MiKorn Posted March 21, 2017 Report Share Posted March 21, 2017 (edited) Niektóre mają plastikową głowicę cylindra np. SOC, różne są też łożyska - wersje 4 x 7mm i 2x 8mm lub 6x 8mm, co może być upierdliwe jak chcesz tuningować, bo wymusza zakup dwóch kompletów łożysk. Dodatkowo w zależności od modelu/szczęścia mamy różne silniki - standardowo będzie to G&G obsługujący sprężyny do m120 włącznie. I to jest silnik 18k obrotów. Drugi silnik to taki neodym http://azteko.pl/gg-...ki-p-14050.html Bez problemu radzi sobie z M170 ;D. By było jeszcze weselej w dwóch tych samych modelach miałem inne silniki. Tj. 18k i 25k neodym. Co śmieszniejsze pracowały na identycznych sprężynach - w stocku. No to popisałem głupoty...Wybaczcie, w rękach miałem kilka sztuk i wszystkie miały w środku dokładnie to samo. Większość z tego to nie problem. Najgorzej chyba z tą plastikową głowicą cylindra, bo najtrudniej zapewne znaleźć zamiennik, chyba że plastikowa i tak daje radę przy mocniejszych sprężynach. Czarna głowica Ultimate do CA14 jest w miarę powszechnie dostępna, całkiem niedawno widziałem ją nawet w jakimś polskim sklepie, a do tuningu wystarcza w zupełności. Edited March 21, 2017 by MiKorn Quote Link to post Share on other sites
mikadorus Posted March 21, 2017 Report Share Posted March 21, 2017 (edited) W sklepach patrz na dopisek "mosiężna glowica cylindra". Ew. bierz co się podoba i z rusznikarni domów głowicę ultimate - mają mały rzut, a głowicę warto mieć na zapas - sprowadza się je raz na pół roku. Ja swojej przez 8 msc nie mogłem się doczekać... i kupiłem z Holandii. Plastik wytrzymał mi na m140. Zresztą nadal mam 2 głowice z tworzywa w zapasie. Na SP160 mam równe 603fps (SOC, cylinder 1, 43cm prometheus, dysza lonex, lekki tłok). Lesio podał gdzieś wcześniej fajną rozpiskę części, które warto zmienić. Edited March 21, 2017 by mikadorus Quote Link to post Share on other sites
mareq Posted March 21, 2017 Report Share Posted March 21, 2017 Jak ze skupieniem, nie ma się co pakować w dłuższą wersję? Przydałoby się coś krótszego, bo już mam 2 wiosła po 1,2m :). Quote Link to post Share on other sites
mikadorus Posted March 21, 2017 Report Share Posted March 21, 2017 SOC ma równie dobre skupienie co jego więksi koledzy - promyk 6,03mm robi swoje, a czy 43cm czy 50cm to nie robi dużej różnicy... a w noszeniu już owszem. Ważne by dać cylinder 1 do SOC'a. Dałem u siebie SHS i pasuje jak ulał tj. replika "nie dmucha" przez lufę a pomiar na chrono wskazuje 603fps, co jest jak widzę z forum dobrym wynikiem, a skupienie niewiele gorsze niż vsr'ka na tożsamej lufie. Dłuższą wersję też mam, ale jakoś mniej przypadła do gustu. Porównując fronty od veterana/roc/socoma to właśnie SOC wydaje się najbardziej zbity. Ma też pokrywę wykonaną z fajnego tworzywa. Największą wadę SOC widać w braku wersji z drewnem. Ale samo drewno idzie przerobić z ostrej czy dorwać używanego veterana, podmienić łoża i sprzedać za kilka złotych mniej. W każdym razie kupno drewna G&G za 700zł odpada. Quote Link to post Share on other sites
mareq Posted March 22, 2017 Report Share Posted March 22, 2017 Jeszcze jedno pytanko: Gdzieś znalazłem info o wsadzeniu lufy 590mm, rozumiem, że do wersji długiej. Czy lufę o tej długości trzeba dodatkowo zakrywać tłumikiem? Pytam, bo mam wolnego promyka o tej długości a szkoda mi go ciąć. Quote Link to post Share on other sites
