zielen Posted December 29, 2014 Author Report Share Posted December 29, 2014 No ja bym brał mocne lipo, składa mi się właśnie bardzo podobna konfiguracja (szkielet alu shs, tłok shs 14 niebieski, BU guarder, 100:300 shs, m160 shs, silnik shs) i nie jestem całkowicie usatysfakcjonowany z reakcji na 3S Turnigy 1800mah 20-30C. Ale może mam trochę zboczenie na tym punkcie po używaniu Elementa UT na SP120 :icon_mrgreen: No i na razie nie mam mosfetu. Dzięki, dużo ten post rozwiązał. A wracając do silnika, aktualnie mam w swojej replice czarną cymkę z niebieską dupą, silnik podobno bardzo dobry (i ja na niego nie narzekam). Jak myślicie, spełnił by zadanie czy raczej zostać przy Elemencie? Link to post Share on other sites
wiciok Posted December 29, 2014 Report Share Posted December 29, 2014 Uciągnąć uciągnie, a jeśli będzie za wolno, to wtedy najwyżej go zmienisz. Link to post Share on other sites
johny13 Posted December 30, 2014 Report Share Posted December 30, 2014 Nie, nie widzę tego jak 11.1v 2200 ma tam niby wejść. Wejdzie ci nawet 14.8V i pojemnosc 2.2 do 3Ah jesli pokombinujesz. Rozwiazanie jest wrecz bajecznie proste ale to wymaga zmiane oraz lekka modyfiacke kolby i troszke babraniny z lutownica :-) Link to post Share on other sites
zielen Posted December 31, 2014 Author Report Share Posted December 31, 2014 Wejdzie ci nawet 14.8V i pojemnosc 2.2 do 3Ah jesli pokombinujesz. Rozwiazanie jest wrecz bajecznie proste ale to wymaga zmiane oraz lekka modyfiacke kolby i troszke babraniny z lutownica :-) Lutownicy się nie boję bo z niej często korzystam ;) Najpierw zamówię kolbę, obejrzę ją bliska pod kątem możliwych modyfikacji itp. Dzięki i pozdrawiam ;) Link to post Share on other sites
GuloGulo Posted January 2, 2015 Report Share Posted January 2, 2015 (edited) No na przykład temperatura trochę spadnie i już będzie problem. Zresztą z reakcją na spust na zębach 100:300 przy słabym lipolu szału nie będzie. Ja bym szukał na twoim miejscu przyczyny w silniku/przekładni a nie w lipolu. Ja mam co prawda stockowe zębatki (GFC) ale silnik High Torque i mam prawie natychmiastową reakcję na spust (naprawdę nie słyszałem/ nie widziałem szybszej giwery) a rof jest taki, że używanie auto w tym potworze przestaje mieć sens ekonomiczny :icon_smile: .I to wszystko - jak już wspomniałem - przy M150. A przy dużych mrozach to raczej bym się bał o całość szkieletu a nie wydajność aku. Wejdzie ci nawet 14.8V i pojemnosc 2.2 do 3Ah jesli pokombinujesz. Rozwiazanie jest wrecz bajecznie proste ale to wymaga zmiane oraz lekka modyfiacke kolby i troszke babraniny z lutownica :-) Oświeć nas :icon_smile: Lutownicy się nie boję i mam w tym zakresie spore doświadczenie :icon_smile: ale naprawdę nie wiem jak chcesz w rurce o średnicy ok. 25 mm (+/- w zależności od producenta) i długośći ok. 110 mm zmieścić 4 ogniwa (14,8 V) o pojemnośći 3 Ah - to jest po prostu fizycznie niewykonalne. Edited January 2, 2015 by GuloGulo Link to post Share on other sites
wiciok Posted January 2, 2015 Report Share Posted January 2, 2015 Ale ja nie mam problemu :icon_mrgreen: Po prostu 100:300 są dla mnie trochę za wolne (przyzwyczajenie z 18:1 i Elementa UT), co planuję nadrobić lepszą batką, bo kolejnych zębatek nie będę kupował. Zresztą konfiguracja jest przewidziana i na m170, stąd nie kupiłem szybszych zębów. Silnik to SHS, ustępuje trochę Elementowi, ale i tak jest dobry - ale wyraźnie lubi mocne pakiety. Sprawa szkieletu jest już załatwiona (alu cnc). PS. Zęby JG długo nie pociągną na m150, no chyba że masz szczęście. Wracając do tematu - co do batki, to w kolbie SF jeśli się postarać i poprzerabiać pakiety, to pewnie i sporo by weszło. Wystarczy kupić 3 pakiety - 1 do prowadnicy, 2 do kolby i polutować to wszystko razem w pożądanej konfiguracji. Link to post Share on other sites
