8mm to mieszać łożyska, ślizgi na tłokową reszta kulkowe, przy 6mm tylko ślizgi ;)

 

Tyle ode mnie

 

Pzdr.

Link to post
Share on other sites

KicpA

Możliwe, ale działa, jestem wtedy przynajmniej spokojny, że na mojego nie farta akurat polecił łożysko kulkowe, (mowa tu o tłokowej i śrdokowej) a na silnikowej, zawsze luźniej się zębatka pokręci na kulkowej niż na ślizgu(tej samej jakości).

 

Zresztą jak kto chce ^^ Nikogo nie zmuszam ;) To tylko moja propozycja ;)

 

Pzdr.

Link to post
Share on other sites

kolego z łożyskami jest tak

 

z łożyskami kulkowymi

 

zalety:

-małe tarcie niż na ślizgowych

-mamy większy rof niż na ślizgowych

 

wady:

-po pewnym czasie należy je wymienić

-ja co 2 lub 3 strzelanki u siebie oglądam stan techniczny łożysk.

-jak nie wymienimy łożysko co już wymaga wymiany a jak rozleci nam GB to doże ryzyko uskoczenia zębatek i kulki z łożyska małe latają w GB

 

łożyska ślizgowe:

 

zalety:

-nie rozleci się jest bez awaryjne porównywając z kulkowymi

 

wady:

-większe tarcie porównywając do kulkowych

-mniejszy rof

-większe użycie prądu z baterii.

 

 

 

na przykład u siebie miałem silnik systemy magnum łożyska ślizgowe w GB

test sprężyna m140

prąd pobierany przez silnik:

semi 26A

auto 22A

 

Silniku systemy magnum łożyska kulkowe w GB

test sprężyna m140

prąd pobierany przez silnik:

semi 20A

auto 18A

 

Wiec na łożyskach kulkowych mamy oszczędność naszej baterii typ przypadku koło 15/25% i mamy większą szybkostrzelność.

 

polecam łożyska kulkowe

wada łożysk kulkowych to wytrzymują mniej niż łożyska ślizgowe i należy często sprawdzić stan techniczny łożysk kulkowych czy czasem nie maja już oznaki ożycia i wymienić wczesniej niz całkowicie sypną nam w gb.

Link to post
Share on other sites

kolego z łożyskami jest tak

 

z łożyskami kulkowymi

 

zalety:

-małe tarcie niż na ślizgowych

-mamy większy rof niż na ślizgowych

 

wady:

-po pewnym czasie należy je wymienić

-ja co 2 lub 3 strzelanki u siebie oglądam stan techniczny łożysk.

-jak nie wymienimy łożysko co już wymaga wymiany a jak rozleci nam GB to doże ryzyko uskoczenia zębatek i kulki z łożyska małe latają w GB

 

łożyska ślizgowe:

 

zalety:

-nie rozleci się jest bez awaryjne porównywając z kulkowymi

 

wady:

-większe tarcie porównywając do kulkowych

-mniejszy rof

-większe użycie prądu z baterii.

 

 

 

na przykład u siebie miałem silnik systemy magnum łożyska ślizgowe w GB

test sprężyna m140

prąd pobierany przez silnik:

semi 26A

auto 22A

 

Silniku systemy magnum łożyska kulkowe w GB

test sprężyna m140

prąd pobierany przez silnik:

semi 20A

auto 18A

 

Wiec na łożyskach kulkowych mamy oszczędność naszej baterii typ przypadku koło 15/25% i mamy większą szybkostrzelność.

 

polecam łożyska kulkowe

wada łożysk kulkowych to wytrzymują mniej niż łożyska ślizgowe i należy często sprawdzić stan techniczny łożysk kulkowych czy czasem nie maja już oznaki ożycia i wymienić wczesniej niz całkowicie sypną nam w gb.

 

Uściślij do kogo piszesz, bo jeżeli do mnie to dziękuje, ale ja to wiem, jedynie tutaj poparłeś to faktami ;).

 

Ja nie pisałem żeby pchać do SP140 kulkowych, ew. mieszać...

 

Teraz są już na tyle mocne łożyska, że aż tak nie trzeba się martwić, tylko dobrać rozsądnie, do pozostałych części w GB, używanej baterii itp.

 

Mam u siebie łożyska 7mm SHS, trochę już przemieliły i na SP130 i ROF'ie ~20k/s(sprawdzone na chrono) A teraz śmigają na SP120....

Zero śladów, wyglądają jak nowe, wiadomo że można trafić na jakieś gorsze, ale za jakość się płaci(nie mówie tu o SHS, bo tu mamy dobrą jakość i dobrą cene ;))....

 

Ale dobrze, że napisałeś swojego posta innym będzie łatwiej zrozumieć....

 

Pzdr.

Link to post
Share on other sites

Ja kiedyś czytałem, że powinny być osadzone "sztywno" i pewnie w szkielecie,

jeżeli są luźne podklejam tylko dolną część zębatek, a górne zostawiam normalnie, robię to tak z powodu tego że już kilku krotnie po podklejeniu dwóch stron, tracę osiowość łożysk i zębatki chodzą w nich ciężej....

 

No, ale może kiedyś mi się uda zrobić to dobrze :hahaha: Chociaż jak na razie większość replik które miałem nie miała tego problemu :D

 

Pzdr.

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...