mikadorus Posted March 22, 2017 Report Share Posted March 22, 2017 (edited) Wejdzie na 100%, zmierzyłem type 57 i trochę ponad 60cm wejdzie, ale w tłumiku płomienia będziesz miał lufę. Będzie brzydko, niekoszernie, będą się śmiać, nie będą się bać. Ps. właśnie składam trzecią m14 na ten potężny 600fps bicz :icon_wink:. O dziwo jedna nie ma fabrycznie wypustki na sprężynę odciągającą spust. Ale system działa ok. przez danie mocniejszej sprężynki do kostki stykowej, tyle, że to taka chyba prowizorka i wolałem wstawić to co chciała fabryka- rozciągnąłem sprężynkę od kostki stykowej z v3 i zaczepiając jeden koniec o blokadę silnika, drugi o ramkę od spustu wystającą z GB. Dodam, że działa to lepiej niż w oryginale. Spust nabiera charakteru i jest momentalnie odwodzony do tyłu. Zwiększa się też siła nacisku na spust, co w moim mniemaniu bardziej pasuje do takiej flinty niż to co oferuje stockowo G&G. Teraz pozostaje mi jeszcze kupno oleju do osady i zrobienia tego drewna na pożądnie... i tak jak sobie policzyłem to z 1,5 miesiaca zajmie sam proces żywicowania, potem olejowanie... no, ale fabryczny lakier jest brzydki i boję się zabrać repliki na milsima w deszczu - wg mnie fabryczna impregnacja to prowizorka. Edited March 22, 2017 by mikadorus Quote Link to post Share on other sites
mareq Posted March 22, 2017 Report Share Posted March 22, 2017 No to chyba jednak postawię na krótką wersję. Też nie będą się bać ale łatwiej zaskoczyć przeciwnika, który się nie boi :). Quote Link to post Share on other sites
mikadorus Posted March 22, 2017 Report Share Posted March 22, 2017 :D No ba, Co fajniejsze SOC nie podpada nikomu. Taka mała, niepozorna. Taka krzyżówka yorka z amstaffem. Quote Link to post Share on other sites
KnightMoritz Posted July 10, 2017 Report Share Posted July 10, 2017 Mi podpada SOC. Szkoda że ma tak lipnie ris umiejscowiony, zupełnie bez sensu. Quote Link to post Share on other sites
UnTiTleD Posted August 11, 2017 Report Share Posted August 11, 2017 A próbował ktoś może modyfikować np. cymowe magazynki do m14 pod to wycięcie? Bo tak czytam i czytam ten temat i chyba wszyscy się poddali i kupują magi G&G, a jak dla mnie to słaba opcja. Nie wystarczyłoby po prostu wyciąć z maga ten fragment i jakoś zabezpieczyć, choćby izolką? Quote Link to post Share on other sites
Agnar24 Posted August 11, 2017 Report Share Posted August 11, 2017 Problem w tym, że magi od G&G i Cyma różnią się też "kątem" magazynka (mają różne). Prosty przykład: próbowałem włożyć wnętrze magazynka z cymy do magazynka G&G z planem późniejszego zeszlifowania tego, co wystaje. Niestety ale wkład nawet nie chciał wejść w obudowę, gdyż różnią się też lekko kształtem. Poza tym nie zapominaj, że element trzymający magazynek w Cymowskim magu jest właśnie w miejscu, gdzie trzeba by go odciąć. Ja też próbowałem i się poddałem. Więcej będzie z tym wszystkim zachodu, niż jest to warte... Quote Link to post Share on other sites
BAATT57 Posted October 20, 2017 Report Share Posted October 20, 2017 Witam. Zastanawiam się czy ktoś ma taki problem. (nigdzie podobnego nie wygooglowałem) Doszła do mnie GR14 i 3 mid capy G&G. Hi-cap nie podaje kulek (0,2 g&g - chciałem chronować). Podkręcam i podkręcam ale nie wskakują nawet kulki do komory. Midcapy podają idealnie, ALE nie chcą zaskoczyć. Gdy je włożę i MOCNO cisnę w stronę wylotu lufy to łapnie je i lekko kliknie ten zwalniacz (wtedy siedzą bardzo pasownie, ani drgną). A żeby zwolnić maga, to bardzo mocno trzeba zwalniacz nacisnąć, aż strach, że coś pęknie. Replika nówka, magi nowe. Pozdrawiam Quote Link to post Share on other sites