johny13 Posted January 2, 2015 Report Share Posted January 2, 2015 (edited) Oświeć nas :icon_smile: Oswiecam- pstryk. proste rozwiazanie : tj laczenie 2 lipoli szeregowo ( tj plus do minusa, wiec pozostaje ci dodakowy 1 wolny( +) i 1 wolny ( - ) ktory podlaczasz do repliki ) ,tak ze ci da lacznie 14.8V. http://automagic.naz...el/laczenie.png Kolba o ktorej mowilem do nic inneg jak sopmod. Jedyny warunek to znalesc baterie o takich wymiarach, i sadzic ja po bokach tak gdzie trzyma sie wszelakiego rodzaju badziewie. U mnie moja bateria wchodzi po bokach,ale wymaga wcisniecia. Jest cholernie ciasno ale siedzi jakby ktos ja tam zalal klejem butapren :icon_biggrin: Edited January 2, 2015 by johny13 Link to post Share on other sites
GuloGulo Posted January 2, 2015 Report Share Posted January 2, 2015 No tak, zielen pisze o ACE Socom a Ty mu chcesz "wcisnąć" sopmod. To nie jest "bajecznie proste" to jest kompletna zmiana koncepcji kolby. "Jasne, spoko, mogę przewieźć maluchem 10 ton jabłek. trzeba tylko wymienić zawieszenie na takie od jelcza, wstawić diesla 250 KM, uciąć tył, dospawać naczepę i jechane" - tak z grubsza wygląda twoja rada. Link to post Share on other sites
zielen Posted January 2, 2015 Author Report Share Posted January 2, 2015 (edited) No tak, zielen pisze o ACE Socom a Ty mu chcesz "wcisnąć" sopmod. To nie jest "bajecznie proste" to jest kompletna zmiana koncepcji kolby. "Jasne, spoko, mogę przewieźć maluchem 10 ton jabłek. trzeba tylko wymienić zawieszenie na takie od jelcza, wstawić diesla 250 KM, uciąć tył, dospawać naczepę i jechane" - tak z grubsza wygląda twoja rada. :icon_biggrin: Prawda, zdecydowałem się na ACE Socom ponieważ wręcz perfekcyjnie mi leży, przymierzałem się i jest po prostu bajecznie wygodna. Nie mam problemu z kupieniem jakiejś puszki w przypadku gdyby prowadnica kolby nie mieściła większych pakietów niż 7.4v i pojemności większej niż AAA :icon_wink: , ew mogę pokombinować z ogniwami i sam zmontować żeby pasowało ale to chyba nie ma rąk i nóg z racji na łączenia szeregowe/równolegle ogniw. Zobaczy się, póki co zamówić wszystko, udokumentuje tutaj cały proces żeby inni masochiści wiedzieli ile cierpienia im przysporzy składanie własnej pukawki od zera :icon_biggrin: Edited January 2, 2015 by zielen Link to post Share on other sites
GuloGulo Posted January 2, 2015 Report Share Posted January 2, 2015 (edited) Jeśli naprawdę Ci zależy na wyglądzie i masz koncepcję swojej "wymarzonej" emki to nie idź na skróty. Wszystko (no prawie wszystko) da się tak zestawić, żebyś nie musiał nosić baterii obok, w reklamówce z biedronki :icon_smile: Naprawę spróbuj z lipo 11,1 do prowadnicy kolby. Naprawdę spokojnie uciągnie m150 i rof nie ucierpi :icon_smile: i nie będziesz jej musiał zmieniać po 1 magazynku. Jeden warunek - musisz to starannie poskładać. Złe spodkładkowanie albo za lekko/za mocno skręcony silnik może skutecznie zajechać baterię (każdą zresztą). Trzymam kciuki za twój projekt :icon_smile: Edited January 2, 2015 by GuloGulo Link to post Share on other sites
