Jump to content
Search In
  • More options...
Find results that contain...
Find results in...

Kasserine 1943 - 8 X 2016 r., Pałczew k. Łodzi (ASH)


Recommended Posts

Szanowni Koledzy!

 

W imieniu Operacji Połączonych zapraszam na kolejną grę z cyklu Szczury Pustyni przeciw Afrika Korps. Tym razem areną zmagań sił alianckich i ich przeciwników ze strony państw Osi staną się góry Tunezji, a dokładnie przełęcz Kasserine.

 

Wprowadzenie:

Dajemy Rommlowi ostatnią możliwość sięgnięcia po chwałę przed opuszczeniem Afryki (...)

W taki sposób feldmarszałek Albert Kesselring podsumował niemiecki plan ofensywy w Tunezji. Po sukcesie operacji Torch wojska Osi znalazły się między 8 Armią generała Bernarda Montgomery'ego nacierającą ze wschodu oraz 1 Armią gen. Kennetha Andersona uderzającą z zachodu, przeciwko której skierowano atak Afrika Korps...

 

Miejsce: znany z poprzednich gier cyklu Pałczew: https://www.google.p...62!2d51.6411096

Dogodny dojazd autostradą A1.

Data: sobota, 8 października 2016 r.

Czas: 8-15. Start strzelania o godz. 9.

Wiek: min. 18 lat.

Wpisowe: brak. Tym razem gra będzie miała luźną formułę, więc nie oczekujcie wyszukanej scenografii. Sama miejscówka robi dobrą robotę. :icon_wink:

 

Ograniczenia co do replik i ich mocy oraz amunicji:

-limit FPS: 450 (550 FPS dla karabinów powtarzalnych i broni wsparcia),

-ogień ciągły: repliki historyczne,

-repliki niehistoryczne podlegają zamaskowaniu i traktujemy je jako karabiny powtarzalne zasilane z magazynków zasilanych max. 20 kulkami,

-broń wsparcia zasilana z dowolnego magazynka. Strzela z dwuosobową załogą: strzelec plus amunicyjny, z postawy leżąc, bądź oparłszy o worek, etc.

-limit amunicji: 300 kulek w magazynkach. Doładowanie w punkcie powrotu do gry.

 

Pirotechnika: używamy z głową. Granaty (groch, kukurydza, mieszanina piasku z gipsem) na bazie ładunków max K206.

 

Troszkę bezpieczeństwa: w sytuacji bliskiego spotkania III stopnia można wezwać przeciwnika do poddania się. Osoba, która się poddała zostaje wraca do punktu powrotu do gry.

 

Powrót do gry: po trafieniu osoba ranna krzyczy DOSTAŁEM! oznacza się czerwoną szmatą/kamizelką i schodzi do punktu powrotu do gry. Obowiązuje zasada 5 na 5: gracze wracają w ekipach po 5 lub pojedynczo po spędzeniu w punkcie 5 minut.

 

Stylizacja:

Brytyjczycy - głównie oddziały piechoty, ale też spadochroniarze 1 Dywizji Powietrznodesantowej,

Amerykanie - głównie oddziały piechoty, ale też spadochroniarze 82 DPD,

Francuzi - głównie oddziały strzelców marokańskich i algierskich, ale też Legia Cudzoziemska,

Niemcy - głównie oddziały piechoty wystylizowane na Afrika Korps, ale też spadochroniarze z Ramcke Brigade,

Włosi - głównie oddziały piechoty zmotoryzowanej - Bersalierzy, ale też strzelcy górscy - Alpini.

 

Zadania: rozkazy dowódcy oddziałów otrzymają na odprawie przed grą.

Zapisy: w temacie, z podaniem frakcji. Proszę o uważne kopiowanie listy.

 

Serdecznie zapraszam. Impreza odbędzie się niezależnie od liczby graczy, stawiamy na dobrą zabawę w miłym towarzystwie. Jeżeli czegoś komuś brakuje do stylizacji to proszę pisać. W arsenale zalega u mnie dużo różnych rzeczy, więc z pewnością znajdzie się coś do pożyczenia w razie W. Jeżeli ktoś ma jakieś pytania to proszę na PW. Do zobaczenia!