Agnar24 Posted October 20, 2017 Report Share Posted October 20, 2017 Ja u siebie miałem ten problem, że zwalniacz kulek (ten mały wystający plastikowy element, który widać w oczku magazynka, gdzie są kulki) był źle wyprofilowany. Cały ten widoczny element z góry musi być pod skosem. Jeśli jest częściowo pod skosem i częściowo płaski, to komora zatrzymuje się na płaskim i ten element nie chce się schować, kiedy jest w kontakcie z komorą. Innymi słowy, zwalniacz kulek nie chowa się, przez co magazynek nie może wejść do końca i może wypaść. Starałem się to w miarę zrozumiale napisać. Mam nadzieję, że mnie zrozumiałeś ;). Quote Link to post Share on other sites
BAATT57 Posted October 20, 2017 Report Share Posted October 20, 2017 Doskonale zrozumiałem, muszę to sprawdzić. Jeśli magi za 130 mają to niedopracowane, a magi za 30 w cymopodobnych replikach mają zrobione bardzo dobrze, to znaczy, że komuś się w dupach poprzewracało :D Quote Link to post Share on other sites
Agnar24 Posted October 20, 2017 Report Share Posted October 20, 2017 No, poprzewracało... Ja ten problem rozwiązałem tak, że wyjąłem po prostu tą część i zeszlifowałem ten skos, żeby był na całej jego długości. Quote Link to post Share on other sites
BAATT57 Posted October 23, 2017 Report Share Posted October 23, 2017 (edited) Sprawdziłem i niestety te pierdzielniki są dobrze zrobione. A magi wchodzą bardzo kiepsko... Wymiana maga w polu to trochę męka. Coś może wymyślę, może się wyrobi... Jeszcze chciałbym dopytać czy w kwestii tuningu nic się nie zmieniło. Temat poruszany wiele razy, więc pytanie czy nic się na rynku części nie zmieniło? Replika ma mieć 550-570 fps. Próbowałem przeszczepić parę części z CYMY (która była tuningowana na 500+). Cylinder - Guarderowski do m14 standard TM jest za długi, nie chowa się w korpusie, podejdzie jakiś z V2? Chciałbym typ 0, lufa 590mm. Głowica cylindra - wciąż tylko g&g/ultimate? Co by było gdyby splanować od czoła jakąś inną głowicę cylindra? A jeśli tylko g&g/ultimate, ktoś wie gdzie można dostać? Tłok i gł tłoka - póki co poszedł fioletowy SHS z jakąś czerwoną głowicą tłoka - takie coś mi siedziało w Cymie. Zapewne gł. tł. do wymiany. Zębatki - polecę na stocku jak najdłużej. Dysza AUG Guarder - taka : ... ? Gumka w replice jest zielona, ktoś wie czy to jest "ta" zielona gumka g&g ? :icon_razz: Silnik infinity torque-up guardera już zakupiony. Edited October 23, 2017 by BAATT57 Quote Link to post Share on other sites
mikadorus Posted October 23, 2017 Report Share Posted October 23, 2017 Trochę przydługa lufa, wg mnie nie ma sensu ;-). 509mm spokojnie da radę, a flinta nie jest przydługa. Głowice jak nie masz ich na rusznikarni (z Poznania bodajże, nie chodzi mi o rebrand capri), to lekka lipa. Ja brałem z unit13 z Holandii. Chodzą słuchy, że da radę przerobić głowicę z v6. Każdy cylinder do v2/3 podejdzie. Tłok + głowica - jak zamówisz komplet głowic G&G to masz głowicę tłoka w zestawie. Jest dobra. Taka dysza będzie ok. Czasem, ale to czasem trzeba zeszlifować. Stockowe zębatki powinny wytrzymać te sp150 (w takiego springa bym celował). Masz długą lufę więc powinien dać trochę więcej fps. U mnie na cyl typ 1 + sp150 + lufa 43cm jest równe 550fps. Quote Link to post Share on other sites