zielen Posted January 2, 2015 Author Report Share Posted January 2, 2015 Dzięki dzięki, jak już mówiłem udokumentuje to ;) Nie chodzi mi o to, że będę psuł sobie "dizajn" puszką, w sumie to myślałem o niej wcześniej, jeśli nie da się upchać do kolby to najwyżej zdecyduje się na puszkę którą być może w przyszłości bym dorzucił, zależy czy miałbym kaprys :D Wygląd to jedno, liczą się też trzewia bo strzelać jednak musi ;) Postaram się wszystko poskładać jak należy, swoją drogą jaki smar i teflon polecacie do gb? Miałem wcześniej Madbulla i dobrze to grało ale gdzieś mi te miniaturowe słoiczki uciekły (prawdopodobnie do śmietnika). Co do LiPo'la to docelowo chciałem 11.1 bądź 12v (choć zastanawiam się, czy z 12v nie zajechałbym flaków). Pozdrawiam. Link to post Share on other sites
wiciok Posted January 3, 2015 Report Share Posted January 3, 2015 http://forum.wmasg.pl/topic/48063-smarowanie-gb/ Link to post Share on other sites
zielen Posted January 10, 2015 Author Report Share Posted January 10, 2015 Dobra, jako, że miną pewien czas przez który rozważałem różne sprawy związane z repliką, pragnę przedstawić wam pierwszą finalną wersję gearbox'a (nazwijmy ją mk1 ponieważ cały czas jestem otwarty na wasze uwagi. Wygląda to tak: Szkielet GB - Aluminowy CNC od SHS + Wzmocnienia ze stalowej blachy (grubość według przestrzeni w korpusie) Cylinder - SHS Typ odpowiedni do długości lufy (jeszcze nie sprawdzałem jaka długość, wymierzę i wybiorę odpowiednią) Głowica cylindra - Aluminiowa CNC Płaska od SHS, uszczelniona + sorbopad Dysza - Aluminiowa CNC od SHS, uszczelniona Popychacz dyszy - Z torzywa od SHS Tłok - Aluminiowy CNC od SHS/brandowany na ACM Głowica tłoka - Aluminiowa CNC od SHS, płaska, łożyskowana Sprężyna - Guarder SP150 Prowadnica sprężyny - Stalowa, łożyskowana od SHS Zębatki - SHS 100:300, łożyskowane Podkładki - Stalowe od SHS AR - Stalowy od SHS Przerywacz ognia - Stalowy od SHS Styki - Element (w zasadzie nie ma to znaczenia bo i tak będzie MOSFET, Element na moje oko jest po prostu dobrze wykonany) Kable - Niskooporowe modelarskie Wtyczki - T-Connector Spust - Stalowy od MadBull'a Silnik - Element Ultra Torque Płytka selektora - Z tworzywa od SHS Komora HU - Metalowa od Madbull'a (idzie wraz z korpusem, podobno najlepsze komory do eM'ek, tak przynajmniej mi pisaliście :icon_razz:) Gumka HU - Niebieska Madbull Shark z dystanserem typu "H" Lufa precyzyjna - PDI bądź Prometheus, długośc jak wspominałem wyżej Z elementów zewnętrznych: Korpus - MadBull/Daniel Defence Kolba - MadBull/ACE SOCOM Lufa zewnętrzna - MadBull/Daniel Defence 14,5" Tłumik płomienia - MadBull/DNTC Primary Weapons 308 RIS - MadBull/Daniel Defence Lite Rail 7,62 12" Na dzień dzisiejszy wygląda to tak. Wiem, snobizm, wiem, gwiazdorze, CM.028 rulezz :icon_biggrin: Czekam na wasze odpowiedzi, ewentualne uwagi, rady etc. Spodziewajcie się pierwszych fotek postępów już niedługo :icon_wink: Pozdrawiam Nie wiedzieć czemu nie mogę edytować więc proszę moderatora o sklejenie postów. Do korpusu dochodzą części metalowe od G&P (GP790B) - i tutaj postawie dwa pytania. Jako, że nie znalazłem innych takich zestawów, to czy jakość części od G&P stoi na przyzwoitym poziome? Plus czy to są wszystkie elementy korpusu do M4 (nigdy nie miałem M4, nie chcę, żeby później okazało się, że brakuje jakiegoś misternego dinksa) Dodatkowo: Chwyt pistoletowy - Element G27 (wiem o przeróbkach ale z obserwacji różnych filmików na TwojejTubie wnioskuje, że nie są jakoś mega skomplikowane) Link to post Share on other sites
Rogaś Posted January 10, 2015 Report Share Posted January 10, 2015 Szkielet cnc + blachy??? Cylinder zmień na coś markowego. Minimum Ultimate. Listwa popychacza od shs jest gruba, bywaja z nią problemy. Niebieski Madbull to nie seria Shark. Po co ci dystanser H jak masz zwykłą gumkę? Do H potrzebna ci gumka straight czyli Prometheus lub MapleLeaf. Link to post Share on other sites