 

Lista:

 

Alianci:

1.

2.

3.

 

Oś:

1.

2.

3.

Edited by Domin007
Link to post
Share on other sites
  • Replies 73
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Bliżej terminu dam znać :maniak_usmiech:

Drobna sugestia po imprezie Narwik dotycząca strzelania ogniem ciągłym - repliki STG44 oraz Thompsony z racji ich mocy jak i liczebności na polach bitew ASH dobrze byłoby podciągnąć do kategorii "strzelają na singlu"

Wystarczą 2-3 takie kosiary i dla graczy z 4-ro taktem, stock'owym MP40 czy nawet bronią wsparcia, która swoje waży zabawa traci smak bo zaczyna się nawalanka na akord.

Oczywiście to tylko sugestia :icon_wink:

Link to post
Share on other sites

No i fajnie. Na razie mamy 10 chętnych, mam nadzieję, że dobijemy do drugiego tyle co by miała gra ręce i nogi, bo tym razem to Oś będzie atakować. Jeżeli chodzi o Thompsony i StGi to Wania dobrze prawisz. Ale z drugiej strony no niech chłopcy choć raz mają coś na zachętę. ;)

Link to post
Share on other sites

Też nie miałbym nic przeciw gdybyśmy mieli grać z tomkami i stg na singlu. Czy w Stg jest takie coś? Jeśli będę grał thompsonem mogę już zadeklarować grę na trybie pojedynczym. A jak będzie więcej takich rozważę grę springiem.

 

W odpowiedzi na twoje pytanie to jest. Częstotliwość strzału zależy od tak zwanego "szybkiego palca". Tylko nie ma magazynków mniejszych niż 300 kulek. Jak mi nic nie wypadnie i przyjadę to mogę pokazać że jest.

 

Alianci:

1. Cortes

2. Pit (dam znać czy Młody też jedzie)

3. Bullet

4. Hunter

5. Kolba

6. Świeżak 82AB

7. Wish piechota bez naszywek

 

Oś:

1. Sepp

2. Ashigara

3. Gregorius

4. Sonntag

5. Adam Neumann

6. Karl Franz

7. Nikt +1 jak mi się uda przekonać :)

8.

Link to post
Share on other sites

Oczywiście, że wszystko zależy od szybkości z jaką pociąga się za spust. Do tego magazynek o mniejszej pojemności w liczbie jednego dopiero uczy myślenia przed każdym strzałem.

Magazynek w stg można przerobić, sam mam wprawione midy z mp7, podejrzewam, że w innych replikach też się da wyeliminować hi-cap'y. Ale to nie temat o przeróbkach sprzętowych :icon_rolleyes:

Link to post
Share on other sites

Kolba absolutnie nie musisz się spruwać. To ASH, więc nie będę się czepiał naszywek.

 

Żeby ostatecznie rozstrzygnąć spór o tryb ognia, wracamy zatem do rozwiązania z "Narwiku": wszystkie repliki zasilane z hi-capów (za wyjątkiem broni wsparcia) strzelają ogniem pojedynczym.

Link to post
Share on other sites

Jako, że w Pałczewie jeszcze nie byliśmy pytanko? Jest tam jakieś miejsce na ognisko, czy trzeba zabrać grila? Czy ktoś przybędzie już w piątek? Ze Świeżakiem planujemy zajechać na noc i stąd pytanko. Czy po grze jakieś ognisko będzie planowane?

Link to post
Share on other sites

Nie planujemy przybycia w piątek. Będziemy w sobotę od rana i zaraz po grze daję nogę do Warszawy (inne zobowiązania).

Jeżeli chcecie się rozbić jest mała polanka po prawej stronie drogi odchodzącej w prawo od tzw. starego parkingu (obecnie zaorany). Hunter był na zwiadach i uprzedza, że są głębokie dziury w drodze, więc dojazd może być utrudniony.

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Create New...