BAATT57 Posted October 23, 2017 Report Share Posted October 23, 2017 Lufe akurat mam taką, troszkę ją widać w tłumiku płomienia niestety. http://www.rusznikarnia-asg.pl/glowice-cylindra/238-ultimate---glowica-cylindra-v7-ca-czarna---16785-5707843042109.html Taka głowica? Zadzwonię i spytam kiedy dostawa. Wolałbym głowicę ultimate i dobierać gł tłoka, zestaw z g&g wychodzi 300 zł z zagranicznych sklepów. Quote Link to post Share on other sites
mikadorus Posted October 23, 2017 Report Share Posted October 23, 2017 Głowica GG jest dużo lepsza. Niestety droga... Powiem tak, w Polsce przez pół roku nie było żadnej głowicy, więc zamawiałem z Holandii. I właśnie ok. 300zł wyszło. Też miałem w planach dorwać ją w kraju. Po pół roku zrezygnowałem. Quote Link to post Share on other sites
BAATT57 Posted October 23, 2017 Report Share Posted October 23, 2017 Lepsza pod jakim względem? Szczelność? Wytrzymałość? Quote Link to post Share on other sites
mikadorus Posted October 23, 2017 Report Share Posted October 23, 2017 (edited) I to i to... niby wszystko pasuje, materiał te lepszy, a coś mi nie wychodziło tak fajnie na tym ultimate. Zobacz nawet w tutejszych rozpiskach - wygląda, że te z głowicą G&G mają lekko lepsze wyniki. Dziubek na dyszę w G&G wydaje się bardziej gładki... no, ale różnica cen robi swoje. Taniej wychodzi kupno ogarniętej m14 niż chrzanienie się z glowicami. Gdybym teraz kupował to bym tak zrobił... albo kupił głowicę a później m14. Edited October 23, 2017 by mikadorus Quote Link to post Share on other sites
Emano Posted October 29, 2017 Report Share Posted October 29, 2017 Mam pytanie - przymierzam się do zakupu m14 od G&G, czy jej poszczególne wersje różnią się znacznie od siebie "w środku" ? Jeżeli tak, to która była by "najlepsza" do zakupu pod ewentualny tuning. Będę wdzięczny za odpowiedź gdyż różnice w cenie są znaczne a ja nie bardzo się znam... Dziękuję. Quote Link to post Share on other sites
mikadorus Posted October 29, 2017 Report Share Posted October 29, 2017 Bierz modele z zaznaczonym "mosiężne głowice", jeśli chcesz kręcić powyżej 450fps. Reszta bez większego znaczenia, ale dopłacasz za drewno/wygląd i łożyska (tj. 7mm i 8mm) 8mm- tłokowa jest zawsze), ale środkowa i silnikowa jest najczęściej 7mm (oprócz droższych (tj. najdroższych wersji, gdzie wszystkie są 8mm). Niemniej, nawet na 7mm kulkach spokojnie podziałasz na sp170- G&G ma dobre łożyska, a tłokowa (najbardziej obciążona zębatka) ma i tak te większe kulki. Z tego co kojarzę to od 1400zł się zaczynają te z mosiężnymi głowicami. Quote Link to post Share on other sites
Emano Posted October 30, 2017 Report Share Posted October 30, 2017 (edited) Bardzo Ci dziękuję za odpowiedź. Jeżeli dobrze rozumiem to ta wersja z linku poniżej jest tą "lepszą" ? https://gunfire.pl/p...u-GR14-DDC.html Zastanawiam się jeszcze nad wersją EBR - czy ona się w środku czymś różni ? Ewentualnie orientuje się ktoś czy jest gdzieś w Polsce do dostania ? (Google nie znajduje...) Bardzo dziękuję za pomoc. Edited October 30, 2017 by Emano Quote Link to post Share on other sites
mikadorus Posted October 30, 2017 Report Share Posted October 30, 2017 Tak. Będzie dobra. Ebr to w zasadzie to samo. Wiem, że ma problem z kablami, bo jest jeszcze mniej miejsca. Wcześniej miał głowice z tworzywa - dziś może jest inaczej. Quote Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.