Merrowing Posted January 10, 2015 Report Share Posted January 10, 2015 Ja bym się zastanowił jeszcze nad szkieletem CNC od RetroArms, bo ma system wymiany sprężyny.Niestety może być trochę droższy. Link to post Share on other sites
Rogaś Posted January 10, 2015 Report Share Posted January 10, 2015 No i po co to komu skoro i tak trzeba wytargac GB z korpusu repliki. Link to post Share on other sites
wiciok Posted January 10, 2015 Report Share Posted January 10, 2015 Niektóre chińczyki też to mają nawiasem mówiąc. Link to post Share on other sites
Rikardo015 Posted January 10, 2015 Report Share Posted January 10, 2015 No i po co to komu skoro i tak trzeba wytargac GB z korpusu repliki. Jeśli ktoś nie umie grzebać w gb a replike zrobi mu jakiś dobry serwisant i nie chce zepsuć(podkładki itp) to taka wymiana jest fajną sprawą bo wytarganie gb z emki to 3 piny i 4 śrubki około 10 min roboty jak nie mniej. Link to post Share on other sites
Rogaś Posted January 10, 2015 Report Share Posted January 10, 2015 To zrób szybka wymianę sprężyny na strzelance w lesie lub CQB.... :teeth: Link to post Share on other sites
Merrowing Posted January 10, 2015 Report Share Posted January 10, 2015 No i po co to komu skoro i tak trzeba wytargac GB z korpusu repliki. Raz że wygodniej się składa gearbox bez sprężyny, dwa że mimo wszystko taka zmiana jest szybsza i łatwiejsza niż rozkręcenie gearboxa. Link to post Share on other sites
zielen Posted January 10, 2015 Author Report Share Posted January 10, 2015 Po co mi wymiana sprężyny? Nie potrzebuje tego systemu, o gumke oczywiście mój błąd, niebieski madbull z normalnym dystanserem, późna godzina robi swoje :D Z cylindrem SHS jest coś nie tak, że polecacie Elementa? Link to post Share on other sites
wiciok Posted January 10, 2015 Report Share Posted January 10, 2015 Elementa nikt tutaj nie polecał. SHS jest jednak mimo wszystko chiński, a markowe cylindry nie są wcale takie drogie. Nie wiem, dlaczego nie kupisz po prostu jakiegoś zestawu BU. Link to post Share on other sites
zielen Posted January 11, 2015 Author Report Share Posted January 11, 2015 Oczywiście mój błąd, chodziło oczywiście o Ultimate. SHS to chinol ale ma wzięcie i robi raczej dobre części, to samo tylko "markowe" różni się zazwyczaj szyldem pod jakim jest sprzedawany i za ten właśnie szyld placimy 3 razy więcej a i tak wszystko wyjeżdża z jednej fabryki tylko pod innym szyldem. Dzisiaj wszystko to chinol. Wracając to ok cylunder Ultimate Link to post Share on other sites
wiciok Posted January 11, 2015 Report Share Posted January 11, 2015 Mam cylinder ACM/SHS i powiedzmy, że jego jakość wykonania jest na poziomie chińskiego stocka - no z tą różnicą, że jest stalowy. O ile w takich głowicach czy dyszach prążki po toczeniu i inne takie nie mają najmniejszego znaczenia, to jednak w cylindrach dokładność wykonania to sprawa kluczowa, więc raczej warto tyle dopłacić jak już składasz replikę za tyle kasy. Dalej nie odpowiedziałeś, dlaczego bronisz się przed zestawem BU. Link to post Share on other sites
zielen Posted January 11, 2015 Author Report Share Posted January 11, 2015 Ok kumam, kilka postów wcześniej zachwalałeś tego ACM'a. BU? Szczerze mówiąc nie znam się na BU i nie wiem co będzie lepsze/gorsze no i czy będzie współpracowało z komorą HU od madbulla Link to post Share on other sites
Recommended Posts