Radziul Posted November 15, 2011 Report Share Posted November 15, 2011 Cześć wszystkim. Sprzedaję moją replikę i chciałbym usunąć z niej farbę którą kiedyś pomalował replikę poprzedni właściciel, jak wiadomo replika lepiej sprzedaje się jeśli jest w kolorze, że tak powiem stockowym(czarnym) :P Pytanie. Który środek byście mi polecili do zmycia tego syfu nie uszkadzając podzespołów repliki: -Aceton, zmywacz do paznokci, scansol, bondex, cleanlux. Chyba że macie inne pomysły? Nigdy nie miałem styczności z zadnym z ww. i mam obawy że stanie się coś z kolbą lub panelami ochronnymi na przodzie. Replika: M16A4 G&P Farba: Montanna gold khaki/tan Quote Link to post Share on other sites
Christophy Posted November 15, 2011 Report Share Posted November 15, 2011 Nie łatwiej wyjąć bebeszki z repliki żeby nie uszkodzić podzespołów? http://forum.wmasg.pl/index.php?/topic/113712-usuwanie-farby-z-repliki-pistoletu/ Quote Link to post Share on other sites
Pyzdra Posted November 15, 2011 Report Share Posted November 15, 2011 Nie polecam zmywacza do paznokci. Męczyłem się tak koło 1 miesiąca a i tak zostały niedociągnięcia. Lepiej pomalować ponownie na czarno. Pozdrawiam. Quote Link to post Share on other sites
Bart_Forrester Posted November 15, 2011 Report Share Posted November 15, 2011 Nie polecam zmywacza do paznokci. Męczyłem się tak koło 1 miesiąca a i tak zostały niedociągnięcia. Lepiej pomalować ponownie na czarno. Pozdrawiam. Zmywacz zmywaczowi nie równy. Poza tym - jak nie schodzi zmywaczem, to wystarczy użyć czystego Acetonu. W ostateczności papierek wodny, mat i malujesz od nowa, byle nie szprajem samochodowym. Quote Link to post Share on other sites
Kalashnikov Posted November 15, 2011 Report Share Posted November 15, 2011 Nitro. Zmywałem standardową farbę CA oraz farby ARMY PAINT i schodziło łatwo. Quote Link to post Share on other sites
musashi Posted November 15, 2011 Report Share Posted November 15, 2011 Potwierdzam mi też nitro pomogło . Quote Link to post Share on other sites
Kacperasg Posted November 15, 2011 Report Share Posted November 15, 2011 Nitrem do gołej stali zmyłem farbę z rk boyia . Nitrem do gołej stali zmyłem farbę z rk boyia . Quote Link to post Share on other sites
Averath Posted June 2, 2013 Report Share Posted June 2, 2013 Witam, przejrzałem forum i tematy o malowaniu, ale za kure nie moge znaleźć żadnej informacji o tym jak usunąć "farbę". Dostałem w swoje łapy używke G&G top tech gr 25 pomalowaną na oliv. Chciałbym tą "farbę" usunąć tak aby odsłonić oryginalne fabryczne malowanie jednocześnie nie zdzierając go... Ma ktoś jakiś pomysł ? Quote Link to post Share on other sites
Nitro Posted June 2, 2013 Report Share Posted June 2, 2013 (edited) Polecam scansol.3 razy nałożysz i masz piękny goły metal.Nie wiem jak reaguje ze znalem,ale aluminiowy dekiel ładnie wyczyściło. Edited June 2, 2013 by Nitro Quote Link to post Share on other sites
Rogaś Posted June 2, 2013 Report Share Posted June 2, 2013 Scansol drogi, jest bardzo mocny więc trzeba uważać na plastiki. Metalowe elementy rozłóż i tańsze rozwiązanie to kąpiele w Acetonie i zabawa pędzelkiem by dotrzeć do zakamarków. Pozostałości usuniesz zmywaczem do sprzęgieł i hamulców w sprayu pod ciśnieniem. Quote Link to post Share on other sites
