Jump to content
Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...

Recommended Posts

  • Replies 52
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

A nie szelakiem?

Jasne, a drewna same robili z mahoniu i kości słoniowej... :icon_razz:

Tak na prawdę, robili tym co mięli - jak był szelak, to jakąś reprezentacyjną partię maźnęli szelakiem, jeżeli był jakiś lakier nitro, to lakierem, ale najczęściej to elementy drewniane były tylko nacierane olejem lnianym lub wkładane na chwilę do balii z innym gorącym olejem. To miało nie buczeć i nie być żarte przez korniki, wygląd nie był priorytetem.

 

Ale fakt, my to możemy wydziwiać. Robiłem kilkanaście drewien, do ak i do swd, używam lakierów i bejc firmy ZAR, zwykle bełtam dąb z mahoniem, wychodzi fajny brąz z czerwonym refleksem. Nakłada się to cieniutko, najlepiej skarpetką i po kilku minutach ściera się nadmiar. Zabawa na kilka dni ale efekt fajny jest, Na to 2 warstwy lakieru bezbarwnego półmat i święto.

 

Można by się i pokusić o wcieranie olejku z orzecha mieszanego z lnianym. Ale w tym przypadku procedura trwa rok niemal.

Link to post
Share on other sites

Te co wracały z remontu często były tylko lakierowane - tak taniej.

I tak jak powyżej napisał Mendi - robili często tym co mieli, na ogół olejem, ale to nie tyle co malowanie, a kąpiel była.

 

Kiedyś ktoś przed wypuszczeniem do sprzedaży SWD od Real Sword'a wrzucił fotki palnego oryginału - ile było komentarzy, że to jakiś shit i jakiś plastik, niedoróbka bo kolor nie taki itd.

Można powiedzieć, że co fabryka czy rocznik to zawsze się czymś różniły części od siebie - delikatnie bo delikatnie, ale zawsze - to odcień inny itd.

Ewentualnie broń była po remoncie i zamiast oksydowanie zastosowano parkeryzowanie...

Link to post
Share on other sites
  • 7 months later...

Odświeżam temat. Czy ktoś z was próbował malować okładziny impregnatem? Zainspirował mnie do tego ten tutorial:

 

http://www.revgraph.com/STG44-realism-aging-realismo-invecchiamento-wood-legno-metal-metallo-gun-arma-airsoft-soft-air/STG44-realism-aging-realismo-invecchiamento-wood-legno-metal-metallo-gun-arma-airsoft-soft-air.htm

 

oczywiście nie ma mowy o cioraniu drewien papierem 80-tką jak powyżej, ale chodzi mi o samą jakość takiego malowania. Czy lepiej zamiast tego użyć zestawu bejca + lakier półmat/bezbarwny?

Link to post
Share on other sites
  • 3 months later...

Pomijając fakt, że przesadziłem z ilością lakieru (3 warstwy), przez co drewienka świecą się jak wiadomo co, to od siebie mogę polecić, przynajmniej w kwestii poprawy drewienek po chinolach - bejce rustykalne. Może i nie jest to w żaden sposób koszerne, nie wiem czy bejca była używana w "palnych" drewnach, ale jak dla mnie efekt jest zadowalający i niebo lepszy od stockowej, jednolitej marchewki (przy ścieraniu tego badziewia zdziwiłem się, że to drewienko ma jakąś fakturę/rysunek, a nie jest gładkie). Polecam wcieranie bejcy gąbką, chwila na wsiąknięcie i zebranie nadmiaru czystą częścią gąbki.

http://i.imgur.com/c4xOda0.jpg

Link to post
Share on other sites
  • 3 weeks later...

Malował ktoś moze drewno olejem silnikowym ? Chodzi mi tu o replike rk-10s.

 

Może lepiej pomaluj drewno środkiem do konserwacji podkładów kolejowych :F podobnie mądry pomysł.

 

A poważnie jak już chcesz olejować to poczytaj temat na jakimś forum o broni, wyskoczy po wpisaniu olejowanie osady.

 

A jak chcesz pomalować to polecam tetra gun stock finish. Bejca orzechowa + mazidło nazwane przez tłumacza "politurą" ale moim zdaniem ani mojego taty politura to nie jest. Ogólnie fajny efekt. Najpierw na oczyszczone drewno nakładasz szmatką bejce, a następnie wcierasz pare warstw tego mazidła, do porządanego efektu (u mnie akurat 3 warstwy były akurat, im więcej warstw tym bardziej świeci)

Link to post
Share on other sites
  • 1 month later...

Szelak odwoskowiony lub nie w zależności od tego czy chcesz uzyskać przeźroczystą powłokę czy mętną. Na 100ml spirytusu dodajesz od 13 do 15g szelaku. Czekasz aż się rozpuści ( ja ogrzewam w cieplej wodzie i mieszam zamkniętym słoikiem). I masz politurę. Gotowych politur nie polecam bo mają za dużą procentową ilość szelaku do tego po paru otwarciach tracisz procenty. Ogólnie politura się starzeje i nie powinna być używana dłużej niż 10 dni przy jej otwieraniu. Do tego słabo schną więc wole robić właśny roztwór. Aby uzyskać efekt rosyjskich drewien trzeba dodać składnik X i dobrać odpowiedni odwoskowiony szelak.

Link to post
Share on other sites

Są bejce na oleju lnianym i na terpentynie robi je np starwax w różnych odcieniach i tą bejce lakierowałem. Z bejc polecam fiddesa są w ciekawych kolorach takich jak np czerwony mahoń ale są drogie i bardzo wchodzą w drewno. Polecam mieć również rękawice lateksowe bo barwią skórę i bardzo ciężko się czyści dłonie.

Link to post
Share on other sites

Kolor zależy od ilości warstw. Szelaki można ze sobą mieszać w dowolnych konfiguracjach. Rosjanie nie używali innych niż te wyżej, po prostu mieli odpowiedni mix. Rosyjskie kolory są od jasnych "żółtawych" aż do prawie czerwonych w zależności od serii, fabryki itp itd.

Oczywiście tam nikt nie stosował oleju przy szelakowaniu nie wspominając o wykończeniu na lustro, zacieraniu pumeksem itp. Nikt się z tym nie cackał. Chodziło o to żeby sklejka nie piła wody. W Polsce nasączali je olejem ponieważ szelak może odprysnąć przy uderzeniu mechanicznym pozostawiając gołe drewno a olej siedzi w nim cały czas. Minusem oleju jest, że cały syf wchodzi w drewno dlatego zmęczone polskie akmsy mają prawie czarne drewna.

Edited by 0wn
Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...