Jump to content
Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...

Smary do gearboxa


Recommended Posts

Witam :)

Chciałem zapytać was o opinie

Jakie wg. was smary najlepiej sprawdzają się w replikach ( pytam o konkretne smary, bardzo ucieszę się z linku )

Jakich smarów używacie do smarowania cylindra, który zapewnia najlepsze uszczelnienie i poślizg?

Jakimi smarami smarujecie zęby w gearboxie? Które mają najlepszą konsystencję i są na tyle gęste by trzymać się na zębach i nie bryzgać na lewo i prawo?

Jakimi smarami traktujecie zewnętrzną część cylindra waszych sprężynowców?

Link to post
Share on other sites

Można używać smaru litowego do prawie wszystkiego ale jak zależy Ci na dobraniu jak najlepszych to coś stosunkowo rzadkiego do cylindra, olej silikonowy na przykład, smar grafitowy na zębatki ale tak żeby nie dostał się do łożysk. Na styki smar miedziowy, przewodzący prąd i sprawi że styki się tak szybko nie przepalą. Mogłem coś pominąć, może jakiś doświadczony serwisant uzupełni to wszystko. Dosyć ryzykowny sposób ale sprawdzony, jak najgęstszy smar który masz dajesz na ... sprężynę, to wygłusza jej prace. Tylko nie przesadź żeby nie chlapało.

Edited by Spirit_
Link to post
Share on other sites

Każde nierówności zabrudzenia czy rysy na stykach sprawiają że przy wysokim prądzie pojawiają się dodatkowe iskrzenia przy ich zwieraniu, co powoduje ich wcześniejsze zużycie i przepalenie. Nałożenie smaru na styki daje podobny efekt, nawet jeśli jest to pasta przewodząca. Jeśli styki są już przyjarane to należy je wyczyścić i odtłuścić alkoholem najlepiej izoprpylowym.

Co do smaru to powiem szczerze że nie miałem zbyt dużo do czynienia ze smarem miedzianym. Jednak smary przewodzące (bardziej pasty) używa się do elektroniki i przewodzenia ciepła niż do ruchomych styków. Jeśli chodzi o smary z sproszkowanego aluminium lub sproszkowanego żelaza (zmieszane z olejem) używa się do zabezpieczanie gwintów śrub przed zapieczeniem i z tego co wiem ze smarem miedzianym jest podobnie.

Link to post
Share on other sites

Na oringi i gumowe elementy lepszy będzie gęstszy smar, ale sam cylinder przecieram olejem sylikonowym na szmatce. Taka mała polerka, to samo robię z lufa wewnętrzną. Dawniej jeszcze odtłuszczałem lufę izoprpylem jednak teraz tylko przecieram sucha szmatką.

Link to post
Share on other sites

Wielu serwisantów używa olejku. Smar może być po prostu za gęsty ale to w końcu smar więc nie powinien dawać dodatkowego tarcia na uszczelkach. Sam nie wiem, przetestuj to po prostu. Posmaruj olejkiem, zrób nagranie strzelania na sucho, oblicz RoF. Wyczyść zespół cylindra, użyj smaru i znowu oblicz RoF.

Link to post
Share on other sites

Na oringi smar silikonowo-teflonowy, na zębatki smar grafitowy, na łożyska cierne (bez kulek) też grafit się nada, na kulkowe zwykły techniczny może być. Ze stykami faktycznie tek jest, że lepiej bez smarów, jak są chropowate to co najwyżej polerkę można im zrobić. Cylinder dla lepszej pracy też lepiej wypolerować.

Link to post
Share on other sites

Właśnie tak się zastanawiałem czy nie użyć samru litowego bądź teflonowego do przesmarowania zębów, a smaru sylikonowego do cylindra, ale chciałem poznać wasze opinie.

Tak jak kolega wyżej napisał, smar grafitowy na pewno odpada, bo jest suchy

Link to post
Share on other sites

Smar grafitowy zjada zębatki powiadacie? Hmm, dziwne bo moje są w idealnym stanie, dziesiątek innych osób tak samo. Tego smaru używa się właśnie w takim celu, między innymi do zębatek rowerowych. Tam również nie powoduje nadmiernego ścierania się zębów.

Link to post
Share on other sites

Ja stosuje LT4S3 na zęby i póki co wszystko jest ok. Kumpel z teamu też go używa. Wcześniej dawałem teflonowy smar do łańcuchów rowerowych (suchy)- też działał, ale mechanizm był głośniejszy.

Do dyszy i cylindra daję mieszankę powyższego z olejem i smarem sylikonowym. Dobrze się trzyma, uszczelnia a nie jest tak gesty jak smar sylikonowy.

Link to post
Share on other sites

Grafit w skali Mohsa ma 1-2 czyli jest trochę twardszy od talku i taki sam lub miększy niż gipsu. Nadal ktoś uważa że może zetrzeć zębatki zrobione z twardej stali?

 

Edit

Zanim jakiś mądrala wytknie mi Waterjeta informuje że w wodzie którą on jest zasilany JEST materiał ścierny.

Edited by Spirit_
Link to post
Share on other sites

Największą zaletą smaru grafitowego jest to, że jest suchy, dzięki czemu nie łapie kurzu i innego dziadostwa, w którym zdarza się replikę wytarzać, do łożysk kulkowych z kolei się nie nadaje, ze względu na własną ziarnistość (nie nadaje się do tak precyzyjnych i szczelnych połączeń powierzchni jak kulka-rant łożyska).

Offtop: do łańcucha rowerowego czy do kardana w moto faktycznie nie ma nic lepszego.

Link to post
Share on other sites
  • 4 weeks later...

Nie jako uszczelniacza.

Wazelina rozpuszcza lateks i sylikon

Raczej chodzi mi bardziej o smarowanie kół zębatych

 

Smar może w gearboxie "migrować". Masz smar na łożyskach, przejdzie na listwę na tłoku, potem do cylindra i już masz po całym zespole pneumatycznym.

Link to post
Share on other sites

Po garboxie wszystko "chodzi". Smar prędzej czy później trafi w różne zakamarki, w tym na uszczelki. Moim zdaniem nie warto kombinować, kupić smarek do aesgie od Protecha czy jakiegoś Guardera. Może nie jest to najbardziej ekonomiczne, bo za 5zł można niby mieć wiadro towotu, ale co nam po takiej ilości? 5g Pudełeczko smaru starcza na około kilkadziesiąt smarowań. W asgrevolution.pl są dostępne 3 typy smarków do konkretnych podzespołów, dodatkowo są niegroźne w razie przemieszczenia. Używam i jestem zadowolony. Nawet przy 32rps nic nie jęczy i się nie ściera (a tłok full plastik, cebula tuning :P )

 

 

Dodano przez Tapatalk. Post zatwierdzony przez Europejską Komisję do Zatwierdzania Postów - podwydział Wojskowości i Ogrodnictwa

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...