musashi Posted June 2, 2013 Report Share Posted June 2, 2013 Aceton + szmata a potem patyczki do uszu . Licz się z tym że po zmyciu farby replika będzie wymagała pomalowania (czarnym sprejem )bo będzie wyglądała jak po 30 praniach . Quote Link to post Share on other sites
mk8539020 Posted June 2, 2013 Report Share Posted June 2, 2013 Zacznij od denaturatu[alkoholu]. Jeśli nie zadziała wypróbuj różne rozpuszczalniki, a w ostateczności aceton. Quote Link to post Share on other sites
Averath Posted June 2, 2013 Report Share Posted June 2, 2013 właśnie zwykle do gołego metalu... nie ma jakoś możliwości usunąć farby oliv nie naruszając oryginalnego malowania ? chodzi mi przede wszystkim o specyficzne malowanie od G&G. Chyba że później samemu to odmalowywać ? Quote Link to post Share on other sites
-Otto- Posted June 2, 2013 Report Share Posted June 2, 2013 Polecam scansol.3 razy nałożysz i masz piękny goły metal.Nie wiem jak reaguje ze znalem,ale aluminiowy dekiel ładnie wyczyściło. Scansol nie zawsze chce chwycić. Czasem na takim samym modelu pistoletu (różnych egzemplarzach) z jednego schodziło pięknie, z drugiego prawie w ogóle nie chciało. Na sam metal też trzeba uważać, bo scansol potrafi zrobić wżery. Ale jak działa to i na znalu i alu. Przy czym i tak raczej nie do zastosowania gdyż "aby odsłonić oryginalne fabryczne malowanie jednocześnie nie zdzierając go..." Quote Link to post Share on other sites
Averath Posted June 2, 2013 Report Share Posted June 2, 2013 myślałem o probowaniu delikatnie papeirem ściernym i bardzo drobnej degradacji - tak jak do przeygotowywania powierzchni pod malowanie. mogło by dać rade ? Quote Link to post Share on other sites
Jey85 Posted June 2, 2013 Report Share Posted June 2, 2013 Nie, proponuje eksperymenty na mniejszym mało widocznym kawałku, rozpuszczalniki, woda pod cisnieniem etc, Quote Link to post Share on other sites
Szelest Posted June 3, 2013 Report Share Posted June 3, 2013 Najzwyklejszy rozpuszczalnik, trochę waty i jedziesz. To co usuniesz, zostaje na wacie i nie rozmazuje się dalej na replice. Schodzi elegancko, testowane na 2 replikach. Papier olej, bo sobie fabryczną powłokę uszkodzisz, przy rozpuszczalniku Ci to nie grozi. Quote Link to post Share on other sites
YARRA Posted August 3, 2013 Report Share Posted August 3, 2013 remosol - stosowany do zdejmowania poszczególnych warstw lakieru, UWAGA rozpuszcza plastiki w szybkim tempie, jak dorwiesz gdzieś AXAREL to tym zmyjesz większość lakierów, nie niszczy plastiku - środek stosowany do czyszczenia płytek po lutowaniu Quote Link to post Share on other sites
piotrek18tw Posted December 27, 2013 Report Share Posted December 27, 2013 Witam. Chciałbym usunąć fabryczną farbę z mojej Beretty, żeby uzyskać mniej więcej taki efekt http://airsoftcanada.com/gallery2/main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_itemId=37859&g2_serialNumber=2 Znalazłem jednak na forum tylko tematy dotyczące usuwania dodatkowego kamuflażu na replikach. Stąd kilka pytań: 1. czym taką fabryczną farbę usunąć? 2. domyślam się, że gołe żelastwo nie będzie się tak ładnie błyszczało :icon_biggrin: jest więc jakiś sposób, żeby uzyskać efekt chromowanej powierzchni? Chromowanie to raczej droższa zabawa, a chciałbym uniknąć większych kosztów. 3. Jaki wpływ na pracę repliki będzie miał taki zabieg? Nadmienię, że jest to replika full metal, gazowa z blow-backiem, dokładnie ten model: http://www.taiwangun...back-pistol-kjw Quote Link to post Share on other sites
-Otto- Posted December 27, 2013 Report Share Posted December 27, 2013 (edited) Usunąć można specjalnym preparatem jak np scansol. Czasem niestety jednak farba nie schodzi do końca (i np zostają plamy farby). Jak za długo będzie leżeć ten środek na klamce to porobią się wżery. Zamek jest z innego stopu niż reszta elementów, po wypolerowaniu pozostanie srebrny, reszta zszarzeje, tak jak tutaj (było to czarne R27 od Army): Na zdjęciu akurat komora nabojowa i zatrzask magazynka/zamka świeżo po polerce, więc jeszcze się błyszczały. Teraz są równie szare jak reszta. Jaki to wpływ na pracę repliki to ma to nie wiem, nie zwracałem uwagi. Jak nie rozbierzesz repliki do zera, to mogą Ci się plastiki i uszczelki skiepścić i nie będzie to przyjemne. Edited December 27, 2013 by -Otto- Quote Link to post Share on other sites
Winiacz Posted December 27, 2013 Report Share Posted December 27, 2013 Znal ma to do siebie że się utlenia, i szarzeje. W dodatku od tego robi się kruchy (można to zaobserwować chociażby w starych replikach JG, wszystko co niemalowane kruszyło się po kilku latach). Oczywiście skala tego zjawiska zależna jest od konkretnego stopu. Quote Link to post Share on other sites
wiciok Posted December 28, 2013 Report Share Posted December 28, 2013 Zawsze można użyć bezbarwnego lakieru w celu ochrony znalu przed utlenieniem się, ale chromu to i tak nie będzie przypominać. Quote Link to post Share on other sites
-Otto- Posted December 28, 2013 Report Share Posted December 28, 2013 Nie wiem czy bedzie przypominac, ale na pewno da sie wypolerowac na blysk. Quote Link to post Share on other sites
piotrek18tw Posted December 28, 2013 Report Share Posted December 28, 2013 nie no, jeśli ma to poszarzeć i wyglądać jak plastik, to chyba lepiej niech zostanie czarnulka, sam zamek w chromie to mi trochę odpustem zalatuje (bo kiedyś miałem taką odpustową rafikę właśnie w dual tonie :P). Temat może niech zostanie dla potomnych, coby wiedzieli jak taka sprawa wygląda (choć pewnie i tak nawet szukajki nie użyją...) Quote Link to post Share on other sites
WszystkoZajęte Posted October 10, 2014 Report Share Posted October 10, 2014 Pozwolę sobie drastycznie odkopać temat, ale zakładanie nowego nie ma większego sensu. Zmywanie farb z repliki to, moim zdaniem, inna bajka od zmywania farby/czegokolwiek z magazynków, które kupujemy w sklepach*. Mój "problem" polega na tym, że chcę sobie pozdzierać magazynki (w terenie ciężko, rzadko coś się dzieje by farba z magazynków starła się), a dokładniej low-capy Boyi. O ile czarne magazynki w miarę ładnie schodzą i nie mam z nimi problemów, o tyle te szare są dość odporne na papier ścierny. Próbowałem zmywaczem do paznokci. Niby coś tam ruszyło, ale dalej trwałoby to miesiące, zanim otrzymałbym zadowalający dla mnie efekt. Może ktoś z Was ma sprawdzony sposób na te magazynki by je szybko zedrzeć domowym sposobem? ;) PS. Owszem, istnieje możliwość bym nimi rzucał, targał je w piachu, ciągnął za sobą przy pomocy liny, ale chcę na początku skorzystać z mniej brutalnych sposobów. Pozdrawiam! * mam takie wrażenie po tym, jak zmywałem farbę z latarki. Zmywacz do paznokci + tania szczotka do zębów i w kilka minut miałem czystą latarkę, a te sklepowe kolorowanki to łolaboga. Quote Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.